PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה עם חלק למנוע OS 50SX-H



ziki
19-09-2009, 19:21:49
שלום לכולם וחג שמח
מקרה לא נעים שקרה לי היום ונגמר בטוב, לדעתי חשוב לשתף.
היום במהלך ההטסה של מסוק 600 הרגשתי תגובה משונה ומעט גימגום מהמנוע אבל לא משהו קריטי שמחייב התייחסות מיידית ולאחר טיסה של כ 12 דקות ונחיתה מושלמת ללא אירועים מיוחדים נתתי למסוק לנוח כ 20 דקות לפני הטיסה הבאה כמו שאני נוהג לעשות תמיד.
תידלקתי והנעתי את המסוק לטיסה שנייה אך בשלב ההתנעה המנוע התנהג מוזר ולא שמר סרק בגימגום עדין.
בנוסף ניתוק הבוסטר גרם להחרפה עד לכדי כמעט כיבוי המנוע תוך עלייה וירידה של טורים.
הפלג חדש יחסית והמנוע מכוון כמו שעון שווצרי כולל סיכה נגדית לכן לא היה נראה שמשם הבעיה ולכן העפתי מבט חטוף על המנוע ומערכת הדלק ואז חשכו עיניי.
הבורג שנועל את הקרבורטור למנוע עם שני האומים המיוחדים שלו פשוט לא היו שם והמסוק טס עם קרבורטור משוחרר לחלוטין שישב מקובע במקומו אך ללא נעילה :eek:
מעבר לעובדה שהמנוע בנס לא כבה באויר אני גם מטיס הפוך ופגיעה של בורג כזה בגיר או בלהבים לא סימפטית.
יש לציין שאני מודע לבעיית שיחרור הברגים במסוקים ואני נוהג לבדוק ברגים באופן שוטף אבל מסתבר שלא מספיק.

מסקנה: לא להתעצל לבדוק ברגים, לבדוק לבדוק ושוב לבדוק גם במנוע!

לאחר שאמרתי ברכת הגומל התפנתי לחפש אחר החלק באינטרנט ואני צריך את עזרתכם:
מדובר בחלק הבא:
pn 23891700 Carburetor Retainer Assembly
http://www.prop-shop.com/g/o/osmp23981700.jpg
1.האם למישהו יש מקום מומלץ לקניית חלקי חילוף למנועי OS? או שהזמנה מחו"ל עדיפה (אני שואל גם באופן כללי לגבי חלקי חילוף למנועים).
2.אשמח לקנות את החלק מבעל מנוע ישן,שבור שלא בשימוש משום ש OS משתמשים בחלק הנ"ל עבור מספר דגמי מנועים.
תודה מראש על העזרה
אני מפ"ת
ציקי

אליקופטר
19-09-2009, 20:06:10
http://www.helikraft.com/OS/Engine+Parts/OS/23981700/O.S.+Carburetor+Retainer+.21+EX-B%25252FR+%2823981700%29.html

אתר מעולה אל תזמין בEMS שם לב בהזמנה ,אתר אמין אם לא הכי אמין שאני מכיר!!

ziki
19-09-2009, 20:25:22
כל הכבוד על התגובה המהירה, לא ציפיתי
האם באופן כללי הזמנה של חלקי חילוף למנועים מחו"ל עדיפה על קנייה בארץ?
כמובן שמבלי לנקוב בשמות של חנויות.

SamurAchzar
19-09-2009, 20:40:54
דבר עם אלון בהובי ניטרו, יש לו לא מעט נבלות של מנועים כאלו - בטח יהיה אפשר לפרק מאחד. בטח יותר זול מלייבא + משלוח, ויהיה לך את החלק בזמן לחגים. הטלפון שלו הוא 054-5978586

בהצלחה :)

ziki
20-09-2009, 09:15:25
תודה על הפרטים
אתקשר אליו אחרי החג (לא נעים להפריע לבנאדם בחופש)
ציקי

