צפייה בגרסה מלאה : שאלה מטען TURNIGY ACUCCEL 6
Yotflow
20-07-2009, 21:46:42
שלום לכולם. אשמח לעזרה ממי שמכיר את המכשיר,
אני מבין שטעינת ליפו נעשית ע"י חיבור הסוללה דרך שני הפלאגים שלה. פלאג הפריקה ופלאג האיזון.
השאלה היא באיזו אופציה במטען עליי לבחור בכדי לטעון סוללת ליפו 3 תאים חדשה באופציית ה CHARGE או BALANCE בכדי לטעון ולאזן בו זמנית?
תודה.:)
ori_lavee
20-07-2009, 22:09:10
BALANCE
leetal
20-07-2009, 22:26:25
שלום לכולם. אשמח לעזרה ממי שמכיר את המכשיר,
אני מבין שטעינת ליפו נעשית ע"י חיבור הסוללה דרך שני הפלאגים שלה. פלאג הפריקה ופלאג האיזון.
השאלה היא באיזו אופציה במטען עליי לבחור בכדי לטעון סוללת ליפו 3 תאים חדשה באופציית ה CHARGE או BALANCE בכדי לטעון ולאזן בו זמנית?
תודה.:)
לא זה ולא זה,צריך להטעין במצב FAST
hatul
20-07-2009, 22:32:42
או CHARGE או BALANCE בסוף או מדי כמה טעינות
לא זה ולא זה,צריך להטעין במצב FAST
יש לך טעות בהבנה...
מצב FAST זה בדיוק אותו תהליך כמו CHARGE רק מהיר יותר.
התשובה לשואל היא - BALANCE .
גרג
נ.ב. עמודים 10, 11 ,12 בהוראות יצרן
Yotflow
20-07-2009, 23:19:19
לא זה ולא זה,צריך להטעין במצב FAST
לאן יש לי למהר אני מטעין לי בבית ברגוע.;)
בכל אופן את הסוללה השניה הטענתי במצב BALANCE. עובד תודה.:)
leetal
20-07-2009, 23:44:04
יש לך טעות בהבנה...
מצב FAST זה בדיוק אותו תהליך כמו CHARGE רק מהיר יותר.
התשובה לשואל היא - BALANCE .
גרג
נ.ב. עמודים 10, 11 ,12 בהוראות יצרן
לאן יש לי למהר אני מטעין לי בבית ברגוע.;)
בכל אופן את הסוללה השניה הטענתי במצב BALANCE. עובד תודה.:)
תאמין לי שאין לי שום טעות בהבנה...המטען מטעין בכמה שלבים,השלב האחרון הוא כשהסוללה טעונה בסביבות ה-95%,במצב FAST המטען מפסיק את הטעינה לפני השלב האחרון. לאחרונה התברר שהכי טוב לסוללה(מאריך את חייה מאוד) להיטען עד 95%,ולכן זו השיטה המומלצת ביותר לטעינה.
אם מחברים את הסוללה במצב FAST גם בבלנסר אז המטען קודם מאזן, ואז ממשיך להטעין עד 95% כשהוא שומר על איזון כל זמן הטעינה.
במטענים החדישים ביותר (שיצאו בחודשים האחרונים) יש מצב של טעינה ל-95% בשם אחר (לא FAST-בכדי לא להטעות משמשים כמוכם).
תאמין לי שאין לי שום טעות בהבנה...המטען מטעין בכמה שלבים,השלב האחרון הוא כשהסוללה טעונה בסביבות ה-95%,במצב FAST המטען מפסיק את הטעינה לפני השלב האחרון. לאחרונה התברר שהכי טוב לסוללה(מאריך את חייה מאוד) להיטען עד 95%,ולכן זו השיטה המומלצת ביותר לטעינה.
אם מחברים את הסוללה במצב FAST גם בבלנסר אז המטען קודם מאזן, ואז ממשיך להטעין עד 95% כשהוא שומר על איזון כל זמן הטעינה.
במטענים החדישים ביותר (שיצאו בחודשים האחרונים) יש מצב של טעינה ל-95% בשם אחר (לא FAST-בכדי לא להטעות משמשים כמוכם).
אתה טועה שוב ומטעה אנשים אחרים.
במצב CHAGRE ו-FAST אין צורך לחיבור כבל איזון בכלל, בגלל שזה לא עושה איזון לסוללות במטען ה-TURNIGY ACUCCEL 6
אתה לדעתי מתכוון למקרה שיש לך מטען ו-BALANCER חיצוני ולא משולב עם מטען.
גרג
leetal
21-07-2009, 00:10:29
אתה טועה שוב ומטעה אנשים אחרים.
במצב CHAGRE ו-FAST אין צורך לחיבור כבל איזון בכלל, בגלל שזה לא עושה איזון לסוללות במטען ה-TURNIGY ACUCCEL 6
אתה לדעתי מתכוון למקרה שיש לך מטען ו-BALANCER חיצוני ולא משולב עם מטען.
