התחברות

צפייה בגרסה מלאה : דיון איזה ג'יירו יותר טוב



edoman
12-08-2009, 06:23:51
אנשים אני לפני קניה של ג'יירו ורציתי לדעת מה לדעתכם יותר טוב
פוטבה או לוג'יטק?
תודה לעוזרים

nadavbarak
12-08-2009, 06:45:27
אנשים אני לפני קניה של ג'יירו ורציתי לדעת מה לדעתכם יותר טוב
פוטבה או לוג'יטק?
תודה לעוזרים

ממליץ לך לבחון גם את ה-SolidG או ה-MiniG מבית CurtisYoungblood.
כיום הם במחירים השווים לשאר הג'יירויים ומהטובים ביותר בביצועים.
http://curtisyoungblood.com/

Shanti
12-08-2009, 08:14:03
הי

איזה דגמים אתה רוצה להשוות? עבור איזה מסוק?

Shanti

sharonx
12-08-2009, 09:04:02
אני חשבתי שספרטן 760 הכי טוב שיש

bendisar
12-08-2009, 10:31:09
אני חושב שאפשר לדרג את הג'ירואים היום למספר קבוצות איכות מהגרועים ביותר לטובים ביותר
הקבוצה הראשונה של הג'ירואים מה שנקרא ה-LOW END, מחירם נע בין 20-40 דולר , ג'ירואים שברגע שעובירם את שלב הריחופים מתחילים להרגיש את חסרונותיהם, ולא יספקו אפילו את המטיס המתחיל לאורך זמן, חברי הרבוצה הזו הם ג'ירואים כגון TEELBE, ESKY,EFLIGHT ודומיהם

הקבוצה השנייה היא הקבוצה האמצעית, בה נמצאים ג'ירואים שמחירם נע בין 90-110 דולר, גי'רואים שיספיקו לרוב המטיסים הממוצעים וכשמתאימים להם סרוו זנב טוב יחזיקו את הזנב יפה, אבל ניתן יהיה להבחין בחסרונותיהם בתרגילי 3D מורכבים בהם נדרשת אחידות ועקביות בקצב הפירו (תרגילים כמו פירופליפים)
חברי הקבוצה הזאת הם הפוטאבה 401, והלוגיטק, וה-GP750 של אליין, כאשר הג'ירו של אליין טוב יותר מהפוטאבה והלוגיטק

הקבוצה האחרונה היא ה-TOP NOTCH, ה-HIGH END, הגירואים הכי טובים, ולכן גם הכי יקרים בשוק ומחירם נע בין 170-220 דולר, אשר ברגע שמצוותים אותם לסרוו זנב מתאים ינעלו את הזנב בצורה מדהימה, וישמרו על קצב פירו קבוע גם בפעלולים הקשים והמורכבים ביותר לג'ירואים אלה גם יש אפשרויות תכנות מורכבות ומגוונות ואפילו אפשרות לתכנות דרך המחשב כדי שיוכלו להתאים לסגנון המטיס בצורה הטובה יותר, ומכל יתרונות הג'ירואים האלה יהנה מי שבאמת מטיס 3D (כלאמר משהו יותר מתקדם מלופים ורולים) חברי הקבוצה הזאת הם הספרטן DS760 , הפוטאבה GY520 והג'ירואים של CY ביניהם הSOLIDG וה-MINIG כאשר נראה שלהרבה אנשים בעולם יש העדפה לספרטן

מקווה שעזרתי להבהיר קצת את העיניינים, ולכל התוהים, את הדעה הזאת גיבשתיעל סמך קריאה מרובה (מאוד) בפורומים בארץ ובעיקר בחו"ל, לי אישית יש ניסיון רק עם ה2100 של לוגיטק והג'ירו של אליין:D

guylederer
12-08-2009, 12:05:27
תודה רבה על הסיקורון ... עזר לי מאד להבין איפה אני כרגע :] ...
אבל לדעתי צריך גם לדרג אותם לפי יחס מחיר\תועלת שאנשים יוכלו לעשות החלטות יותר טובות ... או לדוגמא לעשות סקר ...

