צפייה בגרסה מלאה : זהירות! סכנה-מפרופלור סיני לטיסני מנוע דלק,כמעט אסון
דואה וצופה סביב
27-06-2009, 22:49:36
הבוקר אחד הטיסנאים מניע כרגיל את המנוע בעזרת הסטרטר,המנוע עדיין לא בשיא תפוקתו,ופתאום חצי מלהב הפרופלור
עף לכיוון הטיסנאי לרגל ולחזה...המחזה ממש לא נעים,התוצאה שריטה ענקית על הרגל, שריטה מפחידה לאורך החזה,והכול שטחי
ולא כול כך עמוק,
הבחור עבר בדיקה של ד"ר הכול תקין, אך המחזה היה מפחיד!! כמעט אסון עקב רכישת פרופלור סיני "זול "
בפרופלור הסיני בנוי ללא סיבים ( כפי הנראה איזו יציקה זולה ) ולכן הוא כפי הנראה זול יותר אך לדעתי ומניסיון מהשטח לא בטיחותי- סכנה למטיס ולמטיסים סביב.
פרופלור עפור apc או פרופלור שחור mastet בנויים מסיבים ויכולים "לחטוף" נחיתות חזקות מאוד, הוא בנוי לכך ועולה מעט יותר
ושווה, הוא בטיחותי, !!!
בבקשה,רכשו ציוד בטיחותי, את הפרופלורים הסינים לזבל בבקשה, הכוונה לפרופלורים שהם העתק מדוייק של ה- apc
ram130111
27-06-2009, 22:56:55
מסכן..
אני רוציתי לקנות מהסיני ל50CC שלי
חבר שלי אמר תקנה ותטיס בסין חח
הוא אמר הם מסוכנים מאוד!.
(מאחל בריאות לנפגע)
giluriel
27-06-2009, 22:57:10
תודה על הדיווח והאזהרה.
אני חושב שיועיל מאוד קישור (ואפילו תמונה) לפרופ המדובר.
(לא ניראה לי שכל הציוד שלו כזה ולכן כדאי לדעת על מה מדובר)
גיל
b1yossi
27-06-2009, 23:00:30
מעניין, גם אני אשמח לקישור מדוייק
זה מטריד עוד יותר, היות ואם זה פרופ שמתאים גם לחשמליים אזי הסכנה גדולה עוד יותר - הסל"ד בד"כ גבוה יותר.
חברים יקרים....
כיוצא חיל האויר תמיד מרחפת מעל הראש אותה מנטרה " דבר ריאשון בטיחות" !!!!!!!
בעיני החיסכון של העוד כמה שקלים על פרופלור זול יותר זה חוסר אחריות!!
אנחנו מוציאים המון כסף על התחביב שלנו אז לא נראה לי שדווקא פה יש מקום לחסוך עוד 10 20 שקלים.... זה לא שווה את ההפרש!
מניסיון... הזול הוא היקר!!!!
לבחור המסכן, אני מצטער לשמוע על המקרה! מקווה שתחזור לקו הבריאות במהרה
ומאחל לך חזרה להטסות בקרוב!
למעדכן, תודה רבה על האזהרה והעידכון!!!!!
תמיד תיזכרו, "הזול הוא היקר ואני עדיין לא מספיק עשיר כדי לקנות בזול" ;)
תחשבו על זה.....
לבינתים שיהיה שבוע טוב ומבורך לכולם
giluriel
28-06-2009, 05:21:41
חברים יקרים....
כיוצא חיל האויר תמיד מרחפת מעל הראש אותה מנטרה " דבר ריאשון בטיחות" !!!!!!!
בעיני החיסכון של העוד כמה שקלים על פרופלור זול יותר זה חוסר אחריות!!
אנחנו מוציאים המון כסף על התחביב שלנו אז לא נראה לי שדווקא פה יש מקום לחסוך עוד 10 20 שקלים.... זה לא שווה את ההפרש!
מניסיון... הזול הוא היקר!!!!
לבחור המסכן, אני מצטער לשמוע על המקרה! מקווה שתחזור לקו הבריאות במהרה
ומאחל לך חזרה להטסות בקרוב!
למעדכן, תודה רבה על האזהרה והעידכון!!!!!
תמיד תיזכרו, "הזול הוא היקר ואני עדיין לא מספיק עשיר כדי לקנות בזול" ;)
תחשבו על זה.....
לבינתים שיהיה שבוע טוב ומבורך לכולם
+1 !! מסכים עם כל מילה
mini_guy
28-06-2009, 06:12:20
זה יפה להגיד, בטיחות מעל הכל ועוד כל מיני אמירות יפות אבל אתה יכול להבטיח שבציוד "איכותי" לא יהיו תקלות?
