צפייה בגרסה מלאה : מנוע 50 עושה בעיות...
tzahical
18-07-2009, 16:58:30
יש לי רפטור עם מנוע 50 אואס שבד"כ לא עושה בכלל בעיות אבל היום משום מה הוא השתגע....
סיפור המעשה:
לאחר המראה וכ-2 דקות טיסה במהלך ריחוף ב30% מצערת שמעתי ניתוק של איזה משהו ובעקבותיו שינוי ברעש מהמנוע (דומה קצת לרכב ידני שלא נכנס להילוך טוב...) נשארתי באותו סלד ונחתתי הורדתי סל"ד למינימום והמנוע דומם!
המנוע לא הצליח להניע מאז (המנוע תמיד מניע בלי בעיה חשוב להדגיש)
הדברים שנבדקו - הידוק והחלפת הפלאג, החלפת בוסטר ובדיקת מתח, צינוריות דלק, קלאצ' נראה תקין, אגזוז מהודק.
הבוכנה מסתובבת כשמנסים להניע.... אז שללתי בעיה במנוע עצמו!
בכיוונים לא נגעתי
עזרה תתקבל בברכה!
motti-74
18-07-2009, 19:39:52
פרק את המנוע ובדוק :
1. שלא השתחררו ברגים מהראש- מוסתרים קצת (מחוזקים)
2. פתח את הבאק פלייט ובדוק שהכל תקים - לא התפרק שם משהו.
בברכה.
מוטי ואקנין.
אליקופטר
18-07-2009, 19:45:05
נשמע כמו רינג שבור פתח את האגזוז ונסה לראות דרך הקדח אם הרינג שלם בדרכ זו הנקודה הרגישה שלו אל תנסה לסובב את המנוע שלא תחרוט על הסליב.
וזאת על בסיס התאור של של מתכת נגרסת כמו רשע הילוכים ברכב לתיאורך.
עדכן.
liran
18-07-2009, 19:49:16
למרות שכתבת שהקלאץ' נראה תקין אני מציע שתבדוק אותו שוב.
תופעת הרעש שתארת שקרתה לך באויר נראית לי כמו החלקה של הקלאץ' בתוך הפעמון.
אני מאמין שפס ההצמדה שלך בתוך הפעמון נשחק כתוצאה מבלאי או מalignment לא תקין בין המנוע והקלאץ' לפעמון, מה ששחק את הפס שבתוכו בהדרגה עד שהקלאץ פשוט נפתח באחד מצידיו והוא תופס את הפעמון. זה גם מה שגורם לך להתנעה קשה. קודם כל, לפני שאתה מפרק את המנוע תבדוק אם כשאתה מסובב את הגג"ש הראשי והפעמון עם היד העסק מסתובב חלק ללא חיכוכים. אם כן תפרק את המנוע ותבדוק את הקלאץ'. אם צדקתי אז תחליף את הקלאץ' ופס ההצמדה והכל יסתדר.
בהצלחה ודווח מה העלית בבדיקתך :)
MYHOBBY
18-07-2009, 19:54:12
לדעתי ישנם שתי אופציות.
הראשונה שבר בתוך המנוע,בוכנה וכו...
השניה היא תיחרור הקלאץ מהפליי וייל.
אני במקומך לא מנסה לנחש ומתחיל לפרק...
giluriel
18-07-2009, 20:49:24
נשמע כמו רינג שבור פתח את האגזוז ונסה לראות דרך הקדח אם הרינג שלם בדרכ זו הנקודה הרגישה שלו אל תנסה לסובב את המנוע שלא תחרוט על הסליב.
וזאת על בסיס התאור של של מתכת נגרסת כמו רשע הילוכים ברכב לתיאורך.
עדכן.
מחזק ..
עברתי בערך את אותו סימפטום רק בלי הרעש, לפני חודש.
עלה, טס ירד ואז כלום..
החלפתי פלג והיו לי בדיוק אותו סמפטום על הקרקע.. - מנוע מסתובב
מה שלא שמתי לב הוא שהוא הסתובב בקלות ייתרה ז"א בלי דחיסה.