sharonx
12-08-2009, 12:15:33
מבין ה TOP NOTCH - מי הכי טוב ?

bendisar
12-08-2009, 12:25:38
סקר זה רעיון, אבל בקשר ליחס מחיר תועלת- זה מאוד פשוט, הקבוצה הראשונה של הג'ירואים הזולים די חסרת תועלת אפילו שהם מאוד זולים זה פשוט לא שווה את ההבדל באיכות ההטסה
הרבוצה השנייה של הג'ירואים הממוצעים תתאים לרוב המטיסים, במחירים נוחים וכל הג'ירואים בקבוצה הזו יעשו עבודה טובה מאוד בשמירה על הזנב ורק מטיסין מתקדמים יוכלו להתחיל להרגיש את החסרונות שלהם, זוהי גם הקבוצה הכי נפוצה מבין כל הג'ירואים
והקבוצה השלישית נועדה למי שיש תקציב ורוצה את הטוב ביותר, אי אפשר לטעות בין קבוצת הג'ירואים היקרים, כולם מצויינים, זה יותר עניין של העדפה אישית מי טוב יותר עכשיו מטיס מתקדם לדוגמא מאוד יהנה מלהטיס ג'ירו יקר, אבל מטיס ממוצע לא ירגיש בהבדלים יותר מידי מהגי'רואים של הקבוצה שנייה והשלישית (לעומת זאת כל אחד יכול להבדיל בין ג'ירו זול מאוד לגירו של 100 דולר) עכשיו מבחינת יחס עלות תועלת של הקבוצה השלישית- אם אתה מטיס מתקדם אז כמובן שזה שווה את ההשקעה, אבל גם אם אתה מטיס מתחיל או שרק מתחיל לעשות לופים וכו' ואתה מרגיש שיש לך כישרון ושאתה תתקדם ברמת ההטסה שלך ויש לך את התקציב ואתה חושב שאתה תישאר בתחום, אז זו גם החלטה נבונה לרכוש ג'ירו יקר כמו הספרטן ודומיו ולהנות מהיתרונות בהמשך

אבל דוגרי, בתחום של הג'ירואים יש משפט אחד אוניברסלי- YOU GOT WHAT YOU PAID FOR
ככל שמשלמים יותר מקבלים יותר, אין חוכמות ג'ירו טוב עולה לפחות 100$ ג'ירו זבל עולה קצת
מקווה שעזרתי

bendisar
12-08-2009, 12:38:36
מבין ה TOP NOTCH - מי הכי טוב ?

אני חושב שזו שאלה שדי קשה לענות עליה, בעיקר מכיוון שזה בדיוק כמו לשאול איזה מסוק יותר טוב- TREX 450 PRO, MA FURION 450 או THE NEXT D RAVE 450
כולם מסוקים מצוינים שאם תשאל 3 אנשים שכל אחד הטיס את שלושת המסוקים הנ"ל מי הכי טוב תקבל 3 תשובות שונות, מכיוון שיש פה עניין של העדפה אישית, כפי שאמרתי בפוסט הקודם מבין הגירואים היקרים ( TOP NOTCH) אי אפשר לטעות באמת, כולם ג'ירואים מצויינים שיעשו את העבודה בצורה יוצאת מן בכלל, אבל יכול להיות שלכל מטיס תהיה העדפה אישית משלו, אני חושב שאתה צריך לפנות לליאור בר-עמי (התותח!!) בשאלה הזאת מכיוון שהוא מטיס ברמה גבוהה מאוד ואני בטוח שיצא לו להתנסות עם הג'ירואים הנ"ל ומצפייה בסרטוני הטסה שלך בסימולטור ובמציאות גם אתה מטיס ברמה יפה מאוד (אחלה פירופליפים עשית בסימולטור ;) ) לכן באמת חשוב שבעזרת ליאור בר-עמי תגיע לג'ירו שיתאים לך אישית

doodi111
12-08-2009, 12:43:39
אלעד תודה על ההסברים
תענוג לקרוא את התגובות שלך... ולא רק בשרשור הזה.:)
תמיד עם הסבר מפורט, ברור ומושקע.

bendisar
12-08-2009, 12:58:00
אלעד תודה על ההסברים
תענוג לקרוא את התגובות שלך... ולא רק בשרשור הזה.:)
תמיד עם הסבר מפורט, ברור ומושקע.

