צפייה בגרסה מלאה : האם כדאי לחבר 2 סוללות ליפו 4 תאים ביחד?
דורונצ'יק
04-09-2009, 15:06:30
לאחרונה הטירקס שלי עובר שידרוג ל- 8 תאים.
רכשתי מספר פאקים של סוללות 4 תאים מאותו דגם ואותו סוג.
הדילמה היא האם כדאי לחבר 2 סוללות ביחד באופן קבוע?
הכוונה בלחבר אותם ביחד עם שרינק גדול מסביב והלחמת החוטים.
הפלוס והמינוס ביחד
והפלוס והמינוס השניים לקונקטור- DEAN?
ככה הסוללות ניטענות ביחד ומקבלות איזון ע"י הבלאנסר ביחד.
או
האם כדאי להטעין כל סוללה בניפרד ולחבר אותם ביחד ע"י מתאם כגון זה:
http://www.readyheli.com/v/vspfiles/photos/GPMM3143-2.jpg
ואת הסוללות ביחד כאשר הן על המסוק אני אצמיד ע"י- Velcro.
איזה מהאופציות עדיפות ולמה?
אשמח אם תעזור לי לגבש החלטה לגבי הנושא.
תודה מראש,
דורון ריבניק.
SamurAchzar
04-09-2009, 17:41:21
נראה לי שהייתי משאיר אותן בנפרד. יש שאומרים שהמתאמים האלו הם בעלי התנגדות גבוהה יותר מהחיווט הפנימי בסוללה ולכן מורידים את היעילות, לי זה נשמע כמו עניין מאוד זניח עד לא קיים. כיום, לסט-אפים של 12S וכו', אין ברירה אלא לעבוד עם שני פאקים, ואף אחד לא מתלונן. אתה גם נכנס לעולם המתח הגבוה, שם הזרמים כנראה מאשר ב6S להספק זהה.
היתרונות של להפריד? אפשר להטעין במקביל (אחרת המקסימום בו תוכל להטעין יהיה 1C, אלא אם יש לך מטען באמת רציני), זה יותר בטיחותי (קצר על 8S זה לא כיף, ושוב אלמנט הטעינה בנפרד) ויותר פשוט למקם את הפאק (מקסימום אתה מחבר את שתיהן עם איזולירבנד וזהו). כמובן שזו גם הרבה פחות עבודה.
עודד מזור
04-09-2009, 18:34:43
גם אני מטיס את הלוגו 20 שלי (גודל של TREX 600) עם שתי סוללות מחוברות בטור (לא באופן קבוע).
לא רואה שום סיבה להלחים אותן ביחד באופן קבוע. הרבה יותר נוח ומודולארי כשהן נפרדות.
לגבי התנגדות, מפלי מתח וכיו"ב, זניח לדעתי. לא משהו שנשים אליו לב.
בהצלחה, עודד.
ori_lavee
04-09-2009, 18:43:40
גם אני מטיס את הלוגו 20 שלי .לוגו 20 ?
איפה ?
מי ?
למה ?
כמה ?
ספר קצת על המסוק הזה...
אורי
דורונצ'יק
04-09-2009, 18:57:49
לא מדאיג אותי נושא העבודה.
אני בטוח לא אחבר את הפאקים עם איזולירבנד- ממש לא נראה לי הגיוני שלא לדבר על "חאפריות"
כאשר אני אטעין אני עדיין חושב שאני אשתמש במתאם הזה וכן אטעין 2 סוללות ביחד.
המטען שלי מאוד חזק ויודע לעבוד עם 12 תאים ויש לי מאזן של 12 תאים (זאת לא הבעיה שלי).
לגבי טעינה ב- 1C אני לא טוען סוללות בשטח.
את הסוללות אני טוען רק בבית ואני גם בבית לא טוען ב- 1C, אני שומר על הסוללות שלי בצורה מאוד קפדנית.
עודד האם הסוללות צמודות יחד בזמן הטיסה ע"י- VELCRO?
תודה מראש,
דורון ריבניק.
אופיר נחום
04-09-2009, 19:26:20
גם אני מטיס את הלוגו 20 שלי (גודל של TREX 600) עם שתי סוללות מחוברות בטור (לא באופן קבוע).
לוגו 20?? איפה???
lior_bar_ami
04-09-2009, 20:11:45
דורון אני לא מצליח להבין - קיבלת את התשובה לנושא ויותר מפעם אחת וגם ממני אישית...
לי זה נראה כאילו החלטת משהו, ואתה מנסה לקבל המלצה שתתמוך בהחלטתך ותחזק לך את הביטחון.
מה לא מובן בדברים עד עכשיו - אף אחד לא רמז לחפריות, אם מלכתחילה בנית על פק 8S מולחם למה קנית 4Sים???