אבל ...
אל תשחק עם זה. הסיכוי שלך כרגע לחרוץ את הצילינדר הולך וגובר עם כל סיבוב של המנוע.
תתחיל לפרק ..
ובהצלחה
גיל :-)
עמיתפורת
18-07-2009, 22:08:14
אם המנוע לא מניע הבעיה היא לא בקלטצ' אלא במנוע.
אם אתה גר באיזור המרכז צפון אני גר בנתניה קפוץ אלי נפרק ביחד ונבדוק שלא תעשה שם טעויות.
0528333137
הבוררר
19-07-2009, 22:12:52
אני מהמר על כך שאם תפתח את האגזוז תראה הרבה חריטות על הלב של המסוק (הבוכנה)
מה שכנראה גם יוסיף לך כמה חריטות בלב לצערי.. אבל שוב זה רק הימור ויכול לקרות ממנוע שעובד עני עקב סגירת יתר של הסיכה או סתימה או אפילו שחרור שלהברגי ראש מנוע..
מאוד מקווה בשבילך שלא זו הבעיה אבל לפי תחושתי זה הניחוש.
האפשרות השניה היא כנראה הקלאטצ' באמת נתקלתי בזה הרבה פחות מאשר הסיבה הקודמת
עצה שלי כמו שחלק מהחברים כאן אמרו אל תזיז עוד את המנוע בכלל ובתור צעד ראשון פרק את האגזוז
וחפש את החריטות..
שיהיה בהצלחה ומקווה שזה משהו הרבה יותר פשוט ממה שכולנו מעריכים.
אליקופטר
20-07-2009, 16:21:34
יש עדכונים? שנלמד.
נועם ג
20-07-2009, 17:53:03
חברים...הבחורצ'יק בצבא...שהוא יחזור הוא בטוח שהוא יחזור אליכם:)
tzahical
01-08-2009, 18:06:38
אז פתחתי את העסק מאחורה במנוע פתחתי גם אגזוז מבפנים נראה תקין לחלוטין.
קלאצ' עם רפידה תקין - פעמון מסתובב חלק.
נקי ללא שריטות מבפנים.
החלפתי פלאג בכל זאת ליתר בטחון - המנוע בשלב זה עדין לא מניע.
בסופו של דבר אחרי שהעלתי הרבה מאוד סרק הצלחתי להניע!
הסיכה פתוחה כ-2 סיבובים שזה בדיוק מה שהיה לפני כל הבלאגן - אבל המנוע התחמם כמו שמעולם לא הרגשתי על המנוע.
בנוסף לכך לפעמים שהעברתי אותו לאוטורוטציה קיבלתי קאט למרות שהסרוו לא זז בכלל.
יש בעיה גם ביציבות הטורים וההחשה - איטית מידי ולא מגיעה לטורים מקסימלים.
האם קימת סיכה נגדית במנוע הזה (50 למסוקים של אואס)? מיקומה? - איך יתכן שאני צריך לגעת בה פתאום?
איך יתכן שבשביל להניע אני צריך סרק כ"כ גבוה פתאום?
מה הקשר בין אוטורוטציה לדימום שמתקבל?
למה המנוע מתחמם כ"כ?
כן יש לי הרבה שאלות - בתקווה שיש לכם את התשובות!
שבוע טוב לכולם!
שחר לזרוב
02-08-2009, 07:57:08
הניחוש הראשון שלי הוא שהמיסב האחורי של המנוע הלך.
הניחוש השני הוא שיש סתימה או חור באחת מהצינורות דלק. תבדוק את כל צינוריות הדלק כדי לראות שהן שלמות וללא חור או חתך, תבדוק גם שאין סתימה במערכת הדלק כולל בקרבורטור.
בכל מקרה להמשיך להטיס במצב הקיים לא מומלץ כי ככה אתה גורם לנזק למנוע.
אליקופטר
02-08-2009, 08:58:34
אז פתחתי את העסק מאחורה במנוע פתחתי גם אגזוז מבפנים נראה תקין לחלוטין.