מי שהגיע ביום שישי למצדה מהבוקר יכול היה לראות פרופלור שנישבר ועף במזל לא על הקהל!
ואני בטוח שהוא לא הטיס עם פרופ סיני.
gmagnezi
28-06-2009, 06:47:31
לא צריך להגזים
בעיות איכות קיימות גם במותגים הנחשבים
מעבר למקרה הזה לא שמעתי על תופעה נפוצה של פרופים מתפרקים
כרגיל כל אחד יעשה את החשבון שלו ויבחן מה הוא קונה מהסיני ואם בכלל
ואל תשכחו שהרבה מותגים "יוקרתיים" מייצרים במזרח
גם אני מעדיף לקנות תמיד מותג ידוע אבל גם תמיד עושה את החשבון ומקבל החלטה ע"פ מכלול הנתונים ולא רק ע"פ היצרן או הסטיגמה
זה יפה להגיד, בטיחות מעל הכל ועוד כל מיני אמירות יפות אבל אתה יכול להבטיח שבציוד "איכותי" לא יהיו תקלות?
מי שהגיע ביום שישי למצדה מהבוקר יכול היה לראות פרופלור שנישבר ועף במזל לא על הקהל!
ואני בטוח שהוא לא הטיס עם פרופ סיני.
מסכים עם כל מילה.
נכון שבקרת האיכות של הסינים זה לא יפן אבל אחד לכמה זה קורה?
ללכת ולהפסיק לקנות פרופים בגלל מקרה אחד זה קצת מוגזם.
תאמין לי שבכל תהליך יצור יש לפעמים פגמים, ולצערנו זה קרה עכשיו.
מחר לאחד המנועים הסינים יתפרק ציר ויעוף עם כל המכלול שלו, תפסיקו לקנות מנועים סיניים?
כל התחביב הזה הוא לא עסק לילדים וצריך לקחת אחריות לכל מעשה ולכל הציוד שברשותך.
יש סיכון בכל דבר ופה בתחום קצת יותר.
מה שנראה לי לא פחות חשוב מאשר לא לקנות יותר פרופים מסין זה בהחלט לעשות ביטוח לכל צרה שלא תבוא.
התחביב הזה הוא מסוכן מסוכן מסוכן.
במיוחד לנו פה בארץ שאין הרבה מקומות מסודרים ורובנו מטיסים במקומות פרוצים ועם הרבה קהל שבה לצפות ומסתכן בפגיעה לא נעימה.
שבוע נפלא לכולם.
ram130111
28-06-2009, 13:01:19
חברים יקרים....
כיוצא חיל האויר תמיד מרחפת מעל הראש אותה מנטרה " דבר ריאשון בטיחות" !!!!!!!
בעיני החיסכון של העוד כמה שקלים על פרופלור זול יותר זה חוסר אחריות!!
אנחנו מוציאים המון כסף על התחביב שלנו אז לא נראה לי שדווקא פה יש מקום לחסוך עוד 10 20 שקלים.... זה לא שווה את ההפרש!
מניסיון... הזול הוא היקר!!!!
לבחור המסכן, אני מצטער לשמוע על המקרה! מקווה שתחזור לקו הבריאות במהרה
ומאחל לך חזרה להטסות בקרוב!
למעדכן, תודה רבה על האזהרה והעידכון!!!!!
תמיד תיזכרו, "הזול הוא היקר ואני עדיין לא מספיק עשיר כדי לקנות בזול" ;)
תחשבו על זה.....
לבינתים שיהיה שבוע טוב ומבורך לכולם
אני מדבר על הפרופ 50CC שפה זה 200 שקל + ואצל הסיני זה 16$ שזה 64 שקל לפרופ!
יש הבדל במחיר!
Boogle
28-06-2009, 15:10:22
לפני האשמה, טוב יהיה לבדוק את אופי השבר (אפשר תמונה?) בהחלט יתכן שהיה פגם בפרופ שלא אובחן בבד"ח( היה בד"ח).
ראיתי לא מעט מטיסים ממשיכים להטיס עם חתיכה חסרה בפרופ APC או MASTER ואומרים "זה שום דבר".
אגב, אני מכיר גם פרופ APC שידע לעוף מהגומיה של הפרופ סייבר....:o
flatspin
28-06-2009, 18:38:20
לא הייתי נוכח, אבל שמעתי מעד ראיה.