אליקופטר
20-09-2009, 10:01:52
בוקר רטוב וטוב,

ניתן להזמין הכל מחו"ל בזול יותר מהארץ על זה אין אחד שיתווכח ,אבל אם החלק חשוב לך והכסף לא מפריע לך בהשקעה כזו קטנה קנה בארץ .
לגבי חלקי חילוף בארץ או מחו"ל המחירים תמיד יהיו יותר זולים אתה יכול לרכוש כל חלק שתרצה.
הבעיה בארץ בלי שום קשר לכל חנות המחיר עשוי לעלות פי 3 .
אני חושב שהנוסחא לרכישה מחוו"ל היא:
1.דחיפות החלק .(אתרים טובים שולחים תוך 5-6ימים)
2.הפרש מחיר (פרופ בארץ יותר זול לפעמים).

אני מצרף לך טבלה של כל חלקי החילוף של OS 50 (אומנם למנוע 50 הייפר אבל זה זהה לחלוטין)לפי מספר סידורי תוכל להשוואת מחירים לפני קניה,ולהחליט.
14032


לגבי אותו אתר הוא מעולה וממולץ ביותר !

אופיר נחום
20-09-2009, 10:03:51
יש לי מנוע של TT שנראה שיש לו את אותו החלק למסירה - צור קשר בפרטי.

אייל
20-09-2009, 10:27:38
אני מציע לך קודם כל לבדוק כמה החלק עולה בארץ.
בזמנו רציתי להזמין חלק של מנוע מחו"ל והסתבר לי שמחיר החלק + משלוח זה כמעט אותו מחיר כמו בארץ. מה שידוע לי שלטיסן חיפה יש חלפים של מנועי OS.
ויש בארץ כמה חנויות שעובדות עם טיסן חיפה (או אפילו כאלה שיש להם חלפים של OS) ותוכל לקבל את החלק מהם באותו מחיר של טיסן חיפה.
גם אני אוהב לקנות בחו"ל, אבל תמיד כדאי להשוות ולראות אם ההפרש מצדיק.
בהצלחה.

ziki
20-09-2009, 10:37:15
תודה,בהחלט יש משהו בדברך
אבדוק את העניין
ציקי

אליקופטר
20-09-2009, 10:50:43
אשמח לדעת כמה עלה לך החלק בארץ:)

אייל
20-09-2009, 11:20:56
פעם, לטיסן חיפה היה מחירון לחלקי מנוע.
מקסימום, תתקשר אליהם בטלפון ותדע לפחות מה המחיר של החלק, לפני שאתה פונה לחנויות.
משום מה, נוכחתי לדעת שבחנות מסויימת המחירים של טיסן חיפה הם בחזקת המלצה בלבד...
הרי לך הקישור לטיסן חיפה:
http://www.tissanhaifa.co.il/

ziki
20-09-2009, 11:21:57
אין בעיה
אבדוק מחר ואפרסם את המחיר
במידה והעניין לא כדאי בארץ אזמין מחו"ל דרך האתר שהמלצת

ziki
21-09-2009, 08:51:46
אין ספק שהפורום הזה הוא משהו מיוחד
תוך כשעה פנו אלי מספר אנשים שאני לא מכיר בכלל שיש ברשותם את החלק במטרה לעזור ללא כל תשלום.
בינהם אני רוצה לציין לטובה ולהודות לאופיר נחום שמשיחה עמו התברר לי שהוא גר רחוב אחד ממני ומצא אצלו חלק זהה אמנם של TT ולא OS אבל בהחלט זהה ומתאים בול.
אתמול בערב מצאתי את החלק סגור במעטפה בתיבת הדואר שבביתי ועל כך מגיע לו תודה והערכה רבה.
אופיר, אתה יותר מהיר מחברת שליחים! :)
תודה רבה.

בקשר לאירוע שגרם לחלק להשתחרר שימו לב:
דיברתי היום עם אנדריי מטיסן חיפה (שמבין במנועים למי שאינו מכיר אותו) שאינו הופתע מפתיחת הבורג ואף המליץ לי לסגור את הבורג הספציפי הזה עם לוקטיט אדום שעמיד בחום.
לטענתו במנועי OS החדשים החלק הנ"ל מגיע סגור עם לוקטיט אדום אז לתשומת לבכם.
ודרך אגב מחיר החלק בארץ הוא 35 ש"ח (לא כל כך נורא) לעומת זאת מחיר תיקון מסוק .....שלא נדע!
ציקי

אייל
21-09-2009, 18:15:44
הבעיה עם טיסן חיפה....
שהם נמצאים בחיפה, ואנחנו במרכז...:)
חוץ מזה הם בסדר גמור.

