צפייה בגרסה מלאה : דיון T-Rex 450 Sport Vs Pro
לאחר שיחה עם אח יקר מהפורום גילינו חילוקי דעות לגבי מה כדאי
מה טוב ועוד שאלות כאלו ואחרות .....
ממיטב הבנתי ולאחר סקירה נרחבת של ליאור בר-עמי הייתי קונה
את הספורט ..... אבל מה אתם אומרים מה הייתם קונים ???
Pro או Sport
תודה לכל העונים !
bendisar
27-08-2009, 00:50:22
כמו הרבה שאלות בגוון הזה התשובה לשאלה למי יתאים יותר הפרו או הספורט מתבססת על איזה מטיס מדובר (מתקדם או מתחיל) או סגנון הטסה
אני אישית הייתי רוכש את הפרו
וכי למה?
לספורט ולפרו יש כמעט את אותה האלקטרוניקה, כך שמבחינה זאת הם זהים, חוץ מהעובדה שלספורט יש מנוע אאוטרנר אמיתי , ולפרו יש מנוע אאוטרנר כלוא בתוך פחית מתכת, וזהו חיסרון מכיוון שהדבר גורם להתחממות המנוע (חיסרון לפרו:()
גם לספורט וגם לפרו יש את אותה מערכת הראש, לכן קטע זה לא משנה
הסרוו זנב על הספורט מורכב על הבום, והוא נמצא בעמדה בה הוא פגיע יותר בהתרסקויות, לעומת זאת הסרוו זנב בפרו יושב בתוך השלדה, וכך הוא מוגן היטב יותר במקרה של התרסקות,
מבחינת שלדה, השלדה של הפרו עשויה משני לוחות קארבון אחידים, לעומת 4 לוחות קארבון אצל הספורט, אצל הפרו השלדה ממש בנויה בצורה חזקה מאוד ופשוטה מאוד, כך שקל יותר להרכיבה ולפרקה (אין מליון ספייסרים מוזרים ומשונים כמו בספורט)
מבחינת מראה, טוב, לדעתי החופה של הפרו לא כל כך יפה, והחופה של הספורט מכוערת:p
ועכשיו להבדל לדעתי המהותי יותר בין שני המסוקים, מערכת הזנב!!!!!! עכשיו לספורט יש רצועה, האופציה היותר טובה למתחילים מכיוון שרצועה הרבה יותר סלחנית בהתרסקויות ולא תהרס מכל נגיעת זנב ברצפה, לעומת הטורק טיוב שיש בפרו שנהרס עם כל נגיעה עם הרצפה, אבל היות ואני לא מתחיל אלא מטיס 3D (אם אפשר לקרוא לאוסף הפעלולים הרנדומאלי שאני עושה ככה;)) אני הייתי מעדיף גם פה את הפרו מכיוון שאין מה לעשות, מערכת רצועה מבזבזת המון אנרגיה מכיוון שהיא דורשת מתח (של הרצועה) כדי לעבוד, ובנוסף יש לדאוג למתח רצועה, לתחזוקה של הרצועה, רצועה יכולה להיקרע, והיא יכולה לדלג על שינייים במהלך תמרונים קשים מאוד
לעומת זאת הטורק טיוב כמעט לא דורש תחזוקה, הוא מאוד מאוד אמין ובזבוז האנרגיה בו הוא מינימלי ככה שמקבלים יותר כוח ברוטור הראשי והאחורי ושליטה כללית יותר טובה על הזנב
אז אצלי הסיבה העיקרית לבחור את הפרו היא בזכות הנעת הזנב בטורק טיוב, גם מחוותדדעת של מטיסים בחו"ל, אין מה לעשות מקבלים תגובת זנב טובה יותר ברגע שיש טורק טיוב ולא רצועה(ובנוסף אומרים בי בי לרצועות נקרעות, משתחררות, נשחקות, קופצות שיניים,מבזבזות אנרגיה וכו')
עוד פעם אני מדגיש שהבחירה שלי מבוססת על השיקולים האישיים שלי בלבד, אני מטיס ברמה קצת מתקדמת שעבר את שלב הריסוק כל טיסה שנייה לכן אני הייתי בוחר את הפרו, מסוק מוצק ביותר, אמנם עבודת החיווט בו היא סיוט, אבל יש לו טורק טיוב, וזה מאוד חשוב למי שמתעסק בפעלולים רציניים
וולאה עכשיו אחרי שאמרתי את כל הדברים האלה אני אלך ואקנה את הפרו:), אבל חסר לי דבר אחד, נוווו שכחתי מה זה:confused:, איי נזכרתי חסר לי הכסף:D:D:D:D
הכל בצחוק כמובן אני לא מתכנן לעבור בעתיד לספורט או לפרו, אלא לנטוש את קטגורית ה-450מים ולעבור ל- TREX 500ESP כמובן שעד אז יש עוד הרבה זמן, הרבה ללמוד, והרבה להרוויח כסף כדי לעשות את זה:rolleyes:
SamurAchzar
27-08-2009, 01:08:11
אני לקחתי את הספורט. המטיסים של align בעצמם טוענים שהם טסים אותו הדבר (במילא את רוב ההבדל עושה הראש), ואני לרוב לא מטיס מאספלט או משטחים קשים, כך שיש סיכוי מאוד סביר שהזנב יגע בדברים בהמראה (או נחיתה). חוצמזה, הספורט, כך מדווח, קל יותר לתחזוקה. את האלקטרוניקה גם ככה העפתי, אז זה לא היה שיקול.
