PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה ניקוי מנוע OS46AX, ספריי, או מים וסבון?



Shalev054
14-07-2009, 21:54:37
אהלן אנשים!

אני מטיס בשטח שבו יש הרבה חול וג'יפה ועל כן המנוע שלי מתלכלך כדרך קבע בחול שנכנס לכל חריץ אפשרי [דאגתי כבר לשים פילטר מיוחד על הפתח של הקרבורטור למניעת כניסה של חול].
כמו כל אחד שאוהב את הטיסן שלו אני רוצה שהוא יחזור להיות מבריק לאחר כל טיסה ועל כן יש לי שאלה.

עם מה עדיף לנקות מנוע [בצורה חיצונית בלבד] לאחר טיסה משאריות של חול שמן ודלק?

מים וסבון? ספריי לניקוי קרבורטורים? משהו אחר?

הבנתי שחומרים מסויימים עלולים להרוס חלקים מסויימים במנוע כמו גומיות או ציפוי אז אנא לפני שתענו שימו לב שזה לאחר נסיון אישי מוצלח שלכם... :)

תודה!

נ.ב. יש איזה חומר שניתן לערבב בדלק ויכול לנקות את המנוע מבפנים מבלי לפתוח אותו?

umbo
14-07-2009, 22:24:56
יש חומר "נדיר" שממש מתאים מאוד לניקוי וגם משאיר שכבת שומן עדינה לשמירה על המנוע - קוראים לזה נפט !!!

Boaz Barnea
14-07-2009, 23:16:15
בשום פנים ואופן לא להשתמש ב-נפט
נפט או חומריו ינפח האטמים יתייבש לאחר זמן רב יאסוף אבק וכ"ו
כאן יעזור אלכוהול, קח מברשת וקדימה

Shay
15-07-2009, 00:30:53
אני משתמש בשמן פשוט אבל תנקה איתו כשאתה בבית כי יש לו נטייה להדבק

marik_911
15-07-2009, 08:14:05
מים חמים ,סבון כלים,מברשת שיניים .
לאחר מכן יבוש אני בדרך כלל שם בשמש חצי שעה במרפסת .
ןהדבר החשוב ביותר לאחר יבוש לטבול את המנוע בדלק של טיסנים
ו לדאוג שהדלק יגיע לכל מקום שלא ישאר טיפה של מים בשום חלק
של המנוע לאחר מכן לנגב את הדלק עם סמרטות יבש והמנוע נקי .

בהצלחה

נ.ב

1.במידע ואתה עושה שטיפה גם פנימית
חובה להוריד את כל האטמים ,לפתוח את ראש המנוע ,לפתוח את המכסה האחורי
ולשים בחומר לניקוי קרבורטורים
ואז החומר ממיס את כל השומנים את כל הפיח ואת כל הליכלוך
לא ניסיתי עדיין לא רוצה להתעסק עם חומרים מסוכנים בבית

2.יש עוד שיטה
אותו דבר מפרקים
שמים בסיר עם מים שהמים יכסו את המנוע שמים כף וחצי של אבקת כביסה ועל האש
אבל היו מקרים
שהציפוי של הבוכנה ירד לכן יש לעשות זאת בזהירות
אני אישית עשיתי את זה
והכל היה בסדר והמנוע כמו חדש

s.mario
15-07-2009, 09:39:54
גם אני שמעתי על שיטת האבקת כביסה :confused:- ואני חשבתי שצחקו עליי:p

Shalev054
15-07-2009, 13:57:39
תודה חבר'ה :)

omer biton
04-08-2009, 23:27:10
בשום פנים ואופן לא להשתמש בנפט תעשה את מה שאני אומר לך שאתה מגיע לבית כך מברשת שיניים ודלק של הטיסן ותנקה כך את המנוע זה הצורה הכי טוב לנקות אותו והכי "בריאה" למנוע.. ;)