Shay
21-09-2009, 18:22:09
טיסן חיפה שולחים בדואר הזמנתי מהם חלק בדואר 24 והוא הגיע 24 שעות לאחר מכן:D מומלץ!

אייל
21-09-2009, 18:25:56
טיסן חיפה שולחים בדואר הזמנתי מהם חלק בדואר 24 והוא הגיע 24 שעות לאחר מכן:D מומלץ!

כמה עולה משלוח כזה מחיפה למרכז?

ziki
21-09-2009, 18:30:48
אייל
כמי שמכיר אותם אישית מספר שנים (ואני מאזור המרכז) הם יותר מבסדר.
זו החנות היחידה בארץ שמחזיקה מלאי מלא של חלפים לכל הציוד שהיא מייבאת או מוכרת.
אני מחזיק מסוק 50 של HIROBO ותמיד יש את כל החלקים כולל שידרוגים במלאי.
כמו כן השירות אדיב מקצועי והוגן.
בקשר לזה שאנו באזור המרכז:
אפשר להזמין את החלק דרך אחת החנויות באזור המרכז שמזמינה מהם באופן שוטף ולקבל את החלק לאחר מספר ימים באותו מחיר תוך חיסכון של דמי המשלוח!
עשיתי את זה כבר מספר פעמים.

Shay
21-09-2009, 19:01:56
עלה לי 10 שקלים המשלוח בדואר 24

אבי סירוטה
21-09-2009, 19:12:58
אין ספק שהפורום הזה הוא משהו מיוחד
תוך כשעה פנו אלי מספר אנשים שאני לא מכיר בכלל שיש ברשותם את החלק במטרה לעזור ללא כל תשלום.
בינהם אני רוצה לציין לטובה ולהודות לאופיר נחום שמשיחה עמו התברר לי שהוא גר רחוב אחד ממני ומצא אצלו חלק זהה אמנם של TT ולא OS אבל בהחלט זהה ומתאים בול.
אתמול בערב מצאתי את החלק סגור במעטפה בתיבת הדואר שבביתי ועל כך מגיע לו תודה והערכה רבה.
אופיר, אתה יותר מהיר מחברת שליחים! :)
תודה רבה.

בקשר לאירוע שגרם לחלק להשתחרר שימו לב:
דיברתי היום עם אנדריי מטיסן חיפה (שמבין במנועים למי שאינו מכיר אותו) שאינו הופתע מפתיחת הבורג ואף המליץ לי לסגור את הבורג הספציפי הזה עם לוקטיט אדום שעמיד בחום.
לטענתו במנועי OS החדשים החלק הנ"ל מגיע סגור עם לוקטיט אדום אז לתשומת לבכם.
ודרך אגב מחיר החלק בארץ הוא 35 ש"ח (לא כל כך נורא) לעומת זאת מחיר תיקון מסוק .....שלא נדע!
ציקי

לא מכיר אישית אבל מהתשובות\תגובות שלו הוא אכן כזה. בל יתפוס ישבן...

ziki
21-09-2009, 19:34:38
ואם יתפוס?
מגיע לו !
תבין שאפילו לא הספקתי להכיר אותו והוא אותי והחלק כבר אצלי מורכב עם שירות עד הבית!
אני לא מכיר הרבה אנשים שהיו נוהגים כך
לכן שוב
כל הכבוד אופיר

ליאור זהבי
23-09-2009, 05:34:03
דיברתי היום עם אנדריי מטיסן חיפה (שמבין במנועים למי שאינו מכיר אותו) שאינו הופתע מפתיחת הבורג ואף המליץ לי לסגור את הבורג הספציפי הזה עם לוקטיט אדום שעמיד בחום.
לטענתו במנועי OS החדשים החלק הנ"ל מגיע סגור עם לוקטיט אדום אז לתשומת לבכם.
ודרך אגב מחיר החלק בארץ הוא 35 ש"ח (לא כל כך נורא) לעומת זאת מחיר תיקון מסוק .....שלא נדע!
ציקי


