התחברות

צפייה בגרסה מלאה : לא הייתי בסדנא של שיסל



yaron78
16-09-2009, 20:15:03
:) אז יש לי בעיה ......ואני אשמח להרחבה בנושא אם יש תמונות קישורים וכו

את כל הכיוונים במסוק אני עושה מה שנקרא לפי העין... ואז ניסוי תיקון וכך הלאה עד לתוצאה סבירה

יש לי מד פיצ חדש אבל כל נסיון לעשות איתו משהו נכשל..כי אין לי מושג איך משתמשים בו...

אשמח להסבר על הכלי הזה ..
..
תודה מראש

Ashaman
16-09-2009, 20:26:51
כנ"ל, אני בדיוק באותו מצב.

guylederer
16-09-2009, 20:34:24
כמובן שבהיתכתבות זה מאד קשה ... מציע לך לפעול ע"י הסירטונים של בוב וויט .... יש כמה שירשורים בנושא תעשו חיפושון קטן ותמצאו לינקים לסירטונים ... עוזר להרחיב את הידע ...

wonderd
16-09-2009, 20:57:04
תרכיב אותו על אחד הלהבים, תציב את הסטיק השמאלי בנקודת אמצע (ריחוף), עכשיו תכוון את המד למספר 5 (שזה 5 מעלות בפלוס).
תנסה להסתכל דרך הסרגל העליון ולמצוא מה היחס שלו כלפי ציר הספינדלים - הרעיון הוא להגיע לאיזון מול הציר הנ"ל.
אם צריך כיוון הוא נעשה דרך השלט - תפריט הפיטצ' בנקודה השלישית (- האמצעית).
אותו הדבר עם סטיק עד הסוף כלפי מטה במעלות שאתה רוצה (אצלי זה על 2-) ואח"כ כלפי מעלה (אצלי זה על 9+).
את שאר הגרף מכוונים לקו ישר עד כמה שניתן.

זה מה שאני יודע, מכיוון שאני טירון - אם אני טועה במשהו אני אשמח שמישהו יתקן אותי.

אלעד.

shimon73
16-09-2009, 21:41:36
רצוי שבתחתית יהיה -4
ובעליון יהיה + 11
כדאי לכוון ע"י ציר הפלייבר זה הרבה יותר פשוט.

yaron78
16-09-2009, 22:18:04
טוב בואו נגיד שהעניין לא הכי ברור לי ..עד שלא רואים לא יודעים:-)
אני יעשה עוד נסיונות בעצמי ..ויחפש עוד חומר באנטרנט

המסוק שלי כרגע במצב שהוא ממריא בערך מחצי הסטיק...השאלה האם זה קריטי
ויש נקודה מסויימת שהוא צריך להמריא כאשר הסלד במנוע במהירות מסויימת. ואם לא יכול ליהיות מצב שהבקר או המנוע מועמסים מדיי
למשל זוית חיובית גבוהה בסלד נמוך..אולי זה מה שדפק לי את הבקר...
זה מאוד קריטי או שלא?:eek:

דור
16-09-2009, 22:38:31
זה בדיוק מה שצריך שאתה בערך באמצע סטיק המסוק ירחף, אני ממליץ לך ללכת למישהו שיראה לך איך אתה מכוון את המעלות, את הגרפים תוכל לשאול פה, אבל זה טיפה קשה ללמד על דפי הפורום איך מקוונים פיטש. כעיקרון ברוב המסוקים הגרפים פחות או יותר דומים

MYHOBBY
16-09-2009, 23:00:39
טוב בואו נגיד שהעניין לא הכי ברור לי ..עד שלא רואים לא יודעים:-)
אני יעשה עוד נסיונות בעצמי ..ויחפש עוד חומר באנטרנט

המסוק שלי כרגע במצב שהוא ממריא בערך מחצי הסטיק...השאלה האם זה קריטי
ויש נקודה מסויימת שהוא צריך להמריא כאשר הסלד במנוע במהירות מסויימת. ואם לא יכול ליהיות מצב שהבקר או המנוע מועמסים מדיי
למשל זוית חיובית גבוהה בסלד נמוך..אולי זה מה שדפק לי את הבקר...
זה מאוד קריטי או שלא?:eek:


זה בדיוק מה שצריך שאתה בערך באמצע סטיק המסוק ירחף, אני ממליץ לך ללכת למישהו שיראה לך איך אתה מכוון את המעלות, את הגרפים תוכל לשאול פה, אבל זה טיפה קשה ללמד על דפי הפורום איך מקוונים פיטש. כעיקרון ברוב המסוקים הגרפים פחות או יותר דומים


חבריה אתם טועים וצודקים.
מצד ריחוף נכון האו אכן באיזור אמצע ההסטיק אבל זה לא אומר שהמסוק מרחף נכון,אני יסביר.
יכול להיות שהטורים של המנוע מאוד גבוהים ולכן המסוק ממריא למרות שהזווית לא גבוהה מספיק.יכול להיות מצב הפוך שהמנע לא בטורים מספיקים אבל בגלל שהזווית כל כך גבוהה המסוק יממריא,זה אגב יגרום למצב שנקרא"וואבלינג"שזה נראה כאילו המסוק רועד רעידות מאוד גדולות שנראת כמו מערבולת בים.
אני חושב שלא תמיד סרטון ווידאו או הדרכה תאורתית יכולה להספיק ואין חכם כבעל ניסיון.
לך אין ניסיון??זה לא אומר שאתה מוזר,גש לאדם עם ניסיון ותבקש מנו עזרה,תשלם לו אם צריךך אבל הכי חשוב לקבל הסבר בlive ולראות מה הוא עושה.

yaron78
16-09-2009, 23:14:35
טוב כנראה אני בסדנא הבאה :-)

wonderd
17-09-2009, 07:33:05
אחרי תאונה שעברתי עקב מעיכה חזקה לקרקע, העליתי את המינימום ל 2-, יותר נוח לי כמתלמד לא למעוך את המסוק ברגעי 'חירום' שטותיים.
אני יודע שאם הייתי עובד הדרכה מסודרת הייתי יודע להימנע ממצב כזה אבל מה לעשות שהמטיסים היחידים ברדיוס של 50 ק"מ הם מטיסי אפאצ'י ובלק הוק שמדי פעם יוצאים למפגן מרהיב מול הבית שלי כמעט בגובה העיניים.. (הבוקר היו זוג אפאצ'י מדהימים עומדים ומסתכלים עליי..שקלתי להרים את המסוק שלי ולהצטרף למבנה..:D).