הספורט הוא פשוט 250 גדול, חבר שלי קנה לפני כמה ימים 250 והם זהים מבנית.
מסוקי 450 הם גם כך לא הדברים הכי עמידים שיש, ובכל מקרה אף אחד לא הולך לעשות איתם אוטורוטציות רציניות, כך שלזנב TT אין הרבה יתרונות - לדעתי.
אהבתי את הניק
סמור אכזר:D:D
ori_lavee
27-08-2009, 04:50:28
אתם קצת מתבלבלים בנושא מערכת הראש.
לSpotr מערכת ראש כמו ל V2 הותיק.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=13096&stc=1&d=1251341096
ל Pro מערכת ראש חדשה ומשופרת (כמעט זהה למערכת הראש של ה 700).
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=13095&stc=1&d=1251341096
אגב...
היתרון הגדול של ה TT הוא אינו דווקא התחזוקה הפשוטה, אלה העובדה שהוא "סוחט" הרבה פחות כוח מהמנוע.
ה PRO הוא מסוק חדש לחלוטין (יותר דומה ל RAVE 450) וה SPOTR הוא גרסה מחודשת של ה V2.
אורי.
sharonx
27-08-2009, 07:51:44
אני לקחתי את הספורט. המטיסים של align בעצמם טוענים שהם טסים אותו הדבר (במילא את רוב ההבדל עושה הראש), ואני לרוב לא מטיס מאספלט או משטחים קשים, כך שיש סיכוי מאוד סביר שהזנב יגע בדברים בהמראה (או נחיתה). חוצמזה, הספורט, כך מדווח, קל יותר לתחזוקה. את האלקטרוניקה גם ככה העפתי, אז זה לא היה שיקול.
הספורט הוא פשוט 250 גדול, חבר שלי קנה לפני כמה ימים 250 והם זהים מבנית.
מסוקי 450 הם גם כך לא הדברים הכי עמידים שיש, ובכל מקרה אף אחד לא הולך לעשות איתם אוטורוטציות רציניות, כך שלזנב TT אין הרבה יתרונות - לדעתי.
מה היתרון ל TT באוטורוטציות ?
sharonx
27-08-2009, 07:52:17
כמו הרבה שאלות בגוון הזה התשובה לשאלה למי יתאים יותר הפרו או הספורט מתבססת על איזה מטיס מדובר (מתקדם או מתחיל) או סגנון הטסה
אני אישית הייתי רוכש את הפרו
וכי למה?
לספורט ולפרו יש כמעט את אותה האלקטרוניקה, כך שמבחינה זאת הם זהים, חוץ מהעובדה שלספורט יש מנוע אאוטרנר אמיתי , ולפרו יש מנוע אאוטרנר כלוא בתוך פחית מתכת, וזהו חיסרון מכיוון שהדבר גורם להתחממות המנוע (חיסרון לפרו:()
גם לספורט וגם לפרו יש את אותה מערכת הראש, לכן קטע זה לא משנה
הסרוו זנב על הספורט מורכב על הבום, והוא נמצא בעמדה בה הוא פגיע יותר בהתרסקויות, לעומת זאת הסרוו זנב בפרו יושב בתוך השלדה, וכך הוא מוגן היטב יותר במקרה של התרסקות,
מבחינת שלדה, השלדה של הפרו עשויה משני לוחות קארבון אחידים, לעומת 4 לוחות קארבון אצל הספורט, אצל הפרו השלדה ממש בנויה בצורה חזקה מאוד ופשוטה מאוד, כך שקל יותר להרכיבה ולפרקה (אין מליון ספייסרים מוזרים ומשונים כמו בספורט)
מבחינת מראה, טוב, לדעתי החופה של הפרו לא כל כך יפה, והחופה של הספורט מכוערת:p
ועכשיו להבדל לדעתי המהותי יותר בין שני המסוקים, מערכת הזנב!!!!!! עכשיו לספורט יש רצועה, האופציה היותר טובה למתחילים מכיוון שרצועה הרבה יותר סלחנית בהתרסקויות ולא תהרס מכל נגיעת זנב ברצפה, לעומת הטורק טיוב שיש בפרו שנהרס עם כל נגיעה עם הרצפה, אבל היות ואני לא מתחיל אלא מטיס 3D (אם אפשר לקרוא לאוסף הפעלולים הרנדומאלי שאני עושה ככה;)) אני הייתי מעדיף גם פה את הפרו מכיוון שאין מה לעשות, מערכת רצועה מבזבזת המון אנרגיה מכיוון שהיא דורשת מתח (של הרצועה) כדי לעבוד, ובנוסף יש לדאוג למתח רצועה, לתחזוקה של הרצועה, רצועה יכולה להיקרע, והיא יכולה לדלג על שינייים במהלך תמרונים קשים מאוד