ציקי,

האם אתה מדבר על הבורג שנועל את הקרבורטור לגוף המנוע ע"י 2 לחיים ממתכת ?
אם כן, הרי שההוראות של OS אומרות לסגור את הבורג הזה עד מצב שבו הלחיים נוגעות בגוף הקרבורטור, ואז עוד רבע סיבוב בדיוק. ללא לוקטייט.

תמוהה בפני העובדה שהיום הוא מגיע עם לוקטייט אדום - שכן יש לפרק אותו בעת הרכבת המנוע למסוק בד"כ ולכן הוא מגיע ללא לוקטייט בכלל ברוב המקרים.

ziki
23-09-2009, 12:54:14
אמת, זה גם מה שאני קראתי בחוברת של OS וגם זכור לי שהמנוע הגיע עם קרבורטור משוחרר.
אמנם הייתי צריך לפרק רק את בית הסיכה ולא את הקרבורטור על מנת להכניס את המנוע לגוף אבל זה כבר לא קשור.
לא ראיתי אך מגיעים המנועים החדשים של OS עם לוקטיט או ללא לוקטיט והמידע מבוסס על מה שנמסר לי מטיסן חיפה בלבד ולכן יש לברר את העניין איתם.

בכל מקרה, אני די אחראי ודואג לבדוק ברגים ולמרות זאת הבורג נפתח ועף החוצה ואינני מטיס 3D אגרסיבי.
גם אם החלק אינו מגיע עם לוקטיט אני סבור שלשים מעט לוקטיט שעמיד בחום (האדום) על החלק הוא אינו רעיון רע בכלל בייחוד לאחר התנסות שכזו.
מה דעתך?

ליאור זהבי
23-09-2009, 12:59:11
דעתי שלילית מסיבה פשוטה.

גוף הקרבורטור עשוי אלומיניום (רך) בעוד הלחיים עשויות פלדה (קשה).
היה ותדביק את הבורג היטב עם לוקטייט אדום, נסיון לפרק אותו עלול להוביל לסיבוב של אחת הלחיים במקומה ולנזק / תקיעה של גוף הקרבורטור.

ziki
23-09-2009, 13:45:02
ליאור
מה לעשות ? להשאיר את החלק כמו שהוא ולבדוק יותר?
אחרי המקרה הזה אני כבר לא סומך על החלק (אולי משהו פסיכולוגי)

כשהחלק מורכב ההתאמה בין גוף המנוע, הקרבורטור והאומים הנועלים היא מושלמת.
האומים לא יכולים להסתובב,תפוסים על שטח רחב (בגוף הקרבורטור) ולכן אני בספק אם יווצר עיוות בניסיון פתיחה (כאשר יש לוקטיט).
מה שכן יכול להדאיג הוא גזירת בורג בעת ניסיון פתיחה.

חשבתי על פיתרון אחר:
למצוא בורג בעל תבריג זהה וארוך קצת יותר, כזה שיבלוט מהצד השני ויאפשר הוספת אום עם דיסקית קפיף לאחר נעילת הקרבורטור, מעיין נעילה כפולה או פשוט להוסיף דיסקית קפיץ לראש הבורג המקורי.

מה אתה אומר?

ליאור זהבי
23-09-2009, 13:56:06
נעילה כפולה תעבוד, אבל מהנסיון שלי עם הברגים האלה - אם הוא נפתח לך - פשוט לא סגרת אותו מלכתחילה כראוי.

לא נפתח לי מעולם כזה בורג עם עשרות מנועים ומאות (אולי אלפי) טיסות.

ziki
23-09-2009, 14:07:13
או קי, הרגעת אותי
סחטיין על התגובות המהירות
תודה
ציקי

ליאור זהבי
23-09-2009, 14:10:34
שמחתי לעזור !