PDA

צפייה בגרסה מלאה : תאימות מנוע מגה 16/5/4 לקופטר X



דניאל דקל
10-08-2009, 22:21:35
המנוע הינו 2300KV ולא 3500 כפי שנהוג

אבל האם ע"י החלפת פיניון (ל 15 שיניים למשל) אוכל להשתמש בו?

בעבר היה על הסלינגר שלי, וכעת הוא ללא שימוש

חבל לי עליו כיוון שמדובר במנוע איכותי ביותר (INRUNNER)

bendisar
10-08-2009, 22:43:50
אחרי חישוב מהיר של המספרים ניתן לראות כי עם המנוע הנ"ל ופיניון 15 שיניים אתה תקבל מהירות ראש של כבערך 2400 סל"ד במקרה הטוב, שניתן לטוס עם מהירות כזאת, אבל זה לא יהיה יותר מידי כיף
אבל! הכל טוב ויפה על הנייר אבל יש לזכור מספר גורמים אחרים כגון:
שאתה מריץ מנוע בעל KV נמוך עם פניון גבוה כדי להשיג מהירות ראש גבוהה, אתה אמנם מוציא מהמנוע יחסית הרבה מהירות ראש, אבל אתה מפסיד דבר חשוב מאוד, והוא המומנט, למנוע יהיה מומנט מאוד נמוך, וזה אומר שאתה תאבד מהירות ראש בצורה דרסטית עם כל אימוץ של המנוע (קרי העלאת פיטצ' פשוטה) ועם המהירות ראש הנמוכה במילא שלך אתה כנראה תיתקל בתופעת ה-BOGGING והמנוע פשוט יפסיד סל"ד עד ששהמסוק יפול מהשמיים בנוסף גם המנוע גם הסוללה וגם הבקר שלך מאוד יתחממו ויתאמצו סתם, ובנינו לא נראה לי שמנוע אחד, איכותי ככל שיהיה שווה את אימוץ של הבקר של הסוללה ומאפייני טיסה כלליים מחורבנים:)
אז כנראה שכדאי פשוט לקנות איזה מנוע מהובי סיטי ואת המנוע תשמור לפרוייקט אחר מהירויות ראש גבוהות זה כיף:D מקבלים מסוק יציב יותר בעל סייקליק מהיר יותר ואם יש מנוע עם מומנט טוב אז גם יש טונות של כוח, אני מחר כנראה אעשה טיסות מבחן למנוע הזה (http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9021) שהוא לא באמת 3550KV אלא 4000KV (!)
מקווה שעזרתי

דניאל דקל
10-08-2009, 22:58:29
תודה על ההסבר המלומד, החכמתי :D

מה זה BOGGING ?

bendisar
10-08-2009, 23:30:48
BOGGING - זוהי בעצם הזדקרות של הלהב, כמו שבמטוס במקרה שהוא יטוס לאט מידי וינסה למשוך למעלה בזווית תלולה הוא יזדקר- יפול מכיוון שהוא יאבד עילוי לרגע, אז אותה תופעה שקורת במטוסים קורת גם במסוקים רק שבמסוקים הגורם לתופעה זאת הוא מנוע שאין לו כוח לסובב להב שנמצא בזווית גבוהה מהר מספיק, ולכן יש ירידה דרסטית בסל"ד והלהבים של המסוק מזדקרים, ובעצם המסוק, למרות שזווית הפסיעה חיובית וגבוהה בעצם מאבד גובה
מקווה שעזרתי ותאמר אם יש לך עוד שאלות