צפייה בגרסה מלאה : איזה מסוק 90?
avner
31-08-2009, 22:35:28
שאלה לכול בעלי המסוקי ה90
איזה מסוק הכי טוב
זה סתם בשבילי לרואת מה אתם חושבים
המשך שבוע טוב
SamurAchzar
01-09-2009, 02:15:54
לא יודע איזה הכי טוב, אבל מצאתי את זה אצלי בבית... (ועוד תמונה של הבית החדש שלו + החברים - 600NP, עוד 600NP, קיושו קליבר 3 של חבר והתוספת הלפני אחרונה - 450 ספורט על 4 תאים). הוא מיועד להחליף את ה600 שבאמצע (שבדיוק עובר אוברול בימים אלו). ממש עצוב לי להפרד מ600 אחד, הוא כזה מסוק מוצלח. לשלב שבו אני נמצא (מטיס שמונה חודשים), ה600 ממש מדהים. אינסוף זמן טיסה (יחסית לחשמליים לפחות), לא יקר מדי לתיקון, חזק (אבל לא מספיק בשביל ללמד הרגלים פסולים) ואפילו נכנס באוטו בצורה סבירה. כלכך אהבתי אותו, שארגנתי לעצמי שניים.
ה700 מבחינתי זה overkill מוחלט, מכונה מיותרת שלא הייתה לי שום סיבה לקנות, הרבה מעבר למה שאני צריך בשלב הזה. אוכלת דלק כמו נבלה, יקרה לריסוק, מפחידה, חזקה מדי, עם מוניטין מפוקפק להתפוצצות ספונטנית באוויר. בדיוק כמו שאני אוהב :D
אני מבטיח לספר לכל מי שרק לשמוע איך הלכה הטיסה הראשונה של ה700, כשאני רק אמצא זמן להרכיב אותו (בטח יקח לי שבועיים שלושה להעביר אלקטרוניקה ביניהם ולהרכיב את ה700, החיים קשים)
אליקופטר
01-09-2009, 07:09:06
נתראה בעמוד 2-3 ואפילו 4 עם השאלה הזו .
saarordan
01-09-2009, 12:12:30
אין דבר כזה הכי טוב..הכל תלוי בכיס של המטיס...
המסוק הכי נפוץ כיום הוא הTREX 700 זול ואמין.לפי דעתי האישית החברות המובילות כיום באיכות המסוקים הם:JR,HIROBO,KASAMA
שלומי לוי
01-09-2009, 19:21:02
מה כולכך איכותי בהירובו? אני ממליץ על 700 מי כול הסיבות
ליאור זהבי
01-09-2009, 19:49:51
לפי דעתי האישית החברות המובילות כיום באיכות המסוקים הם:JR,HIROBO,KASAMA
היי סער,
אפשר בבקשה לשאול על סמך מה אתה קובע את איכות המסוקים שציינת ?
SamurAchzar
01-09-2009, 19:58:27
ליאור, זה מקרי ששומעים על כלכך הרבה מקרים של 700 שהתפוצצו באוויר? (שאלת תם, וגם אם הם מתפוצצים, אני את ההחלטה שלי כבר עשיתי)
למרות כל הרצון הטוב שלי לגוון ולשנות, זו המכונה הרביעית מבית אליין שרכשתי במהלך החיים שלי כמטיס. קשה להתחרות בהם...
ליאור זהבי
01-09-2009, 20:00:56
אני נוכחתי לראות גם הרבה מקרים של מסוקי JR ו-HIROBO מתפוצצים באויר.
אפשר לפוצץ באויר כל מסוק.
SHAHAR AB
01-09-2009, 20:15:51
שוב שאלת המיליון דולר שתגרום כרגיל לעמודים שלמים של ויכוחים למי יש יותר גדול.
לפי דעתי שאלות לא לעיניין .
אופיר נחום
01-09-2009, 20:26:48
בלי להיכנס ל"טוב" יותר או פחות. לדעתי האישית הטירקס 700 (המכוער) הוא היום מסוק ה90 עם יחס עלות-תמורה הטוב ביותר. אליין עשו מהפכה בפשטות ההרכבה מיעוט החלקים ועלות נמוכה.
קיטים ראשונים סבלו ממחלות ילדות, היום החסרון הבולט היחיד שלו לדעתי הוא הקלאצ' שנוטה להישבר.
