צפייה בגרסה מלאה : מסוק מושך שמאלה
hatul
19-08-2009, 20:50:57
קופטראיקס 450
סוף כל סוף האלקטרוניקה של המסוק עובדת כמו שצריך.
הראש מאוזן ומכוון גם בבדיקה של 3 מצבי סטיק.
אבל כשאני מנסה להרים את המסוק באוויר הוא מושך שמאלה חזק , ניסיתי לתקן עם טרים בשלט אבל עדיין אני לא מגיע לאיזון.
מה עוד עלי לבדוק ?
עמוס
hatul
19-08-2009, 20:58:38
אתה מתכוון לקיזוז בשלט ?
ניסיתי לא עוזר
יכול להיות שהרגליים שלו קצת עייפות מנחיתות לא רכות ,והוא מחיל בזווית לא ישרה ולכן מושך שמאלה ?
הוא מתכוון כנראה לסאב טרים
דניאל דקל
19-08-2009, 22:29:06
לפי הודעתך המסוק כבר טס בעבר?
האם הוא עבר ריסוק מאז?
אם ה- SUBTRIM לא מספיק כדי לקזז - יש להזיז מכנית את כל הסרוו על ה BOOM כדי לייצר יותר כוח צד לכיוון שמאל במבט מאחור
bendisar
19-08-2009, 22:41:17
קופטראיקס 450
סוף כל סוף האלקטרוניקה של המסוק עובדת כמו שצריך.
הראש מאוזן ומכוון גם בבדיקה של 3 מצבי סטיק.
אבל כשאני מנסה להרים את המסוק באוויר הוא מושך שמאלה חזק , ניסיתי לתקן עם טרים בשלט אבל עדיין אני לא מגיע לאיזון.
מה עוד עלי לבדוק ?
עמוס
כשאתה אומר מושך שמאלה, אתה מתכוון מסתובב שמאלה (כלאמר קיזוזים שקשורים לזנב) או נוטה שמאלה (קיזוזים שקשורים לראש)
hatul
20-08-2009, 02:28:28
אני מתכוון לשמאלה מהראש ולא הזנב.
והראש נראה מאוזן
bendisar
20-08-2009, 07:13:14
את הלינק הימני שעולה לסווש תסגור אותו סיבוב אחד, זה אמור לטפל בתופעה, ואם לא מספיק, עוד סיבוב
guylederer
20-08-2009, 13:37:15
את הלינק הימני שעולה לסווש תסגור אותו סיבוב אחד, זה אמור לטפל בתופעה, ואם לא מספיק, עוד סיבוב
הסוואש פלייט אמורה להיות ישרה ....
עמיתפורת
20-08-2009, 14:48:20
סיכוי גבוהה שלא כיוונת את המסוק כהלכה.
אם הסוואש מאוזנת כמו שצריך המסוק לא אמור לזוז מילימטר אלא אם כן יש רוח.
גש למישהו שיבדוק לך את העניין.
hatul
20-08-2009, 15:31:26
הסוואש מאוזן בנקודת האמצע.
ב 3 נקודות (מלא חצי אפס) הפדלים מאוזנים.
עמיתפורת
21-08-2009, 11:55:10
שמע חבר.
אני מזמין אותך אלי שאעיף מבט או אולי אפילו אפגוש אותך בשטח ואעיף מבט.
turie
21-08-2009, 23:28:33
מדובר בתופעה אוירודינמית במסוקים (גם אמיתיים) עם רוטור ראשי יחיד. נקראת
באנגלית Translating tendency.
הנה הסבר עם תמונות:
http://www.hittaleksaker.se/helicopter-control-guide-i-8.html
בקצרה:
התפקיד של רוטור הזנב הוא לבטל את המומנט שמייצר הרוטור הראשי, ולמנוע סבסוב.
לדוגמא במסוקים שלנו, שהרוטור הראשי מסתובב עם כוון השעון, רוטור הזנב נותן דחף ימינה
בזמן ריחוף (במסוקים אמיתיים זה הפוך) על מנת להחזיק את הזנב במקום.
תופעת לואי של הדחף הזה היא סחיפה של המסוק שמאלה.
הפתרון - פשוט לפצות באמצעות cyclic ימינה.
אני מניח שרוב האנשים בכלל לא שמים לב שהם מפצים ימינה בתחילת ריחוף משום
שזה בא באופן טבעי די מהר.
אצלי, כשהתחלתי לרחף nose-in שמתי לב שהמסוק נסחף הצידה, וב tail-in הוא יציב
לחלוטין. זה היה משום שב nose-in לא הייתי רגיל לפצות ימינה , וב tail-in לא שמתי לב שאני מפצה כל פעם שאני מתנתק מהקרקע בתחילת ריחוף.
amiramen
22-08-2009, 00:07:57
מדובר בתופעה אוירודינמית במסוקים (גם אמיתיים) עם רוטור ראשי יחיד. נקראת
באנגלית Translating tendency.
הנה הסבר עם תמונות:
http://www.hittaleksaker.se/helicopter-control-guide-i-8.html
בקצרה:
התפקיד של רוטור הזנב הוא לבטל את המומנט שמייצר הרוטור הראשי, ולמנוע סבסוב.
לדוגמא במסוקים שלנו, שהרוטור הראשי מסתובב עם כוון השעון, רוטור הזנב נותן דחף ימינה
בזמן ריחוף (במסוקים אמיתיים זה הפוך) על מנת להחזיק את הזנב במקום.
תופעת לואי של הדחף הזה היא סחיפה של המסוק שמאלה.
הפתרון - פשוט לפצות באמצעות cyclic ימינה.
אני מניח שרוב האנשים בכלל לא שמים לב שהם מפצים ימינה בתחילת ריחוף משום
שזה בא באופן טבעי די מהר.
אצלי, כשהתחלתי לרחף nose-in שמתי לב שהמסוק נסחף הצידה, וב tail-in הוא יציב
לחלוטין. זה היה משום שב nose-in לא הייתי רגיל לפצות ימינה , וב tail-in לא שמתי לב שאני מפצה כל פעם שאני מתנתק מהקרקע בתחילת ריחוף.
תודה רבה..!
הקישור עזר לי מאד להבין את הנושא..!
ori_lavee
22-08-2009, 03:51:11
בקצרה:
התפקיד של רוטור הזנב הוא לבטל את המומנט שמייצר הרוטור הראשי, ולמנוע סבסוב.
הסבר יפה וממצה.
רק הייתי מחליף את המילה "לבטל" ב לפצות על.../להתנגד ל.... :)
אורי
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.