PDA

צפייה בגרסה מלאה : כמה שאלות של מתחילים



orenw78
30-07-2009, 09:41:08
שלום לכולם,
אשמח לקבל את עזרתכם בכמה שאלות של בחור מתחיל שכרגע נמצא בשלב הריחופים,

1-כיצד מוסברת התופעה שבמהלך ריחוף (1-1.5 מטר) פתאום המסוק "נופל" ,מהירות מנוע קבועה,
כאילו הלהבים מאבדים את יכולת העילוי שלהם והמסוק מוריד גובה וכאשר הוא נמצא 5 ס"מ מהקרקע הוא ממשיך לרחף.

2-מהו הרף המקסימאלי לפריקת סוללות (בערכים של וולט) לסוללת 3 תאים אני מנסה לחשב את זמן ההטסה שלי בשלב הריחופים שכמובן ישתנה כאשר אתחיל מתי שהוא להטיס מעבר לריחופים.

3-יש ברשותי מטען TURNIGY ACCUCELL- 6 ,במטען ישנה אפשרות שימוש בפונקציית AUTO ,FAST איזה מהם היא היעילה והמהירה ביותר?,ישנה גם אפשרות לשנות את הפרמטרים לתוכנית הטעינה כגון AMPER ,ההטענה שלי נעשית באופן אוטומטי על 0.8 AMPER האם זה תקין?


בתודה מראש

אורן

andrey
30-07-2009, 10:19:48
אני מצטרף לשאילה ראשונה: גם אצלי זה קורה ואני לא מבין למה.

roi011
30-07-2009, 11:32:25
באיזה מסוק מדובר ??

orenw78
30-07-2009, 11:57:35
COPTERX 450SE V2

rberkner
30-07-2009, 12:16:58
התשובה לשאלה הראשונה קשורה לאפקט שקיים בכל המסוקים (כולל אמיתיים) שנקראת "אפקט קרקע".
כלומר - עד לגובה מסויים המסוק מרחף לא רק בעזרת האויר שהוא "זורק" כלפי מטה, אלא גם כאילו נדחף מאויר חוזר מהאדמה כלפי מעלה.
התופעה גורמת לכך שגם נדרש פחות כח לריחוף בתוך האפקט (גובה נמוך מעל האדמה) מאשר ריחוף בגובה גבוה.
עקרונית אפקט הקרקע מוגדר עד לגובה של 2-3 פעמים קוטר הדיסקה (המרחק בין קצה לקצה של הלהבים הראשיות).
בנוסף אפשר לחשוב על הרוח שהמסוק "זורק" כלפי מטה - כגליל של רוח מהמסוק ועד הרצפה.
לכן במידה וקיימים משבים קלים של רוח, לעיתים הגליל הזה מוזז מתחת למסוק ו"אפקט הקרקע" נעלם מבחינת המסוק. במקרה כזה המסוק ינמיך עד שהוא יכנס לאפקט הקרקע שוב. עוד אפשרות - ריחוף לא יציב, תוך שינוי מישור ה"צלחת" שהלהבים יוצרות בסיבוב, והרוח שזורק המסוק מוסתת אנכית יחסית ל"צלחת" והמסוק כבר לא נשען על אפקט הקרקע. ריחופים לא יציבים יוציאו ויכניסו את המסוק לתוך האפקט והמסוק ינמיך וינסוק קלות בהתאם.
לכן, אם לא ניגע בקולקטיב או מצערת במסוקים בעלי פסיעה קבועה - המסוק ירחף בתוך השפעת אפקט הקרקע בגובה שציינתי, עד שבגלל משב רוח או תזוזת סייקליק תזיז את אפקט הקרקע - אז המסוק ינמיך עד ששוב הוא "יתמך" מלמטה על ידי אפקט הקרקע.
מקווה שההסבר מובן.
רוני

orenw78
30-07-2009, 14:24:45
o.k ,תודה

האם מישהו יכול לעזור לי בשתי השאלות האחרות בבקשה.

-מהו הרף המקסימאלי לפריקת סוללות (בערכים של וולט) לסוללת 3 תאים אני מנסה לחשב את זמן ההטסה שלי בשלב הריחופים שכמובן ישתנה כאשר אתחיל מתי שהוא להטיס מעבר לריחופים.

-יש ברשותי מטען TURNIGY ACCUCELL- 6 ,במטען ישנה אפשרות שימוש בפונקציית AUTO ,FAST איזה מהם היא היעילה והמהירה ביותר?,ישנה גם אפשרות לשנות את הפרמטרים לתוכנית הטעינה כגון AMPER ,ההטענה שלי נעשית באופן אוטומטי על 0.8 AMPER האם זה תקין?


