PDA

צפייה בגרסה מלאה : מדריך סקירה של טירקס 250 +טיפים חשובים!



bendisar
28-08-2009, 21:48:27
סופסוף! יש לי זמן לכתוב את הסקירה הזאת
שלום לחברי הפורום הנכבדים, הטירקס 250 (הסופר קומבו) נמצא אצלי כבר יותר מחודש, במהלך החודש הזה אני ביצעתי תיעוד של כל מה שעשיתי כדי להביא את המסוק למצב שהוא יממש את הפוטנציאל שלו, בתור מכונת 3D קטנה וחייתית
אז לפני שנפנה לכל הדגשים של הבנייה והכיוון, קודם כל הנה דבר המשורר לכל המתחילים המתעניינים במסוק הנפלא הזה: אני רואה שהרבה מתחילים מתעניינים במסוק הזה
הטירקס 250 הוא מסוק יציב מאוד, הוא מדויק מאוד, יש לו הרבה כוח ובידיו של מטיס מנוסה הוא יעשה כל תרגיל אפשרי, אבל!! וזה אבל גדול, הטירקס 250 הוא מסוק שצובר מהירות בשניות, הוא מתרחק מהר מאוד ויכול בתוך רגע להעלם משדה הראיה, מכיוון שהוא מסוק קטן גם התגובות שלו מהירות ביותר, לכן מתחיל שיבוא להטיס מסוק כזה יתקשה מאוד לעמוד בקצב שהמסוק הזה "מכתיב", המסוק מושפע מרוחות, וצריך ניסיון כדי להטיס אותו, לכן אני לא ממליץ עליו כמסוק ראשון, ולא כמסוק שני אחרי מסוק כמו הקואקסיאליים למיניהם
ועכשיו אחרי ההקדמה הזאת הבה נתחיל בסקירה!

לפני שנתחיל להכנס לפרטי הבנייה נציין את הגרסאות של המסוק הזה, הטירקס 250 בא ב-3 תצורות
KIT- מקבלים את המסוק, מנוע ובקר מהירות
KIT COMBO - מקבלים את המסוק, מנוע בקר וסרוואים לניהוג הראש
והגרסה שאני אסקור, ה-SUPER COMBO בגרסא הזאת מקבלים את המסוק, מנוע ובקר, סרוואים לניהוג הראש, ג'ירו וסרוו זנב

עכשיו, בואו נסתכל מה יש בקופסא-
http://efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=13216&stc=1&d=1251504156

בקופסא של גרסת הסופר קומבו מקבלים :
שלדה ובתוכה מנוע
קופסאת קרטון צהובה ובה מסםר חלקים ואביזרים
שני זוגות להבי זנב, 40 ו-42 ממ'
שני זוגות להבים ראשיים 200 ו-205 ממ'
מברג אלן ומברג פיליפס
בום ובתוכו צינור לאנטנה, פלייבר, פושרוד זנב ותומכי בום
ג'ירו +סרוו זנב
3 סרוואים לניהוג הראש

ועכשיו, אחרי שאנחנו יודעים מה יש בקופסא, בואו נפנה לבניית המסוק לפי הצעדים הבאים

קודם כל מומלץ לראות את כל הסרטונים של בוב וויט (פינלס) בקשר לטירקס 250 הנה קישור (http://helifreak.com/showthread.php?t=109075)

ועכשיו יאללה לעבודה!
מערכת הראש:

http://efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=13218&stc=1&d=1251504321

להלן תמונה השוואתית של מערכת הראש של הטירקס 250 (משמאל) ליד מערכת ראש של קופטר איקס 450 (מימין)
עכשיו לדגש הראשון, הלינקים, כל הלינקים בטירקס 250 יושבים מאוד לחוץ על התפוחים שלהם, חלק יותר וחלק פחות, אמנם העובדה הזאת תשתנה עם הזמן, אבל הרבה פעמים המאמץ הרב שיגרם לסרוואים בגלל יגרום למסוק לא לטוס יפה, ואפילו יכול לגרום לשריפת סרוואים:eek:
לכן חשוב מאוד לשחרר את הלינקים, ולהגדיל את החורים שלהם בהתאם כדי להוריד עומס מהסרוואים ולשמור אותם, ולגרום למסוק לטוס טוב מההתחלה, אסור לדלג על הצעד הזה זה חשוב כדי לשמור על הסרוואים שלא יתחממו ויעבדו כמו שצריך עכשיו בטח טתם שואלים את עצמכם- אבל איך מגדילים את הלינקים?!:confused: מה צריך לקנות כלי מצ'וקמק שעולה מחיר מגוחך של 15$, אתם יכולים קנותא ת הכלי שנמכר במחיר מגוחך, או לבנות כלי כזה בעצמכם מאביזרים שמביאים לכם עם המסוק
הכיצד?
בסרטון הבא מדגימים כיצד לוקחים את השקית של הספיירים שמקבלים עם הטירקס 250, מתוכה לוקחים את הגשר מתכת הקטן, ותפוח (תפוח=הכדורים ממתכת שהלינקים מתלבשים עליהם) מבריגים את התפוח על הגשר, חורצים את התפוח מספר פעמים, וכך מקבלים כלי דאפשר להכניס לתוך הלינקים, לסובב וכך להגדיל את הלינקים ככה שיהיו משוחררים מספיק, את כל התהליך אפשר להאיץ ע"י שימוש בכלי שזה עתה הכנו בתור ביט למברגה ,עכשיו אני יודע שמה כל ההסבר לא נשמע ברור, לכן תראו את הסרטון הבא בו הכל מוסבר בצורה מושלמת
<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/sTeZ6mhQGLM&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/sTeZ6mhQGLM&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
קישור למי שלא עולה לו הסרטון (http://www.youtube.com/watch?v=sTeZ6mhQGLM)

