PDA

צפייה בגרסה מלאה : NOSE IN ראשון הסתיים בריסוק. אז מה!!



dbrosh
23-07-2009, 15:25:08
אחרי שבועות של אימונים בסימולטור הרגשתי שזהו זה. תכננתי לבצע עוד אתמול, אבל בבוקר לפני היציאה לשטח עשיתי עוד קצת סימולטור ולא הרגשתי לגמרי בטוח אז דחיתי ביום. הבוקר הרגשתי שעוד סימולטור זה כבר לטחון מים אז ארזתי את הקופטר איקס 450 ואת הפאניקה ויצאתי לפארק. סוללה ראשונה התמזמזתי ב - NOSE LEFT ו- NOSE RIGHT וקצת טיולים קדימה אחורה, בידיעה שאני רק דוחה את הקץ. סוללה שניה אמרתי זהו זה. סובבתי ל NOSE IN לשניה אחת, חטפתי התקפת לב, החזרתי ל- TAIL IN, חיכיתי שהנשימה תחזור, שהידיים יפסיקו לרעוד, ושוב סובבתי ל - NOSE IN. הפעם החזקתי מעמד חמש שניות. המראה של חרטום המסוק המסתכל עלי היה מפחיד בערך כמו הטנקים הסורים שירו עלי במלחמת לבנון הראשונה ואני לא מגזים. חשבתי שאני מתעלף. שוב חזרה מהר ל - TAIL IN, הפעם הנחתה בקושי באמצע הדשא בידיים רועדות, כמה דקות הפסקה, מחשבות על דברים טובים כדי להרגע, ושוב לאוויר ל NOSE IN. הפעם כבר החזקתי מעמד עשרים שניות, מתפקד מבחינת הריחוף בכלל לא רע, מתקן נכון, אבל הפאניקה, אוי חברים, הפאניקה, אז החלטתי לצאת להרגע ל TAIL IN ושם קרה לי דבר שקרה לי בעבר גם בסימולטור - דווקא בריחוף רגיל התבלבלתי, בעיקר בגלל שסחבתי עדיין את הבהלה, המסוק ברח לי ולמרות שניסיתי לשמור על קור רוח לא הצלחתי לנחות טוב וריסקתי אותו ריסוק לא נורא. הנזק כמקובל: ספינדל, ציר ראשי, מיסב חד כיווני, שני ברגים קצורים בסקיד אחד ולהבים. התחלתי לתקן לבד אבל קצת הסתבכתי אז הרשיתי לעצמי את הפינוק אצל אלון ברעננה.סה"כ 250 ש"ח. ולמרות הכל היה שווה. ועוד איך היה שווה. מחר יום מנוחה וסימולטור. שבת אני וההליקופטר חזרה באו קיי קוראל.

דורון

liran
23-07-2009, 15:37:53
תאור יפהפה לחווייה לא פשוטה...
מדבריך אני מבין שאתה בשלב הריחופים ועדיין לא יוצא החוצה להקפות. מה שאני ממליץ, ולמעשה ככה אני למדתי בזמנו, זה לדחות לעוד שניים שלושה שלבים את ה-NOSE IN אפילו שבסימולטור זה מצליח לך. אם אתה מרחף טוב בזנב אליך ובביטחון, אני ממליץ לך להתחיל לפתוח צד ולתרגל שמיניות גדולות עם המסוק, נקרא LAZY EIGHT שזה בעצם צורה רחבה מאוד של סיפרה 8 שוכבת. המטרה היא לאט לאט ליפות (מהמילה יפה) את ה-8 השוכב הזה לקרוב ככל האפשר ל-8 שוכב אמיתי ואז בלי להרגיש אתה כבר עושה NOSE IN כחלק מהתרגיל הזה בלי להרגיש בשיא הטבעיות :) וזה גם מקל מאוד על קבלת ביטחון ביציאה החוצה להקפות כי כשאתה מבצע שמיניה אתה כבר למעשה "טס בחוץ". אל לך לדעתי לדלג על השלבים הללו כי בשביל לחוש ביטחון ב-NOSE IN צריך להגיע לזה בהדרגה ולא בבת אחת כמו שניסית לבצע.
בהצלחה :)

