צפייה בגרסה מלאה : שאלה יעוץ: טיסן 60 TRI ימי
איהאב
31-07-2009, 16:45:03
הטיסן
קיט TRI 60 מטיסן חיפה
מנוע OS 61
4 סירואים HITEC רגילים
מצופים מבית היוצר של גדעון דמבו.
מערכת רדיו JR 8310 FM ומקלט תואם
הטיסן היה טיסן יבשתי והוא טס מצוין.
לאחרונה הותקנו עליו מצופים (כמתואר בתמונה)
הורכבה כנף חדשה מהקיט השני שיש לי.
מרכז כובד ב27% מרוחב הכנף כולל המאזנות (קצת קדמי).
הטיסן ממריא טוב מקזזים אותו והכל בסדר אך אני שם לב בפניות (ימינה ושמאלה) הוא מושך למעלה .. או למלים אחרות הוא מפיל זנב כשאני חוזר וטס ישר הכל בסדר
הנחיתות נוחות ונפלאות
אנא עזרתכם
http://img2.timg.co.il/forums/1_132208843.jpg
igalr
31-07-2009, 16:54:29
תתחיל לעשות פניות מתואמות.
מאזנות והגה כיוון ביחד.
MYHOBBY
31-07-2009, 19:51:21
תתחיל לעשות פניות מתואמות.
מאזנות והגה כיוון ביחד.
++++++11111
bugy22
31-07-2009, 21:28:34
אם זה כשאתה מבצע פניות רק עם מאזנות אז יש מקום לתת קצת down לדעתי,
חוץ מזה בכנרת לא צריך כיוון בסוף תנחת איפשהו ותשלח את שלומי עם האופנוע להביא לך ;);)
flatspin
01-08-2009, 12:13:59
לטיסן ימי נוספים משטחים ומשקל המשנים במידה מסוימת את תכונותיו, וכתוצאה מכך את תגובתו להפעלת ההגאים.
פניות מתואמות (שילוב מאזנות והגה כיוון) חשובות תמיד. בטיסן ימי יש לתת דגש מיוחד לפניות מתואמות. בעיקרון, ככל שמנת הממדים של הכנף גדולה יותר, יש חשיבות גדלה והולכת לשילוב הגה הכיוון עם המאזנות. בטיסן ימי, שטח הצד של המצופים מהווה התנגדות לפניות, והתוצאה המידית, בדומה לכנף ארוכה במיוחד (כמו של דאונים) היא הרמת האף כאשר הפניה נעשית באמצעות מאזנות בלבד. (אין ולא קיים מצב כזה של הורדת הזנב !). יצירת מיקס בין המאזנות והגה הכיוון תוכל להקל עליך את השליטה על הטיסן, למרות שבאופן אישי אני סבור שחיוני שתלמד לשלוט על כל הגה, בנפרד ובמשולב, כאחד.
כך או אחרת, אני מציע להתחיל במיקס בשיעור של 8% (הגה כיוון כ-Slave למאזנות) ומשם להוסיף או לגרוע בהתאם לצורך.
הקיץ עוד ארוך ויהיו לך הזדמנויות רבות לנסות עד להשגת התוצאה המיוחלת.
MYHOBBY
01-08-2009, 13:56:24
לטיסן ימי נוספים משטחים ומשקל המשנים במידה מסוימת את תכונותיו, וכתוצאה מכך את תגובתו להפעלת ההגאים.
פניות מתואמות (שילוב מאזנות והגה כיוון) חשובות תמיד. בטיסן ימי יש לתת דגש מיוחד לפניות מתואמות. בעיקרון, ככל שמנת הממדים של הכנף גדולה יותר, יש חשיבות גדלה והולכת לשילוב הגה הכיוון עם המאזנות. בטיסן ימי, שטח הצד של המצופים מהווה התנגדות לפניות, והתוצאה המידית, בדומה לכנף ארוכה במיוחד (כמו של דאונים) היא הרמת האף כאשר הפניה נעשית באמצעות מאזנות בלבד. (אין ולא קיים מצב כזה של הורדת הזנב !). יצירת מיקס בין המאזנות והגה הכיוון תוכל להקל עליך את השליטה על הטיסן, למרות שבאופן אישי אני סבור שחיוני שתלמד לשלוט על כל הגה, בנפרד ובמשולב, כאחד.
כך או אחרת, אני מציע להתחיל במיקס בשיעור של 8% (הגה כיוון כ-Slave למאזנות) ומשם להוסיף או לגרוע בהתאם לצורך.
הקיץ עוד ארוך ויהיו לך הזדמנויות רבות לנסות עד להשגת התוצאה המיוחלת.
בעיקרון אתה צודק,
המיקס הזה יפתור את הבעיה אבל אני ממליץ פשוט ללמוד להשתמש בהגה כיוון.
בכל אופן זה רק יכול לשפר את רמת ההטסה
flatspin
01-08-2009, 17:29:24
בעיקרון אתה צודק,
המיקס הזה יפתור את הבעיה אבל אני ממליץ פשוט ללמוד להשתמש בהגה כיוון.
בכל אופן זה רק יכול לשפר את רמת ההטסה
אין כאן ענין של צודק או לא. הנקודה היא הבנת התופעה והדרך להתמודד איתה באויר. אין ספק שפניה מתואמת היא מאבות היסוד של הטסה נכונה. לעולם, תוצאת השימוש בהגה כיוון בהתאמה עם מאזנות, תהיה פניה מתואמת, בין אם מדובר בטיסן יבשתי או ימי. אלא שבטיסן ימי, לאור התוספת המשמעותית במשקל ובמשטחים חריגים, הצורך בפניה מתואמת חריף ובולט בהרבה.
בקריאה תוך מתן תשומת לב לכתוב, בתגובתי הקודמת ,יכולים בעלי עין חדה להבחין בפיסקה "יצירת מיקס בין המאזנות והגה הכיוון תוכל להקל עליך את השליטה על הטיסן, למרות שבאופן אישי אני סבור שחיוני שתלמד לשלוט על כל הגה, בנפרד ובמשולב, כאחד..
תודה על תשומת הלב :)
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.