אחרי שהבננו איך מגדילים לינקים נוכל להתחיל לבנות את הראש כראוי:D
דגש חשוב! כשמרכיבים את כלוב הפליי בר, יש לשים את הלינקים הפוך ממה שמראים בחוברת הבנייה המצורפת למסוק, ככה שהלינקים שיורדים מהפלייבר יכנסו לתפוחים שלהם כשאות A פונה החוצה מכיוון התפוח
בנוסף ישנו חופש בכלוב בפליי בר, אין כל כך מה לעשות נגד הקטע הזה, אבל זה לא נורא כי זה לא מפריע
כשמרכיבים את הפליי בר ושמים עליו את הפדל, זה די קשה להבריג עליו את הפדלים, ובנוסף הפליי בר יסתובב בתוך כלוב הפליי בר עם תנסו להבריג את הפדל, לכן יש לתפוס את הפליי בר עם פלייר טוב וחזק וככה זה מקל על החיים בהתקנת הפדאלים
עכשיו אחרי שסיימתם להרכיב את מערכת הראש שלכם יש לוודא נוכחות של לוקטייט, אצלי על רוב הראש ועל רוב המסוק היה לוקטייט חוץ מעל הברגים של הספינדל והבורג של החלק האחורי של הסווש פלייט, בשלב הזה הרבה מאוד אנשים מתחילים לחרוש ברגים, אז חשוב מאוד שלפני שאתם מתחילים לחרוש את הברגים שלכם, תוודאו כל פעם שאתם מכניסים את המפתח אלן שהוא נכנס עד הסוף בתוך הבורג, ורק אז תתחילו לנסות לסובב ככה הבורג לא יחרש, עכשיו שאתם סוגרים ברגים בחזרה שימו לב, ברגע שאתם מתחילים להרגיש התנגדות בסגירה אז תפסיקו לסגור, לא צריך לחזק את הברגים חזק במסוק הקטן הזה, תנו ללוקטייט לעשות את העבודה הזאת ובענייני לוקטייט, אין מה לחזור שכל בורג מתכת למתכת יקבל לוקטייט מומלץ להשתמש בלוקטייט הסגול שבא עם הקיט על רוב המסוק. אבל ליתר בטחון בברגים שעל הספינדל, בבורג של הקולר של הציר הראשי, ובבורג שתופס את גלגל השיניים הראשי לציר השתמשתי בלוקטייט כחול
אחרי כל הצעדים האלה, המערכת ראש שלכם אמורה להיות חלקה לגמרי, כמעט ללא חיכוך כלשהוא, אז זה לא תבודדו את הבעיה שגורמת לחיכוך ותפתרו אותה
עכשיו אמורה להיות לכם מערכת ראש שנראית בערך ככה:
http://efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=13177&stc=1&d=1251489223

טוב סיימנו עם הדגשים העיקריים למערכת הראש בואו נעבור הלאה

השלדה
http://efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=13178&stc=1&d=1251491270
השלדה של הטירקס 250 היא בעלת קצוות מאוד חדים, חדים מספיק כדי לחתוך חוטים שמעבירים דרכה במהלך עבודת החיווט, לכן מומלץ לעבור עם נייר שיוף בגודל #600 על כל קצוות השלדה כדי להקהות את הקצוות קצת
עכשיו בשלדה יש מספר ברגים שנכנסים לתוך פלסטיק, בברגים האלה חשוב לא להדק יותר מידי, שמכניסים בורג לפלסטיק וסוגרים אותו ברגע שמתחילים להרגיש קצת התנגדות צריך להפסיק להדק, מכיוון שאם מהדקים יותר מידי הבורג יחרוש את הברגת הפלסטיק ואז תצטרכו לקנות חלק פלסטיק חדש וזה לא כיף :(
כמובן שעל ברגים שנכנסים לפלסטיק אסור בתכלית האיסור לשים לוקטייט
בנוסף לכך לפעמים בין פלטת הפלסטיק התחתונה (המגש התחתון) לבין שני חצאי בשלדה יהיו רווחים קטנים, ניתן יהיה לראות זאת כאשר מסתכלים על השלדה מלמטה, מכיוון שלא כל הצ'ופציקים של הפלטת פלסטיק נכנסים לתוך החריצים שלהם שלהם בתוך חצאי השלדה לפעמים צריך לשייף את החורים האלה קצת כדי שכל העסק יכנס כמו שצריך

