PDA

צפייה בגרסה מלאה : המסוק ישתגע



doron_ash
20-09-2009, 15:39:44
האים קרה למישהו כשהפעיל את המסוק ואז לא היה אפשרות לכבות אותו דרך השלט ,הוא עבד עד שכולו נישבר ואז ניתקתי את הסוללה .היה ריח של שרוף מאיזור המנוע והבקר .לאחר בדיקה שלהם הכל תקין למישהו יש מושג מה קרה או את הסיבה לכך אשמח לתשובה או הסבר הגיוני .


תודה דורון 0547683225

gadily
20-09-2009, 15:51:48
מה שקרה כנראה שהבקר נשרף עקב זרם חזק מידי ואז הפך לחוט שמעביר זרם לא מבוקר למנוע.
זה קרה לי פעם עם טיסן.
חשוב להשתמש בבבקר איכותי ולודא שלא עוברים מגבלות זרם (בחירה נכונה של בקר ,מנוע וסוללה)

doron_ash
20-09-2009, 16:40:37
[QUOTE=gadily;86838]מה שקרה כנראה שהבקר נשרף עקב זרם חזק מידי ואז הפך לחוט שמעביר זרם לא מבוקר למנוע.
אבל כרגע הבקר והמנוע תיקנים ולפי מיתב הבנתי הבקר והמנוע איכותיים הבקר של קסטל קריאשן והמנוע של אליין.
האים צריך להחליף את הבקר בכל זאת?

sagi
20-09-2009, 16:42:26
דורון שווה בדיקה עם אחד המומחים בפורום !

amiramen
20-09-2009, 16:55:23
זה קרה לי כששמתי בקר שלא תואם למנוע....
זה תיאור המדויק רק איך שזה התחיל מיד ניתקתי את הסוללה ומנעתי נזק...
מנוע Turnigy 3700Kv + ESC SuperSimple שניהם מהסיני....
המנוע צרך 40A ואילו הבקר סיפק 25A....

wonderd
20-09-2009, 18:16:03
המנוע לא יכול לצרוך זרם בכח אלא רק להשתמש במה שהבקר מספק לו, אם זה לא יספיק אז המנוע לא ינוצל אבל לא ישרוף את הבקר..

בכל מקרה, המנוע הריח שרוף, לאחר ההתקררות שלו בדקנו והכל עובד תקין.
החלפתי את כל החלקים (ציר ראשי, מה שנשאר מהלהבים ולמרבה ההפתעה - זה כל הנזק!)

הענין הלך ככה: הפעלתי שלט, העברתי להולד. חיברתי סוללה למסוק וחיכיתי לצלילים המתאימים.
הוצאתי מהולד והפעלתי מנוע לבדיקת הכיוונים (שעבדנו עליהם כשעה...), הכל היה בסדר.

הורדתי סטיק, העברתי להולד, הסתובבתי עם הגב למסוק..ולפתע המנוע התחיל לעבוד מעצמו.
מחזה הזוי לחלוטין ומפחיד בטירוף. פשוט אין מה לעשות חוץ מלהסתכל ולהמתין עד שייכבה..לקח כדקה וחצי- שתיים...

vinay
20-09-2009, 18:20:27
איזה שלט? 2.4 או משהו אחר?

imac1
20-09-2009, 18:35:56
אם אתה לא עובד עם 2.4 תבדוק שמישהו לא עובד איתך באותו תדר
שנית המנוע יכול לצרוך יותר זרם והבקר לא יעמוד בזה אלה אם כן יש לך בקר עם הגנה (סקורפיון/קאסטל וכד')
אין לי מושג איזה דגם יש לך.
עכשיו סתם שאלה אם הסטיק למטה אז מקסימום המנוע היה משתולל וזהו אבל אם המסוק קפץ ממקומו כנראה שהיה שינוי גם בשאר הערוצים מה שיכול להעיד על מישהו עם תדר מקביל או טעות אנוש .
בכל אופן נמתין למומחים ולוועדת החקירה לתוצאות

giluriel
20-09-2009, 18:46:47
התשובה של imac נשמעת לי הרבה יותר בכיוון למרות שאם מישהו היה עולה איתך על אותו תדר והיה מתחיל כזה בלאגן הוא כבר היה שם לב והייתם עולים על זה בשטח.