גרג
שמע ידידי,כמו שכתבתי קודם, במצב FAST יש איזון אם מחברים את הבלנסר למטען עצמו.
אפשר במצב FAST גם לא לחבר את הבלנסר ואז לא יהיה איזון,ברור שמצב זה לא רצויי.
שמע ידידי,כמו שכתבתי קודם, במצב FAST יש איזון אם מחברים את הבלנסר למטען עצמו.
אפשר במצב FAST גם לא לחבר את הבלנסר ואז לא יהיה איזון,ברור שמצב זה לא רצויי.
לא צריך להתעצבן.
אתה פשוט לא הבנת את שאלה של השואל....
יש לו מטען TURNIGY ACUCCEL 6 עם BALANCER פנימי ואין לא BALANCER חיצוני.
הוא שואל שאלה באיזו מצב במטען TURNIGY ACUCCEL 6 אפשר לטעון את הסוללה ולאזן בו זמנית.
גרג
נ.ב. עם מחברים את הכבל הבלנסר של הסוללה למטען במצב FAST או CHARGE זה רק מראה את מתח בכול אחד מהתאים בסוללה
leetal
21-07-2009, 00:29:28
זו שיחה בין חרשים:D,כשאני אומר באלנסר אני מתכוון לתקע שיוצא מהסוללה, ולא לרכיב באלנסר חיצוני.
אני יסביר שוב,אם מחברים את תקע הבאלנס שיוצא מהסוללה ישירות לשקע הבלנס*במטען (בדיוק כמו במצב BALANCE רגיל) , אז במצב FAST המטען מזהה שחוברה סוללה לשקע הבלנס שלו, והוא מאזן את הסוללה .
זו שיחה בין חרשים:D,כשאני אומר באלנסר אני מתכוון לתקע שיוצא מהסוללה, ולא לרכיב באלנסר חיצוני.
אני יסביר שוב,אם מחברים את תקע הבאלנס שיוצא מהסוללה ישירות לשקע הבלנס*במטען, אז במצב FAST המטען מזהה שחוברה סוללה לשקע הבלנס שלו, והוא מאזן את הסוללה .
עם מחברים את הכבל הבלנסר של הסוללה למטען במצב FAST או CHARGE זה רק מראה את מתח בכול אחד מהתאים בסוללה! אני מוכן לשים כסף!!!
גרג
leetal
21-07-2009, 00:44:38
כמה כסף?:D
אם יש לך מטען כזה וסוללה לא מאוזנת תטעין ,וכך ותראה מי צודק...
אני מכיר את המטען הזה מכל הכיוונים, גם מבפנים...
אגב, אם יש לך מצב כזה 4.16 4.20 4.15 במצב FAST ו-CHARGE תקבל הודעה FULL CHARGE ורק במצב BALANCE זה יתחיל לאזן עד שלא יגיע למצב 4.20 4.20 4.20 - בדוק!!!
גרג
כמה כסף?:D
אם יש לך מטען כזה וסוללה לא מאוזנת תטעין ,וכך ותראה מי צודק...
אני מכיר את המטען הזה מכל הכיוונים, גם מבפנים...
אני יכול להביא לך מכתב מיצרן עם תשובות לגבי מצבי FAST, CHARGE ו-BALANCE - זה מספיק טוב לך?:rolleyes:
גרג
leetal
21-07-2009, 00:58:23
אני יכול להביא לך מכתב מיצרן עם תשובות לגבי מצבי FAST, CHARGE ו-BALANCE - זה מספיק טוב לך?:rolleyes:
גרג
כמובן שלא...
זו הגדרה שנמצאת במערכת ההפעלה של המטען ומי שיכול לאשר זה התוכניתן שכתב את התוכנה , סביר להניח שלא היצרן בעצמו כתב אותה.
ראה את השלט שהסיני מכר עד לפני שבוע, שלט 9 ערוצים ב-70$ היו בשלט בעיות תוכנה שרק מי שקנה עלה עליהם, והיצרן בכלל לא ידע עליהם(עד שהסיני הפסיק למכור את השלט והחזיר אותם לתכנות מחדש),אגב זה אותו היצרן של המטען המדובר...
ZigiStar
21-07-2009, 10:45:30
לאחרונה התברר שהכי טוב לסוללה(מאריך את חייה מאוד) להיטען עד 95%,ולכן זו השיטה המומלצת ביותר לטעינה.
leetal, תוכל להרחיב בנושא? איפה ראית את זה?
תודה!
leetal
21-07-2009, 12:40:22
היפני (http://www.aircraft-world.com/default.asp) בכבודו רשם כאן (http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=11897156&postcount=29). אפשר לסמוך עליו בגלל שהוא בקשר ישיר עם היצרנים.
בפסקה האחרונה הוא מסביר את עינין הטעיה ל-95% , ועוד משהו חשוב את טעינת ה- STORE.
אני מטעין 2 סוללות סיניות לפי ההמלצות שלו, הן עברו כבר מעל 100 מחזורי טעינה, והן מתפקדות כמו חדשות. לפני כן כשההיתי מטעין רגיל לא ההיתי מגיע ל-40-50 מחזורי טעינה לפני שהסוללה היתה בסוף חייה.