orenoved
23-07-2009, 15:55:53
פפפששש איזה השקעה כול הכובוד...
אבל כמו שלירן אמר אני עשיתי את זה בדרך כימעט כמו שלירן אמר
רק שסימולטור אתה חייב והרבה אני עד עכשיו לפני שאני עושה איזה תרגיל בשטח
אני חורש על הסימולטור אבל ממש חורש עד שאני לא עושה את התרגיל פרפקט
אני לא מנסה אפילו..
אני ההיתי עושה בסימולטור תיקתקים עוד לפני שהייתי עושה הקפות...

sagi
23-07-2009, 16:25:15
אורן אני מסכים איתך !
לחרוש המון והמון ואם נשאר לך עוד קצת אז שוב המון סימולטור !!!
אני רק חצי שנה +/- מטיס ואני כבר עושה פירו פליפ בסימולטור !
לצערי אני התחלתי להטיס עם NOSE IN וחשבו שיהיה לי בעיה עם
הזנב אלי !!! האמת קצת צדקו אבל התחלתי הכל הפוך ואולי בזכות זה
התקדמתי לרמה שאני נמצא בה היום ! חשוב להדגיש הכל בזכות הסימולטור
וגם בזכות הריסוקים ! אבל ברגע שאתה חורש סימולטור יותר קל לך לצאת ממצבים
מסוימים ! ! ! לכן תשב ואל תתביש ותחרוש על הסימולטור :) יש לך עוד אופציה
וזה ללמוד דרך הכיס ( לא מומלץ ) לעלות לאוויר לנסות ולרסק מה שנקרא !
אתה עוד תזכור את הימים שניסית לעשות NOSE IN ואתה תצחק על זה :D
לאט לאט ובסבלנות !!!
בהצלחה בכל מקרה !!!
ושיהיו לך נחיתות ככמות ההמראות !

אליקופטר
23-07-2009, 16:31:33
אחרי שבועות של אימונים בסימולטור הרגשתי שזהו זה. תכננתי לבצע עוד אתמול, אבל בבוקר לפני היציאה לשטח עשיתי עוד קצת סימולטור ולא הרגשתי לגמרי בטוח אז דחיתי ביום. הבוקר הרגשתי שעוד סימולטור זה כבר לטחון מים אז ארזתי את הקופטר איקס 450 ואת הפאניקה ויצאתי לפארק. סוללה ראשונה התמזמזתי ב - NOSE LEFT ו- NOSE RIGHT וקצת טיולים קדימה אחורה, בידיעה שאני רק דוחה את הקץ. סוללה שניה אמרתי זהו זה. סובבתי ל NOSE IN לשניה אחת, חטפתי התקפת לב, החזרתי ל- TAIL IN, חיכיתי שהנשימה תחזור, שהידיים יפסיקו לרעוד, ושוב סובבתי ל - NOSE IN. הפעם החזקתי מעמד חמש שניות. המראה של חרטום המסוק המסתכל עלי היה מפחיד בערך כמו הטנקים הסורים שירו עלי במלחמת לבנון הראשונה ואני לא מגזים. חשבתי שאני מתעלף. שוב חזרה מהר ל - TAIL IN, הפעם הנחתה בקושי באמצע הדשא בידיים רועדות, כמה דקות הפסקה, מחשבות על דברים טובים כדי להרגע, ושוב לאוויר ל NOSE IN. הפעם כבר החזקתי מעמד עשרים שניות, מתפקד מבחינת הריחוף בכלל לא רע, מתקן נכון, אבל הפאניקה, אוי חברים, הפאניקה, אז החלטתי לצאת להרגע ל TAIL IN ושם קרה לי דבר שקרה לי בעבר גם בסימולטור - דווקא בריחוף רגיל התבלבלתי, בעיקר בגלל שסחבתי עדיין את הבהלה, המסוק ברח לי ולמרות שניסיתי לשמור על קור רוח לא הצלחתי לנחות טוב וריסקתי אותו ריסוק לא נורא. הנזק כמקובל: ספינדל, ציר ראשי, מיסב חד כיווני, שני ברגים קצורים בסקיד אחד ולהבים. התחלתי לתקן לבד אבל קצת הסתבכתי אז הרשיתי לעצמי את הפינוק אצל אלון ברעננה.סה"כ 250 ש"ח. ולמרות הכל היה שווה. ועוד איך היה שווה. מחר יום מנוחה וסימולטור. שבת אני וההליקופטר חזרה באו קיי קוראל.