לי עברה בראש מחשבה אחרת למרות שחסרים נתונים:
יש מצב שפשוט אבד לך הקשר בין המשדר והמקלט.
עכשיו המסוק שלך נשאר "בלי אבא".
אם יש לך פונקציית fail safe (שיכול להיות שאתה בכלל לא מודע לה) והיא מתוכנתת לא טוב .. הפעלת את המסוק עד שהוא נקרע לגמרי.

לגבי בקר שנשרף: במנוע Brushless אין שום דרך לסובב את המנוע כשהבקר שרוף. האופציה הזאת לא אפשרית.

תן עוד פרטים ונוכל להגיע לשורש העניין

כולם יצאו שלמים ?

גיל

imac1
20-09-2009, 19:15:39
מחזק את דבריך גיל
זה בדיוק מה שהתכוונתי בטעות אנוש
אנטנה לא פתוחה
כיבוי אפילו לאלפית השנייה (נתק)
ומערכת אל כשל fail safe
עד כמה שזכור יש בכל בקרי קאסטל ברגע שאתה מאבד סיגנל המנוע באופן אוטומתי מפסיק לעבוד
כאשר חוזר השידור יש לבצע פעולה מסוימת עם המצערת כדי לשחרר את הבקר.

wonderd
20-09-2009, 23:28:12
מקלט 6100E, שלט DX6I.
יכול להיות שבלי לשים לב, כשסיימתי לבדוק את המסוק פשוט כיביתי את השלט וזה גרם לתאונה?
אני לא זוכר שעשיתי את זה אבל ההלם בזמן ההשתוללות של המסוק היה די גדול ואני זוכר שהדבר הראשון שעשיתי היה לבדוק שההולד מופעל ושהסטיק למטה, לא זוכר שכיביתי והדלקתי את השלט.

כולם יצאו שלמים ובריאים, בעיקר מכיוון שכולם ברחו והשאירו אותי לבד עם המסוק...
המנוע לא סתם השתולל אלא המסוק התהפך הצידה ופשוט נשבר לחתיכות על הרצפה.
הסטיק היה למטה וההולד היה מופעל, באמת במהלך הנסיונות לעשות משהו כיביתי והדלקתי את השלט לפני שהמנוע הפסיק וקפצתי עליו לנתק את הסוללה, אולי זה עזר.

בכל מקרה,
כבר הספקנו להחליף את החלקים השבורים ולהחזיר את המסוק לכשירות טיסה, גם בדקתי את פעילות המנוע והבקר לפני ההרכבה (ללא גג"ש) והכל נראה תקין לחלוטין כמו לפני התאונה, האם כדי להתייחס לעניין כאל גליצ' או לא לקחת סיכון ופשוט להחליף את הבקר??
יש כרטיס תיכנות לבקר כמו בטורניגי? איך מתכנתים אותו?

imac1
21-09-2009, 05:35:00
ראשית הבקר מגיע בברירת מחדל שלו עם fail safe מוגדר
שנית במשדר והמקלט הנ'ל יש בעיה ידוע (גם לשגיא היה אותה) כל ירידת מתח חזקה חיבור דין שלא מתבצע
מייד (ללא הניצוצות) כיבוי משדר ללא ביצוע ריסט למקלט גורם למקלט לאותת בתאורת הלד האדומה שיש בו .
ומ אותו הרגע למקלט יש חיים משלו אם לא ההיתי רואה את זה בעיניים שלי לא יכולתי לחשוב שקיים דבר כזה.
שגיא ואני ישבנו שעות והחלפנו כל חלק אפשרי במסוק שיכול היה להפריע למקלט אך התופעה היתה חוזרת על עצמה.
בקיצור (או לא ) צריך לבדוק לפני כל שימוש במסוק את הנורה במקלט שהיא דולקת קבוע כל מצב אחר יגרום לתאונות ונזקים.

