התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! כיוון פ'יץ להבים - תמונות



guylederer
19-07-2009, 09:09:01
שלום
ברשותי קופטר X 450 SE וכמה פעמים רציתי ושאלתי איך לכוון נכון פ'יץ בשני הלהבים שיהיו זהים ... אני אסביר מה הבנתי ותגידו אם זה טוב
עלי לשים את השלט במצב IDLE UP ולשים את הסטיק באמצע ( ולפי הגרף של איידל בידיוק באמצע ) ואז לבדוק עם המד פ'יץ ... הבנתי שצריך להיות 0 בשני הלהבים וזה לא זהה באחת יש לי 1 ובשניה יש לי 3 עכשיו אני הסתבכתי קשות עם העניין עודד עזר לי והדגים לי כמה פעמים אבל עדיין אני רוצה להיות בטוח שאני בודק נכון ללא טעויות להלן התמונות

http://www.zix.co.il/thumbs/10503074.JPG (http://www.zix.co.il/viewer.php?id=10503074.JPG)
http://www.zix.co.il/thumbs/76790268.JPG (http://www.zix.co.il/viewer.php?id=76790268.JPG)
http://www.zix.co.il/thumbs/22224213.JPG (http://www.zix.co.il/viewer.php?id=22224213.JPG)

מקווה שאני בודק נכון ... אני מתכנן לכוון את המסוק 110% וללמוד כמה שיותר הכל מהכל !
בתודה לעוזרים
גיא

עמיתפורת
19-07-2009, 10:19:36
סלח לי אבל לא ברורה לי השאלה שלך.
האם שני הפושרודים המקבילים זהים לחלוטין?
האם מרכז הסטיק שלך הוא מרכז הגרף?
האם הסרבואים ממורכזים מיכנית?
אי אפשר לדעת כלום מהתמונות הללו לצערי.

guylederer
19-07-2009, 10:23:50
בקשר לפושרודים אני לא יודע אם הם מקבילים וזהים
מרכז הסטיק שלי הוא מרכז הגרף
הסרוואים ממוקמים 180 מעלות והם במרכז כולם

מה שהתכוונתי לשאול זה האם אני בודק נכון ... האם ככה צריך לבדוק ? לפי התמונות ...
תודה על העזרה

עמיתפורת
19-07-2009, 10:34:46
לא יודע.
תבדוק פושרודים, תבדוק אם מד הפיטצ' מקביל לפליי בר והפליי בר מקבלי לבום.

sagi
19-07-2009, 11:04:15
גיא כיוןן הלהבים והסווש הינו תהליך ארוך ומורכב...
אנסה להסביר לך את זה פה במידה ולא תסדר אתה מוזמן ליצור קשר !

בכדי להגיע לכיוון מכני מקסימלי עלינו לנתק את מכלול הראש ולהשאר
רק עם הסווש מחוברת לסרוואים... לאחר שעשינו את זה יש לנתק 2 חוטים
מהמנוע על-מנת להמנע מתאונות !!!! מומלץ על האדום והשחור !!!

כאשר ניתקנו את הכל (יש לוודא בשנית שהכל מנותק !!!) עלינו להדליק את השלט
ואז לחבר את המסוק לסוללה. שוב יש לבדוק בזהירות על ידי הרמת סטייק המצערת
שאין שום תגובה למנוע אלא רק לסרוואים ! ואז להעביר בשלט למצב IDLE .
במצב IDLE כאשר סטיק המצערת באמצע כל 3 הסרוואים צריכים להיות ממורכזים !
בזווית של 90 מעלות כאשר וידאנו את זה אפשר לעבור לשלב הבא !
יש לבדוק שהצלחת מאוזנת וישרה ב-3 מצבים !
1. סטיק למטה
2. סטיק באמצע
3. סטיק למעלה
יש כלי מאוד טוב וזול שאפשר לקנות אותו ב-10 דולר והוא חיוני מאוד ומדויק !!!
להלן הקישור http://www.readyheli.com/T_Rex_450_V2_Blade_400_Swashplate_Leveler_by_T_p/leveler.htm
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=11814&stc=1&d=1247997503
וזו התמונה !
בכל שלושת המצבים שלושת הפינות צריכות לגעת בסווש !!!
לאחר שסיימנו את איזון הסווש ניתן לעבור לכיוון הזוויות !!!!

אנו נרכיב את הראש בחזרה ולא נשכח לסגור את הבורג העליון שלו !!!
לאחר שהרכבנו את הראש נעביר סטיק מצערת לאמצע ונרכיב את המד פיט'ץ.
כאשר החלק העליון של המד פיט'ץ ישר מול מוט הפלייבר אנחנו נצטרך לקבל זוית 0
מעלות מכל להב ולהב !!!
סטיק למעלה צריך לקבל 10 מעלות פלוס וסטיק למטה נצטרך לקבל 10 מעלות מינוס.
במידה וכל הלינקים שלך מכוונים אלה הזוויות שאתה תקבל ללא כיוון נוסף !

לא לשכוח הלינקים של הגריפים משנים 2 מעלות (סגירה/פתיחה שלהם)
והלינקים שמתחברים לסווש מורידים או מעלים 1 מעלה !