ממש לפני המקרה המתואר הטיסן נחת במהירות גבוהה, גמר את המסלול ונכנס עם מנוע פועל בערימה שכללה אבנים בין שאר המוצקים. לא מן הנמנע שהפרופלור נסדק בהתנגשות הזאת.
ההמשך כמובן היה מתבקש מאליו.
מה אמרתם בענין הסיני ? :)
matan-segal1
02-07-2009, 15:04:46
מקרה דומה קרה אצלינו בעפולה.
אחד הטיסנאים הניע מנוע בנזין עם מדחף סיני, המנוע עבר יפה ופתאום בום! הפרופלור נשבר לשניים חצי אחד עף למרחק עצום מהמנוע, חצי שני נתקע בכיסא פלסטיק שבר אותו ועבר מצד אחד לצד שני!
פשוט מפחיד!
אצלינו בשטח כולם הבינו כבר את המסר ומאז כולם עם מדחפים איכותיים של VESS או כל חברה טובה אחרת.
DarZeelon
04-07-2009, 12:01:13
קטעים, חברה; קטעים...
למדחפי APC יש את מגבלת הסל"ד הרשמית הגבוהה ביותר, מכל היצרנים העיקריים.
על פי האתר שלהם (http://www.apcprop.com/v/html/rpm_limits.html), המגבלה למדחפי ספורט, למשל, היא 190,000 חלקי קוטר המדחף.
כלומר שמדחף 10 אינץ שלהם יכול להסתובב בבטחה עד 19,000 סל"ד...
למדחפי המירוץ שלהם היא אף גבוהה מזה!
המגבלה למדחפי Master Airscrew (http://masterairscrew.com/images/Prop_Safety_Instructions.pdf) המגבלה נמוכה יותר, 165,000 חלקי הקוטר.
מדחפי APC עשויים מסיבים ארוכים, הנותנים חוזק ראשוני גבוה, אך מוגבלים מאוד בגמישותם.
ראיתי שני מקרים בהם מדחף APC השיל להב... ושמעתי על מקרים נוספים.
מעולם לא שמעתי על וגם לא ראיתי מדחף MA שהתפרק...
כנראה שהסיבים הקצרים יותר מעניקים ללהבים גמישות, שהופכת אותם לעמידים יותר 'בתכלס'... למרות שהם סוחבים זבל...:(
אפילו אם עוברים את המגבלה; כפי שמטיס שהשתמש במדחף MA 9x6 עלMVVS 6.5 cc Quickie, שסבב בלא פחות מ-18,300 סל"ד על הקרקע והמשיך להטיס איתו (לפי הצליל, חצה את 21K...), למדחף לא קרה כלום!
רק למדחפים העשויים עץ אין מגבלת סל"ד.
giluriel
04-07-2009, 12:23:30
רק למדחפים העשויים עץ אין מגבלת סל"ד.
דר,
סליחה על השאלה (הבסיסית) הזו, אבל, חוץ ממחיר (למיטב ידיעתי מדחף עץ יקר יותר) יש חיסרון כלשהו למדחפי עץ ?
גיל
אבי סירוטה
04-07-2009, 13:29:58
מדחפי עץ קשיחים ואינם גמישים כתוצאה מעומסי סל"ד מהירים ותכופים. מסיבה זו הם יעלים מאוד בטיסני 3D. הם קלים בד"כ ולכן אינם יוצרים אנרציה גבוהה. החסרון הוא ברגישותם לפגיעות מאבנים קטנות או מסלולים גדולים :).
DarZeelon
04-07-2009, 13:59:00
גיל,
מדחפי עץ אינם יקרים יותר בהכרח...
חסרונם הגדול הוא שבנחיתות גסות, הם אינם יכולים לספוג ולו אף את הנגיעה הקטנה ביותר, מבלי שקצוותיהם ייתפצלו...אפילו על מסלול דשא, 'נגעת, החלפת!'
אי אפשר אפילו (זהירים\פחדנים) להשתמש ב-Chicken stick, מבלי להזיק להם...
אם הם אינם מצופים היטב בלכה, הם עלולים לספוג לחות, דלק ושמן; או לחליפין, להתייבש יתר על המידה.
...וזה מגדיל את הסיכוי שישברו ו\או מוציא אותם מאיזון...
מאידך, הם שומרים היטב על צורתם האירודינמית בסל"ד גבוהים ועקב האינרציה הנמוכה של מָסָתַּם, המנוע מחיש איתם מהר יותר בעליל.
רוב מטיסי המנועים הגדולים משתמשים רק במדחפים מעץ.
התחליף היחיד לתכונות אלה: סיבי-פחמן... ואז המחיר באמת גבוה...
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.