התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה פ'יץ ומהירות מנוע נכונים



guylederer
31-07-2009, 17:44:18
שלום שוב אני
בסרטים של בוב ובעוד כמה הבחנתי במשהו ורציתי לדעת האם הוא נכון ...
בוב אומר ומראה איך לכוון את הגרפים במצב רגיל ... עכשיו רציתי לדעת האם זה נכון וטוב

גרף מהירות מנוע הולך ככה
0
50
80
90
100

הוא אומר שצריך להיות מהירות סל"ד גבוהה בין הנקודה האמצעית לשלישית וככה אפשר לבצע ריחוף טוב יותר

בגרף פ'יץ הוא אומר ככה
הנקודה הראשונה ( סטיק למטה עד הסוף ) צריך לקבוע אותה כ 2-1 מעלות מינוס כדי שיהיה לנו "נחיתה טובה" וכדי לכוון את זה שמים מד פ'יץ ( כמובן אחרי שכיוונו טוב את הלהבים והכל טוב ויפה ) ולשים אותו על 2 מעלות מינוס ולהתאים את האחוז ( נקודה ראשונה ) לפי המד עד שנקבל 2 מעלות מינוס ... האם זה נכון ?
הוא גם אומר שבנקודה אחרי הראשונה לא משנה איזה אחוז יהיה העיקר שיהיה קו לינארי בין הנקודה השלישית שהיא 50 אחוז פ'יץ ... ואחרי זה הוא משאיר את זה קבוע75 ו 100
סה"כ אצלי זה ככה
41
45
50
75
100
האם כל התאוריה הזו נכונה ? אני אשמח להסבר קצר ...
תודה
גיא

sagi
31-07-2009, 18:24:46
גיא שלום,
לכל אחד יש תאוריה כזו או אחרת אתה צריך למצוא מה נוח לך !
לגבי כיוון הפיט'ץ זה אמור להיות מצב כזה ב- NORMAL
1 - 30% = מינוס 4 מעלות
2- 40% = בערך 1 מעלה
3- 60% פה אתה צריך לרחף = +5 מעלות
4 - 80% = בערך +7 מעלות
5 - 100% = + 10/11
כמובן כל זה נעשה עם מד פיט'ץ על מנת לוודא כמה מעלות יש לך בכל מצב !!!
לגבי סל"ד מנוע השאלה מה יצרן ממליץ לך !

בהצלחה.
ושבת שלום

guylederer
31-07-2009, 18:38:23
שאלה ... איך ב 40 אחוז צריך להיות 1 מעלה אם ב 50 צריך להיות 0 מעלות?
הרי בנקודה 3 זה סטיק אמצע ... ואם אמור להיות שם 50 אחוז זה אומר 0 מעלות לא ?

sagi
31-07-2009, 18:53:59
בגלל זה רשמתי בערך !!!
בכל מקרה אתה צריך לשים לב למצב 1 - 3 - 5 !
ברגע שבמצב 1 יש לך מינוס 4 מעלות
מצב 3 יש לך +5 מעלות
ובמצב 5 אתה על +10/11 לפי איך שהגדרת !
השאר באמצע מכוונים לפי מה שיוצא במצבים האלה שלא תהיה עליה חדה ולא תהיה ירידה חדה.
ואם זה עדין לא ברור אתה יכול ליצור עמי קשר !

guylederer
31-07-2009, 18:58:30
במצב 1 יש לי 2 מעלות
במצב 3 יש לי 5-6
ובמצב 5 יש לי 11

רק אל תתעצבן P:
תודה על העזרה ... הבנתי קצת יותר ...
עוד שאלה ... מד פ'יץ איפה צריך לשים על הלהב ? אני שם כמה שיותר קרוב בכיוון הראש ממש איפה שהלהב מתחילה ... האם זה בסדר ? או עלי לשים בקצה הלהב ? אני אף פעם לא הבנתי את הקטע הזה כי בשניהם רואים שונה לגמרי ... למה זה?

s.mario
31-07-2009, 19:45:21
בשליש הלהב הרחוק מראש המסוק...- למיטב ידיעתי:)

sagi
31-07-2009, 20:03:30
אני לא מתעצבן כל-כך מהר זה בסדר :D
ובמצב 1 צריך להיות לך מינוס 4 מעלות !

guylederer
31-07-2009, 20:08:57
הבנתי אני יעשה 4 מעלות ...
השאלה השניה שלי היא כמו ששאלתי איפה לשים את המד פ'יץ ... מאריו ענה לי אבל אני אשמח לתשובה חדה ...

עמיתפורת
31-07-2009, 20:39:43
אין משמעות כלל למיקום מד הפיטצ' על ההלהב במיקרה שלך.

