PDA

צפייה בגרסה מלאה : זהירות! ריסוק



guylederer
28-08-2009, 09:43:40
בוקר טוב
רציתי רק לספר לכם על הריסוק שקרה לי אתמול ( חמישי )
הלכתי לי להנאתי למושב תימורים להטיס קצת ... רציתי לבדוק טראקינג ולא היה לי שום דבר לצבוע\להדביק על הלהב ... אז שמתי אזולירבנט ( או איך שלא כותבים ... ) ברגע שנתתי למנוע לרוץ והגיע לסל"ד בנוני היה קול מוזר כאילו הוא "תקוע" אבל עדיין מסתובב ... ישר הורדתי את האזולורבנט שכנראה גרם למאמץ רב של המנוע ... אחרי זה הרמתי אותו לאוויר טיפה רחוק ממני איזה 10 מטר +
עליתי טיפה למעלה ופתאום .... אני קולט את 2 הלהבים מתנתקות ואני רואה תמסוק צונח לאדמה ...
ישר הלכתי לחפש אותו ( הכל שם מלא קוצים ) מצאתי את המסוק + 2 הלהבים ...
אחד הברגים שמתחבר לספינדל מהצד פשוט נישבר ... הראש שלו לא היה קיים ושאר הגוף היה תקוע בספינדל ... אני חייב לציין שכל המסוק כוון על ידי וכל המסוק ממולא בלוקטייק ( ובספינדל אני לא מתקמצן אפילו קצת ) האירוע הזה מאד הפחיד אותי ... 2 הגריפים של הלהבים פשוט התנתקו ועפו להם ... ואם זה היה טיפה יותר קרוב או ביום עמוס שהיו שם אנשים אני לא רוצה לתאר מה היה קורה ... אני אשמח לעצות ולרעיונות מה הייתה הסיבה של הריסוק ... כמובן שאני ישר חושב על הבורג של הספינדל אבל לכו תדעו תמיד מגלים דברים חדשים ... שימו לוקטייק חברים !
שיהיה לכם שבת שלום ...
גיא

guylederer
28-08-2009, 10:01:22
CX 450 SE
מה לעשות קורה ... רק אני מקווה שלא יקרה יותר דבר דומה S:

wind556
28-08-2009, 10:38:27
מדבריך ברור שלא הייתה שם בעיית לוקטייט
אבל יש מוטיב חוזר בדבריך,כבר בפוסט קודם כתבת שנקרעת לך הברגה בפיניון
יש סיכוי שאתה סוגר ברגים חזק מדי
במקרה של הספינדל נקרע הראש של הבורג,והוא יכול להיקרע בעקבות פגם ייצורי, אפילו קטן מאד, + סגירה חזקה מדי
צריך לסגור חזק, אבל לא צריך לסגור בכל הכוח, אלו ברגים עדינים, ועם לוקטייט אין סיכוי שייפתח מעצמו.
טיפת רגש, ואולי תפתור לך גם בעייות עתידיות

asafsee
28-08-2009, 10:51:06
עודד.....להיפך
דווקא בספינדל, יש צורך לסגור חזק חזק..
וגיא
לשים לוקטייט כמובן חובה, אבל עושה רושם שאתה אתה לא מתקמצן ושופך בנכבדות, שזה גם גרוע...
יש צורך לשים מעט לוקטיט ולעבור עם האצבע על ההברגה שלא יהיו שאריות ויותר מדי.

wind556
28-08-2009, 10:56:57
עודד.....להיפך
דווקא בספינדל, יש צורך לסגור חזק חזק..
וגיא
לשים לוקטייט כמובן חובה, אבל עושה רושם שאתה אתה לא מתקמצן ושופך בנכבדות, שזה גם גרוע...
יש צורך לשים מעט לוקטיט ולעבור עם האצבע על ההברגה שלא יהיו שאריות ויותר מדי.