דורון


מומלץ לקורא עם מוסיקת רקע "גבעת התחמושת".

:)

לא נורא רק ככה תלמד .

dptr
23-07-2009, 17:05:00
הרגת אותי מצחוק. אחלה תיאור...

תתנחם בזה (או שלא) שהרבה עברו את אותה הרגשה עד שזה הצליח להם

orenoved
23-07-2009, 17:22:50
אם זה ישפר לך את ההרגשה הנה כמה ריסוקים שלי מהעבר
http://www.youtube.com/watch?v=AEBKfU67CN8
http://www.youtube.com/watch?v=PH__ZD1fNrs

dbrosh
23-07-2009, 17:42:51
תאור יפהפה לחווייה לא פשוטה...
מדבריך אני מבין שאתה בשלב הריחופים ועדיין לא יוצא החוצה להקפות. מה שאני ממליץ, ולמעשה ככה אני למדתי בזמנו, זה לדחות לעוד שניים שלושה שלבים את ה-NOSE IN אפילו שבסימולטור זה מצליח לך. אם אתה מרחף טוב בזנב אליך ובביטחון, אני ממליץ לך להתחיל לפתוח צד ולתרגל שמיניות גדולות עם המסוק, נקרא LAZY EIGHT שזה בעצם צורה רחבה מאוד של סיפרה 8 שוכבת. המטרה היא לאט לאט ליפות (מהמילה יפה) את ה-8 השוכב הזה לקרוב ככל האפשר ל-8 שוכב אמיתי ואז בלי להרגיש אתה כבר עושה NOSE IN כחלק מהתרגיל הזה בלי להרגיש בשיא הטבעיות :) וזה גם מקל מאוד על קבלת ביטחון ביציאה החוצה להקפות כי כשאתה מבצע שמיניה אתה כבר למעשה "טס בחוץ". אל לך לדעתי לדלג על השלבים הללו כי בשביל לחוש ביטחון ב-NOSE IN צריך להגיע לזה בהדרגה ולא בבת אחת כמו שניסית לבצע.
בהצלחה :)

לירן, אני הולך לפי הסדר שמומלץ ב-RAEL FLIGHT 3.5 . האם יש באיזהו מקום סדר תרגילים כולל מומלץ?
דורון

liran
23-07-2009, 20:25:17
דורון,
אין כאן איזשהוא מתכון אחיד מומלץ להצלחה, וכל אחד עושה זאת אחרת.
ריחוף ב-NOSE IN הוא תרגיל קשה מאוד למי שהמיומנות היחידה שלו בהטסה היא ריחוף TAIL IN מכיוון שאתה עדיין לא רגיל לראות את המסוק בתנועה מהצד ומלפנים כשהוא מתקרב אליך ולכן הסיכוי להתבלבל בהגאים ולטעות גדל. לדעתי צריך ללמוד את הדברים הללו בסדר שתארתי מקודם, אבל שוב, זו דעתי :)

dbrosh
23-07-2009, 22:38:38
תודה לכל המעודדים!