אתה תלחים ביחד אתה חושף 2 סוללות במקום אחת לעולם שלם של תקלות וכשלים שינבעו אחת מהשנייה, ולא התחלתי בכלל לדבר על פוטנציאל הנזק של סוללת 8S לעומת 4S.
אל תמציא את הגלגל מחדש - VELCRO זכר על סוללה אחת ונקבה על השניה, חבר אותן ויאללה להטיס!
עודד מזור
04-09-2009, 22:24:23
אני מסיט קצת את השרשור מהנושא המקורי...
שני המסוקים שאני מטיס כעת הם הלוגו 10 והלוגו 20 של מיקאדו. הלוגו 20 כבר אינו מיוצר ולמעשה הוחלף ע"י הלוגו 600 (אותו גודל מסוק עם שדרוגים כאלו ואחרים) והלוגו 10 עדיין מיוצר ונמכר. אין בעיית חלפים עם אף אחד מהמסוקים.
מאוד אוהב את המסוקים של מיקאדו, איכותיים מאוד עם אפס בעיות.
מצורפות תמונות למתעניינים בשרשור הבא שפתחתי מזמן - http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=1334&highlight=%EC%E5%E2%E5
בתמונות, הלוגו 20 בלבן וה-10 בצהוב.
להשוואה אגב, תמונה של הלוגו 10 עם ה-TREX 500 של שחר (מר מתוק).
עודד מזור
04-09-2009, 22:26:53
אגב, בלוגו 20 הסוללות יושבות משני צידי המסוק ולכן אין אפשרות אחרת פרק לחיבור שתי פאקים נפרדים. זה נעשה עוד בתקופת סוללות ה-NIMH (המסוק תוכנן במקור לשני פאקים של 12 תאי NIMH)
ori_lavee
04-09-2009, 22:39:39
עודד.
בני כמה המסוקים האלה ?
החלום "הרטוב" שלי הוא הלוגו 600 עם VBAR סטאפ 8 תאים עם להבים 650 מ"מ.
(אלוהים יודע מאיפה אני אביא להבים כאלה :) ), מה שמפריד ביני לבין החלום הזה זה משהו כמו 1,500 יורו :cool:
אורי
הייתי בטוח שכבר הזמנת את הלוגו 600+VBAR
נכון?:confused:
ori_lavee
04-09-2009, 22:59:57
הייתי בטוח שכבר הזמנת את הלוגו 600+VBAR
נכון?:confused:לא, עוד לא הזמנתי (מנהל סניף הבנק שלי לא אישור) :)
עד שהוא "יאשר" אולי הכיוון כבר ישתנה ל Rave90E.
אורי
עודד מזור
04-09-2009, 23:07:10
המסוקים שלי כבר די מיושנים בסטנדרטים של היום אבל עדיין מאוד מהנים להטסה. יש משהו במסוקים של מיקאדו שהכל עובד בהם פיקס. יש לי אותם כבר מספר שנים טובות ולמרות שאני משתעשע עם הרעיון לקנות מסוק חדש (לוגו 500 ככה"נ), אני פשוט לא מוצא סיבה לעשות את זה, איפה אני ואיפה קצה גבול היכולת של המסוקים שלי.
בכל מקרה, אני לא רואה את עצמי קונה מסוק של חברה אחרת לאור הנסיון הטוב עם מיקאדו.
אני מופתע שלא ידעתם שאלה המסוקים שאני מטיס, דובר אודותם מספר פעמים בפורום...
TooLy
05-09-2009, 00:08:15
המסוקים של MIKADO זה משהו מיוחד...
"הפלסטיק" אלה טסים מדהים, יש להם הנדסה הכי פשוטה ואמינה.
נדיר לשמוע על כשלים במסוקים האלו, אנשים מריצים לוגו 600 בסל"ד של 2300-2500 וקורעים למסוק את הצורה וזה לא משפיע כלל על המסוק (למרות היותו פלסטיק ;)).
יש שירשור (ציני) ב-RR לגבי הטיפולים במסוקים האלו, אנשים מדווחים על מאות טיסות כמעט וללא בלאי כלל.
TooLy
05-09-2009, 00:12:42
ב-600 שלי הצמדתי את הסוללות אחת לשנייה לתמיד עם הלחמה.
הסיבה היא שהסוללות משמשות אך ורק למסוק הזה בקונפיגורציה הזו, מעבר לכך שב-600 יש קצת מגבלה של מקום ויש לסדר את הפקים בצורה מסויימת (מדרגה) על מנת לאפשר לחופה להסגר.
בהספקים הגבוהים העדפתי לוותר על מחברים וחוטים מיותרים.
אגב, לא ניתן כמעט להשיג סוללות כאלו במארז של 8S מוכן, לכן זוג 4S היא האופציה הפשוטה, מעבר לכך שיש את עניין ההתקנה במסוק, מארז 8S מוכן בתצורת "לבנה" לא היה מאפשר לחופה להסגר ב-ESP.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.