PDA

צפייה בגרסה מלאה : מה ההבדל בין איידל אפ 1 ל2



dvireini
28-07-2009, 13:11:27
הבנתי שיש נורמאל אידל אפ 1ואידל אפ 2
וגם אמרו לי שמשתמשים רק באחד מהם, אז מה ההבדל בינהם

daniel30
28-07-2009, 13:13:31
אם אני לא טועה אתה יכול לכוון אותם.
נגדי IU 1 יהיה פחות חריף מ-IU 2.

כעיקרון אין הבדל זה נותן לך עוד אופציה לטיסה רגועה יותר וההפך

dvireini
28-07-2009, 13:15:37
אז זה רק משנה מהירות סרווים??

guylederer
28-07-2009, 13:36:51
אתה יכול לקבוע את הפרמטרים של IDLE 1 ושל 2 לפי רצונך ...

ויזל ישי
28-07-2009, 13:40:53
מה זה איידל אפ

Roi
28-07-2009, 14:31:46
אז זה רק משנה מהירות סרווים??

לא, זה פשוט גרפים נוספים של מצערת ופיט'צ.

rankorn
28-07-2009, 14:42:04
אז זה רק משנה מהירות סרווים??

זה מודים שונים של פרמטרים בשלט, אין שום קשר למהירות הסרווים.

תלוי בשלט, ניתן לקבוע מספר פרמטרים לשלושת המצבים כגון:
throttle curve
pitch curve
Gyro gain
Revolution mixing

יכולים להיות עוד פרמטרים.

רוב השימוש הוא ב-curves, כאשר בין idle 1 ל-idle 2 משנים בדרך כלל את ה-throttle curve בלבד.

dvireini
28-07-2009, 15:30:22
זה מודים שונים של פרמטרים בשלט, אין שום קשר למהירות הסרווים.

תלוי בשלט, ניתן לקבוע מספר פרמטרים לשלושת המצבים כגון:
throttle curve
pitch curve
Gyro gain
Revolution mixing

יכולים להיות עוד פרמטרים.

רוב השימוש הוא ב-curves, כאשר בין idle 1 ל-idle 2 משנים בדרך כלל את ה-throttle curve בלבד.

סליחה אבל אפשר גם בעברית חח:D:D

rankorn
28-07-2009, 16:13:11
סליחה אבל אפשר גם בעברית חח:D:D

למה עברית שאפשר אנגלית... תסתכל על קטעי הוידאו למטה כדי ללמוד קצת על curves. זה חשוב ובסיסי.

אוסף קטעי וידאו למתחילים:
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=41692

וידאו ספיציפי על curves:
http://video.helifreak.com/?subpath=finless/generic&filename=curves101.wmv

שחר לזרוב
28-07-2009, 20:31:41
לרוב מכוונים את idle 1 לאוירובטיקה בסיסית (לופים, רולים וכו') כאשר הזוית השלילית המקסימלית היא של כ-5 מעלות (בערך) בצורה זו הטיסה עגולה יותר ומדוייקת יותר. בעוד ש idle 2 מכוון לטיסות 3D ואז הזוית השלילית המקסימלית זהה לזוית החיובית (באזור ה-11 מעלות).

רוב המטיסים מכוונים רק מצב אחד והוא מצב idle 2 (ולא משנה איך קוראים לו).

rankorn
28-07-2009, 23:05:24
לרוב מכוונים את idle 1 לאוירובטיקה בסיסית (לופים, רולים וכו') כאשר הזוית השלילית המקסימלית היא של כ-5 מעלות (בערך) בצורה זו הטיסה עגולה יותר ומדוייקת יותר. בעוד ש idle 2 מכוון לטיסות 3D ואז הזוית השלילית המקסימלית זהה לזוית החיובית (באזור ה-11 מעלות).

רוב המטיסים מכוונים רק מצב אחד והוא מצב idle 2 (ולא משנה איך קוראים לו).

אני דווקא קראתי המלצות אחרות.