אסף, קשה להגדיר מידת כוח הסגירה בהתכתבות, ואין לנו מד מומנט...
הסגירה בהחלט צריכה להיות חזקה, אבל חזקה מדי יכול לקרוע או את התבריג או את ראש הבורג, וזה מה שקרה לו...
השאר זה עניין של סמנטיקה

guylederer
28-08-2009, 11:29:43
ברור לי שלא צריך לשים יותר מידי לוקטייט אבל לא הגזמתי והשארתי טיפה שלמה ... שמתי לאורך כל הבורג ו"ניגבתי" עם היד ...
בקשר לכוח סגירה ... סגרתי את 2 הברגים עד שהגעתי למצב שצריך לתת טיפה כוח ... נתתי טיפה וזהו לא יותר מידי מידי ... ברגש ( למרות הפוסט הקודם נראה לי שיש לי סוג של רגש ... )
חזרתי הרגע מטסט פלייט קטן ... שמתי להבי עץ ( של COPTERX הפשוטות ) שמתי 2 מדבקות בכל להב וצבעתי להב אחת בצבע שחור ( את הקצה ) ... הרצתי סיבובי מנוע ופתאום המנוע שוב " נתקע " הוא עושה רעש מוזר וישר הורדתי את המסוק ... ראיתי שאחד המדבקות פתוחה \ נקרעה והורדתי אותה ... אחרי שהורדתי את כל המדבקות לא הייתה לי שוב הבעיה ... החלפתי להבים לשל אלין PRO השחור לבן מעץ שהם קצת יותר איכותיות וגם לא היה לי בעיה ...
אני מקווה שזאת הבעיה ולא משו אחר ואני לא אקבל את זה באמצע טיסה ... בדקתי את המנוע על ריק והוא עובד מצויין ... לא מתחמם יותר מידי וגם הבקר והסוללה ... אשמח לתשובה האם זה הבעיה או לא ... בקשר לחוזק הפיניון על הגג"ש הוא לא מוחץ אותו ולא חופשי מידי ( שוב אי אפשר להסביר )
יש לי שאלה לגרף מנוע ... יש לי את המנוע הזהוב של מהסיני 4000KV ולפעמים אני מרגיש שיש יותר מידי סל"ד ולפעמים פחות ... זה הולך אצלי ככה ( אני יודע שזה קצת לא אפשרי להשוות אחוזים ונתונים דרך התכתבות אבל סתם בישביל לנסות )
0
45
60
75
100
הג'יירו של לוגי'טק 2100 על 50 אחוז ( בשלט DX7 )
ועדיין אני מרגיש שמשהו חסר ... כמובן שהייתה חתיכת רוח וחרשו את הנושא אבל שוב אני אשמח לעזרה ...
בתודה
גיא

lior_bar_ami
28-08-2009, 11:36:10
מסכים עם עודד,
מקריאה של שני פוסטים של פותח השרשור (זה והאחד על הפיניון), נשמע כי הברגים מחוזקים ביתר מומנט - דבר המוביל לגזירתם.
ממליץ לכל אלו שקשה להם להעריך את הכוח הדרוש לסגירה - להדתמד במד מומנט, אפילו כזה מהסיני ע"מ לא להגיע למצב של סגירת יתר וגזירת הבורג.

דור
28-08-2009, 13:29:26
ברור לי שלא צריך לשים יותר מידי לוקטייט אבל לא הגזמתי והשארתי טיפה שלמה ... שמתי לאורך כל הבורג ו"ניגבתי" עם היד ...

בתודה
גיא

זה גם לא נכון לשים על כל הבורג תשים רק על 5-6 החיספוסים שבקצה זה יספיק...

amiramen
28-08-2009, 14:21:26
זה גם לא נכון לשים על כל הבורג תשים רק על 5-6 החיספוסים שבקצה זה יספיק...

צודק, אבל זו לא טעות לשים על כל הבורג... מי ששם זה לא מפריע....
גיא, קודם כל משתתף בצערך - לא נורא, כמו שאמרת לי: מטעויות לומדים...
אז אשמח ללמוד גם מהטעות [אולי טעות] שלך....
איזה לוקטייט שמת...? מקורי או חיקויי...? באיזה צבע..?
ד"א, סתם מהסקרנות... לאיזה מרחק עפו הלהבים ולאיזה כיוון....?
נ.ב: אם אתה צריך ספינדל של אלין אז יש לי מקורי... קניתי 2 במחיר של 20 ש"ח... אם אתה רוצה לקנות:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=380147799021