אוקי המשך יהיה למדריך יהיה בהודעה הבאה;)

bendisar
28-08-2009, 21:49:01
אוקי, בואו נעבור לשלב הבא:
התקנת הסרוואים
http://efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=13189&stc=1&d=1251494987
קודם כל כדי שיהיה לכם קל לעבוד תוציאו את הבלוק פלסטיק העליון שמחזיק בתוכו את המיסב שאליו נכנס הציר הראשי
עכשיו החוטים של הסרוואים יושבים בצורה מאוד לחוצה כנגד השלדה, ממש עד כדי כך שיש מצב שעם הזמן החוטים האלה יחתכו, ולאלה שלא יודעים קארבון הוא חומר מוליך ואז יתקצרו החוטים בסרוו ואז כפי שאתם מתארים: ושישו ושימחו וניסים ונפלאות :) ו-.... הלך המסוק:(
אמנם יש חריצים בשלדה כדי למנוע את המצב הזה אבל הם לא גדולים מספיק לטעמי (ולטעמו של בוב פינלס, שבינינו זה מה שחשוב;)) אז בעזרת שופין יש לשייף את החריצים ולהגדיל אותם, ועל הדרך להכהות את הקצוות של החורים שעשיתם, כדי שלא יחתוך את החוט עם הזמן
הנה תמונה כדי להמחיש איך העסק אמור להראות אחרי השיוף (לא להתייחס לשרינק ולשרוול הארוג, הם לא יהיו שם בשלב הזה של הבנייה:))
http://efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=13188&stc=1&d=1251494060

אחרי כל זה תתקינו את הסרוואים במקומם, כל סרוו מוחזק ע"י בורג שנכנס לאום פלסטיק, כאשר את כל סרוו מחזיקים 2 אומים וברגים, (אחד מכל צד) לי היה קל מאוד להכניס את מהצד החיצוני של השלדה את הברגים ושהאומים יהיו התוך השלדה, בזמן הכנסת הברגים נוח מאוד להחזיק את האומים בעזרת הפינצטה הקטנה שמקבלים עם המסוק

שאתם מחזירים את הבלוק פלסטיק עם המיסב תוודאו שהציר הראשי נכנס חלק למקומו! שלא הזזתם בטעות את הישור בין המיסב התחתון העליון

עכשיו בעניין הזרועות של הסרוואים, תשחקו איתם עד שתמצאו מי מתאימה לאיזה סרוו בצורה שתביא אתכם הזרוע להכי קרוב ל-90 מעלות ביחס לציר הראשי

כשאתם באים להבריג את התפוחים לתוך הזרועות של הסרוו כדי להקל לעצמכם על החיים קחו סכין X ACTO ותחרצו קלות את החור שאליו אתם הולכים להכניס את התפוח, זה יקל לכם את החחים בהרבה, לא לשכוח טיפת דבק מהיר על כל תפוח כדי שלא יהיה מצב שישתחרר מהזרוע


לא לשכוח לעבור על השלדה וכל בורג שהולך לתוך מתכת שיהיה בתוכו לוקטייט!!
ויאללה בואו נמשיך בעבודה ונתקדם לשלב הבא

התקנת מערכת הראש, וכיול למערכת הראש

http://efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=13190&stc=1&d=1251495722
לא להתייחס לעובדה שבתמונה מערכת הזנב מותקנת, זה עדיין לא אמור לקרות
טוב, הצעדים פה הם די טריויאליים:
אחרי שוודאתם שכל הסרוואים ממורכזים ומכוילים, אפשר לקצוץ את הקצה השני של הזרועות (משתמשים על הסרוואים בזרועות הדו צדדיות, צריך לחתוך את הצד שלא משתמשים בו)
להכניס את הברגים של הזרועות (לא לשים עליהם לוקטייט:eek:! זה הברגת פלסטיק) ולחבר את מערכת הראש לסרוואים (כמובן אחרי שוידיתם שהכל זז חלק מאוד) לא לשכוח להגדיל את הלינקים שצריך להגדיל.
עכשיו אתן יכולים להתקין את ה- ANTI ROTATION BRACKET
עכשיו לכייל את מערכת הראש זה די קל במסוק הזה, הערכים שכתובים לכל האורכים של הלינקים בחוברת ההוראות שמצורפת הם די מדויקים, ממש כולה 2-3 סיבובים, עכשיו שאתם מכוונים את מערכת הראש לא לעבור פיטש של 11 מעלות ברוטור הראשי!!, הג'ירו לא יכול להתמודד עם יותר מזה, אני אישית מריץ פיטש של 10.5 מעלות ומסתדר מצוין
אני עוד פעם אדגיש כל מערכת הראש אמורה לזוז ממש ממש חלק! שאם תתנו מכה קטנה לפלייבר הוא יתנדנד למעלה ולמטה מספר פעמים
זהו זה לכיול הראש ויאללה לשלב הבא:cool:
המשך בהודעה הבאה..

bendisar
28-08-2009, 21:49:38
וחזרנו לעוד..
אוקי השלב הבא הוא סופר חשוב!!!