קלאצ' עם רפידה תקין - פעמון מסתובב חלק.
נקי ללא שריטות מבפנים.
החלפתי פלאג בכל זאת ליתר בטחון - המנוע בשלב זה עדין לא מניע.
בסופו של דבר אחרי שהעלתי הרבה מאוד סרק הצלחתי להניע!
הסיכה פתוחה כ-2 סיבובים שזה בדיוק מה שהיה לפני כל הבלאגן - אבל המנוע התחמם כמו שמעולם לא הרגשתי על המנוע.
בנוסף לכך לפעמים שהעברתי אותו לאוטורוטציה קיבלתי קאט למרות שהסרוו לא זז בכלל.
יש בעיה גם ביציבות הטורים וההחשה - איטית מידי ולא מגיעה לטורים מקסימלים.
האם קימת סיכה נגדית במנוע הזה (50 למסוקים של אואס)? מיקומה? - איך יתכן שאני צריך לגעת בה פתאום?
איך יתכן שבשביל להניע אני צריך סרק כ"כ גבוה פתאום?
מה הקשר בין אוטורוטציה לדימום שמתקבל?
למה המנוע מתחמם כ"כ?
כן יש לי הרבה שאלות - בתקווה שיש לכם את התשובות!
שבוע טוב לכולם!
אני לא רוצה לנחש אני חושב שהגעת לשלב "חפש מי שיעזור לך" ולא בכתיבה אלא לראות ולשמוע,אתה גם תלמד הרבה יותר טוב וגם תמנע מירמור ויאוש מצדך,נכון שצריך ללמוד ולנסות אבל יש שלב שהופך להיות לא בריא . יכול להיות שמדובר בסוף שרק בכיוון נכון שיעשה את ההבדל. לגבי הרעש בלבד גם מיסב אחורי בהחלט אפשרי.(את זה אוכל להסביר לך בטלפון לגבי החלפה מהירה)
בהודעה שלי לא יוצאים בצעקות"אין שיעורים..." ולכן כפי שהמליץ שחר בדוק מיכל דלק צינורות גם בתוך המיכל .יכול להיות מאוד שיש לך מעל בעיה אחת כאשר אחת פשוטה מטעה בהבחנה.
ליאור זהבי
02-08-2009, 12:37:31
ללא צל של ספק - גש למישהו שיעזור לך - לפני שתעשה עוד נזק !
אם תרצה - אני מתנדב להעיף מבט - בטוח שנמצא יחד את הבעיה תוך 2 דקות.
lior_bar_ami
02-08-2009, 12:57:04
חום וקושי בהנעה בסל"ד נמוך (ככל הנראה עקב חיכוך גדול) מצביע בצורה כמעט בטוחה על מיסבים לא תקינים, ייתכן שאחד מהם וייתכן ששניהם.
בכל מקרה אל תניע את המנוע בצורה כזו, מיסבים לא תקינים מוסיפים חיכוך למע' בשלב הראשוני, אך כשהם מתפרקים ונכנסים לתא הבערה - אז מתחיל הבלאגן, והדבר הבא שתמצא את עצמך עושה הוא לקנות מנוע חדש (יהיה לך חור יפה בבוכנה).
למייסבים לא תקינים יש מס' תופעות שאתה יכול לנסות לזהות במנוע שלך:
- קושי של המנוע לשמור סל"ד נמוך, עד לדום מנוע.
- חום גבוה של המנוע גם בכיוון תערובת מאוד עשירה (פתיחת סיכה ראשית) - עקב חיכוך גדול יותר.
- קצב מואץ של בלאי מצתים - ז"א אם נשרפים לך פלאגים יותר מבד"כ.
- מתקשר לסעיף הקודם - בהחלפת הפלאג ניתן לפעמים לזהות חלקיקים קטנטנים שגרמו לשריפת הפלאג (חלקים שעפו מהמיסב עצמו).
- עשן פליטה שחור מבד"כ - שים את היד על הדיפלקטור ותנסה לזהות את זה.