ZigiStar
21-07-2009, 13:11:27
תודה! זוהי אינפורמציה חשובה לכל ציבור משתמשי הליפו.
היפני (http://www.aircraft-world.com/default.asp) בכבודו רשם כאן (http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=11897156&postcount=29). אפשר לסמוך עליו בגלל שהוא בקשר ישיר עם היצרנים.
בפסקה האחרונה הוא מסביר את עינין הטעיה ל-95% , ועוד משהו חשוב את טעינת ה- STORE.
אני מטעין 2 סוללות סיניות לפי ההמלצות שלו, הן עברו כבר מעל 100 מחזורי טעינה, והן מתפקדות כמו חדשות. לפני כן כשההיתי מטעין רגיל לא ההיתי מגיע ל-40-50 מחזורי טעינה לפני שהסוללה היתה בסוף חייה.
dani2002
21-07-2009, 13:37:11
אתה טועה שוב ומטעה אנשים אחרים.
במצב CHAGRE ו-FAST אין צורך לחיבור כבל איזון בכלל, בגלל שזה לא עושה איזון לסוללות במטען ה-TURNIGY ACUCCEL 6
אתה לדעתי מתכוון למקרה שיש לך מטען ו-BALANCER חיצוני ולא משולב עם מטען.
גרג
LEETAL (דוד) צודק ואתה טועה.
חבר את קונקטור הבלנס (למרות שלא חייב) ואז המטען עושה איזון גם בCHARGE ןגם ב- FAST שהוא המצב העדיף - כדברי דוד.
אם הסוללה מאוד לא מאוזנת - אז המטען לא יספיק לאזנה בטעינה אחת - אם הסוללה לא מוכרת כדאי לעקוב אחר מצב המתחים, ואם ההפרשים בין התאים לא נוטים להסגר - פשוט לטעון טעינה איטית יותר (פחות C) ואז המטען יצליח לאזן בטעינה אחת.
הדבר נובע כנראה מזרם איזון מוגבל , נדמה לי שעד 300MA.
dani2002
21-07-2009, 13:43:36
עם מחברים את הכבל הבלנסר של הסוללה למטען במצב FAST או CHARGE זה רק מראה את מתח בכול אחד מהתאים בסוללה! אני מוכן לשים כסף!!!
גרג
גם אני רוצה להרויח מהתערבות זו - נשם כסף?
ועכשיו ברצינות- טעית - מאזן ב100%
LEETAL (דוד) צודק ואתה טועה.
חבר את קונקטור הבלנס (למרות שלא חייב) ואז המטען עושה איזון גם בCHARGE ןגם ב- FAST שהוא המצב העדיף - כדברי דוד.
אם הסוללה מאוד לא מאוזנת - אז המטען לא יספיק לאזנה בטעינה אחת - אם הסוללה לא מוכרת כדאי לעקוב אחר מצב המתחים, ואם ההפרשים בין התאים לא נוטים להסגר - פשוט לטעון טעינה איטית יותר (פחות C) ואז המטען יצליח לאזן בטעינה אחת.
הדבר נובע כנראה מזרם איזון מוגבל , נדמה לי שעד 300MA.
לפי מה שאתה אומר טעינה במצב CHARGE עם חיבור של מאזן זה בדיוק אותם תוצאות כמו של BALANCE רגיל? אז למה יצרני מטענים בכלל הוסיפו לכול המטענים את אופציה של BALANCE עם
לפי טענתכם היא מיותרת.
גרג
נ.ב. צודק מי שצודק אחרון :)
doodi111
24-07-2009, 01:37:58
אני עוקב אחר השרשור הזה בעיון רב.
היום קיבלתי את המטען הזה ואני גם מעוניין לדעת איך מומלץ להטעין את הסוללות.
אז אם אפשר, בסיום הדיון הפורה הזה, לתת לנו את השורה התחתונה, מה מומלץ?:)
תודה מראש
דוד
גרג דוד צודק, אבל הפעם פה הוא חידש לי משהו אני מההתחלה שנכנסתי לתחביב רק חשמלי ותמיד הטענתי בFAST עם בלנס אך לא ידעתי שזה מטעין עד 95% זאת אומרת ששמרתי על חיי הסוללות שלי יכול להיות בגלל זה הסוללות הסיניות שעלו לי 12$ 2200 3 תאים אחרי 70 מחזורי טעינה לא איבדו טיפה מהקיבולת ואף מההתחלה הם היו 2300 לפי המטען וזה נשאר כך..
גרג אתה יכול לבדוק זאת ע"י הטענה במצב זה ולחיצה על אחד הצדדים ותראה את כל התאים בסוללה ואיך זה מאזן אותם...
crazyguy
24-07-2009, 08:58:46
תודה רבה על המידע השימושי של הכדאיות להטענת 95% מהסוללה!
צריך לנעוץ את המידע הזה איפשהו.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.