התקנת מערכת הזנב- חשובחשובחשוב
http://efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=13210&stc=1&d=1251497756
טוב בטירקס 250 ומסוקים בקטגורית גודל הזאת ככל מערכת הראש היא החלק הכי רגיש לסט אפ ובניה לא נכונים, ובטירקס 250 יש כלל אצבע אחד שחוזר במספר צורות והוא
הכל חייב לעבוד חלק, אז בואו נתחיל

לפני שאתם מתקינים את כל מערכת הזנב כל הבום, תזיזו את הזרוע שמשנה את הפיטש של להבי הזנב ותבדקו שהכל זז סופר חלק, כמה חלק, שאפילו אם תחשבו על להזיז את זה זה יזוז שלא חשבתם שמערכת הראש צריכה לזוז חלק? אז זה חייב להיות ללא חיכוך בכלל, אצלי היה בורג אחד שהיה מחוזק יותר מידי ולכן הכל לא זז סופר חלק, אז הייתי צריך לשחרר אותו קצת והכל הסתדר
אחרי שאתם מרכיבים את מערכת הזנב על הבום ומרכיבים את הבום על המסוק (לא לשכוח לשים את המוביל של הפוש רוד זנב)
לא לשכוח את הלינקים של הפוש רוד זנב צריך להרחיב, כדי שהכל יזוז ללא מאמץ וללא חיכוך, אם לא תעשו את זה כמעט בטוח שיהיו לכם בעיות עם הזנב וגם יכול להיות מאוד שזה ישרוף לכם לבסוף את הסרוו זנב:eek: אז לא לשכוח, איפה לינקים להרחיב בהתאם
אחרי שהרכבתם את הבום וקיבעתם אותו, כיוונתם את מתח הרצועה נשאר תכם רק לבדוק שהציר זנב נמצא ב-90 מעלות ביחס לציר הראשי, תעשו את זה לפי העין אבל תדיקו מאוד אחרת יכולות להיות לכם בעיות עם הזנב בהמשך
שימו לב שהפושרוד של הזנב חייב להיות ישר לגמרי לכל אורכו, שלא יתכופף לשום מקום!, ותזיזו את פוש רוד הזנב ביד כדי לגלות שהכל זז חלק ללא שום התנגדות, אם יש התנגדות תבררו למה
את הסנפיר האופקי ותומכי הבום מומלץ לשים רק בסוף הבנייה אחרי שתסיימו עם החיווט כגי שזה לא יתקע לכם בדרך
עכשיו אפשר לעבור לשלב הבא בבנייה!!:D

התקנת הג'ירו והסרוו זנב

http://efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=13211&stc=1&d=1251499090

טוב אז קודם כל תתקינו את הסרוו זנב על הבום, תמרכזו אות ואז תנסו למצוא את הזרוע שהחורים שלה מתיישרים כמה שיותר ב-90 מעלות ביחס לקייס הסרבו אחרי כך תבריגו את התפוח לחור שהכי קרוב לציר הסרוו (אותה פרוצדורה כמו בהברגת התפוחים לזרועות של הסרוואים של ניהוג הראש)

לפני שאתם מדביקים את הג'ירו למקומו תבדקו שהכל עובד כמו שצריך עם הסרוו ששום דבר לא עובד הפוך, חשוב מאוד שתראו את הסרטון של בוב פינלס לגבי הג'ירו מוסבר שם בדיוק מה צריך לעשות ואיך להרכיב ולכייל
אצל הרבה אנשים וגם אצלי, כדי שהג'ירו יעבוד כמו שצריך חשוב מאוד להוריד את המתח של הבקר מהירות ל-5.5V ככה הסרוו זנב לא מתחמם הרבה ואצלי זה גם פתר בעיה שלא יכולתי לשים לג'ירו מספיק GAIN כדי לנעול את הזנב בלי לקבל TAIL WAG
בנוסף לכך מומלץ מהתחלה לקנות להבי זנב בגודל 37ממ' והזנב מתנהג הרבה יותר יפה ככה

שאתם מדביקים את הג'ירו, חשוב מאוד שאתם מוודאים שהוא לא נוגע באף אחד מהצדדים של השלדה, ושיהיה כמה שיותר באמצע כדי שלא יהיה מצב שהוא יגע בהם, אחרת הוא לא ישמור על הזנב כמו שצריך
כמובן צריך לדאוג כל הזמם שהפוש רוד של הזנב ישאר ישר לגמרי, כדי למנוע יצירת חיכוך מיותר