MYHOBBY
01-09-2009, 21:42:30
חברה.-טוב מהו???
אולי הוא מחפש את המוס הכי טוב בF3C?אני חושב שלזה אליין לא קלעו...
כל מסוק ויעודו ההתחלתי....
השאלה היא מה אתה מחפש והאםם הגודל משנה לך?
על הווויכוח של מה איכותי יותר ואיכותי פחות לדעתי האישית! אני חושב שקשה להתחרות באיכות של היפנים.(דעתי האישית!)
לגבי ביצועי המסוק?היום בזן המסוקים "הנפוץ" שולטים מסוקי הטירקס של אליין כמו שציינו בהודעות קודמות,להירובו שהיא חברה יפנית קם מתחרה חדש וראוי שהוא אומנם לא בגודל המנוע ששאלת עליו אבל הוא ללא ספק מתחררה קשוח מאוד.שמו בישראל הוא הירובו סקידו SDX והוא למנוע 50.
למנוע 90 אכן יש את הטי רקס 700,וויב, פריה ועוד מסוק של חברת הירובו שהוא יקר מאוד ושמו הוא טורבולנס.
אם אתה מתחיל אני חושב שהשיקולים שלך צריכים להיות זמינות חלקים,יכולת להשקיע סכום כסף מסויים,מממי תקבל עזרה (דוגמא- אם אתה גר במדבר ושם מטיסים מסוקי ווייב אז כדאי שתקנה ווייב).
וכמובן איזשהי משיכה למסוק מסויים.אני מאוד אוהב תרגילי 3D ומתעקש לעשות אותם עם פריה של הירובו שבכלל נועדה לF3C.למה?כי אני אוהב את המסוק,יכול לבוא מישהו ולאהוב את הטי רקס למרות שהוא רק רוצה לרחף כל החיים שלו ו3D בכלל לא מעניין אותו...
עכשיו תחליט!
saarordan
01-09-2009, 21:52:06
היי סער,
אפשר בבקשה לשאול על סמך מה אתה קובע את איכות המסוקים שציינת ?
אז אני אסביר לך למה למרות שאני בטוח שאתה יודע ...איכות החלקים של JR XCELL ו KASAMA היא איכות ללא פשרות !!!מיסב זה מיסב לא צריך להחליף ולהשקיע בשיפורים חיצוניים לדוגמאת QUIK UK בשביל להגיע לאיכות טובה .לינק זה לינק וכמעט כל חלק הוא ברמה הרבה הרבה יותר גבוהה מALIGN. שלא תבין לא נכון גם אני מטיס טירקס אבל זה רק אבל רק משיקולים כלכליים.אני כלל לא מזלזל ב ALIGN אך אני חושב אחרי שהייתי בכמה תחרויות בחו"ל ושמעתי תגובות ממטיסים כולם אומרים שהטופ של הטופ הם החברות שציינתי מעלה.אין מה לעשות אני אחזור ואטען שמשהו טוב עולה כסף ואין מה לעשות ותאמין לי ליאור זה מתוך ניסיון.וחוץ מזה בשנה שעברה יצא לי להיפגש עם ג'ף בעל הבית של חברת XCELL ,שאלתי אותו שאלה פשוטה למה אתם כל כך יקרים יחסית לALIGN והוא הסביר לי תשובה פשוטה לייצר באמריקה כמעט מסוק שלם זה לא כמו לייצר בסין או טיוואן העלויות הרבה יותר יקרות ולכן גם האיכות.
ובנוסף גם JR שמייצרים את רוב רובו של המסוק ביפן ולכן העלויותת הרבה יותר יקרות והאיכות בהתאם.
מקווה שקיבלת תשובה מספיק טובה ואם לא ...
סער
ליאור זהבי
01-09-2009, 22:14:24
אני פשוט תהיתי על איזה נסיון אתה מדבר. לדוגמה KASAMA הוא מסוק שלא ממש יש איתו נסיון בארץ ?
גם ב-XCELL יש כשלים אגב, וגם הוא מיוצר היום בחלקו הגדול אצל קבלני משנה בסין.
saarordan
01-09-2009, 22:24:35
אני פשוט תהיתי על איזה נסיון אתה מדבר. לדוגמה KASAMA הוא מסוק שלא ממש יש איתו נסיון בארץ ?