איזי
21-09-2009, 07:10:41
מה שקרה כנראה שהבקר נשרף עקב זרם חזק מידי ואז הפך לחוט שמעביר זרם לא מבוקר למנוע.
זה קרה לי פעם עם טיסן.
חשוב להשתמש בבבקר איכותי ולודא שלא עוברים מגבלות זרם (בחירה נכונה של בקר ,מנוע וסוללה)

בקר Brush less לא יתקצר ויפעיל את המנוע, לכל היותר הוא ישרוף אותו. בקר Brushed יכול להתקצר ואז עלול המנוע לפעול בלי שליטה.

wonderd
21-09-2009, 07:19:47
כדאי להחליף את המקלט ל 6200? זה יפתור את הבעיה?

dvireini
21-09-2009, 15:15:23
אולי לא הייתה על המודל הנכון?
ולמה בכלל בתעסקים עם השלט (מכבים או מדליקים) שהסוללה מחוברת

sagi
21-09-2009, 16:29:25
גם ב-6200 יש את אותה בעיה ובכלל בסדרה של ה-6000 !
אני פשוט ממליץ לך לפני שאתה מחבר עוד פעם סוללה תכבה
שלט תדליק ואז תחבר סוללה מה שכן בסדרת ה-7000 אין את הבעיה הזו !
בהצלחה !

wonderd
21-09-2009, 19:23:06
היום נסענו למשטח אספלט ענקי, דורון הצליח לרחף קצת ולא היתה שום בעיה עם המסוק מלבד נטייה קלה מהראש שמאלה

giluriel
21-09-2009, 20:20:29
חברים - תהרגו אותי ...

אין בעיה בסידרה הזאת !!! לפחות לא במקלטים עם גירסה מעל 1.2

אתם נכנסים ללחץ סתם.

כתבנו את זה כבר כמה פעמים והינה זה בא שוב:
במקלטי 6100 יש תכונה מובנית והיא לסמן למטיס בסיום הטיסה שמתח הסוללה שמפעילה את המקלט ירד נמוך מידיי.
איך מסמנים ? פשוט . על ידי הבהוב.
מה עוד נחשב לנפילת מתח ? ניתוק וחיבור מחדש (למה ? כי המקלט נדלק ורואה שהראדיו נמצא בדיוק באותו תדר שהוא היה בפעם האחרונה ואז הוא מניח שלא כל המערכת כובתה בצורה מסודרת אלא רק הוא .. ז"א, בעיה בחשמל)

ריסוקים עם הדגם הזה ?
גם על זה שמענו . מקלטים עם גירסה נמוכה מ- 1.2 עשו לעצמם סריקת תדרים בהפעלה.
אם באמת היה לכם נתק או בעיה אחרת בחשמל, החזרה של המקלט לעבודה יכלה לקחת 2 עד 5 שניות.
מעל גירסה 1.2 הסיפור לא קיים יותר.

ועוד שתיים קטנות:
1. מי שמחבר את המקלט לבקר וניזון מ-ליפו שלושה תאים יצטרך להיות וירטואוז כדי להגיע למצב שהמסוק יהיה באוויר אבל המקלט לא יקבל את ה- 5 וולט שלו. (להזכירכם המתח הזה הוא הנמכה של מתח הכניסה לבקר (ז"א שבמיקרה הגרוע מוציאים מ- 11.1V חמישה וולט. 11.1V זה מסוק מת. ועדיין יהיה שם מספיק כדי להוציא 5)

2. כל הסדרות האלה תומכות ב- Fail safe.
התצורה של המשדר ברגע ה- Binding נרשמת במקלט.
זה המצב שהוא יחזור אליו באופן אוטומטי כל פעם שהמשדר יעלם לו.
ז"א, שאם עשיתם Bind עם סטיק מצערת מורם, כל פעם שתכבו רדיו (או שתהיה בעיה בקליטה) המשדר ירים עבורכם את המצערת.

מקווה שיש קצת אור


גיל :-)

sagi
21-09-2009, 20:54:37
גיל אתה האור בקצה המנהרה שלי !
רק שלי הסברת קצת אחרת אבל אנחנו
נפתור את זה בפגישה פנים מול פנים ! :D
חולה עליך !

wonderd
21-09-2009, 21:00:30
אז ליתר בטחון כדאי לבצע bind מחודש?