PDA

צפייה בגרסה מלאה : מדליק מערכת פלייברלס חדשה - RONDO



ליאור זהבי
13-08-2009, 18:19:26
שלום חברים,

קיבלתי לידיי את מערכת הפלייברלס מדגם RONDO של חברת PRO-RC הגרמנית:
http://www.pro-rc.de/index_en.html

הדיווחים בשוק אומרים שהוא לא נופל מידידו ה-VBAR, מה שאומר שהוא טוב מאוד !

בקרוב ארכיב אותה על מסוק (שגם הוא הפתעה) ואוכל לחוות חוות דעת מלאה.

הישארו קשובים.. יש למה לחכות. :)

שבת שלום.

lior_bar_ami
13-08-2009, 20:31:54
המחיר של ה RONDO ממש לא אטרקטיבי, במחיר שהוא נמכר (550$) הייתי הולך על יח' שאין לי מה לדאוג אם היא נופלת מה VBAR או לא - כי היא VBAR עצמה, שנמכרת היום במחיר של כ 500$.
מה גם שאני לא חושב שאפשר להתחרות ב V4 (הגרסא העדכנית) של ה VBAR - ממשק נוח מאוד, ואינטואטיביות בשימוש שזה פשוט מדהים!

אגב היח' מיני של MIKADO, ה MINI VBAR גם הוא אמור לצאת בקרוב והוא אמור לתת מענה לכל המסוקים החל ממיני ועד למסוקי 90.

TooLy
13-08-2009, 22:30:39
לפי הדיווחים, הרונדו עובדת מצויין ולא נופלת כלל מהמיקדו.
היתרון של מיקדו ב-V4 אלו הפרופילים המוכנים שמקצרים את תהליך הכיוונים.
ולגבי ה-MINI V-BAR, כרגע מיועד עד למסוקי 500 בלבד.

lior_bar_ami
13-08-2009, 22:37:43
היי רועי אתה יכול לתת קישור להיכן שראית שהמיני יהיה מוגבל למסוקי 500?
ממה שאני קראתי בפוסטים המוקדמים הוא יתאים גם למסוקים גדולים...
לגבי ה RONDO - גם אם הביצועים דומים, המחיר הגבוה עדיין לא מצדיק להחליף סוס מנצח לטעמי.
לפחות לא עד שיהיו קבלות.

TooLy
13-08-2009, 23:00:09
כרגע מיקדו מיעדת אותו למסוקים עד 500 , כשבעתיד הוא יתאים למסוקים גדולים יותר.
http://www.readyheli.com/v/blog/labels/mini%20vbar%20mikado%20ready%20heli%20readyheli.ht ml

אגב, ל-VBAR מומלץ להוסיף את הפאנל, כך שהמחיר מגיע לאיזור 620$.

ליאור זהבי
13-08-2009, 23:19:18
לפי הדיווחים, הרונדו עובדת מצויין ולא נופלת כלל מהמיקדו.



בדיוק כך. כל מילה אחרת מיותרת - כך הדיווחים וזה הרושם.
בקרוב אדע מנסיון אישי.

lior_bar_ami
14-08-2009, 07:15:25
כרגע מיקדו מיעדת אותו למסוקים עד 500 , כשבעתיד הוא יתאים למסוקים גדולים יותר.
http://www.readyheli.com/v/blog/labels/mini%20vbar%20mikado%20ready%20heli%20readyheli.ht ml

אגב, ל-VBAR מומלץ להוסיף את הפאנל, כך שהמחיר מגיע לאיזור 620$.

תודה על הקישור רועי,
המיני אמנם בשלב זה מיועדת רק למסוקים עד גודל 500, אך שים לב שהם לא פיספסו והוסיפו את הבשלב זה, פרסומים מוקדמים שהיו דיברו על התאמה גם למסוקים גדולים - ממש כמו המיני G או הספארטן קווארץ החדש.
לגבי הצג של ה VBAR - אני אישית לא מצאתי אותו ממש נוח (בטח לא כמו ה V4) והעדפתי לעבוד עם מחשב נייד, אבל באותה נשימה כדאי להזכיר שגם המע' של RONDO אינה מגיעה עם צג ויש לרכוש אותו בנפרד ולהגיע לאותו סכום (או יותר).

אגב, יש עוד מע' 3 צירים שצפויה להיות במחיר מאוד אטרקטיבי, של חברת INERTIA בשם Axiom FBL - אם לשפוט לפי הג'יירו שלהם, ה 860 שמקבל ביקורות מעולות, כנראה שגם שם מדובר במע' לא רעה בכלל.