גם ב-XCELL יש כשלים אגב, וגם הוא מיוצר היום בחלקו הגדול אצל קבלני משנה בסין.
תגיד זהבי .מה זה הארץ ???מי כמוך יודע שאנחנו אחוז קטן משוק הלקוחות העולמי .KASAMA הוא מסוק מעולה!!!ראיתי אותו טס ב3DMASTERS 2008 וגם השנה בספרד כלי מדהים ואיכותי אין מה להשוות בינו לבין הטירקס 700 ... וכן עוד מעט יהיו 4 מסוקים בארץ שאני יודע. לגבי XCELL תבדוק טוב לפני שאתה כותב, XCELL מיוצר ב99.9 בארצות הברית ובנוסף יש לי 3 מסוקים של XCELL בני 10 ואני מזמין אותך לבוא ולהטיס אותם ולהגיד לי מה אתה חושב על האיכות.
ובנוסף אם זיכרוני לא מטעה אותי אתה היית ממומן של XCELL ולא שמעתי בחיים שהיה לך בעיות איתם תמיד פירגנת להם .משהו השתנה???
מקווה שהכל ברור .
סער
דורונצ'יק
01-09-2009, 22:43:40
לא יודע איזה הכי טוב, אבל מצאתי את זה אצלי בבית... (ועוד תמונה של הבית החדש שלו + החברים - 600NP, עוד 600NP, קיושו קליבר 3 של חבר והתוספת הלפני אחרונה - 450 ספורט על 4 תאים). הוא מיועד להחליף את ה600 שבאמצע (שבדיוק עובר אוברול בימים אלו). ממש עצוב לי להפרד מ600 אחד, הוא כזה מסוק מוצלח. לשלב שבו אני נמצא (מטיס שמונה חודשים), ה600 ממש מדהים. אינסוף זמן טיסה (יחסית לחשמליים לפחות), לא יקר מדי לתיקון, חזק (אבל לא מספיק בשביל ללמד הרגלים פסולים) ואפילו נכנס באוטו בצורה סבירה. כלכך אהבתי אותו, שארגנתי לעצמי שניים.
ה700 מבחינתי זה overkill מוחלט, מכונה מיותרת שלא הייתה לי שום סיבה לקנות, הרבה מעבר למה שאני צריך בשלב הזה. אוכלת דלק כמו נבלה, יקרה לריסוק, מפחידה, חזקה מדי, עם מוניטין מפוקפק להתפוצצות ספונטנית באוויר. בדיוק כמו שאני אוהב :D
אני מבטיח לספר לכל מי שרק לשמוע איך הלכה הטיסה הראשונה של ה700, כשאני רק אמצא זמן להרכיב אותו (בטח יקח לי שבועיים שלושה להעביר אלקטרוניקה ביניהם ולהרכיב את ה700, החיים קשים)
מכל התמונות אהבתי את המקלדת שלך.
Microsoft Natural 4000
יש לי אותה כבר כמעט שנתיים ואני מרוצה מאוד.
דורון ריבניק
SamurAchzar
01-09-2009, 22:46:03
דווקא אני לא חסיד גדול, היא פשוט שם כי הייתה לי אחת (למעשה יש לי ארבע) זרוקה בבית. בכל פעם שאני מסתכל עליה אני נזכר בפרסומת של מוטורולה (מלפני איזה 10 שנים) לפלאפונים עם הפליפ והבחור עם הפה העקום. אם אלוהים היה רוצה שככה נקליד, היו לנו יותר מפרקים בידיים.
דורונצ'יק
01-09-2009, 22:53:23
להקליד עליהן זה פשוט כיף לא נורמאלי. :D
דורון ריבניק.
lior_bar_ami
02-09-2009, 00:34:02
כל מי שחושב שניתן להשוות איכות חלקים של ALIGN ל JR או קאסמה, מוזמן להגיע ולהתרשם - ולהשוות בעצמו בין טירקס 700 לשניים האחרים....
על איכות הטסת 3D אני לא מדבר, הטירקס מספק את הסחורה מעל ומעבר!
גם במחיר הטירקס עדיף עשרות מונים (ואחוזים)...
אבל לגבי איכות - לא צריך להיות מומחה גדול כדי להשוות חלק בחלק ולראות במו עינכם את ההבדלים.