עכשיו קצת בנושא הג'ירו של אליין
הג'ירו הזה הוא ג'ירו מצויין, יותר טוב מהלוגיטק 2100 ומהפוטאבה 401, והוא שומר על הזנב בצורה מדהימה, אבל כדי שהוא יעבוד ככה צריך להקפיד שלא יהיו שום וויברציות על המסוק, וששום דבר לא נוגע בג'ירו, צריך להוריד את המתח של ה-BEC ל-5.5V וחשוב מאוד בטירקס 250- מהירויות ראש גבוהות!! הג'ירו הזה אוהב מהירויות ראש ואת הטירקס 250 מומלץ לההטיס רק בגרף מנוע של 100% שטוח לכל אורך הגרף (עוד סיבה למה זה לא מסוק למתחילים :rolleyes:), ולשמור שהזווית בלהבים הראשיים לא תעבור את ה-11 מעלות, כפי שאמרתי אני אישית מטיס ב-10.5 מעלות
אין מה לעשות בטירקס 250 אי אפשר לקבל זנב מושלם ברוחות חזקות מאוד אתם כן תקבלו TAIL WAG אבל גם לא כיף להטיס את ה-250 ברוחות חזקות;)

המשך יבוא....:cool:

bendisar
28-08-2009, 21:50:11
אוקי מתקרבים לסוף

התקנת אלקטרוניקה וחיווט

אוקי, בתכ'לס רוב האלקטרוניקה במסוק כבר מותקנת, נשאר רק המנוע הבקר והמקלט, עכשיו את הבקר אפשר לשים על צד השלדה, מתחת למגש הפלסטיק התחתון או מעליו ובתוך השלדה, המקלט נמצא כמובן בצד השני מתחת למגש הג'ירו אני אישית בחרתי לשים את הבקר מהירות בתוך השלדה על המגש פלסטיק, נשאר מספיק מרווח בין המנוע לבקר (הבקר ממוקם מתחת למנוע) וככה הבקר מוגן בהתרסקויות
דגש חשוב לגבי המנוע- כשמדביקים את הפיניון למנוע יש להשתמש רק בלוקטייט הירוק המצורף, צריך לתת ללוקטייט "לנוח" במשך לילה, ובתקופה זאת אסור להזיז את המנוע כדי להבטיח הדבקה איכותית, כי פיניונים שמשתחררים באמצע האוויר זה לא כיף:p
עכשיו עבודת החיווט במסוק הזה בלשון היא קוץ ב-ת@# בלשון המעטה, אפשר פשוט לחווט בצורה פשוטה, ואפשר ללכת עד הסוף ולשים שרוול הגנה ארוג על כל החוטים של הסרוואים (אני חושב שלפי ההתמונות שיבואו אתם תבינו באיזה גישה אני בחרתי) אבל לא משנה באיזה גישה תבחרו חשוב שתשמרו על מספר כללי יסוד

שלא יהיה מצב שחוטים לחוצים כנגד צידי השלדה, הם יחתכו עם הזמן
שכל החוטים יהיו רחוקים מחלקים מסתובבים ונעים, ושלא יהיה מצב שחוט כלשהו יוכל להיכנס לחלק מסתובב

לנסות לשמור על הפרדה ככל האפשר בין חוטי הסרוואים לבין החוטים של הבקר, גם החוט שיוצא מהבקר למקלט

את החוטים העודפים שנשארו כדאי ללפף ולשים לצד המקלט, את כל העסק אפשר לקבע עם אזיקון

עוד טיפ חשוב שממש יקל לכם על החיים, אני מצאתי שכמעט בלתי אפשרי לחבר את כל הקונקטורים של הסרוואים הבקר והג'ירו למקלט, לכן הורדתי את מגש הפלסטיק התחתון ואז ביצעתי את כל החיבורים שצריך, ככה שהיתה לי גישה נוחה ושסיימתי כמובן החזרתי את המגש התחתון למקומו

למי שרוצה אני מצרף מספר תמונות של החיווט שלי
http://efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=13212&stc=1&d=1251502153
http://efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=13213&stc=1&d=1251502263
http://efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=13214&stc=1&d=1251502392

אוקי ולנושא האחרון בסקירה הזאת-

מאפייני טיסה של ה250 -דבר המשורר :-)

http://efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=13215&stc=1&d=1251502748
"אוף אבא תחזיק את המצלמה יציב שאני מרחף הפוך עם המסוק שהתמונה לא תצא מפוקוס :D"