- רעש מתכתי מהמנוע (מתאים לרעש ששמעת בהתחלה), נסה לזהות רעש שונה גם עכשיו.
ממליץ לך לרכוש זוג מיסבים - קידמי ואחורי, מחנות מיסבים כזו או אחרת (בית המיסב, או כל חנות אחרת בצ'לנוב ת"א).
הוספתי תרשים שצירתי למידות למיסבים - לשימושך, או שימוש עתידי של כל מי שיצטרך.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=12328&stc=1&d=1249210570
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=12329&stc=1&d=1249210570
לגבי הליך ההחלפה - הוא אינו מסובך כלל, אך אם אינך בקיא בו תעדכן ואשמח לרשום או אפילו לעזור לך בתהליך.
בהצלחה ותעדכן,
ליאור.
אבי סירוטה
02-08-2009, 14:55:56
בהמשך למידע שליאור בר עמי נתן בנושא המיסבים, חובה לוודא שהמיסבים הם מסוג פתוח-כזה שרואים את הכדוריות(כך המיסב מקבל סיכוך\קירור). חובה לוודא סל"ד מקסימלי של המיסב-כ-30000סל"ד.מיסב שעמיד ב-15000 לא יחזיק מעמד לאורך זמן.
גש לאדם שמתמצא בנושא מנועים ויחד איתו תעשה את האבחון והתיקון.
lior_bar_ami
02-08-2009, 15:02:54
מסכים עם אבי לחלוטין,
רק הערונת לגבי כיסוי המיסב - אמנם יש צורך במיסב פתוח (לטובת השימון), אך ניתן לשלוף את הכיסוי ללא בעיה גם ממיסב סגור, ולקבל את אותו האפקט בדיוק.
עמיתפורת
02-08-2009, 19:48:27
אמת.
המיסבים הם אותם מיסבים פשוט בזהירות עם סכין מורידים את פחית הכיסוי.
אלה מיסבים בעלי שימון עצמי מפעולת המנוע ולכן יש לפתוח אותם..
למרות שאני את המיסב העליון החיצוני משאיר סגור תמיד.
ממליץעל מיסבי boca עמידים ומצויינים.
http://www.bocabearings.com/
lior_bar_ami
03-08-2009, 12:21:41
למרות שאני את המיסב העליון החיצוני משאיר סגור תמיד.
לא מובן מה זה מיסב עליון או חיצוני, יש מיסב קידמי ואחורי - ושניהם, על מנת לקבל שימון תקין, ולמען אריכות הימים שלהם, צריכים להיות פתוחים לפחות בצד אחד שלהם (את האחורי ניתן לפתוח משני צידיו).
לראייה המיסבים המקוריים של OS שנמכרים (קידמי ואחורי) פתוחים - אני מניח שהמהנדסים ב OS יודעים מה הם עושים... :D
אגב המיסבים המקוריים שנמכרים ע"י OS הם מיסבי ה- NTN היפניים, חברת NTN ידועה באיכות המוצרים שלה ולחלק מהמיסבים שהחברה מוכרת יש תקן תעופתי (בשימוש אף בתעשיית החלל).
את המיסבים הללו (שעושים עבודה לא רעה) ניתן לרכוש במחיר עממי בהחלט גם כאן בארץ (במקומות שציינתי), ולכן אני לא סבור שצריך להשקיע כמות כפולה של כסף ע"מ לרכוש מיסבים מבית BOCA - למרות איכותם הגבוהה...
אם בכל זאת רוכשים מיסבים של BOCA, הדעות מעט חלוקות בנושא - אך אני ממליץ לא ללכת על המיסבים הקירמיים, שאמנם יותר איכותיים ומחזיקים יותר זמן, אך אצלהם בניגוד למיסבי המתכת הרגילים אין סימנים מקדימים ברורים להתעייפות המיסב - ופירוק שלו משמועותו הריסת המנוע...
lior_bar_ami
03-08-2009, 12:30:18
קישור לחברת NTN היפנית:
http://www.ntn.co.jp/
וקישור למיסבים שנמכרים תחת מותג OS,
המיסב האחורי:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXWW82&P=Z
והמיסב הקידמי:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCD01&P=Z
עמיתפורת
03-08-2009, 13:41:32
אני אישית מבצע פעולה זו לאורך השנים - אצלי עובד לא רע..