ליאור זהבי
14-08-2009, 10:45:50
אני בספק שהמערכת של INERTIA תגיע לרמה של הרונדו או ה-VBAR, נחיה ונראה.

כך או כך ה-RONDO אמור להיות מתחרה חזק מאוד בשוק - ובקרוב אוכל לעמוד על תוכן הקנקן.

אבי סירוטה
14-08-2009, 12:28:02
שאלת תם: למה בעצם צריך את כל זה??? מה לגבי מערכת ה-KIS??? מה רע בפלייבר וותיק אמין וטוב?
Keep It Simple

ליאור זהבי
14-08-2009, 12:38:43
שאלת תם: למה בעצם צריך את כל זה??? מה לגבי מערכת ה-KIS??? מה רע בפלייבר וותיק אמין וטוב?
Keep It Simple

מה יותר פשוט מלהחליף את כל חלקי הפלייבר המכניים (SEESAW, מוט FLYBAR, פדלים, BELL MIXER, זרועות נוספות, פושרודים, לינקים, תפוחים וכ'ו) ביחידה אלק' אחת קטנה ?

וזה עוד מבלי להיכנס לשיפור הניכר בביצועי הטיסה...

TooLy
14-08-2009, 12:43:37
רע...רע...:D
לאחר שהסבנו גם את ה-700 נייטרו וגם את ה-600 esp לפלייברלס ( מיקדו v4 ) הבנו למה צריך את זה.
עכשיו ברצינות :
לא חייבים את זה .
אתה יכול להמשיך להטיס עם הפלייבר הקונבנציונאלי הותיק והטוב ולהנות...
אולם !!! לאחר שתעבור למערכת פלייברלס טובה , תתרשם ותבין את היתרונות.
מכיוון שמוסרים לא מעט רכיבים ממערכת הראש , המסוק קל יותר פחות עומס על המנוע והרבה פחות גרר. ( לא לשכוח שגם מספר הרכיבים המכניים קטן ככה שהאמינות עולה ובמיקרה חס וחלילה של ריסוק , סביר שגם הנזק יהיה קטן יותר...אלא אם כן השחתת את המערכת האלקטרונית ).
המסוק הופך להיות הרבה הרבה יותר זריז , מהיר ומדוייק ומהנה לטיסה.
בדוק .
בברכה
עוזי

lior_bar_ami
14-08-2009, 12:46:44
חסר לך S אחד :D
אמנם שיטת ה FLYBAR/BALANCE BAR טובה והוכחה במהלך השנים, אך היא שיטה מיושנת מאוד כמו שציינתי במאמר שכתבתי בנושא - הייתרונות בוויתור על המע' הזו די ברורים:
1. יציבות המסוק לא נפגעת כלל - החלפנו מע' ייצוב אחת (מיכאנית) במע' אחרת (אלקטרונית).
2. זריזות המסוק (תנועות CYCLIC) גבוהה יותר - שכן כעת השליטה במסוק מתבצעת באופן ישיר ללהבים, ולא ע"י מע' מנופים שגורמים לשינוי זווית התקפה בפאדלים שגורמים לשינוי בלהבים (עם DELAY משתנה כתלות במע' הייצוב שבשימוש - BELL\HILLER\HYBRID).
3. עלייה בביצועי המסוק (עד 20% יותר כוח) עקב ירידת הגרר הנוסף שמייצרים הפאדלים (משטחי עילוי לכל דבר), וירידת העומס ממכלול הראש.

החסרונות הם כמובן:
א- רכיב אלקטרוני נוסף שחשוף לכשלים כאלו או אחרים (בסבירות גבוהה יותר מרכיב מיכאני פשוט).
ב- ע"מ להפיק את המיטב מהמוצר וכדי לקבל יחס יציבות/זריזות נכון, יש לעבור דרך הליך כיוונים, עם מס' טיסות מבחן לטובת התאמה וכיוון של המע' לכלי.

אבי סירוטה
14-08-2009, 13:11:01
או.קי. עכשיו ברור. כמו חזיית פושאפ..