בכל מקרה, אני בטוח שאם היתה סדנה קרובה אליי הייתי משתתף בה.


אלעד.

wind556
17-09-2009, 09:30:14
חבריה אתם טועים וצודקים.
מצד ריחוף נכון האו אכן באיזור אמצע ההסטיק אבל זה לא אומר שהמסוק מרחף נכון,אני יסביר.
יכול להיות שהטורים של המנוע מאוד גבוהים ולכן המסוק ממריא למרות שהזווית לא גבוהה מספיק.יכול להיות מצב הפוך שהמנע לא בטורים מספיקים אבל בגלל שהזווית כל כך גבוהה המסוק יממריא,זה אגב יגרום למצב שנקרא"וואבלינג"שזה נראה כאילו המסוק רועד רעידות מאוד גדולות שנראת כמו מערבולת בים.
אני חושב שלא תמיד סרטון ווידאו או הדרכה תאורתית יכולה להספיק ואין חכם כבעל ניסיון.
לך אין ניסיון??זה לא אומר שאתה מוזר,גש לאדם עם ניסיון ותבקש מנו עזרה,תשלם לו אם צריךך אבל הכי חשוב לקבל הסבר בlive ולראות מה הוא עושה.



זאת האמירה היחידה המדוייקת כאן
שיתוף מידע חשוב מאד, אבל כל הפוסט הזה למרות כל הרצון הטוב של המשתתפים קצת מבלבל ומאפשר טעויות
לא פשוט ללמוד לכוון מסוק בהתכתבות
וגם סדנת שיסל המאד נחוצה היא רק בסיס, אנשים יוצאים משם עם טונות של ידע שלא היה להם קודם ושאי אפשר בלעדיו, אבל עדיין לא יודעים לכוון מסוק.

MYHOBBY
17-09-2009, 10:22:50
לפותח השרשור-מאיפה אתה בארץ?
אם אתה באיזור הצפון אני יודע שעודד (אני כמעט בטוח)שהוא מאיזור הצפון,אם אתה מאיזור המרכז גש לטיסני חולון,
אם אתה מאיזור ירושלים אני יכול לעזור,אם אתה מאיזור הדרום אני לא מכיר מישהו מקצועי אבל בבירור קליל אני בטוח שנמצא לך מישהו מתאים.

אני יכול להבטיח לך שאחרי מפגש עם הרשימה של האנשים הללו תצא מעוון ויודע לכוון!

Ashaman
17-09-2009, 10:27:04
איזה עודד? למיטב ידיעתי wind556 הוא מאיזור המרכז.

אתה מכיר מישהו מאיזור חיפה והקריות שיכול לעזור בנושא? אני צריך לראות איך לחבר את הסרוואים וזרועות הסרוואים לצלחת הניהוג כשהסטיקים במרכז...אם מישהו יוכל להעלות תמונה כזו של COPTERX זה יהיה נחמד :)

yaron78
17-09-2009, 10:49:29
אני מאיזור הדרום.

יש דברים שנראים פשוטים....:)

guylederer
17-09-2009, 11:04:58
גם אני מאיזור הדרום ( לא רחוק ) אשמח לדעת איפה אתה מטיס :)

wind556
17-09-2009, 11:35:22
הבהרות בנושא סדנת שיסל:
למען הסר ספק, הסדנה הנ"ל היא הדבר הכי טוב שקרה למסוקאות בתקופה האחרונה, וכל מי שרוצה לעשות צעד ענק קדימה חייב את זה לעצמו
כתבתי קודם שלא יוצאים מזה עם יכולת לכוון מסוק, הכוונה היתה שהסדנה נותנת המון, אבל כושר הקליטה של כל כך הרבה חומר בזמן כל כך קצר מחייב שינון וחזרה.
כל מי שהיה בסדנה הזאת יצא עם אוצר של ידע,ואני ממליץ בכל פה ללכת לסדנאות האלה שוב ושוב, תמיד תוסיפו ידע , עושר והעצמת התענוג מהתחביב שלנו.
ולשיסל אני אומר : המשך בדרכך המבורכת
שנה טובה לכולנו

yaron78
17-09-2009, 12:37:03
אני מבאר 7 הייתי מטיס באיזור חצרים עם כולם אבל כמה שנים בערך 6..שאני לא שם ואני מוצא לי איזה שטח שקט ומגיע אליו.....
לא אהבתי את הצפיפות והמנועים המפלצתיים שהיו שם הרעש הסכנה שאתה עסוק בהטסה ומישהו מטיס לידך מסוק הפוך סנטימטר מהריצפה..או שהרעש של המנוע שלו משתיק את שלך :).בעיקר שעברתי לתחום החשמלי לאט לאט התרחקתי...

כמו שאומרים אין כמו השקט המרחב ואיזה טיסן או מסוק ביד .

אני יודע שיש שם אנשים חזקים בתחום עם נסיון.ואני מאמין שגם שם עברו לחשמליים..אולי זה הזמן לחזור ..:)..