דורון

doodi111
24-07-2009, 00:14:45
דורון
אני קורא את מה שכתבת ורועדות לי הביצים ממה שמחכה לי כשאעלה את המסוק שלי לאויר.
תודה ששיתפת אותנו בחוויה שלך.
חוץ מזה שכשרון הכתיבה שלך משובח:)

guylederer
24-07-2009, 09:48:04
דורון
אל תדאג כולנו עברנו\נעבור את זה גם ... גם אני עכשיו התחלתי להטיס NOSE IN כמעט הרגתי את עצמי באיזה שלב :P אבל הכל הסתדר והינה אני כותב פה ... שיהיה לך בהצלחה ונחיתות מרובות !

12dor7
24-07-2009, 11:19:14
חבר'ה אני לא כל כך מבין אז רק הייתי רוצה לדעת מה זה NOSE IN?ומה זה TAIL IN?
מצטער על הבורות.

tisanir
24-07-2009, 11:58:54
NOSE IN זה כשהחופה מופנת אלייך והזנב אופק.
TAIL IN זה כשהזנב פונה אלייך והחופה קדימה.

SHAHAR AB
24-07-2009, 12:42:26
טוב אז אתמול גם אני התחלתי פעם ראשונה להטיס ב NOSE IN והיה פשוט מדליק, לציין שכמובן זה היה בעזרתו ותחת פיקוחו הצמוד של עמית פורת .
עמית תודה היה אחלה

אריה הלפרין
24-07-2009, 16:47:27
הי דורון השארתי לך הודעה בפרטי

dvireini
24-07-2009, 17:05:17
אחלה תאור של הטסה
אני עוד לא התחלתי להטיס את המסוק שלי וכבר אני מוכן לזה שהוא יתרסק כמובן שאני מצפה שזה לא יקרה אבל אני עדין חורש בסימולטור

מר מתוק
24-07-2009, 17:26:38
לירן, אני הולך לפי הסדר שמומלץ ב-RAEL FLIGHT 3.5 . האם יש באיזהו מקום סדר תרגילים כולל מומלץ?
דורון

דורון,

קודם כל שאפו על הכתיבה, בהחלט נעים מאד לקרוא והצלחת להמתיק את הסיפור למרות שמדובר בריסוקון.

לגבי איפה ואיך לומדים, אני מצרף לינק (http://www.rchelicopterfun.com/how-to-fly-rc-helicopters.html) שמאד עזר לי בצעדיי הראשונים במסוקים לפני כ-4 שנים.
מאז, האתר עבר מתיחת פנים מחמיאה וכולי תקווה כי תפיק ממנו תועלת כפי שאני עשיתי.

בהצלחה ותמשיך להיות "תמלוליין" בחסד,

שחר

עמיתפורת
25-07-2009, 01:49:33
דורון שלום.
הליך לימודהטסת מסוקים אינו כ"כ פשוט כמו שמוצג ברילפלייט שכן שם מלמדים אותך את החומר הישב.
בתכלס לפני שמבצעים אוריינטציה שונה עדיף לקבל ביטחון בטיסה עם תנועה, הבנת ההטסה ותרגילי תיקון במיקרי חירום.
ושם היתה הבעיה שלך, פשוט לא היית "בשל" לזה עדיין...
צור קשר נעבור יחד על הדברים.

doodi111
26-07-2009, 00:47:22
דורון,

קודם כל שאפו על הכתיבה, בהחלט נעים מאד לקרוא והצלחת להמתיק את הסיפור למרות שמדובר בריסוקון.

לגבי איפה ואיך לומדים, אני מצרף לינק (http://www.rchelicopterfun.com/how-to-fly-rc-helicopters.html) שמאד עזר לי בצעדיי הראשונים במסוקים לפני כ-4 שנים.
מאז, האתר עבר מתיחת פנים מחמיאה וכולי תקווה כי תפיק ממנו תועלת כפי שאני עשיתי.

בהצלחה ותמשיך להיות "תמלוליין" בחסד,

שחר

שחר
הלינק לאתר שצירפת באמת מעולה.

מומלץ לכל מטיס מתחיל!