התחברות

צפייה בגרסה מלאה : דיון פיניון גיר במסוקים. איך בוחרים...?



amiramen
29-07-2009, 11:36:47
בעקבות ההודעה של אורן (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=11149) חיפשתי פה בפורום[ובכלל האינטרנט] מידע על פיניון הגיר ולא מצאתי...

לאחר מחשבה קלה הבנתי שככל שמעלים את מספר השיניים בפניון הגיר כך המהירות של הראש תיהיה גבוהה יותר אך המנוע יתן פחות כוח...
אך לפי ההמלצות שראיתי במספר הודעות על פניון הגיר ראיתי נתונים סותרים ולא חד משמעיים לגבי בחירת פניון הגיר....
איך מחשבים באופן מתמטי איזה פניון גיר צריך..?

ד"א, חלק מהתיקון שהמוכר יעשה לי בהודעה הזו זה החלפת פניון גיר ל 13 שניים[במקום 11] ועם זאת התקנת מנוע חזק יותר[הוא רק דיבר על המנוע, אין לי מושג מה הוא יעשה בפועל].
מה השינוי הזה יביא למסוק...?
- יש לי HK450....

Roi
29-07-2009, 11:46:25
בקישור הבא תמצא מחשבון שבין היתר מאפשר לשחק עם מספר השיניים בפניון.
http://dhrc.rchomepage.com/calc.htm

wind556
29-07-2009, 11:48:57
לא מתקנים טעות עם טעות
אתה צריך מנוע נכון ופיניון נכון
ועבורך הפיניון המתאים הוא 10-11 שיניים, והמנוע צריך להתאים לזה ולא ההיפך
הגיע הזמן שתפסיק לעשות טלאי על טלאי ולסדר את המסוק שלך פעם אחת כמו שצריך,ולהפסיק את הבילבול
ההזמנה להתקשר עדיין בתוקף

amiramen
29-07-2009, 13:20:31
בקישור הבא תמצא מחשבון שבין היתר מאפשר לשחק עם מספר השיניים בפניון.
http://dhrc.rchomepage.com/calc.htm
תודה אבל לא הבנתי מה אני משנה בשביל למצוא את מספר השיניים.... ?

לא מתקנים טעות עם טעות
אתה צריך מנוע נכון ופיניון נכון
ועבורך הפיניון המתאים הוא 10-11 שיניים, והמנוע צריך להתאים לזה ולא ההיפך
הגיע הזמן שתפסיק לעשות טלאי על טלאי ולסדר את המסוק שלך פעם אחת כמו שצריך,ולהפסיק את הבילבול
ההזמנה להתקשר עדיין בתוקף
אז זהו, שכנראה שהוא יחליף לי למנוע חזק יותר ולכן הוא יתאים לו גם פניון גיר גדול יותר...
ד"א, אני לא זה שעושה את התיקון אלא המוכר. גם התיקון הזה לא עולה לי אגורה שחוקה...
תודה על ההזמנה להתקשר אך אין נושא מסויים או שאלה ממוקדת שאוכל לשאול על המסוק...

wind556
29-07-2009, 13:29:37
תודה אבל לא הבנתי מה אני משנה בשביל למצוא את מספר השיניים.... ?

אז זהו, שכנראה שהוא יחליף לי למנוע חזק יותר ולכן הוא יתאים לו גם פניון גיר גדול יותר...
ד"א, אני לא זה שעושה את התיקון אלא המוכר. גם התיקון הזה לא עולה לי אגורה שחוקה...
תודה על ההזמנה להתקשר אך אין נושא מסויים או שאלה ממוקדת שאוכל לשאול על המסוק...




