PDA

צפייה בגרסה מלאה : ירידת סל"ד עקב התחממות בקר?



knfevg
16-08-2009, 20:29:09
בגלל שלסיני כרגע אין TURNIGY 40 במלאי, התקנתי SUPER SIMPLE 30A במסוק 450 החדש שלי.
לאחר ריחוף של ~10 דקות אני מתחיל לאבד סלד.... אני די בטוח שזה לא בגלל הכנות של הבקר (סוללות של 2200MAH ואני מצליח להטעין רק 1600 אחרי הריחוף). אבל הבקר חם מאוד!!! יכול להיות שבגלל זה הוא מוריד מהירות?

b1yossi
16-08-2009, 20:53:36
כן
אבל לא בגלל שהוא כזה מתוחכם, אלא בגלל שהתנגדות הרכיבים וזמן התגובה משתנים עם עליית הטמפ'.

בכל אופן כדאי שתכין ערכת ריסוק + תזמין בקר חדש אם אתה מתכוון להמשיך להטיס כך :p

knfevg
16-08-2009, 21:22:55
טוב, אם יש מישהו שיש לו כרגע TURNIGY 40, אני מוכן להחלפות (יש לי מספרים בקרי קטנים שאין לי מה לעשות אתם)

amiramen
16-08-2009, 21:26:53
גם לי יש בקר 25A סופר סימפל של הסיני וגם אצלי הבעיה נמצאת.
אני לא יודע למה זה קורה ולכן אוכל רק לשער שזה בגלל האיכות הירודה של הבקר...
לגבי החום, זה גם אצלי... ועוד פעם, אוכל רק לשער שזה אולי מהחום הלוהט שיש בחוץ בימים אלו...

אשמח לשמוע גם תגובות לנושא, עמירם.

leetal
16-08-2009, 22:17:32
ואחרי 7 דקות אתה לא מאבד סל"ד? הבקר אחרי 7 דקות קר? (התשובה לשאלה הראשונה היא כן, ולשניה לא)
מה שקורה זה שבכל שניה שעוברת יש ירידת מתח מהסוללה וההיתנגדות הפנימית שלה עולה ולכן ככול שעובר זמן הסל"ד יורד עד שהסוללה מתרוקנת. אין קשר לבקר, כי הבקר מתחמם כבר בהתחלה והטמ' שלו כמעט ולא עולה בהמשך. הרכיב היחיד שמשנה את תכונותיו זה הסוללה...

knfevg
16-08-2009, 22:23:04
דוד, אבל למה אני מצליח לדחוף לסוללה רק 1600 מילי (אפילו 1300 אחרי הטיסה שם היום)? חשבתי אולי הסוללה הלכה, אס עשיתי פריקה+טעינה, והיא קבלה 2215 מילי

leetal
16-08-2009, 22:36:25
באמת מוזר, יכול להיות שהסוללה כמעט גמורה.
סוללה יכולה להיות גמורה כשהיא לא מקבלת את מלוא הקיבול שלה (כנראה לא במקרה שלך).
סוללה יכולה להיות גם גמורה אם ההיתנגדות הפנימית שלה גבוהה, למרות שהיא מסוגלת לקבל את מלוא הקיבוליות שלה, וסביר להניח שזה המצב שלך.
יכול גם להיות שהיא עם C נמוך ותחת עומס המתח שלה יורד מתחת לסף של הקאט אוף, זה גם מה שקורה גם כשההיתנגדות הפנימית שלה גבוהה.*

knfevg
17-08-2009, 05:52:15
אוקי, אני אעשה היום מדידה עם WATTMETER :)
וד"א, שתי סוללות מתנהגות זהה

giluriel
17-08-2009, 06:11:23
יבגני ,
מה שלומך ? ?

אני מסכים עם דוד - לא ניראה לי שאחרי 7 דקות הבקר מתחמם פתאום.

