התחברות

צפייה בגרסה מלאה : זהירות! תחקיר כמעט ונפגע (התרסק) T REX 600 NSP



yoniaa
27-06-2009, 21:30:36
היום בצהריים הטסטי את ה T REX שלי טיסה מסוג שלא שוכחים כל החיים.....
הכל התחיל ביום נעים כמעט ללא רוח הנעתי את המסוק והטסתי או כ 2 הקפות ע"מ לוודא בשנית שכל ההגאים מתפקדים כראוי (אני מבצע בדיקה זו גם על הקרקע וגם חיזוק ברגים לאחר כל הטסה)
לאחר 2 ההקפות העברתי את המתג ל IU התייצבתי בריחוף עם זנב אלי ומשכתי את הסטיק הימני ימינה תוך הפיכה מתואמת של המצערת...והמסוק במקום לבצע רול במקום הגיב כאילו משכתי לו פול
UP מכוון שהפכתי בתאום את המצערת הוא נכנס למצב של NOSE IN הפוך....:eek:
לאחר מס' חלקיקי שניה הבנתי שמשהו לא מתפקד כראוי וכשניסית להפוך את המסוק ע"מ להנחית אותו כמה שיותר מהר הבנתי את הדבר הבא: ימין = UP UP=שמאלה וכו מעיין שינוי לא עקבי ולא מוסבר לחלוטין....במהלך הנסיון להנחית את המסוק הוא טס במהירות שלא משתמעת לשתי פנים לעבר הקרקע ובשניה האחרונה התאמתי את השינוי בסטיקים לפי השיגעון של המסוק והצלחתי לעצור אותו כ חצי מטר מהקרקע.....:eek::eek::eek:
בשלב הזה העברתי את המתג ל נורמל ופתאום הכל חזר לתפקד כרגיל.....
הנחתתי את המסוק בבטחה (אין לי שמץ של מושג איך הוא לא התרסק כשהיה בIU )
לאחר שהרוטור נעצר ניגשתי למסוק ובדקתי את כל הלינקים נדנדות וכו' - הכל היה תקין גם הכוון של הסוואש בנורמל וב IU כאשר אני מזיז את הסטיק לצדדים וקדימה אחורה....לא מובן....
לציין שכל ההתרחשות באויר הייתה בטווח של בין מס' מטרים ל 50 מ' ועם סוללות טעונות (משדר ומקלט ) במהלך הטיסה לא היו שום הפרעות רדיו או ניתוקים וגם לאחר הנחיתה נורות הביקורת של המקלט דלקו קבוע דבר המעיד שלא נותק הקשר עם המסוק בשום שלב.
- שלט JR 9CH 2.4G

לאחר שיחת טלפון למסטר הגדול מכולם - ישראל אסולין (הבורר) הוא הפנה אותי ל 2 הפינים שאמורים להכנס ל 2 המגרעות מעל הסוואש פלט וכמו שהוא חשב מראש הפינים לא היו בפנים אלא לייד המגרעות.....ועקב כך הסוואש פלאט הסתובבה בזמן ההיגוי החד ב IU ב 90 מעלות ומכאן נבע השינוי בהיגוי.....
אני לא מאמין שכמעט ריסקתי את המסוק עקב חוסר תשומת לב רגעי שכזה.
אני יודע ולא מתחמק מאחריות של בדיקת הפינים במגרעות אבל אני חייב לומר זאת -בוז ענק ל ALIGN על תכנון לקוי שכזה המצריך את הכוון הזה לפני כל הטסה.

כמובן שמייד כשהגעתי הביתה הכנתי 2 תנינים קטנים עם סרט זוהר ועליו כתוב יש להסיר לפני הטיסה - והתנין הזה יושב לי עכשיו על הפין ע"מ שמקרה זה לא יחזור לעולם. (הסרט השני מתנה צנועה לבורר ***ח...)

מומלץ לכל בעלי ה T REX להכין סרט שכזה ע"מ שלא תחוו את החויה שעברה עלי היום

יום נפלא לכולם

שלכם יוני

איתי פרימן
27-06-2009, 21:40:22
אתה יכול לצלם את החלק הזה?
זה אותו דבר גם בTrex 700??

ori_lavee
27-06-2009, 21:49:53
יוני נראה לי שאתה קצת נסחף.
מה שקרה לך (לדעתי האישית) הוא כשל תחזוקתי ולא טכני,
אגב...לחזק ברגים לפני כל טיסה זה רע מאוד, ברגים אסור לחזק כי אתה "שובר" את הדבקת הלוק-טייט.