ליאור זהבי
02-09-2009, 11:37:54
כל מי שחושב שניתן להשוות איכות חלקים של ALIGN ל JR או קאסמה, מוזמן להגיע ולהתרשם - ולהשוות בעצמו בין טירקס 700 לשניים האחרים....
על איכות הטסת 3D אני לא מדבר, הטירקס מספק את הסחורה מעל ומעבר!
גם במחיר הטירקס עדיף עשרות מונים (ואחוזים)...
אבל לגבי איכות - לא צריך להיות מומחה גדול כדי להשוות חלק בחלק ולראות במו עינכם את ההבדלים.
אם הטירקס בטיסה (ובמחיר) מספק את הסחורה מעל ומעבר, אז במה באה לידי ביטוי האיכות המדוברת ?
ראיתי אותו טס ב3DMASTERS 2008 וגם השנה בספרד כלי מדהים ואיכותי אין מה להשוות בינו לבין הטירקס 700 ...
סער, אתה כתבת "מנסיון" לפני שערכת את הודעתך, לכן אני תהיתי באיזה נסיון מדובר. אם מדובר על צפייה מהצד בכלים המדוברים - הרי שענית לי על שאלתי, תודה.
אשמח להסבר ממך לגבי מה נותנת התוספת באיכות שאתה מציין.
saarordan
02-09-2009, 11:56:29
אם הטירקס בטיסה (ובמחיר) מספק את הסחורה מעל ומעבר, אז במה באה לידי ביטוי האיכות המדוברת ?
סער, אתה כתבת "מנסיון" לפני שערכת את הודעתך, לכן אני תהיתי באיזה נסיון מדובר. אם מדובר על צפייה מהצד בכלים המדוברים - הרי שענית לי על שאלתי, תודה.
אשמח להסבר ממך לגבי מה נותנת התוספת באיכות שאתה מציין.
ליאור תפסיק לתפלסף יותר מדי ...אתה מדבר מה שאתה רוצה כל יום מתהפך בדעות שלך הכל תלוי מי הספונסר החודש...אני מדבר מניסיון ורק מניסיון ואל תנסה להוכיח אותי אני מטיס מספיק שנים אומנם לא ברמה הגבוהה שלך ואני לא אלוף ישראל כמוך אך מספיק זמן בהובי בשביל לדעת מהו משהו איכותי ומהו משהו טוב !טירקס זה כלי מעולה אך לא מספיק איכותי.כמו שרוב חברי לפורום אמרו הוא התמורה הטובה ביותר לכסף .האיכות שאני מדבר עליה היא בכך שלא צריך להחליף לינקים לא צריך להחליף קלא'צ לא מיסבים ולא כול חלק בחברות שעליהם אני מדבר.אני סמוך ובטוח שאתה מבין על מה אני מדבר אל תנסה תמיד לתת את המילה האחרונה תנסה לקבל גם דעות של אחרים למרות שאתה היום לא חושב כך...
ליאור זהבי
02-09-2009, 12:00:31
טירקס זה כלי מעולה אך לא מספיק איכותי.כמו שרוב חברי לפורום אמרו הוא התמורה הטובה ביותר לכסף .האיכות שאני מדבר עליה היא בכך שלא צריך להחליף לינקים לא צריך להחליף קלא'צ לא מיסבים ולא כול חלק בחברות שעליהם אני מדבר.
סער, על מה אתה כועס ? אני מנהל איתך דיון ענייני - תירגע.
השאלה היא כזו - אם אתה קונה טירקס 700N + קלאץ' QUICK UK + לינקים QUICK UK (למשל) + סט מיסבים ועדיין שילמת כשליש מעלות של HIROBO טורבולנס למשל - עבור מה אנחנו משלמים את ההפרש ?
נ"ב - ALIGN מעולם לא היו ספונסר שלי. אז חדל עם תיאוריות הקונספירציה בבקשה.
saarordan
02-09-2009, 12:12:54
ליאור אני לא כועס כלל אך אני חושב שאתה אדם שמבין עניין ואנחנו לא מכירים מאתמול .ניסיון הוא לא בהכרח ברמת טיסה ...אני כלל לא מזלזל באלייין ואף חושב שהם עשו מהפכה בשוק המסוקים,אני רק טוען שחברות כמו KASAMA וJR היו רוצות להתחרות במחיר עם ALIGN אך עלות היצור והרמה שהם רוצים לשמור עליה פוגעות בכיס של המטיסים ופוגעות רק בנתח שוק מסויים.אם נקח לדוגמא את שוק המכוניות יש הבדל ביין סובארו לBMW באיכות החלקים.זהו באו נסגור את הנושא כאן אני לא מתכוון להמשיך ולדון בזה .