אני אישית לא משתמש בקרמיים הם הרבה יותר עדינים מהנירוסטה ופחות עמידים ברעידות.
למה BOCA?
כי הם מצויינםי, לא החלפתי מיסבים מעולם במנועים שלי לאחר ששמתי BOCA ועל איכות לא מתווכחים.
המיסבים של OS כ"כ טובים שמיד מחליפים אותם או לאחר 10 גלונים בערך...
אני ממליץ על BOCA ועל איכות קשה להתווכח.
lior_bar_ami
03-08-2009, 13:53:34
אני לא מתווכח על איכות, רק על צורך...
בין כה וכה מסבים, מבחינתי לפחות (לא יודע מה אתה עושה עם ה BOCA), לא עוברים ממנוע למנוע.
אני מחזיק מנועים באיזור שנה של טיסות אינטנסיביות, ואז מחליף אותם - בשנה אינטנסיבית אעשה החלפת מיסבים אחת גם ככה למנוע (גם עם BOCA וגם עם NTN/OS), ולכן אין לי בעיה במקרה הספציפי הזה לקחת את הזול והשימושי יותר.
אם אתה מחפש איכות שאי אפשר להתווכח איתה - אל תטיס טירקס, תטיס VIBE/TURBULENCE/SRIMOK וחבריהם, אם אתה מחפש להנות (מאוד!!) בעלויות סבירות לחלוטין (גם בריסוקים) במחיר של איכות קצת יותר נמוכה תטיס טירקס (ותשתמש במיסבים של NTN :D).
עמיתפורת
03-08-2009, 16:43:30
לא מסכים ברור איך דיון על מיסבים הופך לדעתך האישית על מסוקים ובדיקות איכות של מסוקים..
שלומי לוי
03-08-2009, 18:45:39
עמית!!! זה די ברור שהרינג שבר את חלקה העליון של הבוכנה.ומה הקשר בין מיסב גמור לעובדה שלא מניע לו?? אני לוקח בחשבון שהבחור לא הטיס עם מיסבים גמורים עד שהם שיחררו גרדים שתפסו את המנוע.(הוא לא ציין אם יש לו קמפרסיה)
lior_bar_ami
03-08-2009, 20:00:21
היי שלומי,
הבחור מציין שהמנוע מסתובב - משמע לא תפוס.
הוא גם מציין שהוא מניע במפורש רק בסל"ד גבוה יחסית - הסבירות לבעייה במיסבים היא גבוהה, שכן מיסב גמור יגרום לחיכוך מאוד גבוה שיקשה על המנוע לעבוד בסל"ד נמוך, לעומת סל"ד גבוה יחסית בו יתגבר המנוע על החיכוך הנוסף אך יתחמם מאוד (בדיוק התופעות שצויינו).
עמיתפורת
03-08-2009, 23:34:00
שלומי תלמד לקרוא טוב?
אופיר נחום
05-08-2009, 16:04:01
חום וקושי בהנעה בסל"ד נמוך (ככל הנראה עקב חיכוך גדול) מצביע בצורה כמעט בטוחה על מיסבים לא תקינים
לא בהכרח, צינורית סתומה תיתן אפקט דומה בגלל שלא יהיה מספיק וואקום למשיכת דלק בסל"ד נמוך בהתנעה, והמנוע יתחמם מכיוון שהוא עני יותר.
אגב, אפשר "להרגיש" את המיסבים ע"י פירוק של הפלג וסיבוב של המנוע ביד דרך ציר ההתנעה.