אם אתה מתחזק את המסוק נכון (והמסוק הורכב נכון) אין שום צורך לחזק ברגים אלה רק לבדוק אותם מפעם לפעם.

העיקר שיצאת מזה בשלום
כל הכבוד על קור הרוח
אורי

giluriel
27-06-2009, 22:22:59
אתה יכול לצלם את החלק הזה?
זה אותו דבר גם בTrex 700??

מצטרף לבקשה :-) אשמח לראות במה מדובר

גיל

liran
27-06-2009, 22:31:46
אאוץ'...:( ובנימה יותר אופטימית, כל הכבוד על ההצלה!

ori_lavee
27-06-2009, 22:35:55
מצטרף לבקשה :-) אשמח לראות במה מדובר

גיללדעתי הוא מתכוון לזה :



http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=10951&stc=1&d=1246138462

לא ברור לי איך זה "ברח" משם מלבד תחזוקה ו/או הרכבה לא נכונה.

אם אני טועה...סליחה מראש.

אורי

lior_bar_ami
27-06-2009, 23:21:48
יוני נראה לי שאתה קצת נסחף.
מה שקרה לך (לדעתי האישית) הוא כשל תחזוקתי ולא טכני,
אגב...לחזק ברגים לפני כל טיסה זה רע מאוד, ברגים אסור לחזק כי אתה "שובר" את הדבקת הלוק-טייט.

אם אתה מתחזק את המסוק נכון (והמסוק הורכב נכון) אין שום צורך לחזק ברגים אלה רק לבדוק אותם מפעם לפעם.

העיקר שיצאת מזה בשלום
כל הכבוד על קור הרוח
אורי

מסכים עם אורי,
יותר מזה אם אתה מסוגל להוציא את בסיס ה WASHOUT מהפינים שלו בהזזה של הסרוואים - הסטאפ שלך לא תקין חד משמעית.
שמח מאוד שהצלת את המסוק אך בסוף, וזה נכתב עשרות פעמים - אין תחליף ל PREFLIGHT מלא ותקין (!) שהיה מונע ממך להכנס לפינה הזו.

yoniaa
27-06-2009, 23:21:51
צרפתי תצלום של החלק במצב תקין ובמצב משוחרר

לגבי חיזוק הברגים הכוונה לוודא שהבורג נותן פייט בעדינות מבלי "לשבור"את הלוקטייט וכך אני יודע שלא השתחרר שום בורג...(לגבי הרכבת המסוק - נבנה יחד עם ישראל בקפדנות רבה. )
# החלק הנ"ל לא יכול להשתחרר באויר מכוון שמגבילים מראש בכוונים את תנועת הסרבו אבל כשמקפלים את להבי המסוק זה בהחלט קורה בתדירות גבוהה של 50% לפחות

איתי פרימן
27-06-2009, 23:24:04
# החלק הנ"ל לא יכול להשתחרר באויר מכוון שמגבילים מראש בכוונים את תנועת הסרבו אבל כשמקפלים את להבי המסוק זה בהחלט קורה בתדירות גבוהה של 50% לפחות

זה גם לא אמור לקרות.

yoniaa
27-06-2009, 23:25:54
כמו שכתבתי לאחר הכנסת הפין (לא נשמע טוב אה...***) אני מדליק את המסוק ומרגע זה
אין לפין שום אפשרות לצאת עקב כוון מדוייק של האומן ישראל ע"י הגבלת הסרבו...
אך לאחר סיום ההטסה כשהמסוק כבוי בזמן קיפול הלהבים הסווש יורד למטה ובשלב זה הפין יוצא
ואם לא שמים לב לכך מייד או לפני ההטסה הוא פשוט נשאר בחוץ....