חברים תפסיקו להקריא מספרים של תוכנת הרדיו שלכם.
אולי בחור גאומטרית לא מכוייל כמוכם?
אולי הדיוק בין סוגי המשדרים לא מאופס?

חבר יקר.
אנחנו בבית הספר מלמדים לכוון מסוקים בשיטה הקלאסית הטובה והידועה שאגב נלקחה מתחום F3C בטיסות דיוק.

נורמל = -7/-6, +5, +(מקסימום או הגבלה לפי הצורך הרוב מגבילים ל- 10 מעלות)

אידל אפ = -(מקסימום וההגבלה הרצוייה), 0, +(מקסימום וההגבלה הרצוייה)

הולד = למתחילים לרוב אנחנו מעתיקים את גרף הנורמל ללא שינויים.

אגב אנחנו מכיילים הולד כמו נורמל גם לעצמינו ועושים אוטורוטציות אווירובטיות חופשי ללא מאמץ.

זו צורת הכיול הנכונה בתאום גרף פיטצ'/מנוע.
בהצלחה

guylederer
31-07-2009, 20:45:52
למה אין משמעות כלל למיקום מד הפיטצ' ? הרי הלהב לא ישרה ויש הבדלים בין אמצע התחלה וסוף ...

עמית אני לא כל כך הבנתי את ההסבר שלך ... אם תוכל להסביר בהקשר למצב נורמל לבד אני אשמח מאד ...
תודה לכולם על העזרה ושיהיה לכם המשך שבת שלום ...
גיא

sharonx
31-07-2009, 20:51:15
בשליש הלהב הרחוק מראש המסוק...- למיטב ידיעתי:)

אתה לומד מהר :)

sagi
31-07-2009, 20:51:32
עמית ...
במצב 1 הוא אמור להיות על -4
במצב 3 על +5
במצב 5 על +10/11

האם זה נכון עד פה ?
+/- זה מה שיוצא באחוזים כאשר הוא צריך לשים דגש שאלו הזוויות ללא קשר לאחוזים שרשמתי.

s.mario
31-07-2009, 21:38:49
אתה לומד מהר :)

לא תאמין כמה מהר...:p

כמובן שהקרדיט שייך לך עם עוד המון טיפים וידע שקיבלתי במתנה.;)

wind556
31-07-2009, 22:13:37
גיא
הרבה יותר חשוב שתבין את העיקרון ולא את המספרים
אם תבין את העיקרון, תוכל לכוון כל מסוק
אם לא תבין את העיקרון ותעתיק מספרים, בכל אי בהירות שתהיה בתגובות המסוק לא תדע מאיפה זה בא

עמיתפורת
01-08-2009, 01:20:42
גיא
הרבה יותר חשוב שתבין את העיקרון ולא את המספרים
אם תבין את העיקרון, תוכל לכוון כל מסוק
אם לא תבין את העיקרון ותעתיק מספרים, בכל אי בהירות שתהיה בתגובות המסוק לא תדע מאיפה זה בא

תשובה יפה עודד.
גיא.
אנחנו לא מטיסים עם להבים בעלי וואש אאוט ולא ניכנס כרגע למושג הזה אבל בגדול ישנם להבים שהפסיעה שלהם מישתנה ומשתמשים בהם לרוב במסוקי סקייל או בטיסות F3C מכיוון ששם הסל"ד נמוך יחסית ורוצים יעילות מירבית, לכן אין משמעות למיקום מד הפיטצ' על גבי הלהב.

עניין הגרפים בנורמל.
אתה מעוניין לא לאמץ את המנוע ולגרום לו להתחמם בכך שאה צריך ליצור וויסות בין יחס הפיטצ' למנוע.
יש אנשים שמרכז הסטיק שלהם בנורמל הוא 0 ובכך המסוק נמצא בריחוף בסל"ד יחסית גבוהה - אתה מקצר את זמן הטיסה שלך סתם.

-4 לטעמינו לא מספיק בנורמל אתה צריך דחף שלילי גבוהה יותר כדי להוריד את המסוק לקרקע במצב חירום ומינוס 4 לא מספיק, נסה לשקוע הכי מהר שתוכל בנורמל לנקודת הנחיתה ותראה שזה לא מספיק מהר וכתוצאה מכך כשחילילה תצטרך ישמצב שלא יהיו לך מספיק סל"ד לשליטה במסוק סופית.

guylederer
01-08-2009, 06:07:58
תודה רבה על התשובות
אני כמובן שלא הולך להעתיק אחוזים אלא שאלתי את זה כדי להבין סוף סוף חד וחלק ... עמית הביא לי דברים שלא הכרתי או שמעתי ... אני כנראה אלך לפי התאוריה ששגיא הביא לי ... ובקשר למיקום המד פי'ץ גם אשתמש בשליש הלהב הרחוק ... נקווה לראות אותכם היום בברנר ... שבת שלום ותודה

vinay
01-08-2009, 08:41:05
למה לא להיות כל הזמן ב IDLE UP? למה בכלל צריך לעבור דרך NORMAL?
הרי המסוק מגיב הרבה יותר מדוייק אם רק הפיטצ' משתנה.