:o תודה רבהעל המילים החמות:o, אני פשוט עוזר במה שאני יכול ומנסה לחלוק ידע, מכיוון שבשביל זה הפורום הזה נועד;) בין השאר

lior_bar_ami
12-08-2009, 15:06:48
תודה על המילים החמות אלעד!
כל מה שרשמת הינו נכון, התאמה של ג'יירו גם היא כמו המון דברים במסוק עפ"י המטיס וסגנונו.
מהתנסות עם כל הג'יירואים שציינת החל מה 401 וכלה ב DS760, הגעתי למסקנה שקשה להבחין בהבדלים ענקיים בין הג'יירואים של ה TOP NOTCH - עם זאת, אציין את ה VBAR שלא צויין עד כה כג'יירו עם האחיזה הכי חזקה מבין כולם, גם בתרגילים מאוד מהירים.
אני אישית היום עובד עם שלושה ג'יירואים על המסוקים שלי (מבחירה כמובן):
FUTABA 611
VBAR
SPARTAN DS 760

sagi
12-08-2009, 18:05:06
הלו הלו הלו שכחתם את ה- JR 770 ואחיו החדש ה-370

lior_bar_ami
12-08-2009, 22:05:47
לטעמי ה 770 לא ברמה של אלו שציינתי.
בטח לא ברמת הספארטן או ה VBAR.

sagi
12-08-2009, 23:01:33
מה אתה אומר שהוא ברמה הנמוכה כמו ה-401 ?

lior_bar_ami
12-08-2009, 23:19:16
לא הייתי משווה אותו ל 401, הוא טוב ממנו.
אך הוא אינו ברמה של אלו שהזכרתי למעלה, משהו בין לבין (יתכן שבר השוואה עם ה GP750 של אליין).

ליאור זהבי
12-08-2009, 23:22:10
אנשים אני לפני קניה של ג'יירו ורציתי לדעת מה לדעתכם יותר טוב
פוטבה או לוג'יטק?
תודה לעוזרים

לעבדך הנאמן יש נסיון רב עם 2100 וכן 6100 של LOGICTECH בתור מטיס מפעל. עם זאת, על מנת שאוכל להביא דעה, אתה תיאלץ להיות יותר ספציפי לגבי איזה דגם אתה מבקש להשוות לאיזה דגם ?

sharonx
13-08-2009, 00:22:53
אני חושב שזו שאלה שדי קשה לענות עליה, בעיקר מכיוון שזה בדיוק כמו לשאול איזה מסוק יותר טוב- TREX 450 PRO, MA FURION 450 או THE NEXT D RAVE 450
כולם מסוקים מצוינים שאם תשאל 3 אנשים שכל אחד הטיס את שלושת המסוקים הנ"ל מי הכי טוב תקבל 3 תשובות שונות, מכיוון שיש פה עניין של העדפה אישית, כפי שאמרתי בפוסט הקודם מבין הגירואים היקרים ( TOP NOTCH) אי אפשר לטעות באמת, כולם ג'ירואים מצויינים שיעשו את העבודה בצורה יוצאת מן בכלל, אבל יכול להיות שלכל מטיס תהיה העדפה אישית משלו, אני חושב שאתה צריך לפנות לליאור בר-עמי (התותח!!) בשאלה הזאת מכיוון שהוא מטיס ברמה גבוהה מאוד ואני בטוח שיצא לו להתנסות עם הג'ירואים הנ"ל ומצפייה בסרטוני הטסה שלך בסימולטור ובמציאות גם אתה מטיס ברמה יפה מאוד (אחלה פירופליפים עשית בסימולטור ;) ) לכן באמת חשוב שבעזרת ליאור בר-עמי תגיע לג'ירו שיתאים לך אישית

אלעד - תודה רבה על המחמאה ועל הטיפים. פתחנו פה נושא חשוב מאוד ולמדתי המון מהשרשור הזה ובמיוחד מהתגובות שלך. חקרת את הנושא לעומק - כל הכבוד.