יוני

liran
27-06-2009, 23:32:28
אצלי בראפטור, אני מניח שגם אצלך יש מתחת לסוושפלייט על הציר הראשי טבעת מתכת שהיא למעשה גבול תנועה תחתון של הסווש ואם היא בגובה המתאים אין שום סיבה בעולם שהפינים הארוכים יצאו ממסלולם תוך כדי תנועה.

motti-74
27-06-2009, 23:49:05
setup לא תקין....תקן והסר א הסרטים המיותרים....

yoniaa
27-06-2009, 23:52:19
האם אצלכם ב T REX ישנו גובל כלשהו המגביל את ירידת הסוואש גם כשהמסור כבוי ???
כי אצלי הוא לא ירד לעולם כאשר הוא דולק אבל כשמכבים את המסוק הסרבואים "רפויים"

יוני

נאור
28-06-2009, 01:27:17
האם אצלכם ב T REX ישנו גובל כלשהו המגביל את ירידת הסוואש גם כשהמסור כבוי ???
כי אצלי הוא לא ירד לעולם כאשר הוא דולק אבל כשמכבים את המסוק הסרבואים "רפויים"

יוני

בדוק את האורך של הלינקים שיורדים מהפלייבר לוושאווט
קיצור שלהם פותר את הבעיה

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=10955&stc=1&d=1246147741

yoniaa
28-06-2009, 05:56:55
תודה נאור :)

nadavbarak
28-06-2009, 06:32:45
אני לא ממליץ לשנות אורכי פושודים על מנת לפתור בעיה זו.
אורכי הפושרודים נקבעים על מנת לספק זויות ישרות וגיאומטריה תקינה לעבודת המסוק. לא על מנת למנוע בריחת washout מהפינים.
כדאי לבדוק שאין מצב שאורכים לא תקינים מלכתחילה גרמו לזה.
ככל הזכור לי, במסוקי ה-Trex600 שהיו לנו (Trex600, Trex600NSP, Trex600E), לא נתקלנו בזה.

ניסן
28-06-2009, 07:17:49
צרפתי תצלום של החלק במצב תקין ובמצב משוחרר

לגבי חיזוק הברגים הכוונה לוודא שהבורג נותן פייט בעדינות מבלי "לשבור"את הלוקטייט וכך אני יודע שלא השתחרר שום בורג...(לגבי הרכבת המסוק - נבנה יחד עם ישראל בקפדנות רבה. )
# החלק הנ"ל לא יכול להשתחרר באויר מכוון שמגבילים מראש בכוונים את תנועת הסרבו אבל כשמקפלים את להבי המסוק זה בהחלט קורה בתדירות גבוהה של 50% לפחות


ידידי, יש לך כשל חמור בהרכבת המסוק - מציע לך להעזר באדם מנוסה שיכוון את המסוק מחדש.
גם לי היה טירקס 600 ואין אפשרות שדבר כזה יקרה.

ZvikaF
28-06-2009, 07:53:34
תבדוק את המכניקה - זה לא אמור להשתחרר

nirgo
28-06-2009, 08:11:35
לכל מי ש"היה לו" וכדומה, תבדקו קודם ואחר כך תגיבו.
המצב אכן מסוכן מאוד אבל אפשרי. כפי שניתן לראות בתמונה במידה ומורידים ידנית (ללא מתח במערכת רדיו) את הסוואש עד למטה, חל הניתוק המדובר.
המרחק הזה תלוי בשני גורמים- WASHOUT ARM (לא ניתן לכיוון), וLINKAGE ROD B - בדקתי (שוב) והאורך "לפי הספר".
אני לא יודע לגבי T700 ומסוקים אחרים, זה נבדק ב T600ESP.
ב600E זה גם יורד מתחת הפינים אבל החזרה תמיד תהיה במקום מכיוון שיש בראש הנ"ל יש ANTI ROTATION להבדיל מESP וNSP.
למי שיש ספקות מוזמן לראות את זה בכל עת. כנראה שעל זה אליין לא חשבו מספיק ויש צורך לבדוק לפני טיסה שאכן לא לחצנו ידנית את הסווש.
ניר.

nadavbarak
28-06-2009, 09:29:21
לכל מי ש"היה לו" וכדומה, תבדקו קודם ואחר כך תגיבו.
המצב אכן מסוכן מאוד אבל אפשרי. כפי שניתן לראות בתמונה במידה ומורידים ידנית (ללא מתח במערכת רדיו) את הסוואש עד למטה, חל הניתוק המדובר.
המרחק הזה תלוי בשני גורמים- WASHOUT ARM (לא ניתן לכיוון), וLINKAGE ROD B - בדקתי (שוב) והאורך "לפי הספר".
אני לא יודע לגבי T700 ומסוקים אחרים, זה נבדק ב T600ESP.
ב600E זה גם יורד מתחת הפינים אבל החזרה תמיד תהיה במקום מכיוון שיש בראש הנ"ל יש ANTI ROTATION להבדיל מESP וNSP.
למי שיש ספקות מוזמן לראות את זה בכל עת. כנראה שעל זה אליין לא חשבו מספיק ויש צורך לבדוק לפני טיסה שאכן לא לחצנו ידנית את הסווש.
ניר.

