PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה איך יודעים בן כמה המסוק באמת?



levyoram
03-09-2009, 01:16:48
שלום חברים.

לאחרונה נתקלתי בלא מעט מודעות בפורום קונים מוכרים, של מסוקי דלק "שעשו 2-3 גלוני דלק" (סוף ציטוט!!!) :confused::confused::confused:

איך ניתן לדעת באמת את גילו של המסוק או את זמן האוויר שהוא צבר?

האם למסוק/מנוע יש מס' סידורי היכן שהוא....?????

איזה חלק צובר את הבלאי המשמעותי ביותר שניתן לראות מבלי לפרק גיר/מנוע???

ובנוסף, מה מומלץ לבדוק בעת הרכישה של מסוק יד 2 שנמכר כולל טיסת מבחן?

תודה מראש,

ori_lavee
03-09-2009, 03:29:55
ת'שמע...
הבעיות של מסוק "משומש" הם בדרך כלל מיסבים, וחופשים שנוצרים במקומות שונים כמו מערכת ראש ומערכת זנב.
כן למנוע יש מספר סידורי, אבל מה זה ילמד אותך ?
שקונים מסוק "משומש" כדאי מאוד לראות אותו טס ואז גם אפשר "להעריך" את מצב המנוע לפי כוח, תגובה, כמות (וצבע) העשן וצריכת הדלק...
מעבר לזה אין הרבה מה לעשות.

במסוק "משומש" הבעיה היא בדרך כלל לא גילו של המסוק אלה איכות הרכבתו.
אם אני (באופן אישי) ארכוש מסוק משומש מאדם שאינני מכיר וסומך עליו ב 100%, אפרק אותו (את החלקים החשובים כמו מערכת ראש וזנב וכל חלק "בטיחותי" אחר) וארכיב מחדש.

למסוק יש יתרון מסויים על טיסן, כל חלק אפשר להחליף (עקב בלאי ו/או ריסוק), החלפת חלק (תקול) תחזיר את המסוק למצב "חדש".
בטיסן (בדרך כלל) קשה הרבה יותר לשחזר חלק שניזוק מבלאי או ריסוק, תמיד זה יהיה קצת פחות יפה, קצת יותר כבר וכדומה.


אורי

אליקופטר
03-09-2009, 07:19:26
כל שאמר אורי נכון גם לדעתי. אולם אם אין לך די נסיון כדא י שתקח איתך מישהו שיש לו (משום מה נראה לי שאתה כבר אחרי הקניה:rolleyes:).

szgal
03-09-2009, 08:09:59
שלום יורם,
את גילו של המסוק לא ניתן לדעת (אפשר להעריך).
לכל מסוק ומנוע יש מס' סידורי - לא יתן לך כלום.
החלקים שצוברים בלאי הם החלקים "הנעים", גם אלקטרוניקה צוברת בלאי.
הנושא של קניית מוצר יד שניה תמיד "בעייתי" ,אתה לעולם לא תוכל לדעת מה עבר על אותו מוצר.
אליקופטר צודק - קח איתך חבר שמבין, גש לאנשים שמתעסקים עם זה (יש הרבה פה שישמחו לבדוק לך),או שתקפוץ לאחת החנויות - ובקש בדיקה מקיפה של המסוק - יעלה לך כמה שקלים, אבל בסופו של דבר משתלם, גם כלכלית וגם בטיחותית.
בכל מקרה בהצלחה !
ותעלה תמונות לאחר הרכישה :D

levyoram
03-09-2009, 08:25:18
אכן, המסוק נרכש עבור חבר, יחד עם חבר בצוות הרכבת שמבין עניין בנדון :D
הפרמטרים שהוזכרו לבדיקה אכן נבדקו ונמצאו במצב תקין (והוא טס אחלה) עדיין ללא גוברנר(ליאור??)
כוונתי הייתה, האם יש חלק במסוק שעבר שדרוג ע"י החברה בדגם החדש יותר, כמו לדוגמא: חיבור הספינדל במסוק Raptor30 V1 לעומת ה V2. האם ב Trex600 Pro יש שינויים בשילדה למשל או במערכת הראש או כל דבר אחר בין הדגמים הראשונים למה שנמכר היום כחדש?
בקרוב נרענן את התמונות עם החדש!!!!! :)

אליקופטר
03-09-2009, 09:11:07
איזה מסוק קנית רפטור ,טירקס ?כך נוכל לומר לך איזה חלקים אמורים להיות לפי הדגם ואולי הוא נימצא כבר בטופ ואין מה לשדרג (או סתם לדעת בשביל לשכנע את עצמך שהרווחת או שקנית משהו טוב) או לא :)

אבל במסוק יתרון גדול כל חלק ניתן להחלפה !!

ליאור זהבי
04-09-2009, 21:41:38
גיל המסוק הוא חסר כל משמעות בעת קניית יד שניה.
יש מסוק אחד בן 3 שיכול להיות שמור כחדש ויכול להיות מסוק בן חודש במצב גרוע מאוד.