אני אלך כרגע עם מה שיש בבית ל500 - 401+9254 ובקרוב אשדרג ל 760+3500 .

דרך אגב - בן כמה אתה ?

sharonx
13-08-2009, 00:23:28
תודה על המילים החמות אלעד!
כל מה שרשמת הינו נכון, התאמה של ג'יירו גם היא כמו המון דברים במסוק עפ"י המטיס וסגנונו.
מהתנסות עם כל הג'יירואים שציינת החל מה 401 וכלה ב DS760, הגעתי למסקנה שקשה להבחין בהבדלים ענקיים בין הג'יירואים של ה TOP NOTCH - עם זאת, אציין את ה VBAR שלא צויין עד כה כג'יירו עם האחיזה הכי חזקה מבין כולם, גם בתרגילים מאוד מהירים.
אני אישית היום עובד עם שלושה ג'יירואים על המסוקים שלי (מבחירה כמובן):
FUTABA 611
VBAR
SPARTAN DS 760

ליאור - מבין השלוש שיש לך את מי אתה הכי אוהב ?

lior_bar_ami
13-08-2009, 00:52:09
כרגע את ה SPARTAN, אך יש לי מס' מצומצם של טיסות עם ה VBAR (הרבה פחות מעם ה SPARTAN), מהקצת שיצה לי להתנסות איתו אכן התרשמתי לטובה מהנעילה המדהימה של הזנב.
בעולם אגב ה VBAR נחשב לג'יירו זנב הטוב ביותר שלא נדבר על האינטגרציה שיש לו עם ייצוב הראש (סיבסוב ללא תזוזה של המסוק).
לגבי ה LOGICTECH, מניסיון איתם (גם עם ה 2100 וגם עם ה 6100) הם ממש לא ברמה של השניים שלמעלה, לטעמי גם דגמי הפוטאבה המקבילים (611 אל מול ה 6100, ו 401/520 אל מול ה 2100) טובים מהם בכמה רמות.

sharonx
13-08-2009, 01:24:21
כרגע את ה SPARTAN, אך יש לי מס' מצומצם של טיסות עם ה VBAR (הרבה פחות מעם ה SPARTAN), מהקצת שיצה לי להתנסות איתו אכן התרשמתי לטובה מהנעילה המדהימה של הזנב.
בעולם אגב ה VBAR נחשב לג'יירו זנב הטוב ביותר שלא נדבר על האינטגרציה שיש לו עם ייצוב הראש (סיבסוב ללא תזוזה של המסוק).
לגבי ה LOGICTECH, מניסיון איתם (גם עם ה 2100 וגם עם ה 6100) הם ממש לא ברמה של השניים שלמעלה, לטעמי גם דגמי הפוטאבה המקבילים (611 אל מול ה 6100, ו 401/520 אל מול ה 2100) טובים מהם בכמה רמות.

1. ה VBAR הוא רק ג'יירו זנב או שהוא מערכת ג'יירואים לFBL ?
2. מה מחירו ?
3. מספיק זה ? http://www.readyheli.com/MIK4157_V_Bar_Gyro_Sensor_p/mik4157.htm
4. יש לך את החיבור של הספרטן למחשב ? זה הכרחי ?

bendisar
13-08-2009, 05:18:47
אלעד - תודה רבה על המחמאה ועל הטיפים. פתחנו פה נושא חשוב מאוד ולמדתי המון מהשרשור הזה ובמיוחד מהתגובות שלך. חקרת את הנושא לעומק - כל הכבוד.

אני אלך כרגע עם מה שיש בבית ל500 - 401+9254 ובקרוב אשדרג ל 760+3500 .

דרך אגב - בן כמה אתה ?