מבטיח לבדוק זאת שוב על ה-Trex600E שלנו.
בכל זאת, כפי שרשמתי, לא טוב לשנות אורכי פושרודים על מנת לטפל בבעיה זו.

נאור
28-06-2009, 11:17:28
נדב הכוונה שלי היתה שהם ארוכים מהמידה
בכל מקרה אין שינוי בגאומטריה
וככה זה צריך להיות בסוף

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=10957&stc=1&d=1246184137

עומר בנימיני
28-06-2009, 12:32:41
יוני,

גם אני בדקתי את זה, הפינים פשוט לא יוצאים ממקומם (נשאר שלושת רבעי מילימטר מקצה הפין עד לחתיכת הפלסטיק שמחזיקה אותו)!

כנראה שלא כיוונת כמו שצריך את הלינקים, הציר הראשי שלך ארוך מהרגיל או שאולי הטבעת שמונעת מהסוואשפלייט לגעת בשילדה לא הורכבה טוב. ככה לפחות אני חושב.

RonEfrat
28-06-2009, 12:39:26
יוני,

גם אני בדקתי את זה, הפינים פשוט לא יוצאים ממקומם (נשאר שלושת רבעי מילימטר מקצה הפין עד לחתיכת הפלסטיק שמחזיקה אותו)!

כנראה שלא כיוונת כמו שצריך את הלינקים, הציר הראשי שלך ארוך מהרגיל או שאולי הטבעת שמונעת מהסוואשפלייט לגעת בשילדה לא הורכבה טוב. ככה לפחות אני חושב.

גם אני בדקתי אצלי עכשיו ובשום מצב הפינים לא יכולים לצאת נשאר שם בערך מילימטר.

nadavbarak
28-06-2009, 13:01:36
נדב הכוונה שלי היתה שהם ארוכים מהמידה
בכל מקרה אין שינוי בגאומטריה
וככה זה צריך להיות בסוף


נאור,
אתה צודק.
כך צריך להיראות ראש שמכוון היטב.

ליאור זהבי
28-06-2009, 14:10:44
אכן סטאפ לקוי.
פשוט מאוד.

yoniaa
28-06-2009, 17:59:20
נאור האם ניסית להוריד את הסוואש עד התחתית שלו ללא מתח על הסרבואים מכוון שהתקלה לא קרתה באויר וגם לא תקרה עקב הגבלת פעולת הסרבו בכוון הראשוני....אלא תקלה זו נגרמה תרם הדלקת המסוק והשלט

הכוונה בהורדת הסוואש עד לטבעת של הציר הראשי

בברכה יוני

nadavbarak
28-06-2009, 19:40:21
ברגע זה קיבלתי שיחת טלפון "נוזפת" משלומי התימני אשר הזכיר לי שפעם גם לנו היתה את הבעיה שהפינים ברחו מה-wash-out.
יכול להיות שהסטאפ שלנו לא היה תקין.
אני עדיין טוען שלא מסדרים זאת באמצעות שינוי הגיאומטריה התקינה.

נאור
28-06-2009, 21:34:43
ברגע זה קיבלתי שיחת טלפון "נוזפת" משלומי התימני אשר הזכיר לי שפעם גם לנו היתה את הבעיה שהפינים ברחו מה-wash-out.
יכול להיות שהסטאפ שלנו לא היה תקין.
אני עדיין טוען שלא מסדרים זאת באמצעות שינוי הגיאומטריה התקינה.

