PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! בעייה עם F-22 של H9



AMIR
21-07-2009, 12:58:08
היי לכולם,
יש לי בעייה,
חזרתי לטיסנים קצת אחרי תקופה עם מסוקים (שלא נגמרה אגב... :) )
רכשתי לי טיסן RAPTOR -F22 עם פרופ קדמי, מנוע OS 55
לטיסן יש בעיית עייפות חמורה,
שמתי פרופ 12/8 המומלץ למנוע הנ"ל
אבל הטיסן טס בכבדות רבה, בגילגול ימינה או שמאלה הוא מפיל אף והנחיתה היא מלחמה מתמדת עם
הגז, בערך ב 3/4 מצערת,
המנוע מכוון (אחרי הרצה!)

אני יכול לחשוב על מרכז כובד כגורם, האם מישהו יוכל לעזור לי להרים את החתיך הזה לאויר?

לתשובותיכם אודה.
אמיר

עמיתפורת
21-07-2009, 15:03:07
אמיר.
בדקת מרכז כובד?
להערכתי יש לך בעיה שם.
דבר איתי בוא ניפגש ואפתור לך את הבעיה אני מעריך.

asafsee
21-07-2009, 15:11:17
אמיר.
בדקת מרכז כובד?
להערכתי יש לך בעיה שם.
דבר איתי בוא ניפגש ואפתור לך את הבעיה אני מעריך.

עמית,
עזרתי לאמיר לעשות את טיסת הניסיון, ויש פה יותר ממרכז כובד....הטיסן פשוט עייף, מתקשה לצבור מהירות ולסחוב את המשקל של עצמו, ממש נלחמתי איתו בהמראה מלהפיל כנף ובכלל בשאר הטיסה
הנושא בהחלט דורש בדיקה מקיפה.
אסף

RonEfrat
21-07-2009, 15:16:16
אין לי בעיה לעזור לך עם הטיסן ולעשות לך טסט ובדיקות אני כבר בדקתי למישהוא את הטיסן הזה פעם;) אבל לפני זה הייתי קודם מחליף פרופ, לדעתי אם אתה רוצה טיסן לא יותר מדי מהיר תשים פרופ 11X7 או 11X8 ואם אתה רוצה הרבה מהירות שים פרופ 10X8 אני אומר את כל זה מניסיון...
ואם אתה אומר שאתה נלחם בנחיתה יכול להיות שהמרכז כובד קצת קדמי תנסה להזיז את הסוללה קצת אחורה ותדווח:rolleyes:

Shay
21-07-2009, 16:21:15
יכול להיות שהוא סתם כבד מדי עודף דבק בדבקה פק סוללות שהוא גדול מדי וכו'

flatspin
21-07-2009, 18:32:17
אין כלל קשר בין טיסן "עייף" ומרכז כובד.
את מרכז הכובד יש לבדוק לפני ההטסה הראשונה, ולא לסמוך על ניסים. יש גם לשקול את הטיסן ולראות שלא חרג ממשקלו המוצהר (10% יותר, עדיין אפשרי).
התאמת הפרופלור למנוע ולטיסן, כמוה כמו התאמת הילוך למכונית בנסיעתה. אני מציע להקטין את קוטר הפרופלור וגם את הפסיעה. 11X7 יכול להיות בחירה טובה. הסל"ד יעלה באופן משמעותי ויוסיף לטיסן את הכוח שחסר לו. בהדמיה, זה כמו להוריד הילוך במכונית. הסל"ד עולה, הכוח גדל והמהירות נשמרת.
כמובן שלאור התוצאה תראה אם לערוך שינוי נוסף או שהתוצאה מספקת.

MYHOBBY
21-07-2009, 20:14:24
אהלן אמיר!

כשהיית אצלי בחנות הכל היה נראה תקין,
לאחר כמה ימים נתקלתי בעוד לקוח עם טיסן בדיוק כמו שלך.

הוא ניסה הכל ובדק הכל....
הוא קרא בפורמים בחול שהטיסן הוא מעט בעייתי וזדה בעצם הטיסן.
טיסן קשה להטסה ובטח ובטח לא טריינר.
הפרופלור כן מעט גדול והייתי מחליף ל11\8
את הטיסן תהיה חייב ללמוד ולהפנים שזה אינו טיסן מתחילים.
מעבר לזה אולי הייתי מנסה לקצץ כמה שיותר משקל איפה שאפשר.

AMIR
21-07-2009, 22:23:11
לא הייתה לי בעייה להתמודד איתו בטיסה,
הוא פשוט איטי מידי....
לדעתי זה הפרופ....
הטיסן טס מאוזן. ולכן פלות נראה לי שזה מרכז כובד...

עמיתפורת
25-07-2009, 01:46:43
אמיר צור קשר ניפגש נטיס ונחליט