אין ספק שפחות לינקים\מחברים\מוטות וזרועות שלא לדבר על פדלים הכל יותר פשוט מכאנית. יותר אמין.
אבל, גליץ' קטן בתוכנה\חומרה והכל קאפוט לא? במערכת המכאנית אתה חייב, אלא אם המטיס מטורף חסר אחריות, לבדוק ולחזק כל חיבור ומחבר וכך בעצם מונע כשלים. אבל אולי אני מהאסכולה הישנה.

יאללה, למדנו משהו חדש היום תודה לעונים!

lior_bar_ami
14-08-2009, 13:12:53
זמן טוב ליחצ"ן את המאמר שלי בנושא, לחדשים שקוראים את ה POST:
http://efly.co.il/forums/showthread.php?t=8086

TooLy
14-08-2009, 13:17:03
על זה נאמר ...הטובים לטייח......:D
סתם בצחוק.
כתבה מעולה ליאור !!!
עוזי

lior_bar_ami
14-08-2009, 13:20:04
או.קי. עכשיו ברור. כמו חזיית פושאפ..

אין ספק שפחות לינקים\מחברים\מוטות וזרועות שלא לדבר על פדלים הכל יותר פשוט מכאנית. יותר אמין.
אבל, גליץ' קטן בתוכנה\חומרה והכל קאפוט לא? במערכת המכאנית אתה חייב, אלא אם המטיס מטורף חסר אחריות, לבדוק ולחזק כל חיבור ומחבר וכך בעצם מונע כשלים. אבל אולי אני מהאסכולה הישנה.

יאללה, למדנו משהו חדש היום תודה לעונים!

דווקא במע' אלקטרונית, בעיקר בגלל שהמטיס "פחות מחובר" למע' עצמה נדרש PF ובדיקת תקינות גבוהה מאשר במע' מיכאנית ששם נדרשת בדיקה קפדנית בתחילת יום טיסות (כמו DI) ומעין מעבר מהיר לפני הטיסה.
במע' אלקטרונית נדרש ממך לבדוק אותה באותה רמה לאחר כל איתחול (ניתוק מתח), לתת לה להתאפס, לבדוק כיווני תיקון וכו'...

ככה או ככה, FLYBAR או FLYBARLESS - אין תחליף ל PREFLIGHT נכון.

ליאור זהבי
14-08-2009, 13:40:14
או.קי. עכשיו ברור. כמו חזיית פושאפ..

אין ספק שפחות לינקים\מחברים\מוטות וזרועות שלא לדבר על פדלים הכל יותר פשוט מכאנית. יותר אמין.
אבל, גליץ' קטן בתוכנה\חומרה והכל קאפוט לא? במערכת המכאנית אתה חייב, אלא אם המטיס מטורף חסר אחריות, לבדוק ולחזק כל חיבור ומחבר וכך בעצם מונע כשלים. אבל אולי אני מהאסכולה הישנה.

יאללה, למדנו משהו חדש היום תודה לעונים!

היי אבי,

שאלה לי אליך - מתי בפעם האחרונה חווית גליץ' קטן בתוכנה \ חומרה של הגי'רו שלך בזנב ??
אתה מבין לאן אני חותר בוודאי...

לגבי מטיס מטורף וחסר אחריות - עם מה שראינו פה בפורום לאחרונה - בעיה של בורג שמשתחרר זו הדאגה האחרונה שלנו ! :eek:

lior_bar_ami
14-08-2009, 13:49:31
על זה נאמר ...הטובים לטייח......:D
סתם בצחוק.
כתבה מעולה ליאור !!!
עוזי

תודה עוזי,
לצערי יש כאלו (כמו שניתן לראות) שמרגישים מאוימים מידע - אז איך אפשר בלי שישחילו איזו עקיצה...
:D

doodi111
14-08-2009, 16:37:56
זמן טוב ליחצ"ן את המאמר שלי בנושא, לחדשים שקוראים את ה POST:
http://efly.co.il/forums/showthread.php?t=8086

אחלה מאמר!
מקיף, פשוט, ברור וממצה.

תודה

אבי סירוטה
15-08-2009, 08:29:21
היי אבי,

שאלה לי אליך - מתי בפעם האחרונה חווית גליץ' קטן בתוכנה \ חומרה של הגי'רו שלך בזנב ??
אתה מבין לאן אני חותר בוודאי...

לגבי מטיס מטורף וחסר אחריות - עם מה שראינו פה בפורום לאחרונה - בעיה של בורג שמשתחרר זו הדאגה האחרונה שלנו ! :eek:

טיעון מוצלח. אני לא בעד או נגד. פשוט לומד.

תודה לכולם.