בתודה מראש

אורן

orenw78
30-07-2009, 14:57:31
אליקו,

במקרה הנ"ל מדובר על קלף מנצח, מי שכיוון אותי ואת המסוק הינו עודד (מר WIND)
כך שלא נראה שזה המקרה

תודה בכל אופן

דור
30-07-2009, 14:58:11
אופצית הFAST היא האופציה היעילה ביותר ותשתמש רק בה אם אתה רוצה לשמר את חיי הסוללה!
לגבי השאלה השניה אני לא בטוח נראה לי 9 וולט זה המינימלי?

guylederer
30-07-2009, 16:22:30
אליקו אתה סתם מגזים ... אבל זאת סתם דעתי ... וחבל שאתה משמיץ אנשים ...
בקשר למתח מינימלי לסוללה כל תא צריך להיות טעון במלואו עד 4.2 אמפר X 3= 12.6
והמינימלי אם אני לא טועה ( 3.3 ) 9.9 V לדעתי מתחת ל 10V עדיף לעצור ולהחליף סוללה ( תקנו אותי אם אני טועה )

amiramen3
30-07-2009, 17:06:46
התשובה לשאלה הראשונה קשורה לאפקט שקיים בכל המסוקים (כולל אמיתיים) שנקראת "אפקט קרקע".
כלומר - עד לגובה מסויים המסוק מרחף לא רק בעזרת האויר שהוא "זורק" כלפי מטה, אלא גם כאילו נדחף מאויר חוזר מהאדמה כלפי מעלה.
התופעה גורמת לכך שגם נדרש פחות כח לריחוף בתוך האפקט (גובה נמוך מעל האדמה) מאשר ריחוף בגובה גבוה.
עקרונית אפקט הקרקע מוגדר עד לגובה של 2-3 פעמים קוטר הדיסקה (המרחק בין קצה לקצה של הלהבים הראשיות).
בנוסף אפשר לחשוב על הרוח שהמסוק "זורק" כלפי מטה - כגליל של רוח מהמסוק ועד הרצפה.
לכן במידה וקיימים משבים קלים של רוח, לעיתים הגליל הזה מוזז מתחת למסוק ו"אפקט הקרקע" נעלם מבחינת המסוק. במקרה כזה המסוק ינמיך עד שהוא יכנס לאפקט הקרקע שוב. עוד אפשרות - ריחוף לא יציב, תוך שינוי מישור ה"צלחת" שהלהבים יוצרות בסיבוב, והרוח שזורק המסוק מוסתת אנכית יחסית ל"צלחת" והמסוק כבר לא נשען על אפקט הקרקע. ריחופים לא יציבים יוציאו ויכניסו את המסוק לתוך האפקט והמסוק ינמיך וינסוק קלות בהתאם.
לכן, אם לא ניגע בקולקטיב או מצערת במסוקים בעלי פסיעה קבועה - המסוק ירחף בתוך השפעת אפקט הקרקע בגובה שציינתי, עד שבגלל משב רוח או תזוזת סייקליק תזיז את אפקט הקרקע - אז המסוק ינמיך עד ששוב הוא "יתמך" מלמטה על ידי אפקט הקרקע.
מקווה שההסבר מובן.
רוני
גם לי יש את התופעה הזו...
נתת הסבר מפורט מאד... הבנתי ממש הכל..! תודה רבה!!!

doodi111
30-07-2009, 21:17:05
להשמיץ ?
לא השמצתי אף אחד
אתה רואה שם מסוים שהוזכר כאן?
כל אחד מבין מה שהוא רוצה

אליקו היקר
לא יפה לזלזל באינטיליגנציה של האנשים כאן:).

לקרוא אנחנו יודעים, אפילו בין השורות..
וגם קצת להבין את רוח הדברים.

השמות שציינת הם מומחים גדולים! אחד אחד!

אבל תחשוב לרגע... אם אתה אומר דברים שיכולים להתפרש ביותר מדרך אחת...
אז אולי יש יותר מאדם אחד שחושב שאתה מתכוון אליו...

ואז אולי יכול להיות מצב שיש בעיה עם הניסוח שלך?

עודד מזור
30-07-2009, 21:29:26
מרגיז אותי השרשור הזה.

Aliko היקר, חוץ מלהתסיס ולהוסיף ארס לא תרמת דבר לשרשור זה מבחינה מקצועית. זהו פורום מקצועי שלא נועד להתחכמויות מיותרות. על אף ההתחכמות ה"שנונה" שלך, לכולנו ברור למה התכוונת בהודעתך הראשונה וגם בשניה ואפילו בשלישית.