הטירקס 250 הוא באמת מסוק מדהים, למתחילים הוא אולי יהיה יותר מידי, אבל למטיס שכבר יודע לעשות אקרובטיקה אפילו בסיסית הוא יהיה כיף חיים, המסוק הזה עם להבי הפלסטיק טס בצןרה מאוד נחמדה וחמודה, מסוק נחמד לעשות יתו הקפות בחצק קצת גדולה, אבל ברגע שמוסיפים לו שידרוג אחד נחוץ- להבי קארבון, הוא הופך לחייה רעה! מסוק חזק מאוד, וכיפי להטסה שיגרום הנאה גם למתקדם שבמטיסים המסוק מהיר אבל מדויק מאוד בתגובותיו, אני מניח שלסרוואים הדיגיטליים יש חלק בזה, ברגע שעוקבים אחרי הדגשים החשובים מקבלים זנב נעול
אני אישית עושה עם המסוק הזה פאנלים הפוכים אחורה, רבעי פירופלים, לופים ורולים, תקטוקים מאונכים ומאוזנים, טקטוקי 2 שלבים ריחופים הפוכים וכל מיני דברים ואני פשוט התאהבתי במסוק הזה, להגיד שיש לו את היציבות של 450? לא אבל המסוק הזה יציב מאוד בכל זאת המסוק הזה מאוד חד וזריז בתגובות שלו תתפלאו אפילו אוטורוטציה הצלחתי לעשות איתו (זה היה מפחיד!) הג'ירו מתפקד מדהים, הרבה יותר טוב מהלוגיטק שלי
אני חושב שבדיל הנכון ובחנות הנכונה הסופר קומבו של המסוק הזה מנצח את כל החיקויים למיניהם שווה לשלם על האיכות של המסוק הזה מכיוון שהוא בנוי בצורה מדהימה ואיכות גבוהה מאוד
ועוד סתם דגשים, לי במהלך הבנייה לא נחרש שום בורג, הכלי של אליין הפתיע אותי באיכותו, וכולה צריך להקפיד לא להפעיל כמעט כוח! ולוודא תמיד שהמפתח אלן נכנס עד הסוף בתוך ההברגה ורק אז לסובב
כל מי שמהדק בורג ואז המפתח אלן נתקע קצת בתוך הבורג זה אומר שהוא חורש את הבורג והכלי ומפעיל יותר מידי כוח פשוט מאוד צריך קצת רגש

אז כמובן כמו בסוף של כל סקירה טובה נקנח בסרטון טיסה,
לצערי אבא לא צילם הרבה אז הסרטון ממש קצר ולא רואים בו אקרובטיקה רצינית, אבל רואים קצת וזה נחמד
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/4UxdFzDQWUk&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/4UxdFzDQWUk&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>


http://www.youtube.com/watch?v=QkflAXX0isc"]http://www.youtube.com/watch?v=QkflAXX0isc
תודה רבה לכל מי שקרא את הסקירה הזאת, פה היא מגיעה לסוף ואני מקווה שהיא תעזור להרבה אנשים כי השקעתי בה הרבה, הטירקס 250 הוא מסוק מדהים כל עוד מקפידים על מספר דברים
בכבוד רב וברכת נחיתות כמספר ההמראות
אלעד דב ( שלא מזמן מלאו לו 17 :) )
ונקנח בתמונה :):D
http://efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=13219&stc=1&d=1251504533

Shay
28-08-2009, 21:59:55
קראתי את הסקירה הראשונה, עכשיו כל הכבוד!!!!! אז במקום שנביא לך מתנה ליום הולדת אתה מביא לנו :D? תהנה עם הג'וק החדש :)

dbrosh
28-08-2009, 23:04:42
כל הכבוד אלעד!!! מדפיס, מגדיל, מדביק בחדר עבודה! תודה
דורון

bendisar
29-08-2009, 01:15:41
אוקי חברה מאוחר בלילה ואני עייף אבל סיימתי את הסקירה , מקווה שהיא תעזור לכל מי שרוצה ואשמח אם תחוו דעתכם על הסקירה
לילה טוב לכולם

dvireini
29-08-2009, 08:57:59
מאוד מושקע יפה מאוד

דביר.

doodi111
29-08-2009, 11:51:24
אלעד, סקירה נהדרת.
אחת הסקירות המושקעות ביותר שקראתי!!!
כל הכבוד על העבודה היסודית.

תהנה מהמסוק.

bendisar
29-08-2009, 16:20:11
חברה תודה רבה על המחמאות, אודה לכם אם תאשרו לי שכל התמונות עלו והכל עובד כמו שצריך

dvireini
29-08-2009, 17:50:25
כן כל התמונות עלו וגם רואים טוב תהנה מהמסוק החיווט שלך ממש יפה

doodi111
29-08-2009, 18:08:50
התמונות בסדר גמור.

Nlackrif
29-08-2009, 18:55:10
סקירה מצוינת!
כל הכבוד על ההשקעה.

bendisar
30-08-2009, 14:56:49
תודה רבה לכולם על המחמאות
שאלה למנהלי הפורום:
אפשר לשים את הסקירה הזאת גם בפורום מדריכים? היא יכולה ממש לעזור לאנשים בהמשך

AVIV123
01-09-2009, 11:47:56
איך המסוק מגיב ברוח??

bendisar
01-09-2009, 13:01:52
איך המסוק מגיב ברוח??

יחסית לגודלו, הוא מגיב טוב מאוד ברוח, אבל עדיין כשהרוחות מתחזקות הוא מועף די בקלות ע"י הרוח, זו הסיבה למה אני מטיס אותו בית הספר שם יש חצר המוגנת מרוח
בנוסף שיש רוח חזקה מתחיל קצת TAIL WAG, משהוא מאוד איטי ועדין שקורה רק בריחופים אבל בכל זאת קורה

AVIV123
01-09-2009, 13:09:53
סלח לי על הבורות מה זה
TAIL WAG?

