nirgo
03-08-2009, 18:29:08
בשעה טובה ומוצלחת סיימתי הסבה של הtrex 600 Esp שלי לפלייברלס.
החלטתי לעשות את ההסבה עקב חולשתו (היחסית) של הסטאפ 6 תאים והתחממות היתר שהוא סובל. אני קופץ לסוף אבל באופן די ברור ניתן לומר שההסבה הוכיחה את עצמה בגדול!!! - כ25% יותר זמן הטסה, מנוע ללא התחממות יתר (בחום של היום) וכמובן המון המון כוח.
כל זה עקב חסכון במשקל וכמובן בגרר.
להסבה עצמה:
כמו בכל דבר (בצבא) ניתן לחלק את ההסבה ל 3 מרכיבים- מכאניקה, אלקטרוניקה ותוכנה.
המכאניקה:
הסבה של MIKADO לטירקס 600 שכוללת מאריכים לגריפים, פושרודים 2 ממ ולינקים מתאימים, סט נעילה לסווש.
התקנת המכניקה:
1. פירוק החלקים המיותרים.
2. הרכבת מאריכי הגריפים.
3. התקנת נועל הסווש- בשלב זה נתקלתי בבעיה עקב זה שבקדח נשאר לכלוך שמנע נעילה על הציר הראשי וגרם לי לקרוע את הבורג עוד לפני נעילה. חרצתי את הבורג השבור בעזרת דרמל ומקדח יהלום ושחררתי אותו.
4. חובה: הרכבה מחדש של הבול-לינקים של הסרווים במרחק של 21ממ.
5. על מנת ליצור מצב של 0 מעלות בפיצ' ב50% מצערת יש צורך להגביה מאוד את הסווש. כמו כן יש צורך לשמור על הסרוו במצב מאונך ככל האפשר במצב זה.
לצורך כך בצעתי שני דברים-
i. הפיכת הסרווים כך שיהיו מקבילים בגובה למנופים.
ii. הפיכת המנופים (בESP הן לא סימטריים) כך שיופנו כלפי מעלה.
לידיעתכם ניתן לבצע הסבה מכאנית ללא הקיט הנ"ל על בסיס חלקי סטוק בלבד.
אלקטרוניקה- בחרתי ב Skookum 360 - מערכת שני צירים בעלות\תועלת סבירה ביותר שמוכרת למספר חברים- בראשם עוזי ורועי-tooly. (תודה :))
תוכנה- המערכת באה עם תוכנה די פשוטה ובעזרתו של אדם וקסלר ששלח לי קובץ שמותאם לטירקס 600, כל שנותר לי היה לכוון כיווני סרווים, איפוס מדוייק של הפיצ' ותווך של +-10 מעלות. יש לציין שהמערכת בעצם מבצעת הכול-כבר בהתחלה יש לבטל את CCPM בשלט.
את הטסט פלייט בצענו בעידודם ובעזרתם של עמית פורת, אבי גואטה וערן בן יוסף (תודה :)).
לשמחתי עקב כיוון מדוקדק של הזויות והקובץ שקיבלתי מאדם לא היה צורך לשנות שום דבר בתוכנה או במסוק (אפילו לא טרקינג).
אני מקווה שהסקירה תוסיף עוד חברים לשיגעון, לטעמי זו דרך הרבה יותר זולה לשפר את הESP ללא צורך בהסבה יקרה מאוד ל8 תאים (מנוע, בקר ו..סוללות $$$).
בברכה, ניר גולדמן
החלטתי לעשות את ההסבה עקב חולשתו (היחסית) של הסטאפ 6 תאים והתחממות היתר שהוא סובל. אני קופץ לסוף אבל באופן די ברור ניתן לומר שההסבה הוכיחה את עצמה בגדול!!! - כ25% יותר זמן הטסה, מנוע ללא התחממות יתר (בחום של היום) וכמובן המון המון כוח.
כל זה עקב חסכון במשקל וכמובן בגרר.
להסבה עצמה:
כמו בכל דבר (בצבא) ניתן לחלק את ההסבה ל 3 מרכיבים- מכאניקה, אלקטרוניקה ותוכנה.
המכאניקה:
הסבה של MIKADO לטירקס 600 שכוללת מאריכים לגריפים, פושרודים 2 ממ ולינקים מתאימים, סט נעילה לסווש.
התקנת המכניקה:
1. פירוק החלקים המיותרים.
2. הרכבת מאריכי הגריפים.
3. התקנת נועל הסווש- בשלב זה נתקלתי בבעיה עקב זה שבקדח נשאר לכלוך שמנע נעילה על הציר הראשי וגרם לי לקרוע את הבורג עוד לפני נעילה. חרצתי את הבורג השבור בעזרת דרמל ומקדח יהלום ושחררתי אותו.
4. חובה: הרכבה מחדש של הבול-לינקים של הסרווים במרחק של 21ממ.
5. על מנת ליצור מצב של 0 מעלות בפיצ' ב50% מצערת יש צורך להגביה מאוד את הסווש. כמו כן יש צורך לשמור על הסרוו במצב מאונך ככל האפשר במצב זה.
לצורך כך בצעתי שני דברים-
i. הפיכת הסרווים כך שיהיו מקבילים בגובה למנופים.
ii. הפיכת המנופים (בESP הן לא סימטריים) כך שיופנו כלפי מעלה.
לידיעתכם ניתן לבצע הסבה מכאנית ללא הקיט הנ"ל על בסיס חלקי סטוק בלבד.
אלקטרוניקה- בחרתי ב Skookum 360 - מערכת שני צירים בעלות\תועלת סבירה ביותר שמוכרת למספר חברים- בראשם עוזי ורועי-tooly. (תודה :))
תוכנה- המערכת באה עם תוכנה די פשוטה ובעזרתו של אדם וקסלר ששלח לי קובץ שמותאם לטירקס 600, כל שנותר לי היה לכוון כיווני סרווים, איפוס מדוייק של הפיצ' ותווך של +-10 מעלות. יש לציין שהמערכת בעצם מבצעת הכול-כבר בהתחלה יש לבטל את CCPM בשלט.
את הטסט פלייט בצענו בעידודם ובעזרתם של עמית פורת, אבי גואטה וערן בן יוסף (תודה :)).
לשמחתי עקב כיוון מדוקדק של הזויות והקובץ שקיבלתי מאדם לא היה צורך לשנות שום דבר בתוכנה או במסוק (אפילו לא טרקינג).
אני מקווה שהסקירה תוסיף עוד חברים לשיגעון, לטעמי זו דרך הרבה יותר זולה לשפר את הESP ללא צורך בהסבה יקרה מאוד ל8 תאים (מנוע, בקר ו..סוללות $$$).
בברכה, ניר גולדמן