Boogle
05-08-2009, 12:45:36
לגבי שמירה משבוע לשבוע יש חומר פלא נקראה WD-40
מנקה בהתזה וגם שומר על חלקי המנוע מבפנים.
בסוף יום הטסה התנע את המנוע ללא דלק עם סטרטר לשריפת שאריות הדלק בתוכו ותן דרך הקרבורטור והאגזוז מספר שפריצים של WD-40.
סובב את המנוע מספר סיבובים לפיזור השמן בתוכו.
הWD-40 הוכח כתחליף מעולה לשמן אפטר ראן והוא גם נותן שימור ממושך למנוע.
בהצלחה

רזי
05-08-2009, 13:12:11
לגבי שמירה משבוע לשבוע יש חומר פלא נקראה WD-40
מנקה בהתזה וגם שומר על חלקי המנוע מבפנים.
בסוף יום הטסה התנע את המנוע ללא דלק עם סטרטר לשריפת שאריות הדלק בתוכו ותן דרך הקרבורטור והאגזוז מספר שפריצים של WD-40.
סובב את המנוע מספר סיבובים לפיזור השמן בתוכו.
הWD-40 הוכח כתחליף מעולה לשמן אפטר ראן והוא גם נותן שימור ממושך למנוע.
בהצלחה

שמעתי שה-WD40 "אוכל" את הגומיות? עד כמה נכון? מישהו חווה משהו דומה?

Boogle
05-08-2009, 22:54:34
שמעתי שה-WD40 "אוכל" את הגומיות? עד כמה נכון? מישהו חווה משהו דומה?

ואיפה יש לך גומיות?;)
הגומיה היחידה שיש היא בד"כ בין הקרבורטור לגוף, ואתה מתיז לתוך המנוע .
חוץ מזה WD40 לא ידוע כתוקפן.

יש לי מנוע בן 4 שאני מתיז בו WD40 בקביעות והוא מניע בנגיעה (הWD-שומר אותו יבש וממיס את שאריות השמן שלא נשרפו במנוע).
ויש לי חבר שמשתמש בשיטה מאז נתגלתה בראשית שנות ה90 וכל מנועיו שנולדו באותן השנים ולפני כן פועלים ללא חת.

רזי
07-08-2009, 08:25:20
ואיפה יש לך גומיות?;)
הגומיה היחידה שיש היא בד"כ בין הקרבורטור לגוף, ואתה מתיז לתוך המנוע .
חוץ מזה WD40 לא ידוע כתוקפן.

יש לי מנוע בן 4 שאני מתיז בו WD40 בקביעות והוא מניע בנגיעה (הWD-שומר אותו יבש וממיס את שאריות השמן שלא נשרפו במנוע).
ויש לי חבר שמשתמש בשיטה מאז נתגלתה בראשית שנות ה90 וכל מנועיו שנולדו באותן השנים ולפני כן פועלים ללא חת.

אם כך זה רעיון לא רע...
תודה רבה.

קובי חדד
07-08-2009, 11:59:29
מומלד לפתוח[לפרק] את המנוע ולנקות חלק ,חלק??

Jaws
07-08-2009, 23:59:43
אז ככה !!!
מכיוון שאני מריץ מכוניות ניטרו שך TRAXXAS טאלה "אוכלות" המון חול וג'יפה, וכאחש שבאמת שומר על המנועים (מנוע חדש של REVO שווה 1200 ש"ח כך ש...)

1. אל תפרק ת'מנועים, ההברזות באלומיניום עלולות להינזק בכל חיזוק מחדש (הרבה של המנוע).
2. לנקות רק עם אלכוהול (צודק מי שכבר הציע זאת), במידה ולא תמצא אלכוהול תעשייתי (מפוגל) קנה בבית מרקחת.
3. ב TRAXXAS ממליצים אכן ב WD40, התזה דרך קרבורטור פתוח, ללא פלג והרצה של סטרטר, כך שהמנוע יריץ דרכו את השמן. ממומלץ לעשות כן מכיוון שהדלק מטבעו סופח לחות ואם לא משמנם טוב ת'מנוע מבפנוכו אז הבוכנה/טלטל/צילינדר מתחילים להחליד לא עלינו.

http://www.traxxas.com/support/kb_search.php?action=artikel&cat=35&id=275&highlight=cleaning