Ashaman
01-09-2009, 13:16:00
אם אני לא טועה - Tail Wag זה נענוע מצד לצד של זנב המסוק, שנובע בד"כ מג'יירו שעובד לאט מדי (לא מפצה מספיק על סיבוב המנוע) או מהר מדי (מפצה יותר מדי וגורם לתנועה אקסטרה).
כשהוא קולט שהתנועה איטית/מהירה מדי הוא מנסה לתקן את עצמו ע"י הנעה קצרה חזקה מדי/חלשה מדי וחוזר חלילה - כך שהזנב מתנועע מצד לצד.
אם התנועות הן מאוד מהירות - ייתכן והתקלה היא באחד הרכיבים המכניים ולא בכיוון הג'יירו עצמו...

אגב אלעד - הודעה מאוד יפה ומושקעת! כל הכבוד :)

bendisar
01-09-2009, 13:18:36
TAIL WAG זה מצב בו הג'ירו מתקן קצת יותר מידי, ולכן נוצר מצב בו הזנב זז מצד לצד בדרך כלל הבעיה נפתרת ע"י הנמכת ה-GAIN) GAIN= רגישות הג'ירו, מידת התיקון של הג'ירו) (יש גם הרבה גורמים אפשריים אחרים לתופעה הזאת אבל בוא לא נכנס לזה עכשיו כי זה לא קונקרטי) בטירקס 250 אין מה לעשות ובריחוף כאשר יש רוח מהצד כן מקבלים TAIL WAG אבל זה קורה רק בריחוף, וברוחות לא כל כך חלשות

דור
01-09-2009, 13:30:42
אלעד! כל הכבוד על הסקירה מאוד עזרה לי בבנית וכיוון המסוק, סיימתי היום את הראש והכל זז חלק בדיוק איך שתיארת, אבל הזנב נראה לי לא זז כל כך חלק . תוכל להגיד לי איזה בורג היית צריך לשחרר אצלך ? תמונה מאוד תעזור!

sagi
01-09-2009, 13:48:09
WOW כל הכבוד !!
גם השקעה יפה על אופן הבניה
סרטון יפהפה !! הטסה מקצועית !!
בהצלחה !

zvok
01-09-2009, 14:00:22
סלח לי על הבורות מה זה
TAIL WAG?

פרוש הבטוי באנגלית "קשקוש זנב" כמו של כלב.

דב אלעד- עם זה היה פרויקט גמר היית מקבל "10".:):)

סקירה מענינת ומקצועית.

bendisar
01-09-2009, 15:15:55
אלעד! כל הכבוד על הסקירה מאוד עזרה לי בבנית וכיוון המסוק, סיימתי היום את הראש והכל זז חלק בדיוק איך שתיארת, אבל הזנב נראה לי לא זז כל כך חלק . תוכל להגיד לי איזה בורג היית צריך לשחרר אצלך ? תמונה מאוד תעזור!

הבורג שאני הייתי צריך לשחרר הוא הבורג הוא הבורג שמחזיק את החלק הזה (http://www.readyheli.com/ProductDetails.asp?ProductCode=H25062), אצלי הוא היה ממש קצת יותר מידי מחוזק, אבל זה השפיע המון תעדכן אותי מה קורה עם הזנב שלך, אם עדיין לא זז חלק אז אני אדריך אותך איך למצוא את הגורם לחיכוך
דרך אגב, הגדלת את הלינקים בזנב? זה מאוד משנה
תעדכן ומקווה שעזרתי

דור
01-09-2009, 15:32:01
לא עזר אבל הזנב זז די חלק לא קשה להזיז אותו אבל לא כמו שתיארת שהוא אמור לזוז חלק כמו מרגרינה.
כל לינק שקיים במסוק עשיתי לו את זה!
אולי צריך לשמן את הציר בגריז או משהו?

תודה


נ.ב
לא הצלחתי לכוון את הג'ירו אפילו שפעלתי לפי הסרטונים של בוב , אני לא מאמין שתוכל לעזור לי בזה כי אני עם שלט פוטאבה.

bendisar
01-09-2009, 15:42:48
לא עזר אבל הזנב זז די חלק לא קשה להזיז אותו אבל לא כמו שתיארת שהוא אמור לזוז חלק כמו מרגרינה.
כל לינק שקיים במסוק עשיתי לו את זה!
אולי צריך לשמן את הציר בגריז או משהו?

תודה


נ.ב
לא הצלחתי לכוון את הג'ירו אפילו שפעלתי לפי הסרטונים של בוב , אני לא מאמין שתוכל לעזור לי בזה כי אני עם שלט פוטאבה.