מקווה שזה עזר לך ושבוע טוב !

עמיתפורת
19-07-2009, 11:30:33
אין צורך להעביר לאידל, יש ליישר את גרף הפיטצ' של כל מצבי הטיסה שיהיה לניארי אחיד ואז אין בעיה.
בנוסף ניתן גם לא לנתק את המנוע כלל אלא להוריד את גרף המנוע ל- 0 בצורה ישרה בנורמל ואז אין בעיות עם המנוע כלל.
בנוסף תחילת ההליך לא מתחיל מקצוות הסטיק אלא מהמרכז שלו כאשר השאיפה היא לאפס את המערכת מיכנית כמו שצריך תחילה ולרוב לאחר מכן התיקונים הם מינוריים מאוד.
בנוסף לא תקבל ערכים של +/-10 בקצוות אם לא הגדרת את טווח הפיטצ'שלך בסוואש מיקס.
לא הייתי ממליץ לך לשחק עם זה לבד אם אין לך ניסיון חבר.
לא תוכל ללמוד בהתכתבות.
אני למדתי בהתכתבות שנים עם חו"ל וזה עלה לי המון כסף!

Yotflow
19-07-2009, 13:42:54
בהתכתבות תתקשה לפתור את הבעייה!
אבל בוידאו תלמד המון!!!
פה יש את כל מה שתרצה לדעת על כיוון מסוקים בסירטי וידאו...בהצלחה.
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=41692
:)

עמיתפורת
19-07-2009, 15:30:47
בהצלחה בוידאו.
זה בטוח יחסוך לך המון כסף וריסוקים...

guylederer
19-07-2009, 17:45:00
הוידאו מאד עזר לי ... אני מתחיל להבין שלב שלב ( CCPM שלב 1 ו 2 )
אני עושה כל שלב לאט ומבין אותו לפני שאני מבצע ... מאד עזר בוב וויט :]
תודה לכם

עמיתפורת
19-07-2009, 18:08:07
בהצלחה

guylederer
20-07-2009, 19:12:31
שלום
רציתי רק להודיע שאחרי יומיים קשים הצלחתי סוף סוף לכוון את המסוק ( לדעתי בצורה יחסית גבוהה למתחיל ) רק הפרעות CCPM לא עשיתי ביגלל שלא היה לי את ה"בועה" של הפלס ששמים על הפליי בר אני יעשה את זה בהזדמנות פשוט רק רציתי להטיס כבר ...
המסוק טס זה הכי חשוב ... אני אחכה לשעות הערב הקצת יותר מאוחרות לראות איך הוא טס בלי רוח
אני חייב לציין שיש לי סטאפ בסיסי של RTF ושמתי לו סרוואים לסוואש המומלצים בסטאפ וגם סרוו זנב MKS 480 והוא עושה עבודה נהדרת עם ה240 באמת הייתי מופתע אז לכל מי שיש לו RTF ורוצה לראות זנב הרבה יותר ישר ממליץ לקנות את ה MKS אם אין לו תקציב לג'יירו אחר ( כמובן שמומלץ ג'יירו בכל מצב ! )
העבודה עם שלט בסיסי שמתחבר למחשב מאד מאד קשה ... אם היה לי שלט נורמלי ( כמו DX7 שבדרך ) היא הייתה מאד קלה מובנת ונוחה אז ממליץ לכולם ואני רק בעצמי רואה כמה הדברים ה"קטנים" עוזרים לך אז תודה לכם על הסבלנות והעזרה
גיא

hatul
20-07-2009, 22:38:20
כדאי לך לסדר את הפרעות ה SWASH ,יהיה לך קל יותר להטיס
אתה מעלה סטיק והמסוק נשאר יציב אחרת אתה צריך להתעסק עם תיקונים

AMIR
20-07-2009, 23:05:58
בואנה אחי אחלה אינפומציה בהליפריק...
תודה רבה...
לדעתי יש לנעוץ את הקישור לאתר הזה....

גיא, כל הכבוד על העבודה, יפה מאד!!!
אני ממליץ לך שמישהו מנוסה יבדוק לך את הכלי , יעבור אחריך, וימצא לך שגיאות ויסביר לך אותן
כך תוכל ללמוד יותר!
יפה מאד!

guylederer
21-07-2009, 00:00:56
תודה רבה אמיר
אתה צודק ב 100 אחוז ... אני מעדיף שמישהו יעבור איתי על המסוק אבל לבנתיים עשיתי לו בדיקה ( לפני כמה דקות ) במגרש והוא טס מאד חלק ויפה להתחלה ... אני די מרוצה מעצמי :)

חתול גם אתה צודק פשוט לדעתי לבנתיים הפרעות בסוואש זה לשלב שאני אדרוש מעצמי רמה גבוהה יותר של הטסה ( פשוט אני עצלן לקמבן בועה כזו ... אני גם מחכה לשלט נורמלי שיהיה הרבה יותר נוח ומקצועי )

סה"כ הכל טוב ויפה וכמו שאמיר אמר עדיף לנעוץ את הקישורים לסירטונים או לעשות מן נעוץ " מדריכים " זה יעזור לכמה אנשים :]
תודה לכולם ולילה טוב
גיא