אני בדעה שתפנה לעזרה בשטח ולא בפורום, מישהו עם נסיון יאתר את הבעיה בצ'יק.
lior_bar_ami
05-08-2009, 17:08:10
אופיר,
לא ברור לי איך אתה יכול לסובב את המיסב "עם היד" במהירות של 13,000 סל"ד :confused:
מיסב גמור לא תמיד יורגש בסל"ד נמוך מאוד, אותו אתה יכול לדמות עם היד...
לגבי הצינורית הסתומה, בגדול אני מסכים איתך - אך צינורית סתומה תגרום למנוע להיות עני יותר בכל תחומי הסל"ד ולאו דווקא בסרק, מה גם שפתיחת סיכה והעשרת התערובת אמורה להשפיע גם במקרה של סתימה חלקית בשונה ממיסב גמור...
אופיר נחום
05-08-2009, 17:52:00
מכבים את המנוע, מוציאים את הפלג ומסובבים את המנוע בעדינות עם היד דרך ציר ההנעה - בד"כ נרגיש תחושת גרגירים כאשר המיסב גמור. מחזירים את הפלג ושוב מסובבים וזה נותן תחושה של הקומפרסיה גם.
lior_bar_ami
05-08-2009, 23:15:19
מצטער לאכזב אותך, לא ניתן לבדוק בצורה חד משמעית מיסב שמסתובב במהירות שהמיסבים שלנו מסתובבים, בבדיקה של 100 סל"ד (ופירגנתי לך...).
כמו שציינתי בהודעה שציטטת למעלה:
יש מס' קריטריונים די ברורים שמאפיינים מיסבים גמורים, אם המנוע עונה לחלקם הגדול או לכולם - כנראה מדובר במיסבים
עמיתפורת
05-08-2009, 23:34:17
עקרונית אדם מנוסה מסוגל לשמוע את עבודת המנוע ולהבחין במיסבים מזדקנים.
מניסיון..
הבוררר
06-08-2009, 09:40:36
עד היום בכל מקרה שנתקלתי ברעשי מנוע משונים, כאשר הגעתי למצב שבו אני מעריך- ואפילו מרק לשמוע עבודת מנוע בסרק ידעתי להבחין במיסב בעייתי ולאחר פירוק של המנוע וסיבוב המיסב עם היד
כבר היה ברור שהמיסב גמור ובטוח שלא הגעתי אפילו ל10 סל"ד.
לגבי מה בעיית המנוע אני אישית נתקלתי בבעיה מוזרה דומה כאשר מסוק שעבר קראש תוקן והתבקשתי לבצע לו טיסה ראשונית, לאחר המראה המנוע כבה ולא רצה להניע יותר(רק בהרמת מצערת לרבע סטיק החליט להשמיע רעשי הצתה קלים אבל לא יותר מכך) בזמן הנסיון המנוע התחמם מאוד! כמובן שמייד עצרתי ושמתי את המסוק על שולחן עבודה, פירקנו את המנוע ועל פניו הכל נראה תקין ולאחר פתיחת הקרבורטור נראה שהצטבר שם מין לכלוך שחור בוצי ומוזר שגרם לחיכוך מוגבר(להערכתי נוצר מחיכוך של חלקי מתכת שעד היום איני יודע מאין הגיע ומסתבר שזה מה שגרם לחיכוך וממבט מעמיק יותר אפשר היה להבחין שהבוכנה הייתה מרוחה "בבוץ" הזה (במבט ראשוני לא היה אפשר להבחין בו
מה גם שלא נראו חריטות וסריטות על המנוע אבל לאחר פירוק וסיבוב המנוע ביד אפשר היה להרגיש בחיכוך לא קשה במיוחד אם יש למשהו רעיונות למה גרם לתופעה זו אשמח לשמוע ובהמשך לשירשור אולי זו גם הבעיה שלך בכל מקרה לא נתקלתי עד היום במקרה שבו מיסב גרם לחיכוך כלכך קשה שמנע אפשרות להניע את המנוע ואם כן אז זה כנראה מיסב שעבר המון! ובדגש על המון! מעבר למה שהיה אמור.