אם בוער בך שאתה לא יכול להתאפק אז ציין שלדעתך כדאי להתייעץ עם מטיסים וותיקים בלבד וזהו. כל תוספת מעבר לכך רק תגרום לאווירה לא נעימה בפורום. אתה חייב לחשוב בכיוון הזה ולא להרוס לכולנו את המצב רוח.

ענה רוני בקרנר תשובה סופר מקצועית ולעניין שנעלמה בתוך שרשור שכולנו יודעים לאן הולך בזכות הודעותיך המיותרות.

אנא להישאר מקצועיים וממוקדים.

עודד.

bendisar
30-07-2009, 21:52:20
מרגיז אותי השרשור הזה.

Aliko היקר, חוץ מלהתסיס ולהוסיף ארס לא תרמת דבר לשרשור זה מבחינה מקצועית. זהו פורום מקצועי שלא נועד להתחכמויות מיותרות. על אף ההתחכמות ה"שנונה" שלך, לכולנו ברור למה התכוונת בהודעתך הראשונה וגם בשניה ואפילו בשלישית.

אם בוער בך שאתה לא יכול להתאפק אז ציין שלדעתך כדאי להתייעץ עם מטיסים וותיקים בלבד וזהו. כל תוספת מעבר לכך רק תגרום לאווירה לא נעימה בפורום. אתה חייב לחשוב בכיוון הזה ולא להרוס לכולנו את המצב רוח.

ענה רוני בקרנר תשובה סופר מקצועית ולעניין שנעלמה בתוך שרשור שכולנו יודעים לאן הולך בזכות הודעותיך המיותרות.

אנא להישאר מקצועיים וממוקדים.

עודד.

1+
כל מילה בסלע

orenoved
31-07-2009, 09:19:52
טוב היו פה כמה דברים שהם לא בידיק נכונים אז אני ינסה לתקן מה שאני יכול
אופצית הFAST זאת אופציה של טעינה מהירה של 5A שזה מטורף וזה יקצר לך את חיי הבטריה בהמות אני לא הייתי ממליץ אף פעם ככה.
אם יש לך סוללה של 1800 מילי אפמפר תטעין על 1.8A או פחות...
ובקשר לפריקה אל תגיע לפחות מ10.5V שזה יתן לך פלוס מינוס 7 דקות של ריחופים שזה הרבה..

orenw78
31-07-2009, 11:32:37
שלום ותודה לכל המגיבים,
אני לא כ"כ מבין למה פוסטים מהסוג הזה הופכים לזירת איגרוף.:o
בכל אופן נשארתי קצת מבולבל ,:confused:

מישהו יכול לומר לי בבקשה באופן חד משמעי שאינו משתמע לשתי פנים

1-האם במטען TURNIGY ACCUCELL- 6 כדאי להטעין באופציית FAST על 0.8 AMPER
2-יש ברשותי סוללת ZIPPY 2250 ma ,מהו המתח המינימאלי שיכול להשאר בסוללה בכדי שלא אפגע.
3-יצא לי להחליף spindle shaft שמתי לב שהוא עובר דרך 4 גומיות שחורות עגולות,מה תפקידן,וכיצד אני יודע שהן שחוקות ושצריך להחליפן.


תודה:):):):):):):)

guylederer
31-07-2009, 11:51:36
טוב היו פה כמה דברים שהם לא בידיק נכונים אז אני ינסה לתקן מה שאני יכול
אופצית הFAST זאת אופציה של טעינה מהירה של 5A שזה מטורף וזה יקצר לך את חיי הבטריה בהמות אני לא הייתי ממליץ אף פעם ככה.
אם יש לך סוללה של 1800 מילי אפמפר תטעין על 1.8A או פחות...
ובקשר לפריקה אל תגיע לפחות מ10.5V שזה יתן לך פלוס מינוס 7 דקות של ריחופים שזה הרבה..

ממה שהבנתי זה לא כל כך נכון ... אופצית FAST במטענים מטעינה בזרם שאתה מחליט ... הרעיון הוא שהיא מטעינה עד 90-95 אחוז מהסוללה ואתה חוסך את הטעינה האיטית של העוד 20 אחוז האחרונים .... וגם זה מאריך את חיי הסוללה

פותח התרד
אם יש לך סוללה 2250mha ואתה רוצה לטעון בקצב 1C אתה צריך להטעין אותה ב 2.2A ובמצב FAST ( מומלץ יותר ) ולא צריכה להיות בעיה

leetal
31-07-2009, 11:53:39
טוב היו פה כמה דברים שהם לא בידיק נכונים אז אני ינסה לתקן מה שאני יכול
אופצית הFAST זאת אופציה של טעינה מהירה של 5A שזה מטורף וזה יקצר לך את חיי הבטריה בהמות אני לא הייתי ממליץ אף פעם ככה.