נדב ידידי,
גם אני זוכר אותך בודק שלא ברח הוושאווט :)

וגם יצא לנו לדבר על הנושא הזה

אני עדיין טוען שאין שינוי בגיאומטריה

אלון-הובי ניטרו
28-06-2009, 22:50:04
בניתי המון מסוקים בשנים האחרונות, ובינהם לא מעט טירקסים, מעולם לא קרה דבר כזה לאף אחד מהמסוקים שבניתי. כמובן 60 אחוז מבניית המסוקים של לקוחותיי אני בונה
בצמוד לחוברת ההוראות ומוסיף, הגיון, ניסיון, ובודק אם כל המיכלולים עובדים בצורה האופטימאלית בעינ כמובן. יש דברים
בחוברות ההרכבה שהם לא כל כך מובנים לכל אחד לכן הבעיה שהיתה לך ,היא בעייה ספציפית במסוק שלך, ולא בעייה בתיכנון המסוקים של אליין,לדעתי כמובן



בברכה, אלון-הובי ניטרו

AMIR
29-06-2009, 19:20:49
היום בצהריים הטסטי את ה T REX שלי טיסה מסוג שלא שוכחים כל החיים.....
הכל התחיל ביום נעים כמעט ללא רוח הנעתי את המסוק והטסתי או כ 2 הקפות ע"מ לוודא בשנית שכל ההגאים מתפקדים כראוי (אני מבצע בדיקה זו גם על הקרקע וגם חיזוק ברגים לאחר כל הטסה)
לאחר 2 ההקפות העברתי את המתג ל IU התייצבתי בריחוף עם זנב אלי ומשכתי את הסטיק הימני ימינה תוך הפיכה מתואמת של המצערת...והמסוק במקום לבצע רול במקום הגיב כאילו משכתי לו פול
UP מכוון שהפכתי בתאום את המצערת הוא נכנס למצב של NOSE IN הפוך....:eek:
לאחר מס' חלקיקי שניה הבנתי שמשהו לא מתפקד כראוי וכשניסית להפוך את המסוק ע"מ להנחית אותו כמה שיותר מהר הבנתי את הדבר הבא: ימין = UP UP=שמאלה וכו מעיין שינוי לא עקבי ולא מוסבר לחלוטין....במהלך הנסיון להנחית את המסוק הוא טס במהירות שלא משתמעת לשתי פנים לעבר הקרקע ובשניה האחרונה התאמתי את השינוי בסטיקים לפי השיגעון של המסוק והצלחתי לעצור אותו כ חצי מטר מהקרקע.....:eek::eek::eek:
בשלב הזה העברתי את המתג ל נורמל ופתאום הכל חזר לתפקד כרגיל.....
הנחתתי את המסוק בבטחה (אין לי שמץ של מושג איך הוא לא התרסק כשהיה בIU )
לאחר שהרוטור נעצר ניגשתי למסוק ובדקתי את כל הלינקים נדנדות וכו' - הכל היה תקין גם הכוון של הסוואש בנורמל וב IU כאשר אני מזיז את הסטיק לצדדים וקדימה אחורה....לא מובן....
לציין שכל ההתרחשות באויר הייתה בטווח של בין מס' מטרים ל 50 מ' ועם סוללות טעונות (משדר ומקלט ) במהלך הטיסה לא היו שום הפרעות רדיו או ניתוקים וגם לאחר הנחיתה נורות הביקורת של המקלט דלקו קבוע דבר המעיד שלא נותק הקשר עם המסוק בשום שלב.
- שלט JR 9CH 2.4G

לאחר שיחת טלפון למסטר הגדול מכולם - ישראל אסולין (הבורר) הוא הפנה אותי ל 2 הפינים שאמורים להכנס ל 2 המגרעות מעל הסוואש פלט וכמו שהוא חשב מראש הפינים לא היו בפנים אלא לייד המגרעות.....ועקב כך הסוואש פלאט הסתובבה בזמן ההיגוי החד ב IU ב 90 מעלות ומכאן נבע השינוי בהיגוי.....
אני לא מאמין שכמעט ריסקתי את המסוק עקב חוסר תשומת לב רגעי שכזה.
אני יודע ולא מתחמק מאחריות של בדיקת הפינים במגרעות אבל אני חייב לומר זאת -בוז ענק ל ALIGN על תכנון לקוי שכזה המצריך את הכוון הזה לפני כל הטסה.

כמובן שמייד כשהגעתי הביתה הכנתי 2 תנינים קטנים עם סרט זוהר ועליו כתוב יש להסיר לפני הטיסה - והתנין הזה יושב לי עכשיו על הפין ע"מ שמקרה זה לא יחזור לעולם. (הסרט השני מתנה צנועה לבורר ***ח...)