בכל אופן שיהיה בהצלחה
הבוררר
06-08-2009, 09:43:00
עד היום בכל מקרה שנתקלתי ברעשי מנוע משונים, כאשר הגעתי למצב שבו אני מעריך- ואפילו מרק לשמוע עבודת מנוע בסרק ידעתי להבחין במיסב בעייתי ולאחר פירוק של המנוע וסיבוב המיסב עם היד
כבר היה ברור שהמיסב גמור ובטוח שלא הגעתי אפילו ל10 סל"ד.
ולגבי המיסב הקדמי אני מעולם לא הורדתי לו שום מכסה כיון שכמעט לא מגיע לאיזור שלו דלק אז לטעמי יכול היה רק להזיק אם אוריד לו את המכסה בכל אופן הוא זה שאף פעם לא הרגשתי צורך להחליפו אך ורק מיסב אחורי אבל תמיד שהחלפתי אז החלפתי את שניהם.
לגבי מה בעיית המנוע אני אישית נתקלתי בבעיה מוזרה דומה כאשר מסוק שעבר קראש תוקן והתבקשתי לבצע לו טיסה ראשונית, לאחר המראה המנוע כבה ולא רצה להניע יותר(רק בהרמת מצערת לרבע סטיק החליט להשמיע רעשי הצתה קלים אבל לא יותר מכך) בזמן הנסיון המנוע התחמם מאוד! כמובן שמייד עצרתי ושמתי את המסוק על שולחן עבודה, פירקנו את המנוע ועל פניו הכל נראה תקין ולאחר פתיחת הקרבורטור נראה שהצטבר שם מין לכלוך שחור בוצי ומוזר שגרם לחיכוך מוגבר(להערכתי נוצר מחיכוך של חלקי מתכת שעד היום איני יודע מאין הגיע ומסתבר שזה מה שגרם לחיכוך וממבט מעמיק יותר אפשר היה להבחין שהבוכנה הייתה מרוחה "בבוץ" הזה (במבט ראשוני לא היה אפשר להבחין בו
מה גם שלא נראו חריטות וסריטות על המנוע אבל לאחר פירוק וסיבוב המנוע ביד אפשר היה להרגיש בחיכוך לא קשה במיוחד אם יש למשהו רעיונות למה גרם לתופעה זו אשמח לשמוע ובהמשך לשירשור אולי זו גם הבעיה שלך בכל מקרה לא נתקלתי עד היום במקרה שבו מיסב גרם לחיכוך כלכך קשה שמנע אפשרות להניע את המנוע ואם כן אז זה כנראה מיסב שעבר המון! ובדגש על המון! מעבר למה שהיה אמור.
בכל אופן שיהיה בהצלחה
אופיר נחום
06-08-2009, 12:39:57
מצטער לאכזב אותך, לא ניתן לבדוק בצורה חד משמעית מיסב שמסתובב במהירות שהמיסבים שלנו מסתובבים, בבדיקה של 100 סל"ד (ופירגנתי לך...).
כמו שציינתי בהודעה שציטטת למעלה:
יש מס' קריטריונים די ברורים שמאפיינים מיסבים גמורים, אם המנוע עונה לחלקם הגדול או לכולם - כנראה מדובר במיסבים
ליאור, אני מתכוון לסיבוב מאוד עדין ואיטי רק בשביל להרגיש שהכל חלק. מצב פתלוגי במיוחד כמו שתארת בו המיסבים ממש תפוסים ומקשים על הסרק ניתן לגילוי בקלות בדרך זו.
כמובן שבמצב בו המיסבים חופשיים ושחוקים אך לא נוצר עדיין עיוות בכדוריות או במסילה- בדיקה כזו לא תיתן כלום, אך את זה אפשר לאתר ע"י הקשבה לרעש של המנוע. אז המיסבים "יצרחו" בגלל התנודה המהירה בחופש שנוצר.
lior_bar_ami
06-08-2009, 14:52:53
עם זה אני מסכים!
שלומי לוי
06-08-2009, 17:54:21
עקרונית אדם מנוסה מסוגל לשמוע את עבודת המנוע ולהבחין במיסבים מזדקנים.