שרק תהיה לי בריא
אתה מזכיר לי את השיר של מאיר אריאל:
"מי שנדפק פעם אחת קשה לו להיגמל מזה"
ואתה לא צריך לשאול שאלה ספציפית, אתה צריך שמישהו יפתח לך את העיניים ויכניס אותך למסוקאות בצורה חלקה.
אתה האיש שאליו מתפללים כל סוחרי העולם
בהצלחה

amiramen
29-07-2009, 13:33:35
שרק תהיה לי בריא
אתה מזכיר לי את השיר של מאיר אריאל:
"מי שנדפק פעם אחת קשה לו להיגמל מזה"
ואתה לא צריך לשאול שאלה ספציפית, אתה צריך שמישהו יפתח לך את העיניים ויכניס אותך למסוקאות בצורה חלקה.
אתה האיש שאליו מתפללים כל סוחרי העולם
בהצלחה
אני בטוח שאתה צודק ועד אתמול באמת הקשבתי והאמנתי לכל מילה שהמוכר אמר.
בכל זאת אין לי מושג מה לשאול ואין לי מושג מה אתה מתכוון להסביר לי.
יכול להיות שאני עושה טעות אבל איפה? -האם תוכל להסביר לי את טעויותיי בשיחה?

wind556
29-07-2009, 13:36:06
בהחלט
אני לא בא להסביר טעויות, אתה תראה לבד איפה טעית, אני אעזור לך להבין בעצמך מה נכון ומה לא, ולא תהיה יותר תלוי באחרים
אתה יכול להתקשר עכשיו, אקדיש לך זמן ללא הגבלה

amiramen
29-07-2009, 13:39:07
בהחלט
אני לא בא להסביר טעויות, אתה תראה לבד איפה טעית, אני אעזור לך להבין בעצמך מה נכון ומה לא, ולא תהיה יותר תלוי באחרים
אתה יכול להתקשר עכשיו, אקדיש לך זמן ללא הגבלה
אני מתקשר...

עודד מזור
29-07-2009, 16:35:38
אהלן,

שווה לקרוא את השרשור הבא שיענה על רוב השאלות בענין פיניון והתאמת מערכת חשמלית למסוק - http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=3623&highlight=%F4%E9%F0%E9%E5%EF

בהצלחה.

New
29-07-2009, 18:32:27
מישהו יודע כמה שיניים יש בגיר של הקופטר X קיט SEV2 450
אין לי כח ליספןר.
תודה

doodi111
29-07-2009, 19:19:00
בקישור הבא תמצא מחשבון שבין היתר מאפשר לשחק עם מספר השיניים בפניון.
http://dhrc.rchomepage.com/calc.htm

מישהו יכול אולי להסביר למה נועד המחשבון הזה ואיך משתמשים בו?

אני לא הצלחתי להבין...

sagi
29-07-2009, 21:46:24
דודי להלן השימוש במחשבון לפי הטירקס 600 שלי :
גג"ש ראשי = 170T
פיניון = 15T
מנוע = 1220KV
סוללה = 22.2V
מקדם = 0.9

התרגיל :
15*1220*22.2*0.9 / 170 = 2150.8 סיבובים לדקה

Roi
29-07-2009, 21:49:55
שגיא,

אתה ממש ממש אופטימי אם הצבת מקדם יעילות של 90%, אני לא מכיר אף מנוע שמגיע לזה.
יותר סביר יהיה להציב מקדם יעילות של 85-86% וגם זה למנועי סקורפין למנועים הסינים צריך להציב עוד פחות.

doodi111
29-07-2009, 21:56:02
שגיא,

אתה ממש ממש אופטימי אם הצבת מקדם יעילות של 90%, אני לא מכיר אף מנוע שמגיע לזה.
יותר סביר יהיה להציב מקדם יעילות של 85-86% וגם זה למנועי סקורפין למנועים הסינים צריך להציב עוד פחות.

רועי
אם אני מבין נכון, אז שגיא חישב לפי הנוסחה שהביא עודד מזור בלינק שהוא צירף:

KV של המנוע X מתח הסוללה X מקדם 0.9 X פיניון/גלג"ש מרכזי = מהירות ראש.

