התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מדליק Flybarless ללא מערכת ייצוב !



ליאור זהבי
29-09-2009, 00:11:31
שמעתי על כאלו שעשו זאת במסוקים קטנים - הבחור המשוגע הזה מראנריידר עשה זאת עם מסוק קאליבר 50 ומדווח על תוצאות מצוינות בטיסה.

להלן הפוסט המעניין שלו:
http://runryder.com/helicopter/t525253p1/?p=4446741#RR

וקצת סרטונים של המסוק בטיסה:

vaxhzM-kETw

RHwlAnv3f-I

אולי כל עניין הייצוב מיותר ? :p

sharonx
29-09-2009, 01:48:40
תסביר בבקשה איך זה עובד

ליאור זהבי
29-09-2009, 01:49:59
פשוט מאוד. המסוק טס ללא ייצוב אלקטרוני וללא ייצוב מכני (פלייבר) ומסתבר שעדיין טס טוב !

המרסק
29-09-2009, 01:56:09
כיצד מתבצעת התנועה לצדדים בטיסה ללא Flybar, האם תנועת הFlybar מוחלפת בתנועה מקבילה של הלהבים הראשיות ?

ליאור זהבי
29-09-2009, 01:58:17
גם במסוק עם פלייבר, הלהבים זזים במקביל לפלייבר תמיד. במסוק ללא פלייבר - כאמור רק הלהבים זזים.

ZvikaF
29-09-2009, 19:46:30
זה ממש מעניין שהתנועות לא מתבדרות .... אין פה שמץ של ייצוב ... אולי יש זוית יותר גדולה בין הלהבים (הדיסקה יותר בצורת חרוט...)

MickeyM
29-09-2009, 21:45:40
אני לא מכיר את המסוק... אבל נכון להגיד שיש לו ביצועים מטורפים עקב הראש המעודכן?

ליאור זהבי
30-09-2009, 00:06:43
הראש שהוא משתמש בו הוא ראש OUTRAGE פלייברלס רגיל.

אופיר נחום
30-09-2009, 14:35:54
שמעתי לפני שנה על מישהו שעשה את זה עם סינרג'י - המסוק טס בסדר ואפילו הגיע לריחוף יציב. הוא העיד שההרגשה מאוד לא נוחה - המסוק לא שומר על כיוון כמו שצריך, ובסוף שם מערכת של מיקאדו.

TooLy
30-09-2009, 16:26:52
ראיתי לא מעט סירטונים כאלו, אפילו יצא לי להטיס מסוק פלייברלס ללא ייצוב אלקטרוני, נורא ואיום.

mosheg
01-10-2009, 07:51:58
מי מרים את הכפפה , למישהו יש אומץ לנסות. יכול להיות שאני אנסה בשלב ראשון להוריד את הפדלים ולאט לאט לקצץ את הפלייבר. עד שאגיע לבכלל בלי אם זה יסתדר.

רעיונות אחרים ? הערות ? אזהרות ?.
אשמח לשמוע.

עמיתפורת
01-10-2009, 08:15:36
נסה על 450 קטן ותטיס רחוק ממך

TooLy
01-10-2009, 08:26:12
מיותר לחלוטין, זה סוג של מלחמה להטיס ללא ייצוב אלקטרוני.

ליאור זהבי
01-10-2009, 10:11:10
זה בדיוק העניין - שהבחור כותב שהמסוק טס חלק ונוח.
מעניין מה הסוד.

guyro
01-10-2009, 10:33:21
זה נראה שאין CCPM , אלא השיטה הקודמת, אולי זה הסוד ?

ליאור זהבי
01-10-2009, 10:48:51
גיא,

היות וההבדל בשיטות היא רק דרך הניהוג של הסוואש (שלחלוטין לא משפיעה על יציבות הכלי) - אני לא חושב שיש קשר. כל מה שקשור ליציבות מבחינת הראש קורה מהסוואש ומעלה במערכת.

ronibee
01-10-2009, 10:53:39
גיא,

נראה לי שרצוי שתלך לאיזה "סדנא" , שתבין טוב יותר...;)

רוני

ziki
01-10-2009, 11:10:41
גיא,

היות וההבדל בשיטות היא רק דרך הניהוג של הסוואש (שלחלוטין לא משפיעה על יציבות הכלי) - אני לא חושב שיש קשר. כל מה שקשור ליציבות מבחינת הראש קורה מהסוואש ומעלה במערכת.