מומלץ לכל בעלי ה T REX להכין סרט שכזה ע"מ שלא תחוו את החויה שעברה עלי היום

יום נפלא לכולם

שלכם יוני

היי יוני "תקלה" זו ידועה ממזמן!!!
הכל עיניין של END POINT כשאתה בIDLE UP, לא בדקתה את זה..
זה לא פאק בייצור לדעתי, אלא חוסר תשומת לב לפרט הזה, גם אני חטאתי בו, וגם מטיסים מנוסים
ממני בהרבה!!!!
מה שכן מגיע לך שאפו על פירסום הממצא ( מה שאני או אחרים לא עשינו בזמנו...)
אני בטוח שעכשיו כולם ירוצו לבדוק אצלם פרמטר זה וימנעו ממנו!!!
אני אישית ממליץ לך להכין CHECK LIST של ממש, על דף מודפס לפני שאתה יוצא ליום הטסות
או ערב לפני כך שאתה עובר על הכל ומסמן לך, אני יודע שזה נשמע מוגזם ויקי אבל אני בתחילת הדרך נהגתי כך עד שהטמעתי אצלי הרגלים אלו... אף פעם לא הגעתי לשטח עם סוללת מקלט לא טעונה!!!
ואם הייתה לא טוענה ידעתי זאת מראש!!!
תחשוב על זה.... ואם תרצה יש לי רשימה מפורטת מוכנה, אשמח לשלוח לך אותה למייל... :)

שיהיה בהצלחה
ובברכת הטסות בטוחות!

nirgo
30-06-2009, 18:05:34
היי יוני "תקלה" זו ידועה ממזמן!!!
הכל עיניין של END POINT כשאתה בIDLE UP, לא בדקתה את זה..
זה לא פאק בייצור לדעתי, אלא חוסר תשומת לב לפרט הזה, גם אני חטאתי בו, וגם מטיסים מנוסים
ממני בהרבה!!!!
!

לשם הבהרה- באמת זה סטינג לקוי אם הירידה מעבר לפינים קרתה כשהמערכת פעלה, אם זאת המצב יכול לקרות שהמערכת כבויה- הורדת הסווש ביד עד למיסב תגרום לכך- ויש לשים לב (באותו צ'ק ליסט שדיברת עליו) שזה לא קרה.

ניסן וצחי
01-07-2009, 21:15:41
נבדק מכאנית כאשר השלט כבויי על ה- 700 וה- 500.

הכל פיקס - שום פין לא בורח.

ניסן

ניסן וצחי
02-07-2009, 11:07:03
היי יוני "תקלה" זו ידועה ממזמן!!!
הכל עיניין של END POINT כשאתה בIDLE UP, לא בדקתה את זה..
זה לא פאק בייצור לדעתי, אלא חוסר תשומת לב לפרט הזה, גם אני חטאתי בו, וגם מטיסים מנוסים
ממני בהרבה!!!!
מה שכן מגיע לך שאפו על פירסום הממצא ( מה שאני או אחרים לא עשינו בזמנו...)
אני בטוח שעכשיו כולם ירוצו לבדוק אצלם פרמטר זה וימנעו ממנו!!!
אני אישית ממליץ לך להכין CHECK LIST של ממש, על דף מודפס לפני שאתה יוצא ליום הטסות
או ערב לפני כך שאתה עובר על הכל ומסמן לך, אני יודע שזה נשמע מוגזם ויקי אבל אני בתחילת הדרך נהגתי כך עד שהטמעתי אצלי הרגלים אלו... אף פעם לא הגעתי לשטח עם סוללת מקלט לא טעונה!!!
ואם הייתה לא טוענה ידעתי זאת מראש!!!
תחשוב על זה.... ואם תרצה יש לי רשימה מפורטת מוכנה, אשמח לשלוח לך אותה למייל... :)

שיהיה בהצלחה
ובברכת הטסות בטוחות!