אם משתמשים ב SLOW START בבקר אז אפשר להתחיל ישר ב IDLE UP ולוותר על NORMAL ולהפעיל/לכבות את המנוע ע"י THROTTLE HOLD (לפחות בחשמליים)

אליקופטר
01-08-2009, 09:15:28
גיא
הרבה יותר חשוב שתבין את העיקרון ולא את המספרים
אם תבין את העיקרון, תוכל לכוון כל מסוק
אם לא תבין את העיקרון ותעתיק מספרים, בכל אי בהירות שתהיה בתגובות המסוק לא תדע מאיפה זה בא

התשובה הכי ענינית,אם רוצים באמת ללמוד ולא לחפש טובות.

sagi
01-08-2009, 09:54:42
גיא תקשיב גם לשאר זקני השבט לא רק לי !
גם עמית פורת וגם עודד אמרו דברים חכמים אבל
ויש אבל גדול במינוס 7 מעלות אתה צריך להוריד את הסטיק של
המצערת לאט לאט כי מה שעלול לקרות זה שהמסוק יפגוש את
הקרקע מהר מאור ורוב הסיכוים שהסקידים ישברו לך ואז יהיה
לך ריסוק מטופש על הקרקע. בתחילת דרכי הייתי על המעלות
שעמית ציין ועשיתי כמו שנאמר נחיתת חירום והמינוס הגבוהה
גרם לירידה חדה שכתוצאה ממנה הסקידים לא עמדו בעומס הפגיעה !
עליך להבין כמו שכבר הסברתי לך בטלפון את ענין המעלות באיזו נקודה
עליך לרחף ומה משמעות של כל מצב סטיק וסטיק !
אתה יכול גם להגדיר מינוס 5 מעלות במצב סטיק התחלתי וזה על-מנת לחזק
את הירידה/הנחיתה במידה ויש רוחות.
בהצלחה !

עמיתפורת
01-08-2009, 10:28:43
שגיא.
מה שתארת כאן שהמעלות היו חריפות לך והתגובה היתה מהירה היא פשוט תוצאה של הדרכה לא נכונה שקיבלת לננושא ההטסה.
נחיתה בין אם חרום או רגילה מתבצעת בצורה מבוקרת עם נקודות ביקורת ובלימה מסודרות וכך לא משנה כמה מעלות יהיו לך אתה תמיד תשלוט בירידה של המסוק ללא קשר למידת המעלות שיש בפיטצ'.

נשאלה השאלה מדוע לא לוותר על נורמל.
העניין הוא בטיחותי בלבד.

guylederer
01-08-2009, 10:59:40
תודה על התשובות הרבות וגם לשגיא על העזרה בטלפון ולעודד על העזרה בשטח ... !
הרגע חזרתי מגבעת ברנר ששם עודד ועוד כמה אנשים היו ... כיוונתי והכל טס יפה לחלוטין ... אני מאד מרוצה מעצמי שהצלחתי הכל לבד ( אני בטוח שזה לא הכי מדוייק אבל העיקר הכוונה לא ? P: )
עשיתי פ'יץ עם סטיק למטה 2- מעלות והיה מאד סבבה ... הקשבתי למה ששגיא אמר לי וזה יצא מאד נוח ... אולי אני צריך להוריד את הסיבובי מנוע כי בסטיק אמצע הם בערך 80 אחוז

סוף סוף הטסתי תמסוק ... ממש ככה ... עשיתי כמה הקפות וNOSE IN וממש יצאתי מרוצה מהג'יירו ומהכל ... סוף סוף אפשר להתקדם וללמוד ... אז אני חייב להגיד תודה לכולכם על העזרה ( אני בטח אצטרך אותה שוב בקרוב :] ) ואין על ההרגשה שהבייצים שלך נופלות ברגע שאתה עושה הקפה ראשונה ... :] שיהיה לכם המשך שבת יפה ונעימה ... בתודה
גיא

sagi
01-08-2009, 11:15:36
חכה שתעשה 3D גיא !
וכן עמית אתה צודק לצערי לא קיבלתי שום הדרכה בתחילת דרכי.
היום אני מתייעץ עד כמה שאפשר ולוקח חוות דעת ומסכם בסוף.
את תחילת דרכי לאחר הריסוק הראשון למדתי דרך סרטונים ביוטיוב.
ההתקדמות שלי לרמת הטסה 3D עשיתי לבד עם הרבה סימולטור.
אני בטוח שאם הייתי גר קרוב אליך עמית הייתי כבר נרשם לקורסים שלכם
ולאו דווקא בגלל חוסר ידע אלא על מנת להעשיר את הידע ולחדד עוד כמה דברים.
למכור מסוק כל 1 יכול, להדריך נכון להטיס אותו זה קשה !!!

