צפייה בגרסה מלאה : שאלת תם על מרכז כובד
sharonx
30-08-2009, 13:54:16
אני בא מתחום החשמליים ויש לי שאלה : אני רואה שברוב מסוקי הדלק המיכל יושב קצת מאחורי מרכז הכובד (הציר הראשי). זה לא מונע ממאכז הכובד להיות אחואי תוך כדי טיסה, כאשר המיכל מתרוקן ?
ZigiStar
30-08-2009, 14:22:25
אני בא מתחום החשמליים ויש לי שאלה : אני רואה שברוב מסוקי הדלק המיכל יושב קצת מאחורי מרכז הכובד (הציר הראשי). זה לא מונע ממאכז הכובד להיות אחואי תוך כדי טיסה, כאשר המיכל מתרוקן ?
ומה אתה חושב, שכשהסוללה מתרוקנת זה לא משפיע על מרכז-הכובד...?
;)
Boogle
30-08-2009, 14:34:02
אני בא מתחום החשמליים ויש לי שאלה : אני רואה שברוב מסוקי הדלק המיכל יושב קצת מאחורי מרכז הכובד (הציר הראשי). זה לא מונע ממאכז הכובד להיות אחואי תוך כדי טיסה, כאשר המיכל מתרוקן ?
ושאלת אחד שלא יודע לשאול:
אם מיכל הדלק מאחור וכמות הדלק יורדת תוך כדי טיסה, מרכז הכובד לא אמור לזוז קדימה???:D
שחר לזרוב
31-08-2009, 10:39:15
כמובן שמרכז הכובד משתנה עם השינוי בכמות הדלק במיכל. ככל שמפלס הדלק יורד, מרכז הכובד הופך להיות קדמי יותר. זו הסיבה שברוב המסוקים כיום מיכל הדלק אמנם ממוקם מאחור אבל קרוב ככל הניתן לציר המרכזי (שם אמור להיות מרכז הכובד) כך ששינוי במפלס הדלק ישפיע כמה שפחות על מרכז הכובד.
השינוי המשמעותי יותר בעת שינוי במפלס הדלק הוא השינוי במשקל המסוק (או יותר נכון לומר מסת המסוק) שיכול להשפיע על תגובות המסוק בזמן הטיסה.
lior_bar_ami
31-08-2009, 11:42:25
כמובן שמרכז הכובד משתנה עם השינוי בכמות הדלק במיכל. ככל שמפלס הדלק יורד, מרכז הכובד הופך להיות קדמי יותר. זו הסיבה שברוב המסוקים כיום מיכל הדלק אמנם ממוקם מאחור אבל קרוב ככל הניתן לציר המרכזי (שם אמור להיות מרכז הכובד) כך ששינוי במפלס הדלק ישפיע כמה שפחות על מרכז הכובד.
השינוי המשמעותי יותר בעת שינוי במפלס הדלק הוא השינוי במשקל המסוק (או יותר נכון לומר מסת המסוק) שיכול להשפיע על תגובות המסוק בזמן הטיסה.
http://efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif
sharonx
31-08-2009, 22:01:57
ומה אתה חושב, שכשהסוללה מתרוקנת זה לא משפיע על מרכז-הכובד...?
;)
מה אתה עושה בפורום מסוקי דלק ? מחפש קרב טוב ?
ושאלת אחד שלא יודע לשאול:
אם מיכל הדלק מאחור וכמות הדלק יורדת תוך כדי טיסה, מרכז הכובד לא אמור לזוז קדימה???:D
צודק - טעות שלי.
תודה על ההסברים.
ליאור- האם זה מורגש בזמן טיסה?
lior_bar_ami
31-08-2009, 23:15:27
אמנם לא מדובר בהבדל גדול מאוד אך ניתן להרגיש הבדלים בטיסה בהשוואה בין מסוק מתודלק מלא לבין מסוק עם מיכל כמעט ריק.
ליאור זהבי
02-09-2009, 12:25:41
אני בא מתחום החשמליים ויש לי שאלה : אני רואה שברוב מסוקי הדלק המיכל יושב קצת מאחורי מרכז הכובד (הציר הראשי). זה לא מונע ממאכז הכובד להיות אחואי תוך כדי טיסה, כאשר המיכל מתרוקן ?
התשובה היא שבהחלט מרכז הכובד נהיה קדמי יותר תוך כדי טיסה. היות והמיכל קרוב יחסית לנקודת מרכז הכובד הרצוי (הציר הראשי) הרי שהשינוי במרכז הכובד בטיסה הוא מינורי וכמעט לא מורגש.
חדי העין (והיד) ירגישו אפילו את השינוי הקטן הזה. 99% מהחברים לא ירגישו.
avi g
03-09-2009, 09:34:45
מיכאן יוצא שמומלץ מרכז כובד במרכז, במיכל חצי מלא, שיטה קלה לבדיקה של מרכז הכובד הי על ידי הרמת המסוק ואחיזה במערכת הראש בלבד והטית המסוק על הצד,סקידים הצידה,
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.