ליאור
המכניקה היא הרי אותה מכניקה !
האם סביר להניח שפשוט מדובר במסוק מאוזן ביותר?
הכוונה להקפדה יתרה על מרכז כובד,להבים,איפוס הסוואש ברמת דיוק גבוה ביותר וכו... דבר המאפשר טיסה חלקה יחסית ללא צורך בהתערבות אלקטרונית לייצוב הכלי?
ציקי

ליאור זהבי
01-10-2009, 11:17:25
התשובה היא לא. גם מסוק מאוזן בקפידה יושפע ע"י תנאים חיצוניים ושאר השפעות חיצוניות.

ziki
01-10-2009, 11:26:24
צודק לא חשבתי על זה.
טוב אז מה שנשאר זה מטיס מיומן שלא ממש מפריע לו לייצב את המסוק תוך כדי טיסה ולכן הוא מעיד על הטסה חלקה.
אחרי הכל המונח הטסה חלקה הוא יחסי לכל אחד :rolleyes:

ליאור זהבי
01-10-2009, 11:31:42
עם האפשרות הזו אני כבר מסכים.

guyro
01-10-2009, 13:17:46
התשובה היא לא. גם מסוק מאוזן בקפידה יושפע ע"י תנאים חיצוניים ושאר השפעות חיצוניות.

לדעתי כל עוד לא ניסית , לא באמת תרגיש, אבל גם סביר להניח שזה טייס מנוסה,

בשביל הניסוי, אני מוכן לתרום רפטור 50 מזווד, רק צריך ראש פלייברלס...

ליאור זהבי
01-10-2009, 13:21:58
גיא,

ישנה סבירות גבוהה שניתן להסב את הראש הקיים ללא קניה של ראש חדש.
אם בכל זאת חשקה נפשך בראש חדש, הראש 50 של OUTRAGE לא יקר נורא.

אופיר נחום
01-10-2009, 23:50:26
יאללה - הרמתי את הכפפה.
אחרי עבודה של שעה יש רפטור נסיוני. מחר ניתן לו ריסוק בגלילות...

ori_lavee
01-10-2009, 23:54:28
יאללה - הרמתי את הכפפה.
אחרי עבודה של שעה יש רפטור נסיוני. מחר ניתן לו ריסוק בגלילות...גדול !

אופיר על תשכח לסתום את החור של הפלייבר עם מסטיק :)

ספר איך היה
בהצלחה
אורי

אופיר נחום
01-10-2009, 23:58:17
זה נשאר כ"אופציה לפלייבר":D

ori_lavee
02-10-2009, 00:03:33
זה נשאר כ"אופציה לפלייבר":Dבגלל זה אמרתי מסטיק ולא אפוקסי...
אתה יודע בשביל האווירודינמיות :rolleyes:

בהצלחה
תעדכן
אורי

אופיר נחום
02-10-2009, 00:06:00
בהצלחה
תעדכן
אורי

מחר בערב אפרסם תמונות של הריסוק...

MickeyM
02-10-2009, 00:25:32
מתי בגלילות?

guyro
02-10-2009, 05:29:56
אופיר , כיוונת מחדש את הפיטצ ?

אופיר נחום
02-10-2009, 08:49:36
התאמתי את אורך המוטות כך שנשמרה זווית 0 באמצע - לא הייתי צריך לגעת בכיוונים.
הזוויות טיפה יותר גדולותֿ- לא משהו שיפריע.

אתה בא היום לגלילות? יהיה שמח. אני אהיה שם בסביביות 2-3

guyro
02-10-2009, 09:59:08
מה נראה לך ? ברור ! , יש מוסיקה ? ;)

ליאור זהבי
02-10-2009, 12:37:36
אופיר,

ההסבה שלך לא טובה. בראש פלייברלס צריך 0 דלתא - ואצלך הדבר לא כך.
שים לב - עליך להאריך את ה-BALLS שעל הגריפים עד 0 דלתא.

avi g
02-10-2009, 16:02:19
הי אופיר כדי לשפר את הסיכויים טוס בתחילה עם הלהבים הכבדות ביותר שתמצא ,ודא שהסרוים שלך בסיקליק חזקים ,הכן אופציות לאקספו בסיקליק אולי פתאום תזדקק לזה,בהצלחה

אופיר נחום
02-10-2009, 23:44:39
אופיר,

ההסבה שלך לא טובה. בראש פלייברלס צריך 0 דלתא - ואצלך הדבר לא כך.
שים לב - עליך להאריך את ה-BALLS שעל הגריפים עד 0 דלתא.