איך אתה טוען ? (אולי המטען מזייף בקשר לכמה הוא מכנים פנימה ? או שהוא לא מצליח להטעין כמו שצריך)

10 דקות זה ה-מ-ו-ן זמן !!!
ניראה לי שאתה שואב את הסוללות שלך עד תום ועוד קצת :eek:

עדכן ונחשוב מה עושים הלאה .. :-)

גיל

knfevg
17-08-2009, 06:26:12
גיל, ריחוף של 10 דקות עם סוללת 2200 מילי זה בסדר?

asafsee
17-08-2009, 06:33:30
10 דקות ריחוף ממש שואב את הסוללה עד המיץ האחרון שלה.....
זה לא בריא, תטיס דקה פחות ותשמור על הסוללה שלך לאורך זמן. זה מסביר גם את ירידת הסלד וזה אומר שממש מצצת לה את החיים

knfevg
17-08-2009, 06:38:14
אחרי שאני נוחת, אני בודק את התאים. המתח שלהם עדיין ~3.7....

Shanti
17-08-2009, 07:28:15
הי

אתה צריך לבדוק את מתח הסוללה תחת עומס. קימים מספר מוצרים המנטרים את נתוני הטיסה.

Shanti

http://images.amainhobbies.com/images/large/efla110.jpg

knfevg
17-08-2009, 09:18:31
יש לי מכשיר דומה.
כרגע בדקתי (לא עם המסוק אלא עם טיסן אחר). בעומס של 15A, מתח הסוללה יורד ל 11.6V (סוללה טעונה מלא).... נרא בסדר

leetal
17-08-2009, 10:05:24
נראה שהסוללה תקינה.
מה שיכול להיות זה החוטים מהסוללה לבקר, שהם או ארוכים מידיי, או הלחמות בקונקטור בין הסוללה לבקר, או חוטים דקים בבקר. כל אחד מהאפשרויות הנ"ל גורמת לחוטים לעליית ההתנגדות הפנימית של החוטים ולכן יש עליהם מפל מתח, הבקר רואה מתח נמוך (בגלל שחלק מהמתח יורד על החוטים) אז הוא חושב שהסוללה על סף היתרוקנות והוא עושה קאט אוף מוקדם מידיי.
אם החוטים בסדר אז יתכן שיש לבקר תקלה של קאט אוף. או שאוליי הבקר מתוכנת בטעות על סוללות ניקל מיטל ולא ליפו, ואז הוא עושה קאט אוף לא בזמן.

knfevg
17-08-2009, 10:45:02
לצערי הרב נשרף לי כרטיס התכנות... אז כרגע עברתי על כל ההגדרות בעזרת השלט. יותר מאוחר אני אלך לנסות להטיס

sagi
17-08-2009, 11:10:24
כל-הכבוד לך שהגעת למשך זמן טיסה כזה !
עם סוללה איכותית לא היה לי את האומץ לעבור את ה-8 דקות ריחוף.
זה פשוט שואב מהסוללה את הכל כולל את השאריות בחוטים :)
ובאיידל אפ מקסימום בלחץ בחורף 6 דקות !!
תתחיל לחשב סוללה מול צריכה תוריד דקה ואז תגדיר זמן ריחוף.
ככה לא רק תשמור על הסוללה אלא תמנע מנחיתה לא מתוכננת .
בהצלחה !

knfevg
17-08-2009, 11:13:24
חברה, אז למה אני מצליח לדחוף רק 1200-1600 מילי לסוללה אחרי הריחוף?!?!?!
אולי התזמון שלי (10 דקות) לא טוב. היום, אני אנסה לרחף שוב, אתזמן מדוייק, אטען ואגיד לכם:
1. כמה זמן רחפתי (לא כולל עצירות)
2. איזה סוללה בדיוק
3. כמה הטענתי אחרי זה
4. כמה הבקר היה חם
5. מה היה המתח בכל תא אחרי הריחוף