guylederer
28-08-2009, 16:08:27
שמתי לוקטייט כחול בשם " Loxeal " או משו כזה ... עושה עבודה טובה ...
הלהבים למזלי לא עפו כ"כ רחוק ... האמת ישר התחלתי לחפש רחוק ואז אחרי קצת חיפוש גיליתי אחת קרובה והשניה גם באיזור ... שלמות אולי יש עליהם את השריטות הכי קטנות שיש ... סה"כ חיפשתי אותם ביגלל שהם טובות ... אם הם לא היו עולות קצת הרבה ורק 30 ש"ח הייתי ישר הולך הבייתה חח ..
אני מאמין ( וגם רוצה כן ... ) שזה לא היה טעות שלי וזה סה"כ עייפות חומר \ יצור פגום של הבורג
הספינדל לא הבעייתי פה אלא הבורג ... רציתי לדעת האם יש הבדל משמעותי בין הברגים השחורים לכסופים ?
אני יעדכן בהמשך אם זה עדיין קורה ( מקווה שלא ) אז שמרו על עצמכם ... אל תטיסו קרוב אליכם ... רק רחוק ! שיהיה שבת שלום ולהתראות בברנר מוקדם בבוקר ;]

bendisar
28-08-2009, 16:34:41
צודק, אבל זו לא טעות לשים על כל הבורג... מי ששם זה לא מפריע....
גיא, קודם כל משתתף בצערך - לא נורא, כמו שאמרת לי: מטעויות לומדים...
אז אשמח ללמוד גם מהטעות [אולי טעות] שלך....
איזה לוקטייט שמת...? מקורי או חיקויי...? באיזה צבע..?
ד"א, סתם מהסקרנות... לאיזה מרחק עפו הלהבים ולאיזה כיוון....?
נ.ב: אם אתה צריך ספינדל של אלין אז יש לי מקורי... קניתי 2 במחיר של 20 ש"ח... אם אתה רוצה לקנות:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=380147799021
עמירם, לשים לוקטייט על כל הבורג זו כן טעות, מכיוון שאם מגזימים עם הלוקטייט אז הוא יכול להכנס לתוך המיסבים ולנעול אותם ואז מתחילים כל מיני ניסים ונפלאות, אני מציע לך לראות את הסרטון של בוב וויט (פינלס) שבו הוא מדריך על סוגי הלוקטייט השונים, ואיך לשים לוקייט בצורה נכונה על בורג



שמתי לוקטייט כחול בשם " Loxeal " או משו כזה ... עושה עבודה טובה ...
הלהבים למזלי לא עפו כ"כ רחוק ... האמת ישר התחלתי לחפש רחוק ואז אחרי קצת חיפוש גיליתי אחת קרובה והשניה גם באיזור ... שלמות אולי יש עליהם את השריטות הכי קטנות שיש ... סה"כ חיפשתי אותם ביגלל שהם טובות ... אם הם לא היו עולות קצת הרבה ורק 30 ש"ח הייתי ישר הולך הבייתה חח ..
אני מאמין ( וגם רוצה כן ... ) שזה לא היה טעות שלי וזה סה"כ עייפות חומר \ יצור פגום של הבורג
הספינדל לא הבעייתי פה אלא הבורג ... רציתי לדעת האם יש הבדל משמעותי בין הברגים השחורים לכסופים ?
אני יעדכן בהמשך אם זה עדיין קורה ( מקווה שלא ) אז שמרו על עצמכם ... אל תטיסו קרוב אליכם ... רק רחוק ! שיהיה שבת שלום ולהתראות בברנר מוקדם בבוקר ;]

גיא, קודם כל חבל על ההתרסקות אבל!
אני לא שולל את האפשרות שהגזירה של הבורג נבעה מכשל טכני ושהבורג היה דפוק אבל יותר סביר שהבורג נכשל מכיוון שחיזקת אותו יתר על המידה, אני ראיתי בהודעה אחרת שלך שאתה גם טחנת בורג של פיניון, כלאמר אתה מפעיל יותר מידי כוח בסגירת ברגים, או שתלמד לשים לב לכך או שתקנה לעצמך מברג טורק (מברג אשר מגביל את מידת הכוח שאתה יכול להפעיל) את הברגים של הספינדל כן צריך לחזק, אבל לא המון! בשביל זה יש לוקטייט