guylederer
01-08-2009, 11:35:31
שגיא שאני אגיע לפעם ראשונה 3D מישו יצטרך להחזיק לי אותם ! :P
ועמית צודק מאד ... אבל החור של הכיס צריך להירגע ... גם ככה הוא לא רגוע P:

עמיתפורת
01-08-2009, 14:28:05
גיא תאמין לי שהחור יפתח כשחלילה זה ינשק את האדמה מבילבול או התרגשות יתר...

guylederer
01-08-2009, 16:39:41
עמית כל מילה שלך נכונה לחלוטין ... אבל אני מסוג האנשים העקשנים שרוצים ללמוד לבד הכל ... אני מבטיח לך שאם יכנס בי סוג של ג'וק ללמוד אני ישר אבוא אליך להסתכל ... :]

סירטון שלי מברנר ... תודה רבה לגל שצילם ( אל תדאג הקופטר שלך יטוס מצויין סומך עליך ! )
רואים פעם ראשונה שאני ביכלל מזיז את המסוק מצד לצד ...
http://www.youtube.com/watch?v=U5Eq-DvptqY
http://www.youtube.com/watch?v=U5Eq-DvptqY

doodi111
01-08-2009, 16:49:59
גיא, יש בעיה עם הקישור לסרטון?

כי אני לא מצליח לראות אותו...

guylederer
01-08-2009, 16:54:26
תמיד יש לי איזה פאשלה ...
תיקנתי תודה על המידע!
בקרוב גם אתה תשקשק בייצים כמו כולם פה :P

doodi111
01-08-2009, 17:04:35
תמיד יש לי איזה פאשלה ...
תיקנתי תודה על המידע!
בקרוב גם אתה תשקשק בייצים כמו כולם פה :P

קראתי את מה שכתבת על ההרגשה שלך כשהטסת את המסוק וראיתי את הסרטון.

תשמע... התרגשתי כמו ילד קטן. אני ממש מקנא:):).

המסוק נראה נהדר! מאוד יציב, זה מאוד יפה לדעתי להטסה ראשונה.

אני ראיתי את זה וניסיתי לדמיין את עצמי בהטסה הראשונה וכבר התחלתי לשקשק:D

זה הביא לי חשק לזרז את העניינים אצלי ולהשקיע יותר כדי לסיים הכל, להיות מוכן ולעלות לאויר.

פשוט תענוג!

guylederer
01-08-2009, 17:11:47
חח תודה ... אחח כן יומך יגיע בסופו של דבר ותהיה מאושר עד הגג ... אבל מציע לא למהר ולעשות הכל לאט לאט כדי שבפעם הראשונה הוא יטוס לך מדהים ...

sagi
01-08-2009, 17:27:55
גיא כל הכבוד אחלה הטסה !!!
רואים שאתה משקיע בסימולטור !!!
דרך אגב אני התחלתי להטיס רק ב- NOSE IN :)

guylederer
01-08-2009, 17:33:15
תודה תודה
כן ממש חרשתי בסימולטור שהגעתי למצב שאני מתקדם בהמון! ממה שאני במציאות ... אני כבר עושה שם 3D ובלאגנים ... לי אישית אין בעיה עם NOSE IN ...זה הכל בראש לדעתי ... אני מכיר אנשים שעושים הקפות ולא מעיזים ביכלל לנסות NOSE IN ... לא יודע מה מפחיד כל כך ... אבל נו בטוח יהיה משו שיפחיד אותי בהמשך !
שמח על התשובות שלכם אתם רק משמחים אותי עוד יותר ... מקווה להטיס איתכם ביחד ...
שגיא ים תודות על העזרה ...
גיא

sagi
01-08-2009, 17:38:57
גיא בכייף ומכל הלב !
מתי שתצטרך אל תהסס לפנות אלי ו/או להרים טלפון !
שבוע טוב אחינו !

vinay
01-08-2009, 17:44:42
נשאלה השאלה מדוע לא לוותר על נורמל.
העניין הוא בטיחותי בלבד.

אתה יכול לפרט?