אוקי, בוא נחפש את הבעיה, הפוש רוד של הזנב- ישר ב-100% אם לא אז תיישר כלעקמומיות בפוש רוד תיצור חיכוך
בקשר לשימון הציר- יכול בהחלט לעזור מומלץ להשתמש בשמן שלא מושך לכלוך
עכשיו בגלל שיש לך חלק כלשהוא בזנב שיותר חיכוך, אתה תצטרך לעבור חלק חלק על מערכת הזנב ולבדוק איזה חלק לא זז חלק
בהתחלה אני מתיע לך לנתק את שני חלקי הפלסטיק שמקשרים בין הסליידר זנב לבין הגריפים של הזנב, ולבדוק שהגריפים זזים חלק, אם לא תפתח את הגריפים ותבדוק מה הולך בפנים, אולי במפעל בטעות נזל לוקטייט למיסבים שם או משהו כזה
אופציה שנייה היא שהברגים של הלינקים שמחברים בין הסליידר בזנב לבין הגריפים בזנב הם בעצמם סגורים חזק מידי, אחד מאלה יהיה הבעיה רוב הסיכויים שאלה יהיו ברגים מחוזקים יתר על המידה

בקשר לג'ירו, מה זאת אומרת "לא מצליח לכוון" מה לא בסדר? תכוון אותי לבעיה הספציפית ואני אנסה למצוא את הפיתרון זה שיש לך שלט פוטאבה זה לא משנה כל כך
תעדכן ומקווה שנעלה על הבעיה

דור
01-09-2009, 15:46:04
אני אנסה ואחזור אליך

דור
01-09-2009, 15:59:28
פתחתי את הברגים שמחוברים לסליידר ואכן אלו היו הברגים אשר הפריעו עכשיו הכל זז חלק כמו מרגרינה!
הבעיה עם הג'ירו זה שגם במצב נועל וגם במצב שומר הוא שומר וגם יש משהו מוזר ב GAIN שמתי שאני מוריד אותו לקרוב ל 50% אז הסרוו זז לאט ולא עם כל הטווח שלו.

bendisar
01-09-2009, 16:07:50
פתחתי את הברגים שמחוברים לסליידר ואכן אלו היו הברגים אשר הפריעו עכשיו הכל זז חלק כמו מרגרינה!
הבעיה עם הג'ירו זה שגם במצב נועל וגם במצב שומר הוא שומר וגם יש משהו מוזר ב GAIN שמתי שאני מוריד אותו לקרוב ל 50% אז הסרוו זז לאט ולא עם כל הטווח שלו.

אוקי, לגבי הקטע עם הגיין, זה באמת קטע מוזר, בוב פינלס מראה את זה בסרטונים שלו
עכשיו לגבי הבעייה שהוא לא נכנס למצב לא שומר זנב- האם גם במצב נועל זנב וגם במצב לא נועל זנב הגיין שלך מעל 50% אם כן תוריד אותו מתחת ל-50% במצב לא שומר זנב והוא אמור לצאת ממצב נועל זנב
ככה או ככה אני מניח שאתה לא מטיס לא נועל זנב, במילא לא צריך אותו, רק לכיוונים
תעדכן:D

דור
01-09-2009, 16:13:45
אכן כאשר אני מוריד מתחת ל50 הוא לא נועל את הזנב, מה אחוזי הGAIN שלך בשומר ולא שומר?

bendisar
01-09-2009, 16:20:23
בלא שומר זה לא משנה כי אני לא משתמש בו בכלל הוא לא מכוון במצב לא שומר
במצב נועל זנב הגיין שלי הוא 65%, אבל זה לא משנה כי אצל כמעט בטוח שזה יהיה שונה, פשוט מעלים לאט לאט את הגיין עד שהזנב מתחיל לכשכש, ואז מורידים עד שהוא ואז מורידים איזה חצי אחוז או אחוז, דרך אגב קיבלתי תוצאות טובות מאוד עם להבי זנב בגודל 37ממ' (לא באות עם המסוק צריך לקנות בנפרד) ויכולתי להעלות את הגיין שלי בעוד כמה אחוזים אחרי שהורדתי את המתח שה-BEC מוציא ל-5.5V ככה לבסוף קיבלתי נעילת זנב ממש ממש טובה

דור
01-09-2009, 16:27:47
בלי לשנות כלום רשום שהבקר מגיע עם 5.5 וולט.
הצלחתי לכוון את הג'ירו אני אצא לטסט פליי בקרוב!

sharonx
01-09-2009, 16:34:17
אלעד - אתה מפתיע אותי כל פעם מחדש!
אתה מקדים את גילך בכמה שנים טובות :)

סקירה מעולה ומקיפה. גם אני תכננתי לעשות כזו אבל לא מצאתי זמן, לכן אני שמח שמישהו מימש את זה.

מקווה שתמשיך להנות ולהשתפר ב 3D ובהצלחה בפסיכומטרי. "מכל הבחינות" כבר קנית ? :D

gal15260
03-09-2009, 13:32:21
סחטיין אחי !
כל הכבוד גבר באמת עשית לי חשק לאחד כזה...

נ.ב
יצא טי רקס 250 חדש (לידעה כללית );)