לפי נוסחה זו, המקדם הוא נתון קבוע..

sagi
29-07-2009, 21:57:41
המנוע המקורי של אליין לא מגיע לזה ?

doodi111
29-07-2009, 22:00:12
דודי להלן השימוש במחשבון לפי הטירקס 600 שלי :
גג"ש ראשי = 170T
פיניון = 15T
מנוע = 1220KV
סוללה = 22.2V
מקדם = 0.9

התרגיל :
15*1220*22.2*0.9 / 170 = 2150.8 סיבובים לדקה

שגיא היקר.
תודה על ההסבר...
איפה אני מוצא את הנתון של גג"ש ראשי?

ושאלה נוספת:
לפי הנוסחה הזו, לסוג הסוללה יש השפעה על סיבובי המנוע?

Roi
29-07-2009, 22:01:42
המנוע המקורי של אליין לא מגיע לזה ?

אני לא יודע נתונים קונקרטים לגבי המנוע של ALIGN, אבל אני לא מאמין שהוא מגיע ל 90%

sagi
29-07-2009, 22:07:57
אני יכול להגיד לך מניסיון אישי שלי שהמנוע המקורי עובד יותר טוב ממנוע סיני.
לעומת זאת המנוע הסיני נותן קצת יותר סיבובי ראש אבל אין לו כוח !
לגבי נצילות אני לא בטוח שהמנוע של אליין מגיע ל- 90% אבל הוא חזק !
ויש סיכוי שהוא גם עובר את ה-90%

Roi
29-07-2009, 22:09:05
רועי
אם אני מבין נכון, אז שגיא חישב לפי הנוסחה שהביא עודד מזור בלינק שהוא צירף:

KV של המנוע X מתח הסוללה X מקדם 0.9 X פיניון/גלג"ש מרכזי = מהירות ראש.

לפי נוסחה זו, המקדם הוא נתון קבוע..

דודי,

מספר השיניים בגיר הראשי של ה TREX (או כל החיקויים) הוא 150.
באדום אתה בחור את מספר השיניים בפיניון.
בירוק אתה מכניס את ה KV של המנוע.

ואז תחת ROTOR RPM אתה תוכל לראות את סל"ד הראש התיאורטי.
השאיפה היא להיות בסביבות ה 2800 סל"ד.

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=12237&stc=1&d=1248898110

sagi
29-07-2009, 22:17:59
אל תשכח נתון מאוד חשוב וזה הכוח של המנוע !
ככל שיש לך יותר WATT אתה מעלה את המסוק ב-WATT אחת :)

Roi
29-07-2009, 22:19:35
אני יכול להגיד לך מניסיון אישי שלי שהמנוע המקורי עובד יותר טוב ממנוע סיני.
לעומת זאת המנוע הסיני נותן קצת יותר סיבובי ראש אבל אין לו כוח !
לגבי נצילות אני לא בטוח שהמנוע של אליין מגיע ל- 90% אבל הוא חזק !
ויש סיכוי שהוא גם עובר את ה-90%

שגיא,

תסכים איתי שמנועי סקורפיון חזקים הרבה יותר מהמנועים של ALIGN וניתן להניח שגם יותר יעילים מהם.

לפי המחשבון של סקורפיון מנוע 2221-8 שהוא מעולה למסוקי 450 מגיע ליעילות שיא של בערך 80%
לכן קשה לי להאמין שהמנוע של ALIGN מגיע ליותר מכך.

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=12238&stc=1&d=1248898719

Roi
29-07-2009, 22:21:00
אל תשכח נתון מאוד חשוב וזה הכוח של המנוע !
ככל שיש לך יותר WATT אתה מעלה את המסוק ב-WATT אחת :)

:D
מה שנכון נכון ככל שיחס ה WATT/KG גבוהה יותר המסוק יתנהג טוב יותר

sagi
29-07-2009, 22:27:44
אתה יודע שאין סוף לזה ואפשר להתווכח על זה עד מחר :)
חבר סוללה ותטיס !
הלך מנוע תחליף למנוע יותר טוב !
אני אישית מאמין בסאט אפ שמגיע עם המסוק !
וכל זאת לאחר שהחלפתי למנוע הסיני עם הטירקס 450 שלי.
לגבי ה-600 אני כרגע מסתפק במה שיש (למרות שהוא עוד לא עלה לאוויר)
ולא נשכח גם כי כל השידרוגים האלו עולים כסף ולא מעט !!!
שורה תחתונה עדיף לעלות פיניון מאשר להשקיע 200$