המשך יום נעים וחמים סער
ליאור זהבי
02-09-2009, 12:22:16
ליאור אני לא כועס כלל אך אני חושב שאתה אדם שמבין עניין ואנחנו לא מכירים מאתמול .ניסיון הוא לא בהכרח ברמת טיסה ...אני כלל לא מזלזל באלייין ואף חושב שהם עשו מהפכה בשוק המסוקים,אני רק טוען שחברות כמו KASAMA וJR היו רוצות להתחרות במחיר עם ALIGN אך עלות היצור והרמה שהם רוצים לשמור עליה פוגעות בכיס של המטיסים ופוגעות רק בנתח שוק מסויים.אם נקח לדוגמא את שוק המכוניות יש הבדל ביין סובארו לBMW באיכות החלקים.זהו באו נסגור את הנושא כאן אני לא מתכוון להמשיך ולדון בזה .
המשך יום נעים וחמים סער
עם זה אני מסכים. http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif
לעניות דעתי כאשר אדם שואל "איזה מסוק 90 הכי טוב" התשובה הראשונה ביותר היא "תגדיר תקרת מחיר ותקבל תשובה יותר עניינית".
אם מישהו מוכן לשים 100 אלף שח על מסוק ניתן אף לייצר אותו מזהב יצוק במקום אלומיניום (אך יהיה כבד) אבל זה לא פרקטי. בדיוק כמו שלדעתי לקנות הירובו ב-7000 ש"ח שטירקס ב-2500 ש"ח טס אותו דבר, זה לא פרקטי. אפילו אם צריך להוסיף 300-400 ש"ח של שדרוגים.
MYHOBBY
02-09-2009, 19:21:45
עם זה אני מסכים. http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif
לעניות דעתי כאשר אדם שואל "איזה מסוק 90 הכי טוב" התשובה הראשונה ביותר היא "תגדיר תקרת מחיר ותקבל תשובה יותר עניינית".
אם מישהו מוכן לשים 100 אלף שח על מסוק ניתן אף לייצר אותו מזהב יצוק במקום אלומיניום (אך יהיה כבד) אבל זה לא פרקטי. בדיוק כמו שלדעתי לקנות הירובו ב-7000 ש"ח שטירקס ב-2500 ש"ח טס אותו דבר, זה לא פרקטי. אפילו אם צריך להוסיף 300-400 ש"ח של שדרוגים.
אתה צודק במאה אחוז...רק תספר את זה לאלפים שכבר רכשו טורבולנס ברחבי העולם...
lior_bar_ami
02-09-2009, 19:33:11
אם הטירקס בטיסה (ובמחיר) מספק את הסחורה מעל ומעבר, אז במה באה לידי ביטוי האיכות המדוברת ?
הבנת הנקרא?? מצרך נדיר היום.... :confused:
איכות חלק במסוק כמו ה JR לדוגמא עולה עשרות מונים מאיכות חלק מקביל במסוק ALIGN.
תנסה להשוות לדוגמא חלק פשוט כמו בית מיסב ותבין על מה אני מדבר.
בסוף מה אני קניתי? טירקס 700 ואפילו שניים - למה? מחיר כמובן!
מה הייתי רוצה להטיס? JR VIBE 90 SG, אה עזוב אני מטיס אחד כזה :D
SamurAchzar
03-09-2009, 08:12:18
תגידו, ברגע ששמים VBAR, כולם כבר טסים פחות-או-יותר אותו הדבר, לא?
TooLy
03-09-2009, 11:07:09
תגידו, ברגע ששמים VBAR, כולם כבר טסים פחות-או-יותר אותו הדבר, לא?
כן, אבל זהו עניין של איכות הטסה ולא איכות החלקים.
ה-700 הוא ללא ספק התמורה הטובה ביותר, איכות הטיסה שלו לא נופלת מהאחרים אבל יש כמה נקודות מבחינת איכות החלקים אשר נמוכות יותר מהיצרנים האקסקלוסיביים, ניתן לפתור אותן ע"י חלקים משופרים בעלות סבירה ועדיין המחיר לא ייתקרב לעלות של המסוקים היקרים יותר.