נשמע כמו אחלה בחירה
אני עוד מעט בן 17:D

sagi
13-08-2009, 11:59:44
איזה כיף לך אלעד :)
רוצה להתחלף בגיל ? :D

bendisar
13-08-2009, 13:39:04
איזה כיף לך אלעד :)
רוצה להתחלף בגיל ? :D

שמע נשמע כמו אחלה הצעה, מתאים לי להיות אחרי כל הבגרויות ואחרי הלימודים לפסיכומטרי:D בחופש הגדול:mad:

sharonx
13-08-2009, 14:06:34
שמע נשמע כמו אחלה הצעה, מתאים לי להיות אחרי כל הבגרויות ואחרי הלימודים לפסיכומטרי:D בחופש הגדול:mad:

עזוב אותך, התיכון זו התקופה הכי טובה בחיים. תחשוב על זה שכשאתה עובד אין לך חודשיים חופש בשנה אלא 20 ימי חופש שאתה מפזר אותם בדרך כלל.
ומהעבודה חוזרים ב 6 מינימום ועיפיים...

תנצל את הזמן שיש לך להנות מהחיים...

lior_bar_ami
13-08-2009, 14:42:20
1. ה VBAR הוא רק ג'יירו זנב או שהוא מערכת ג'יירואים לFBL ?
2. מה מחירו ?
3. מספיק זה ? http://www.readyheli.com/MIK4157_V_Bar_Gyro_Sensor_p/mik4157.htm
4. יש לך את החיבור של הספרטן למחשב ? זה הכרחי ?

מס' תשובות:
1. ה VBAR קודם כל היא מע' ייצוב שמחליפה את הפלייבר, במקרה של ה VBAR מדובר במע' ייצוב בשלושה צירים (לעומת מע' של שני צירים שהן ייעודיות למע' ה FBL) - מה שמאפשר את האינטגרציה שתיארתי למעלה ומקטין עד כדי ביטול אפקטים מישניים שפעולת הסיבסוב מייצרת.
2. כמע' הוותיקה והמובילה בשוק, עם הכי הרבה ניסיון ואי אפשר לא להזכיר שהיא מבית MIKADO המצויינים - מחירה אינו זול ועומד בחול על כ 500$ +/-. עם זאת אם נתייחס לעובדה שהיא מחליפה גם את הג'יירו לזנב (ומדובר בג'יירו מהשורה הראשונה), נגיע לסכום של איזור ה 300$ למע' עצמה של ה FBL.
3. שלילי - זיהו רק הסנסור של המע' (של שלושת הצירים), הסנסור עצמו מתחבר למע' בקרה שאחראית על הייצוב.
4. יש לי את החיבור לספארטן ואשמח לעזור לך איתו, למרות שהוא לא הכרחי ע"מ לכוון את הג'יירו - רק על מנת לבצע FINE TUNING.

מר מתוק
13-08-2009, 15:24:25
חברים יקרים,

יופי של שרשור, מלא אינפורמציה וידע שהעשירו אותי (בידע) עד מאד.

תודה רבה לכל התורמים!

שחר

ניסן וצחי
13-08-2009, 15:34:21
העדפה שלי היא ה611 של פוטבה שלמרבה הפלא לא הוזכר כאן בנשימה אחת עם הגיירואים
מהשורה הראשונה, למרות ששמעתי לא מאחד ולא משתיים שהספרטן עובד נפלא.
צחי

sharonx
13-08-2009, 15:45:08
מס' תשובות:
1. ה VBAR קודם כל היא מע' ייצוב שמחליפה את הפלייבר, במקרה של ה VBAR מדובר במע' ייצוב בשלושה צירים (לעומת מע' של שני צירים שהן ייעודיות למע' ה FBL) - מה שמאפשר את האינטגרציה שתיארתי למעלה ומקטין עד כדי ביטול אפקטים מישניים שפעולת הסיבסוב מייצרת - ג''ירו רגיל לא עושה את זה ?.
2. כמע' הוותיקה והמובילה בשוק, עם הכי הרבה ניסיון ואי אפשר לא להזכיר שהיא מבית MIKADO המצויינים - מחירה אינו זול ועומד בחול על כ 500$ +/-. עם זאת אם נתייחס לעובדה שהיא מחליפה גם את הג'יירו לזנב (ומדובר בג'יירו מהשורה הראשונה), נגיע לסכום של איזור ה 300$ למע' עצמה של ה FBL.
3. שלילי - זיהו רק הסנסור של המע' (של שלושת הצירים), הסנסור עצמו מתחבר למע' בקרה שאחראית על הייצוב.
4. יש לי את החיבור לספארטן ואשמח לעזור לך איתו,,תודה רבה! למרות שהוא לא הכרחי ע"מ לכוון את הג'יירו - רק על מנת לבצע FINE TUNING.

