צפייה בגרסה מלאה : מבולבל מעט
yaron78
26-09-2009, 08:28:55
שלום לכולם
יש משהו שאני מבולבל לגביו
כשכתוב על סוללה 15c למשל הכוונה שהיא יכולה לתת 15 אמפר מתמשך או ש-c זו יחידת מידה שונה
למשל עכשיו אני מסתכל על סוללה באיזה אתר וכתוב :
max conntinous discharge 15c max conntinous current 31.5A
כלומר סוללה של 15c יכולה לתת לי עד 31.5 אמפר מתמשך..
הבקר שלי הוא של 25 אמפר.. אז איזו סיבה יש לסוללה להתנפח???:mad:
תודה:)
hatul
26-09-2009, 09:06:43
2100mah -> 2.1A*15C=31.5A
הסוללה יכולה להתנפח גם ממכה
bendisar
26-09-2009, 10:04:12
בוא נעשה קצת סדר בדברים:)
1C = קיבולת הסוללה ב- MAH לחלק ב- 1000
כלאמר שנגיד ולסוללה שלך יש 2200MAH אז 1C =
2200/1000= 2.2
כלאמר שבסוללה של 2200 מיליאמפר C אחד שווה ל- 2.2 אמפר
אז אם יש לך סוללה של 15C היא יכולה להיפרק קצב רציף של 15X2.2 בערך 30 ומשהו אמפר
קודם כל בקר של 25 אמפר לא מספיק בדרך כלל למסוקי 450
עכשיו התנפחות יכולה להגרם בגלל משיכה של יותר זרם ממה שהסוללה יכולה לספק
או בגלל פריקת יתר- בסוללות LIPO מומלץ להישאר מעל ה-3.7V לתא כדי לשמר עליה לאורך זמן
יש עוד סיבות אבל אני מניח שהסיבות הנ"ל הם הגורם אצלך
מקווה שעזרתי ותשאל עם משהו לא מובן:)
yaron78
26-09-2009, 10:44:25
תודה על התשובה!..:)..זה מה שחיפשתי למרות שקראתי את זה פעם זה ממש נעלם מראשי .:o..
יש לי בעיה שאני לא זוכר איזו סוללה הייתה בהתרסקות האחרונה שהייתה דיי מזמן
אבל נכון נשרף לי בקר לפני תקופה...החלפתי ואז הייתה לי בעייה עם בקר אחר והחלפתי אותו
הסוללה הזאת ירדה למתח נמוך מ 3.7 ל 3.48 יותר מדוייק אבל זה היה אחרי שהתנפחה...
אז כנראה שעבר עליה משהו...כי הסוללות האחרות תקינות.
אבל תיאורתית אני יכול לעבוד עם סוללה 2200 מ"א 15c כמו 1800 מ"א 20c זה לא שהסוללה בעייתית...?
(סוללה 1800מ"א 20c זאת סוללה שאני עובד איתה והיא לא התנפחה...)
והבקר הזה של 25 אמפר החזיק הרבה זמן עד לאותה התרסקות ...שאז היו מעט בעיות במסוק מה שגרם לעומס
הבקר נשרף..כנראה ששם התחילה הבעיה... קשה לי לשחזר נתונים מדוייקים כל הסיפור נמרח על הרבה זמן..
תודה:)
guylederer
26-09-2009, 11:17:19
ממה שהבנתי ה C של הסוללה אינו קשור בשריפת הבקר \ מנוע ... הסוללה מביאה מה שהבקר \ מנוע צורכים ... אם זה היה הפוך בקר של 40 אמפר וסוללה שמביאה 20 אז הייתי פוגע בסוללה ולא בבקר ...
תקנו אותי אם אני טועה ...
bendisar
26-09-2009, 12:26:08
ממה שהבנתי ה C של הסוללה אינו קשור בשריפת הבקר \ מנוע ... הסוללה מביאה מה שהבקר \ מנוע צורכים ... אם זה היה הפוך בקר של 40 אמפר וסוללה שמביאה 20 אז הייתי פוגע בסוללה ולא בבקר ...
תקנו אותי אם אני טועה ...
אתה צודק בהחלט:D!
הסוללה לא יכולה "לדחוף" לבקר יותר אמפרים ממה שהוא צורך, לכן אפילו אם יש לך סוללה של 40C ובקר של 10A (כמובן שאני סתם מגזים) אף פעם לא יקרה כלום לבקר בגלל הסוללה
לעומת זאת אם יש לך סוללה שיכולה לספק רק כ-30A אבל בקר של 40A שצורך יותר מ-30A קבוע אז אתה בהחלט תהרוס את הסוללה
בכלל למסוקי 450 אני חושב שלמערכת כוח סבירה+ צריך בקר 40A (בתנאי והבקר סיני) וסוללות של לפחות 25C ולטיסה 3D אמיתית (יותר מסתם לופים ורולים) סוללות של 30C
yaron78
26-09-2009, 18:56:03
תודה לכולם על התשובות עכשיו הכל ברור ויש סדר בראש :).....
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.