לעומת זאת הטורק טיוב כמעט לא דורש תחזוקה, הוא מאוד מאוד אמין ובזבוז האנרגיה בו הוא מינימלי ככה שמקבלים יותר כוח ברוטור הראשי והאחורי ושליטה כללית יותר טובה על הזנב
אז אצלי הסיבה העיקרית לבחור את הפרו היא בזכות הנעת הזנב בטורק טיוב, גם מחוותדדעת של מטיסים בחו"ל, אין מה לעשות מקבלים תגובת זנב טובה יותר ברגע שיש טורק טיוב ולא רצועה(ובנוסף אומרים בי בי לרצועות נקרעות, משתחררות, נשחקות, קופצות שיניים,מבזבזות אנרגיה וכו')
עוד פעם אני מדגיש שהבחירה שלי מבוססת על השיקולים האישיים שלי בלבד, אני מטיס ברמה קצת מתקדמת שעבר את שלב הריסוק כל טיסה שנייה לכן אני הייתי בוחר את הפרו, מסוק מוצק ביותר, אמנם עבודת החיווט בו היא סיוט, אבל יש לו טורק טיוב, וזה מאוד חשוב למי שמתעסק בפעלולים רציניים
וולאה עכשיו אחרי שאמרתי את כל הדברים האלה אני אלך ואקנה את הפרו:), אבל חסר לי דבר אחד, נוווו שכחתי מה זה:confused:, איי נזכרתי חסר לי הכסף:D:D:D:D
הכל בצחוק כמובן אני לא מתכנן לעבור בעתיד לספורט או לפרו, אלא לנטוש את קטגורית ה-450מים ולעבור ל- TREX 500ESP כמובן שעד אז יש עוד הרבה זמן, הרבה ללמוד, והרבה להרוויח כסף כדי לעשות את זה:rolleyes:
אלעד - בן כמה אתה ? אתה כותב כמו גדול - כל הכבוד
sharonx
27-08-2009, 07:53:07
אני הייתי הולך על הפרו.
מניסיוני עם ה 500 ESP, הTT ממש לא נטחן מכל נגיעה בקרקע. קרה לי שקצת העפתי דשא ואדמה ולא קרה לגג"שים כלום.
sharik
27-08-2009, 10:35:05
לספורט ולפרו יש כמעט את אותה האלקטרוניקה, כך שמבחינה זאת הם זהים, חוץ מהעובדה שלספורט יש מנוע אאוטרנר אמיתי , ולפרו יש מנוע אאוטרנר כלוא בתוך פחית מתכת, וזהו חיסרון מכיוון שהדבר גורם להתחממות המנוע (חיסרון לפרו:()
כבר לא, גם הפרו מגיע עם המנוע 450M (שמאוד הרשים אותי בביצועים) כך שמבחינת אלקטרוניקה אין הבדל בין המסוקים.
הבדל נוסף (לדעתי לטובת הפרו) זה מיקום הסרווים סביב הראש, כך שכל הלינקים לצלחת הניהוג באורך זהה.
נועם ג
27-08-2009, 10:50:00
הפרו לוקח ובגדול...אין על זה ויכוח
על כל התחזוקה ואלה זה סיפור אחר..
אבל מסוק מול מסוק בביצועים ובכוח....הפרו לוקח בהליכה
SamurAchzar
27-08-2009, 11:33:30
מה היתרון ל TT באוטורוטציות ?
אובדן כוח נמוך יותר.
bendisar
27-08-2009, 14:06:41
אלעד - בן כמה אתה ? אתה כותב כמו גדול - כל הכבוד
אלעד בן 16
חברה חברה, אתם לא מעודכנים:D היום, ממש ביום הזה אני חוגג יומהולדת , מהיום אני בן 17:cool:
ובפנייה חדה חזרה לנושא המקצועי- חברה אולי לא הובנתי נכון, היתרון העיקרי של הטורק טיוב (לדעתי) הוא לא תחזוקה זולה ולא איבוד כוח מופחת באוטורוטציה, אלא בעיקר תוספת הכוח, והורדת עומס כללי על המנוע (מה שמתבטא ביותר כוח:cool:) מקבלים זנב שלא משנה כמה יעמיסו עליו הוא אף פעם לא יקפוץ שיניים כמו רצועה
בברכת יומהולדת שמח לעצמי, ומזל טוב לאורי לביא על הטירקס 450 פרו החדש
אלעד דב בן ה-17:D (וואי הגזמתי:o)
ori_lavee
27-08-2009, 14:53:19
בברכת יומהולדת שמח לעצמי, ומזל טוב לאורי לביא על הטירקס 450 פרו החדש
אלעד דב בן ה-17:D (וואי הגזמתי:o)פעם הבאה שאתה מבשר בשורה כזו...
תבוא עם עוגה ו 18 נרות (אחד לשנה הבאה). :)
מזל טוב !
אורי
מזל טוב אלעד עד 120 שנה בלי מה שעבר !!!!
אין פה איקון של בלונים אחרת הייתי מקבל גם את זה ! :)
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.