גיל הוא נתון חסר משמעות (חוץ מגיל אוריאל חבר הפורום, הוא איש נחמד! :D)

saarordan
04-09-2009, 21:48:50
גיל המסוק הוא חסר כל משמעות בעת קניית יד שניה.
יש מסוק אחד בן 3 שיכול להיות שמור כחדש ויכול להיות מסוק בן חודש במצב גרוע מאוד.

גיל הוא נתון חסר משמעות (חוץ מגיל אוריאל חבר הפורום, הוא איש נחמד! :D)

נכון מאוד אין קשר לגיל המסוק רק למצבו...
במסוק מחליפים חלקים לא מדביקים כמו בטיסן ,לכן הכי חשוב זה לקנות מאדם שמבין ויודע לתחזק את הכלים שלו...
בהצלחה

דורונצ'יק
04-09-2009, 21:52:02
כאשר רוכשים מסוק משומש גם אם הוא עבר 4 או 6 ריסוקים
זה כלל לא רלוונטי במידה וכל החלקים אשר נפגעו הוחלפו.

המסוק שלי עבר 3 ריסוקים ובכלל לא רואים עליו שהוא עבר ריסוקים.
כל החלקים הוחלפו ואף אקסטרה חלקים הוחלפו וזאת על מנת שתמיד יהיה בטיחותי וישאר ברמה הכי גבוהה שרק ניתן.

לכן כל מה שהחברים כאן מעלי רשמו נכון לחלוטין.

דורון ריבניק.

lior_bar_ami
04-09-2009, 22:20:13
נכון מאוד אין קשר לגיל המסוק רק למצבו...
במסוק מחליפים חלקים לא מדביקים כמו בטיסן ,לכן הכי חשוב זה לקנות מאדם שמבין ויודע לתחזק את הכלים שלו...
בהצלחה


כאשר רוכשים מסוק משומש גם אם הוא עבר 4 או 6 ריסוקים
זה כלל לא רלוונטי במידה וכל החלקים אשר נפגעו הוחלפו.

המסוק שלי עבר 3 ריסוקים ובכלל לא רואים עליו שהוא עבר ריסוקים.
כל החלקים הוחלפו ואף אקסטרה חלקים הוחלפו וזאת על מנת שתמיד יהיה בטיחותי וישאר ברמה הכי גבוהה שרק ניתן.

לכן כל מה שהחברים כאן מעלי רשמו נכון לחלוטין.

דורון ריבניק.

http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif

levyoram
05-09-2009, 08:54:40
איזה מסוק קנית רפטור ,טירקס ?כך נוכל לומר לך איזה חלקים אמורים להיות לפי הדגם ואולי הוא נימצא כבר בטופ ואין מה לשדרג (או סתם לדעת בשביל לשכנע את עצמך שהרווחת או שקנית משהו טוב) או לא :)

אבל במסוק יתרון גדול כל חלק ניתן להחלפה !!

מדובר ב Trex600Pro (מצ"ב תמונה).
אתמול נחשפתי בפורום לתמונות חדשות של הדגם החדש!!
שאלתי היא: האם הדגם הנוכחי, עבר "אבולוציה" כל שהיא?

SamurAchzar
05-09-2009, 10:23:20
יש את הNitro Super Pro, שלמעשה מוסיף כמעט את כל השדרוגים שזמינים מALIGN וכן קצת אלקטרוניקה ומנוע (OS ששמו שונה לALIGN). אין שם שום דבר שאתה לא יכול להוסיף לאחר הקניה.

אני קניתי 600 פרו משומש מחו"ל ב700 דולר. על זה שילמתי 80 דולר משלוח. כל מה שהיה חסר הוא רסיבר. עסקה לא רעה, לדעתי, מאחר והמסוק הגיע במצב כמעט מושלם. החלפתי ציר ראשי, ספינדל, כמה מיסבים (כל אלו לשקט הנפשי), שיפוץ למנוע (YS50ST) ויאללה לטוס. בסך הכל במשהו כמו 1000 דולר (עם משלוחים, קצת מכס וכו' וכו') קיבלתי מסוק חדש עם אלקטרוניקה טובה.
אפשר להשיג עסקאות דומות גם בארץ, פלוס מינוס כמה שקלים.

Roy B.A
05-09-2009, 11:02:01
ההמלצה שלי בעיניין משומשים:
גוף המסוק אפשר לקנות יד שניה, לפרק ולהרכיב מחדש תוך החלפת החלקים הבלויים.
לגבי המנוע אני ממליץ לקנות רק חדש ולמה?
1. יתכן ולא ביצעו הרצה כראוי - ראיתי מקרים שלא עשו הרצה בכלל.
2. יתכן והשתמשו עם דלק באיכות גרועה.
3. יתכן והיחס למנוע היה זוועה - לנצל כל קליק סיכה כדי לקבל עוד קצת כוח.
4. עבודה בסל"ד גבוה מידי
5. ועוד ועוד ועוד.....

עדיף לשלם עוד 300- 400 ש"ח על מנוע חדש מאשר לשלם את אותו סכום על אובראול, מייסבים וכו...