בשני המצבים ה-pitch ליניארי, כאשר ההבדל הוא ב-throttle, במצב אחד הוא נע בין 100% לאזור 80% וחזרה ל-100%, ובמצב בשני עושים 100% שטוח.

dvireini
29-07-2009, 00:22:21
לי הסבירו שבאיידל אפ כשהסטיק באמצע 0 מעלות שהסטיק למעלה 11 מעלות וכשהסטיק למטה 11- מעלות

wind556
29-07-2009, 00:50:59
שנעשה סדר בבלגן?
טוב
IU זה מצב שבו מבטלים את פונקצית המיצערת בסטיק השמאלי, ונשארת רק פונקצית שינוי זוית ההתקפה
העובדה שיש IU 1 ו IU2 זה רק שתי אפשרויות לבחירה, וניתן לתכנת להם שני מצבי טיסה שונים.
בפועל כמעט אף אחד לא משתמש בשני מצבי הטיסה , ונצמדים למוד יחיד .
בשלט יש גרף הקובע את זוית התקפה (PITCH) בכל מצב של הסטיק השמאלי.
יש אפשרות לכוון את קצות התנועה של הסטיק (המצב הכי עליון והמצב הכי תחתון) לכל זוית שרוצים. הזויות המקובלות הם בין 9-12 מעלות, כאשר יש להקפיד על סימטריה בין המצב העליון לתחתון.

ובגלל שבוטלה פונקצית המיצערת בסטיק השמאלי,יש ליצור גרף מנוע (גם כאן על פי דרישות וטעם אישי של המטיס)שיגרום לסיבובי המנוע להיות על פי הבחירה שלנו.
הגרף המקובל הוא 100% לכל אורך הדרך, ולעיתים מורידים באחוזים בודדים את מרכז הגרף שם זוית ההתקפה של הלהבים היא 0 מעלות, אבל מי שכבר נכנס להטסה קצת יותר חריפה, נשאר על 100% ללא חריגות בגרף.
מטיס שרק לומד ורוצה להתחיל להכיר את הפונקצית הIU יכוון את הגרף לאחוז נמוך מ100, 90% 80%, הכל לפי המסוק, המטיס והצרכים
לעומת זאת אין מצב כפי שתאר כאן מישהו שמכוונים את הIU לזוית של 5 מעלות, אי אפשר להטיס ככה שום מסוק, זו טעות.
אם מחליט המטיס לכוון את שני מצבי ה IU ,אחד ל100% והשני לפחות מזה, והסיבה היא שהוא עדיין לא מרגיש בטוח ורוצה להטיס בIU מתון יותר, תמיד המצב המתון יותר יהיה בקצה תנועת המפסק ולא באמצע שלו . יותר קל למצוא את מצבי הקצה מאשר את המצב האמצעי (IU1), וזה תחת לחץ ההטסה

rankorn
29-07-2009, 08:33:57
לי הסבירו שבאיידל אפ כשהסטיק באמצע 0 מעלות שהסטיק למעלה 11 מעלות וכשהסטיק למטה 11- מעלות

עניין הזוית הוא פרמטר אחר, שנקרא בדרך כלל Swash (לפחות ב-Futaba). בשלט עובדים באחוזים, וניתן להחליט מהי הזווית שתתקבל ב-100% ולפי זה לגזור מהן הזוויות האחרות.

עמיתפורת
29-07-2009, 10:37:17
חבר יקר.
למעשה אין דבר כזה IU1 IU2 אלא שני מצבי טיסה שונים.
במסוקים שלנו יש ארבעה מצבי טיסה.
שלושה שניתנים לשינוי ואחד הולד.
מצבי הטיסה הללו מאפשרים לנו לשנות פרמטרים שונים בכל אחד.
יש המעדיפים לבצע שני מצבי נורמאל שונים (מטיסי F3C) אחד לריחופים במצבים מסויימים ואחד לאחרים.
יש כאלה שמכיילים IU שונים, אחדאגרסיבי והשני עדין יותר לדיוק יותר.
ולכן הדקויות של כמה זוית לתת באיזה מצב סוויטצ' הם מיותרים כי זה לפי תחושתו ורצונו של כל מטיס.
אישית אני מכייל מצבי טיסה IU שניהם זהים כדי שאם בטעות המטיס בתבלבל ומקפיץ את הסוויטצ' פעמיים או עד הסוף, לא ישתנה לו כלום בתחושה.
לאחר שהוא מתמקצע הוא לבד ישנה מה שהוא רוצה מבחינת השוני בין המצבים.
מקווה שעזרתי להבנה.
עמית

עמיתפורת
29-07-2009, 10:37:49
חבר יקר.
למעשה אין דבר כזה IU1 IU2 אלא שני מצבי טיסה שונים.
במסוקים שלנו יש ארבעה מצבי טיסה.
שלושה שניתנים לשינוי ואחד הולד.
מצבי הטיסה הללו מאפשרים לנו לשנות פרמטרים שונים בכל אחד.
יש המעדיפים לבצע שני מצבי נורמאל שונים (מטיסי F3C) אחד לריחופים במצבים מסויימים ואחד לאחרים.
יש כאלה שמכיילים IU שונים, אחדאגרסיבי והשני עדין יותר לדיוק יותר.
ולכן הדקויות של כמה זוית לתת באיזה מצב סוויטצ' הם מיותרים כי זה לפי תחושתו ורצונו של כל מטיס.
אישית אני מכייל מצבי טיסה IU שניהם זהים כדי שאם בטעות המטיס בתבלבל ומקפיץ את הסוויטצ' פעמיים או עד הסוף, לא ישתנה לו כלום בתחושה.
לאחר שהוא מתמקצע הוא לבד ישנה מה שהוא רוצה מבחינת השוני בין המצבים.
מקווה שעזרתי להבנה.
עמית

