PDA

צפייה בגרסה מלאה : שרשור בניה אפשר גם לא לשרוף טיסנים...



umbo
15-08-2009, 14:23:54
טיסן בננה שטס כבר יותר משני עשורים פגש באויר לפני שבועים מנוע 0.46 שלא השאיר לו יותר מידי סיכוי ופשוט "אכל" את החרטום (את תוצאת הפגיעה של הפרופ' רואים בשני החתכים שנוצרו במיכל הדלק).
הזנב שלא נפגע נפל מגובה 50 מטר ארצה, המנוע נמצא לידו עם שאריות הגוף המרוטש והכנף (מאזנות) נפרדה מהטיסן וריחפה בשלום לאדמה.
הטיסן יעבור שיפוץ שיחזיר אותו לאויר. החלק הקדמי נבנה מחדש, וכדי להגדיל את שטח המגע של ההדבקה בין הזנב האדום לחרטום החדש שויפו לוחות הבלזה של צידי הגוף בשני שיפועים (אלכסון, לרוחב לוח הבלזה וגם אלכסון במימד העובי של הבלזה).
החרטום זכה ב-Firewall חדש שהותאם למנוע COX Medallion .049 הותיק.
המשך יבוא, (כשיהיה זמן)

ליאור זהבי
15-08-2009, 16:50:45
נראה כמו יופי של תיקון. כל הכבוד.

Boogle
15-08-2009, 20:32:28
חבל שלא חידשת אותו עם EPP :p

סתם סתם יופי של תיקון, לשם שינוי רואים קצת בלזה.:)

נח נח
15-08-2009, 20:36:23
חבל שלא חידשת אותו עם EPP :p

סתם סתם יופי של תיקון, לשם שינוי רואים קצת בלזה.:)

אני לא יודע מה איתך אבל אצלי כל הטיסנים מבלזה מלאה.

לפותח האשכול רציתי להגיד לך שאני חושב שאין לך מספיק חורים בתושבת מנוע.
2 לצינוריות,
4 או 3 למנוע נכון?

umbo
16-08-2009, 12:26:35
לפותח האשכול רציתי להגיד לך שאני חושב שאין לך מספיק חורים בתושבת מנוע.
2 לצינוריות,
4 או 3 למנוע נכון?

נכון, הטיסן עוד לא גמור. יהיה עוד חור אחד לצינורית הדלק למנוע בפינה השמאלית העליונה של ה-firewall, צינורית האויר למיכל תצא בצד הכיסוי העליון של תא הדלק . לתושבת המנוע שלושה ברגים כך שזה בדיוק מספיק ומכוון. :)

Nlackrif
16-08-2009, 13:05:32
בהחלט עבודה יפה...

umbo
17-08-2009, 14:05:54
נמשך תיקון הטיסן כולל מספר שיפורים.
תושבת כן הנחיתה הודבקה למקומה (עם אפוקסי 30 דקות).
יוצר כן נסע חדש וקל מהמקורי שעשוי מאלומיניום (ואשר למעשה אף פעם לא היה עם הטיסן הזה באויר), מפלדה קפיצית 2.3 מ"מ ( 9 גרם לעומת 21 ) שיורכב לטיסן בנוסף למגלש הספוג עם מגן אלומיניום שאיתו הוא טס עד היום. ( קצת נמאס לתקן כל פעם את הנזקים לתחתית הטיסן מהכורכר של מישור אדומים, אז ננסה לטוס עם גלגלים קלים לצורך נחיתה - אם היה דשא באזור, לא היה צורך בכן נחיתה).

RAZ123
17-08-2009, 16:14:49
:D
נראה כמו יופי של תיקון. כל הכבוד.

:D

umbo
17-08-2009, 19:42:48
....עברו כמה שעות, האפוקסי התיבש וכן הנחיתה הותאם למקומו.
התחלת כיסוי תחתית הגוף בשאריות הלוח של צידי הגוף. פה אפשר גם לעשות מה שבהרבה מקצועות פשוט אסור - "לעגל פינות" :)

umbo
17-08-2009, 22:31:26
סיום ציפוי בלזה של הצד התחתון ובנית כיסוי עליון של תא מיכל הדלק - דרך אגב, חלק ניכר מהחומרים ששמשו לתיקון הטיסן הם משאריות של טיסנים אחרים. נרכשו רק מיכל דלק חדש ופלדה קפיצית לכן נחיתה.
לבסוף, בדיקת התאמת הכנפים בגרסה של שני ערוצים או עם כנף מאזנות - שלושה ערוצי ניהוג.

Boogle
17-08-2009, 23:06:23
במצבו עכשיו, לא חבל ללכלך טיסן כזה יפה בדלק? חשוב ירוק חשוב חשמל.
(אני בטוח שתוכל לקבל זיכוי על המיכל דלק :D)

umbo
18-08-2009, 15:00:15
עוד התקדמות קטנה - מחזיק הגומיות הקדמי של הכנף חזר למקומו והותקן נועל למכסה תא הדלק.
אגב, יש גם גוף של טיסן נוסף, דומה לבננה - Hammer, שיצויד במערכת הנעה חשמלית ויטוס עם אותן כנפים, כך שבקשתו של Boogle תתמלא - מחכה רק למחבר AC3 לבקר המנוע וקצת זמן לבניה. :)

umbo
05-09-2009, 13:12:38
תיקון הטיסן הושלם.
כן הנסע הורכב, והודבק גם מגלש לנחיתה בשטח שלא מאפשר שימוש בגלגלים.
הטיסן נצבע בצבע שאמור להיות עמיד בדלק (לא אוהב ציפוי מתכווץ על הגוף, שכל הזמן מתפרק בגלל הדלק) הורכב מיכל הדלק החדש והרדיו הורכב בתא הרדיו.
היום (שבת) טיסה ראשונה לאחר התיקון - קשה לקרוא לזה טיסת ניסוי כי ברור לי שהוא יטוס כראוי. אחרי בדיקת טווח לרדיו, הנעה והמנוע טופס בזריזות, בדיקת כוון הרוח וזריקה לאויר. הטיסן טס יציב עם שני קליקים לקיזוז בהגה כוון.
זהו. הסתיים התיקון.
כמו שרואים - אפשר גם לתקן טיסן, לא חייבים לשרוף ! :)

Shay
05-09-2009, 13:23:38
נראה ממש טוב:)
למה ל מנוע חשמלי?