Roi
29-07-2009, 22:29:40
אתה יודע שאין סוף לזה ואפשר להתווכח על זה עד מחר :)
שורה תחתונה חבר סוללה ותטיס !
הלך מנוע תחליף למנוע יותר טוב !
אני אישית מאמין בסאט אפ שמגיע עם המסוק !
וכל זאת לאחר שהחלפתי למנוע הסיני עם הטירקס 450 שלי.
לגבי ה-600 אני כרגע מסתפק במה שיש (למרות שהוא עוד לא עלה לאוויר)
ולא נשכח גם כי כל השידרוגים האלו עולים כסף ולא מעט !!!
שורה תחתונה עדיף לעלות פיניון מאשר להשקיע 200$

מסכים בהחלט!
רק חשוב לשים לב למהירות הראש כדי לא להפעיל מאמצים גדולים מדי על הראש ולגרום ל"פיצוץ" הראש באוויר.

sagi
29-07-2009, 22:30:39
לכן שמים מה שמומלץ על ידי היצרן !
מי יודע יותר טוב ממנו ?! :)

Roi
29-07-2009, 22:31:48
לכן שמים מה שמומלץ על ידי היצרן !
מי יודע יותר טוב ממנו ?! :)

נכון, אבל מה מומלץ ל HK ול CopterX?

sagi
29-07-2009, 22:38:09
על בסיס הטירקס הרי בסופו של יום הם תואמים !

doodi111
29-07-2009, 23:26:56
דודי,

מספר השיניים בגיר הראשי של ה TREX (או כל החיקויים) הוא 150.
באדום אתה בחור את מספר השיניים בפיניון.
בירוק אתה מכניס את ה KV של המנוע.

ואז תחת ROTOR RPM אתה תוכל לראות את סל"ד הראש התיאורטי.
השאיפה היא להיות בסביבות ה 2800 סל"ד.

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=12237&stc=1&d=1248898110

רועי תודה על ההסבר.
עכשיו זה ברור:).

doodi111
29-07-2009, 23:28:29
אתה יודע שאין סוף לזה ואפשר להתווכח על זה עד מחר :)
חבר סוללה ותטיס !
הלך מנוע תחליף למנוע יותר טוב !
אני אישית מאמין בסאט אפ שמגיע עם המסוק !
וכל זאת לאחר שהחלפתי למנוע הסיני עם הטירקס 450 שלי.
לגבי ה-600 אני כרגע מסתפק במה שיש (למרות שהוא עוד לא עלה לאוויר)
ולא נשכח גם כי כל השידרוגים האלו עולים כסף ולא מעט !!!
שורה תחתונה עדיף לעלות פיניון מאשר להשקיע 200$

או! את זה אני מבין:)
תן לי תמיד תשובות כאלה ואני מבין אותן בשניה!

עודד מזור
30-07-2009, 09:55:13
הבהרה לגבי הנוסחא -

מטרת המקדם הוא הורדת כל החיכוכים הנוצרים מגלגלי השיניים (בעיקר תחת עומס) וכיו"ב. בדר"כ משתמשים במקדם 0.8 עד 0.9. מנסיוני 0.9 הפיק עבורי את התוצאות המדוייקות ביותר.

אינני יודע עד כמה מדייק הסיני בנתונים אותם הוא מספק (בעיקר לגבי KV המנוע) ולכן הדרך הטובה ביותר היא למדוד בשטח ולהשוות לנוסחא ולראות עד כמה קרובים אנחנו.

נקודה חשובה שהועלתה פה- תמיד (אבל תמיד) נשתדל להשתמש בפיניון הקטן ביותר שייתן לנו את מהירות הראש הרצויה. זה ייתבטא במערכת חשמלית שפחות מתחממת ובפחות BOGGING (ירידת סל"ד בזמן פתיחת COLLECTIVE)

בהצלחה.