מניסיון..
סוף סוף אמרתה משהו חכם:D האמת שגם שהנעתי מנוע עם מסבים גמורים טילים הוא הניע דוקסה.והחזיק בסרק.כמובן ששמעתי את בכי המיסב אבל זה ממש לא מורגש בעבודת המנוע.אבל!הכול יכול ליהיות
תחליף כבר מסבים!
ליאור זהבי
06-08-2009, 17:59:20
שלומי - מיסב דפוק בהחלט משפיע על עבודת המנוע ! וזו פיזיקה פשוטה שאין להתחמש ממנה.
אחד הסממנים הראשונים והברורים ביותר למיסב שמתחיל להיגמר הוא הצורך להעלות לפתע את קיזוז הסרק ללא שום שינוי שבוצע במסוק.
lior_bar_ami
06-08-2009, 19:29:06
אכן,
החיכוך הנוסף שקיים עקב עבודה אי תקינה של המיסבים מחייבת את המנוע להשקיע יותר אנרגיה ע"מ לשמור את אותו הסל"ד (שמתבטא בהעלאת הקיזוז). המקרה שווה ערך להפעלת עומס על המנוע, לצורך העניין העלאת הקולקטיב של הלהבים ללא שינוי במצערת - ולצפות שהסל"ד ישמר.
ברור לך שהדבר אינו אפשרי.
tzahical
14-08-2009, 09:20:13
פרקתי לגמרי את המנוע והתוצאה - רינג שבור, וכמובן שהצלחתי לפגוע ולהרוס גם את הבוכנה
הציוד כמובן הוחלף!
ולשאלה - עכשיו אני צריך לעשות הרצה? איך אני עושה הרצה במסוק?
Roy B.A
14-08-2009, 12:37:48
שלום לכולם.
1. כאשר קורה מצב שמנוע בצורה כלשהיא כבה בפיתאומיות במהלך הטיסה, על אחת כמה וכמה כאשר ישנו רעש גריסה מתכתי, אני ממליץ לקפל את הציוד, לחזור הבייתה ולפרק הכל על שולחן בצורה מסודרת וכמובן לא לנסות להניע שוב למניעת נזק נוסף.
ואם אתה כ"כ סקרן תוכל לבדוק על הקרקע את הדברים הבאים:
א. קומפרסיה.
ב. חלקי מתכת על הפלאג.
ג. לפתוח את האגזוז ולהביט על הבוכנה.
2. עוד תסמין למיסבים שמתחילים להשחק, רעש מנוע שונה משמעותית.
3. אני וחבריי רוכשים מייסבי SKF ומאוד מרוצים מתמורתם.
4. לגבי החלפת חלקים פנימיים במנוע, אם מדובר ברינג שרוול חדשים אני ממליץ לעשות הרצה מחדש.
5. הרצה - מפאת המגוון הרב לסוגי הרצות שמסתובבים בפורומים, לא אכנס לזה.
ליאור זהבי
14-08-2009, 12:40:14
פרקתי לגמרי את המנוע והתוצאה - רינג שבור, וכמובן שהצלחתי לפגוע ולהרוס גם את הבוכנה
הציוד כמובן הוחלף!
ולשאלה - עכשיו אני צריך לעשות הרצה? איך אני עושה הרצה במסוק?
הדרך הכי פשוטה היא לטוס הקפות עדינות עם מנוע עשיר למשך של כגלון. לא צריך יותר מזה. פשוט וקל !
שלומי לוי
14-08-2009, 16:47:44
גלון!?!?!? הגזמתה ליאור. שלושה מכלים מספיק.ואם מדובר רק ברינג ובוכנה אפילו פחות?
ליאור זהבי
14-08-2009, 18:37:59
לטעמי לא, אבלך זכותך לעשות זאת למשך 3 מיכלים.
קרטיס יאנגבלד ממליץ על יותר מגלון בתערובת עשירה אפילו. אבל מה הוא מבין? :D
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.