Roi
29-07-2009, 11:06:21
שנעשה סדר בבלגן?
טוב
IU זה מצב שבו מבטלים את פונקצית המיצערת בסטיק השמאלי, ונשארת רק פונקצית שינוי זוית ההתקפההעובדה שיש IU 1 ו IU2 זה רק שתי אפשרויות לבחירה, וניתן לתכנת להם שני מצבי טיסה שונים.
בפועל כמעט אף אחד לא משתמש בשני מצבי הטיסה , ונצמדים למוד יחיד .
בשלט יש גרף הקובע את זוית התקפה (PITCH) בכל מצב של הסטיק השמאלי.
יש אפשרות לכוון את קצות התנועה של הסטיק (המצב הכי עליון והמצב הכי תחתון) לכל זוית שרוצים. הזויות המקובלות הם בין 9-12 מעלות, כאשר יש להקפיד על סימטריה בין המצב העליון לתחתון.

ובגלל שבוטלה פונקצית המיצערת בסטיק השמאלי,יש ליצור גרף מנוע (גם כאן על פי דרישות וטעם אישי של המטיס)שיגרום לסיבובי המנוע להיות על פי הבחירה שלנו.
הגרף המקובל הוא 100% לכל אורך הדרך, ולעיתים מורידים באחוזים בודדים את מרכז הגרף שם זוית ההתקפה של הלהבים היא 0 מעלות, אבל מי שכבר נכנס להטסה קצת יותר חריפה, נשאר על 100% ללא חריגות בגרף.
מטיס שרק לומד ורוצה להתחיל להכיר את הפונקצית הIU יכוון את הגרף לאחוז נמוך מ100, 90% 80%, הכל לפי המסוק, המטיס והצרכים
לעומת זאת אין מצב כפי שתאר כאן מישהו שמכוונים את הIU לזוית של 5 מעלות, אי אפשר להטיס ככה שום מסוק, זו טעות.
אם מחליט המטיס לכוון את שני מצבי ה IU ,אחד ל100% והשני לפחות מזה, והסיבה היא שהוא עדיין לא מרגיש בטוח ורוצה להטיס בIU מתון יותר, תמיד המצב המתון יותר יהיה בקצה תנועת המפסק ולא באמצע שלו . יותר קל למצוא את מצבי הקצה מאשר את המצב האמצעי (IU1), וזה תחת לחץ ההטסה

עודד,
הגדרתך איננה נכונה, אין משמעות מצב IU ביטול המצערת אלא הגדרת גרף חדש שבדר"כ נמצא סביב החלק העליון של תחום פעולת המצערת.
כיוון של גרף שטוח של 100% הוא טעות לדעתי. וכמוהו כיוון גרף שטוח של 80%, וזאת מכיוון שהעומס משתנה בהתאם לזווית הלהבים ומכיוון שברצוננו לשמור על מהירות ראש קבועה יהיה נכון לכוון גרף מצערת משתנה. אם נכוון גרף שטוח נקבל מהירות ראש מסויימת במצב ריחוף ומהירות שונה במצב נסיקה וכאשר נעביר את את סטיק המצערת לאמצע נקבל עליה חדה במהירות הראש דבר שיכול לגרום לתגובות סיקיליק שונות משמעותית ועקב כך לאי יציבות של המסוק.
לכן אני מעדיף לכוון 100 - 95 - 90 - 95 - 100.

dvireini
29-07-2009, 11:08:03
תודה לכולם על ההסבר המפורט עזרתם מאוד

wind556
29-07-2009, 11:24:21
עודד,
הגדרתך איננה נכונה, אין משמעות מצב IU ביטול המצערת אלא הגדרת גרף חדש שבדר"כ נמצא סביב החלק העליון של תחום פעולת המצערת.
כיוון של גרף שטוח של 100% הוא טעות לדעתי. וכמוהו כיוון גרף שטוח של 80%, וזאת מכיוון שהעומס משתנה בהתאם לזווית הלהבים ומכיוון שברצוננו לשמור על מהירות ראש קבועה יהיה נכון לכוון גרף מצערת משתנה. אם נכוון גרף שטוח נקבל מהירות ראש מסויימת במצב ריחוף ומהירות שונה במצב נסיקה וכאשר נעביר את את סטיק המצערת לאמצע נקבל עליה חדה במהירות הראש דבר שיכול לגרום לתגובות סיקיליק שונות משמעותית ועקב כך לאי יציבות של המסוק.
לכן אני מעדיף לכוון 100 - 95 - 90 - 95 - 100.