שאלה

lior_bar_ami
13-08-2009, 16:27:46
צחינו - ה 611, כבודו במקומו מונח (על ה 700 שלנו) ;)

שרון, ג'יירו רגיל לא עושה את זה מאחר ואין לו שום איטרקציה עם מכלול הראש ואין לו יכולת שליטה על ה CYCLIC לעומת מע' FBL שמחוברת באופן ישיר לסרוואים של הראש, ובאמצעותם מסוגלת לתקן סחיפות או פעולות בלתי רצויות שמבצע המסוק.

guylederer
13-08-2009, 16:42:53
חברים יקרים,

יופי של שרשור, מלא אינפורמציה וידע שהעשירו אותי (בידע) עד מאד.

תודה רבה לכל התורמים!

שחר

כנ"ל ... לדעתי תנעצו בסטיקי ...

nadavbarak
13-08-2009, 16:51:39
אין ספק שקיימים מספר ג'יירוים מובילים כיום.
כולם יעבדו טוב, לפחות עבור רוב המטיסים.
דבר טוב ב-SolidG וב-MiniG הוא אפשרות הגדרת תבנית מוכנה מראש עבור רוב המסוקים הפופולרים + אפשרות ירידה לפרטי פרטים לפרמטרים אשר לא ראיתי בשאר הג'יירויים כגון, שליטה על מהירות הסבסוב לכל צד בנפרד לרבות ביצוע balance ביניהם, מהירות עצירת זנב במצב פיאורטים רגיל ובמצב פירואטים אולטרא מהירים ועוד רבים.
אפשרות תכנות (לכל הפרמטרים) ללא ועם צג חיצוני אשר לא יושב על המסוק בזמן הטיסה.

ליאור זהבי
13-08-2009, 18:15:52
אין ספק שקיימים מספר ג'יירוים מובילים כיום.
כולם יעבדו טוב, לפחות עבור רוב המטיסים.
דבר טוב ב-SolidG וב-MiniG הוא אפשרות הגדרת תבנית מוכנה מראש עבור רוב המסוקים הפופולרים + אפשרות ירידה לפרטי פרטים לפרמטרים אשר לא ראיתי בשאר הג'יירויים כגון, שליטה על מהירות הסבסוב לכל צד בנפרד לרבות ביצוע balance ביניהם, מהירות עצירת זנב במצב פיאורטים רגיל ובמצב פירואטים אולטרא מהירים ועוד רבים.
אפשרות תכנות (לכל הפרמטרים) ללא ועם צג חיצוני אשר לא יושב על המסוק בזמן הטיסה.

רק למען ההבהרה - קצב סבסוב לכל צד בנפרד, ניתן לכיוון בכל ג'ירו שומר כיוון ע"י ATV או END POINT.

הנה הג'ירו הבא שלי (שמו RONDO) - גם הוא עובד "על הדרך" על 3 צירים FBL ! :D
השמועות אומרותש הוא לא נופל מידידו ה-VBAR, בקרוב נדע..

lior_bar_ami
13-08-2009, 20:32:41
המחיר של ה RONDO ממש לא אטרקטיבי, במחיר שהוא נמכר (550$) הייתי הולך על יח' שאין לי מה לדאוג אם היא נופלת מה VBAR או לא - כי היא VBAR עצמה, שנמכרת היום במחיר של כ 500$.
מה גם שאני לא חושב שאפשר להתחרות ב V4 (הגרסא העדכנית) של ה VBAR - ממשק נוח מאוד, ואינטואטיביות בשימוש שזה פשוט מדהים!

אגב היח' מיני של MIKADO, ה MINI VBAR גם הוא אמור לצאת בקרוב והוא אמור לתת מענה לכל המסוקים החל ממיני ועד למסוקי 90.