יתרון גדול מאוד ל-700 הוא מספר חלקים נמוך ופשטות מדהימה ביחס למתחרים.
עמיתפורת
03-09-2009, 11:22:36
כמו שאמרו לך קודמיי אין הגדרה למה זה המסוק הכי טוב.
מי שמנסה להגדיר את זה סתם משלה עצמו מבתשובות לא תשובות.
השאלה היא מה הכי טוב מתחלקת בעיניי לכמה פרמטרים:
1. מחיר.
2. איכות טיסה.
3. זמינות חלקים.
4. פופולאריות בקרב מטיסים בעולם.
5. מצב החברה המייצרת.
ויש עוד תתי סעיפים.
מה טוב במסוק אדיר שלרסק אותו צריך למכור כליה?
מה טוב במסוק על כשאין לו חלקי חילוף זמינים בעולם?
מה טוב במסוק חלומי כשאתה לבד, לומד ופותר את הבעיות שלו מבלי שיש מישהו שמטיס כזה איתך ויכול לעזור לך?
וכמובן מה הטעם לרכוש מסוק שמחר החברה שלו כבר לא קיימת יותר?
אלה פרמטרים לבחינת רכישת מסוק בעיניי.
שחר לזרוב
03-09-2009, 11:46:47
כל דגמי מסוקי ה-90 החדשים הקיימים היום בשוק מעולים. כולם טסים מצויין.
השאלה איזה מסוק לקנות היא כבר שאלה של טעם וריח.
לי אישית יש חיבה למסוקים של HIROBO.
גם המסוקים של JR מצויינים,
המסוקים של ALIGN (מסוקי TREX למיניהם) טסים מצויין
הסינרג'י מסוק חזק
המסוקים של CY מעולים
.
.
.
.
בקיצור, הבנת את העיקרון. כל אחד אוהב משהו אחר וכל אחד מסיבותיו שלו.
העיקר שכולם מרוצים בסופו של דבר עם מה שהם מטיסים. בסופו של יום, אצל רוב המטיסים, מי שרוצה לקבל ביצועים טובים יותר, עדיף פשוט יטיס הרבה ולא משנה איזה מסוק.
מסוק של 1500$ יראה באויר כאילו הוא שווה רק 500$ בידיים של מטיס לא מיומן . . . וההיפך.
Roy B.A
03-09-2009, 15:52:12
א***ח כמה התגעגעתי לשרשורים האלה.
אני מסכים עם ליאור ואני חושב שהשאלות כמו, על סמך מה משהו קבע מהי איכות החלקים, בהחלט במקום, למה?
לקחתם את החלקים למכון בדיקה מקצועי אשר מעמיד את החלק בתנאים ועומסים כבדים כאשר הוא אינו על המסוק? כנראה שלא, הכל קבעתם ע"פ רשמים אישיים ועל סמך טיסות ולפעמים גם על רמות גימור - שכן קביעות אלה אינן מקצועיות בעליל, תוכיחו ע"י אירועי שבר\סדק וכו...
לכל מסוק יש תכונות טיסה משלו, יתרונות וחסרונות שע"פ סיכום שלושת הפרמטרים האלה על המטיס לבחור את המסוק באם ענה לצרכיו האישיים.
דבר נוסף ששעשע אותי - בתחרויות כמעט ולא ניתן לקבוע כלום על הכלי הטיס!!! למה?
למטיס ולמסוק שלו יש יכולות שונות, שלא דומות לאף מטיס ומסוק אחר.
**שמעתי שב3D מאסטרס בקטגוריות אקספרט זכה במקום הראשון ראפטור 90, אז לפי התאוריה שלכם זה מסוק מצויין, איכותי ופצצתי, לא? :confused:
עמיתפורת
03-09-2009, 16:49:11
האמת?
כן אני חושב שעם הסרבואים של היום אין שום בעיה להטיס רפטור 90 SE וזה יעבוד לא פחות טוב מהאחרים לדעתי גם ללא CCPM..
motti-74
03-09-2009, 16:49:15
אף אחד לא קנה טורבלנס בעולם זו ...אגדה.......................(-:....
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.