אז אני ברגע זה בדקתי גם את ה600 פרו שלי ולא דובים ולא יער !! גם כשאני מתאמץ אני לא מצליח
להוצא את הפינים!!
צחי

עוז
02-07-2009, 20:04:48
אפשר להמשיך להתווכח האם ה setup תקין או לא, אבל מה שבטוח שיש בעיה בתחקיר שלך.
לפי דעתי יש פה נתונים סותרים ולא בטוח בכלל שהסוואש השתחרר בזמן הטיסה או טרם הטיסה - איך יכול להיות שהכיוונים התחלפו? גם אם הסוואש השתחרר עדיין הכיוונים צריך להשמר עם סטייה קלה לאחד הצדדים

אני היית בודק כיוונים אחרים ולא ננעל על העובדה שהסוואש השתחרר בסוף הטיסה, אולי זאת התנהגות לא תקינה של השלט או המקלט וכך הסוואש הגיע לנקודה הזו בסיום הטיסה

בהצלחה
עוז

AMIR
02-07-2009, 20:17:11
עוז אני מסכים איתך.. זה קצת סוטר אבל, ראיתי במו עיני ( אגב נדב זה היה על המסוק שלך ***ח)
על הקרקע הכל תקין , פול דאון באיידל והוואש אווט בורח.....
זה עיניין של סטאפ נטו (לדעתי ומיטב הבנתי...)

עכשיו בנוגע לצ'ק ליסט, אני לא מוצא את הקובץ, אני ישב היום לכתוב חדש ויפרסם למעוניינים!
לא שחכתי אתכם....

עוז
02-07-2009, 20:28:38
אמיר אתה צודק בדקתי שוב ואכן אפשר לטוס אם הפינים משוחררים - טעות שלי!
אבל עדיין לא מסתדר איך ההפוך של הכיוונים ימינה שמאלה קשור לשחרור הזה

הבוררר
03-07-2009, 17:22:46
אתה מוזמן לייצור קשר ואסביר לך זה פשוט מאוד ...
0548087751 ישראל
בכל אופן אני לא ארחיס פה יותר מדי אני רק יכול לומר שאם כמה וכמה מאיתנו ימדדו במדוייק את אורך הפינים במסוק שלהם ונעשה השוואה בין המסוק של יוני לשלכם אז אני מאוד נוטה עד כמעט בטוח שתמצאו הבדלים באורכים וכאן בעצם הבעיה.

assafwei
03-07-2009, 17:51:27
לפני שאני מתחיל אני חייב לציין שאני לא מתעסק במסוקים ולכן גם לא קראתי את השרשור מתחילתו ועד סופו, כן קראתי כמה מההודעות הראשונות ועליהן אני מגיב.
יכול בהחלט להיות שהסטאפ שנעשה לקוי, אבל לא ניתן להאשים באופן גורף רק את המשתמש הסופי.
ידוע הרי לכל בר דעת (ובטח ובטח למהנדסים של ALIGN) שהמסוקים האלה יכולים להיות מסוכנים במידה והם יוצאים משליטה, לכן חלה עליהם החובה לבצע תיכנון מדוקדק ושיהיה fool proof ככל שניתן. כל עוד המשתמש עוקב אחר ההוראות הכתובות במדריך למשתמש, אין שום סיבה בעולם לכך שתהיה יותר מדרך אחת, ודרך אחת בלבד להרכיב הרכבה כלשהיא ואת כל ההרכבות ביחד, ובמיוחד לא בתחום כזה שההרכבה נעשית על ידי המשתמש בבית והכלי הוא בעל פוטנציאל ממשי לגרימת מוות, ובטח שיש לוודא שטעויות כאלה לא יוכלו להתקיים וימנעו את המשך הרכבת המסוק באופן שימנע הטסה לא בטוחה.

yoniaa
03-07-2009, 18:17:40
היום בצהריים הטסתי את המסוק בפעם הראשונה מאז מטיסה הלא נעימה - כמובן שוודאתי שהפינים במקום ורק לאחר מכן הסרתי את הסרט הזוהר שהוכן מבעוד מועד...
אז ככה לאחר שטיפסתי קצת לגובה העברתי את הסטיק ל IU והתחלתי להפוך את המסוק לכל הכוונים
וכשראיתי שאכן הכל תקין והמסוק מגיב בדיוק רב ירדתי בגובה והתחלתי להנות שוב ;)
אני חייב לציין ש"החוויה" שעברתי בטיסה ההיא הורידה לי מעט את הביטחון אך הוא חזר לקראת סוף הטיסה :)

תודה לישראל שכבר מהשלב הראשון זיהה את הכשל (ועוד דרך הטלפון )
בברכה
יוני