אתה צודק, אבל אתה נתפס לסמנטיקה
לגבי כיוון הגרף, אין כאן דברים מוחלטים, יש טעם אישי שונה ומסוקים שונים.

ויש סיבה לכוון גרף שטוח, נוכחתי לדעת שזה מאפשר חדות בהפיכת המסוק, יותר מאשר בגרף קוני או בגרף עם נקודת אמצע נמוכה יותר. יש משמעות לכך שסביב אמצע הסטיק אתה במקסימום מצערת

והסיבה לכוון גרף IU פחות מ100% אינה למתן את המסוק דווקא, אלא לאפשר למתחיל לחוש את המעבר בין המצבים ולהתרגל לפעולה הנדרשת כדי לבצע את ההחלפה בין המצבים, ולא כדי לבצע תרגילים במצב הזה
אבל כאמור הדברים אינם מוחלטים, תמיד נכנס כאן השיקול והטעם האישי

עמיתפורת
29-07-2009, 14:46:24
עודד לא ממש נכון התאוריה שלך לגבי צורת הגרף.
עד שהיו בקרים חכמים עם גוברנורים, היינו מטיסים על גרפים שצורתם היתה V.
אם היינו מנסים ליישר את הגרף המנוע היה נכנס לאובר ספיד מהר מאוד ואז הנזקים חגגו.
היום הבקרים חכמים מספיק כדי להגביל את הבלאגן ולכן ניתן ליישר את הגרף והבקר ידאג לעשות את שלו.

ROI אני לא מכיר את דרך קביעת הנק' בגרף כמו שהצגת וגם לא ממש ברור ההגיון שם.

ועודד הסיבה שהסברת במעברים - אינה נכונה, ומלמדת לא נכון אדם מתלמד תחושות סטיק.
אידל אפ הוא תחושת אידל אפ נקודה, אי אפשר לתת לו מים צוננים זה לא נכון.

rankorn
29-07-2009, 14:58:10
היום הבקרים חכמים מספיק כדי להגביל את הבלאגן ולכן ניתן ליישר את הגרף והבקר ידאג לעשות את שלו.

אם כך, מה תשים בבקר שעובד ללא Governor?
לדוגמא הבקר של Align, ה-BL35X שבו מומלץ לא להפעיל את ה- Governor mode.

Roi
29-07-2009, 15:00:48
עודד לא ממש נכון התאוריה שלך לגבי צורת הגרף.
עד שהיו בקרים חכמים עם גוברנורים, היינו מטיסים על גרפים שצורתם היתה V.
אם היינו מנסים ליישר את הגרף המנוע היה נכנס לאובר ספיד מהר מאוד ואז הנזקים חגגו.
היום הבקרים חכמים מספיק כדי להגביל את הבלאגן ולכן ניתן ליישר את הגרף והבקר ידאג לעשות את שלו.

ROI אני לא מכיר את דרך קביעת הנק' בגרף כמו שהצגת וגם לא ממש ברור ההגיון שם.

ועודד הסיבה שהסברת במעברים - אינה נכונה, ומלמדת לא נכון אדם מתלמד תחושות סטיק.
אידל אפ הוא תחושת אידל אפ נקודה, אי אפשר לתת לו מים צוננים זה לא נכון.

עמית,

הסיבה שאני משתמש בגרף הנ"ל היא בעקבות נסיונות של מספר גרפים שונים, את הגרף הנ"ל נסיתי בעקבות צפייה בסרטון finless bob curves 101. שם הומלץ על הגרף הנ"ל.

אשמח לשמוע את דעתך כיצד יש לכוון גרף מצערת ל IU בצורה נכונה.

sagi
29-07-2009, 18:04:38
לפי הספר של חברת ALIGN בכל המסוקים שלהם גרף המצערת הינו בצורת V
לדוגמא : IDLE UP
100 - 92.5- 85 - 92.5 - 100

כמובן שמצוין מצב טיסה 3D וגודל פיניון !
ישנו עוד מצב כאשר כל הגרף על 100 אחוז.
זה מהחוברת של הטירקס 600 ESP וכמו כן יש את זה בכל חוברת שלהם !