טעות ידידי...ה-FAST זהו מצב שבו המטען מפסיק להטעין לפני השלב האחרון של הטעינה. במצב זה הסוללה נטענת עד ל-90-95%, וזה המצב המומלץ לטעינה בכדי להעריך את חיי הסוללה.
את זרם הטעינה במצב FAST אתה קובע לפני הטעינה.

bendisar
31-07-2009, 12:23:09
שלום ותודה לכל המגיבים,
אני לא כ"כ מבין למה פוסטים מהסוג הזה הופכים לזירת איגרוף.:o
בכל אופן נשארתי קצת מבולבל ,:confused:

מישהו יכול לומר לי בבקשה באופן חד משמעי שאינו משתמע לשתי פנים

1-האם במטען TURNIGY ACCUCELL- 6 כדאי להטעין באופציית FAST על 0.8 AMPER
2-יש ברשותי סוללת ZIPPY 2250 ma ,מהו המתח המינימאלי שיכול להשאר בסוללה בכדי שלא אפגע.
3-יצא לי להחליף spindle shaft שמתי לב שהוא עובר דרך 4 גומיות שחורות עגולות,מה תפקידן,וכיצד אני יודע שהן שחוקות ושצריך להחליפן.

תודה:):):):):):):)

1. אני חושב שקודמי כבר ענו לך על השאלה הזאת
2. ללא קשר לנפח הסוללה, המתח המינימלי אליו אפשר להגיע בלי להרוס את התאים הוא כ-3 עד 3.3 וולט לכל תא בנפרד כלאמר בסוללת 3 תאים 9.9V אבל!! וזה אבל גדול, כדי לשמור על חיי הסוללה לאורך זמן מומלץ לא לפרוק את הסוללה יותר מ- 3.7-3.8V לכל תא כלאמר 11.1 וולט לסוללת 3 תאים
3. הגומיות השחורות האלה שמם הוא הדמפרים (DAMPNERS) או ה-O RING תפקידן של הגומיות האלה הוא לספק שיכוך בין הלהבים הראשיים לבין שאר מערכת הראש והמסוק, על מנת להפוך את המסוק יותר קל לשליטה, ככל שהדמפרים יהיו רכים יותר, כך המסוק יהיה יותר עצל בתגובותיו, ככל שהדמפרים יהיו קשיחים יותר הם פחות ישככו את תגובות המסוק והמסוק יטוס "חד" יותר בתגובותיו בנוסף יהיה צורך להשתמש במהירויות ראש גבוהות עם דמפרים קשיחים כדי למנוע רעידות למעלה ולמטה של המסוק (תופעה שנקראת BOBBING )
הדרך לדעת אם הדמפרים נשחקים היא קודם כל שאתה מרגיש נהיה עצל יותר בתגובותיו ממה שהיה קודם, ועל ידי נדנוד הספינדל למעלה ולמטה בתוך הבלוק הראשי (איפה שהדמפרים נכנסים) ובדיקת מידת ההתנגדות, אם אתה מרגיש שהמסוק נהיה "עצל " בתגובותיו ואתה רואה שאתה יכול לנדנד את הספינדל בקלות כלאמר שהדמפרים נשחקו, כמובן שניתן להסתכל על הדמפרים ולראות שהם שחוקים, הם פשוט נראים שחוקים ולא חלקים, עם קצת חורים קטנים על פני השטח. אני אישית החלפתי את הדמפרים שלי לדמפרים של TRUEBLOOD האדומים שנמכרים ברדי הלי והם בינתיים אחרי שנה של טיסות לא מראים שום סימנים לשחיקה, יש לציין שהם הופכים את המסוק לחד יותר בתגובותיו, לכן צעד זה אינו מומלץ למתחיל בשלב הריחופים
זהו מקווה שעזרתי ותאמר לי אם יש לך עוד שאלות

AVIV123
31-07-2009, 15:17:14
1לגבי הסוללה אני ממליץ להטעין רק בצורת באלנס כך תשמור על חיי הסוללה
2 לא מומלץ להטעין ביותר מ 1.5 אמפר כך לפחות ממליצים כול היצרנים הסינים אני לא יודע איזה סוללה יש לך אך כמו שרשמתי כך ממליצים היצרנים הסינים
לגבי מקסמום פריקה מומלץ לא לרדת מתחת ל 3V