ברור - זה רק לבדיקה, אם זה יעבוד, אני אשנה עוד כמה דברים. אני אשתדל להטיס בעדינות בבדיקה שלא יקפוץ הלינק.

אופיר נחום
02-10-2009, 23:57:36
אגב, נראה לי שאת השינוי בפיטצ' שתיצור הדלתא הזו אני בקושי ארגיש - ננסה ונראה.

ליאור זהבי
03-10-2009, 06:08:22
אני ממתין לשמוע ממך כמה רע הוא טס... :D

TooLy
03-10-2009, 06:24:01
בוקר טוב .
אופיר , מתי אתה מתכוון לעשות את הניסוי ?
הייתי אתמול בגלילות אחרי הצהריים...חשבתי שהניסוי יערך ...:p
בברכת חג שמח.
דרך אגב , יצא לי לראות את רועי מטיס מסוק 90 פלייברלס שבמהלך הטיסה כשלה המערכת . ( לא המסוק שלו ).
שמע , זה מפחיד..
רועי אמר שהתחושה היא כמו סביבון תלוי במרחב שזורק לאן שבא לו...:mad:
עוזי

אופיר נחום
03-10-2009, 09:22:43
הייתי אתמול בגלילות, לא היה בשטח המסוקים אף אחד והאדמה הייתה חרושה - הלכתי לסרט במקום... היום נעשה את הטסט.

MickeyM
03-10-2009, 09:27:11
מתי אתה מגיע היום לגלילות?

ליאור זהבי
03-10-2009, 15:06:58
אז איך היה ?

אופיר נחום
03-10-2009, 16:53:07
אוקיי - עכשיו חזרתי מההטסה - הגריפים אגב היו הפוכים:eek:, הפכתי בשטח והמסוק טס בצורה מטורפת - סייקליק אכזרי ומהיר בלי לגעת בסטיק. קצת הזכיר הטסה של האני-בי רק עם תגובות חזקות בטירוף:D

ההטסה מאוד מלחיצה, אבל ראיתי מה המסוק מסוגל לעשות בלי פלייבר - פשוט רוצח.
השתמשתי גם בלהבים הקלות אז בכלל הוא היה עצבני - למרבה הפלא הוא חזר הביתה בשלום. נראה לי שהדבר הבא שאני קונה זה מערכת ייצוב.

בסיכומו של דבר - אפשר בהחלט להטיס. רק בעדינות. (לא למטיסים עם בהונות:D)

guyro
03-10-2009, 16:59:51
אולי פשוט צריך ל"רכך" עם EXPO ,

איפו הטסת אופיר ?

ziki
03-10-2009, 18:23:16
אוקיי - עכשיו חזרתי מההטסה - הגריפים אגב היו הפוכים:eek:, הפכתי בשטח והמסוק טס בצורה מטורפת - סייקליק אכזרי ומהיר בלי לגעת בסטיק. קצת הזכיר הטסה של האני-בי רק עם תגובות חזקות בטירוף:D

ההטסה מאוד מלחיצה, אבל ראיתי מה המסוק מסוגל לעשות בלי פלייבר - פשוט רוצח.
השתמשתי גם בלהבים הקלות אז בכלל הוא היה עצבני - למרבה הפלא הוא חזר הביתה בשלום. נראה לי שהדבר הבא שאני קונה זה מערכת ייצוב.

בסיכומו של דבר - אפשר בהחלט להטיס. רק בעדינות. (לא למטיסים עם בהונות:D)

יפה מאד אופיר
לקחת קצת מרחק מהמסוק?, נשמע מפחיד.
אפשר לראות תמונות של הראש לאחר השינוי שעשית, מעניין.
ציקי

asafsee
03-10-2009, 18:42:34
המסקנה ההגיונית הבאה זה לחכות למערכת הFBL של ALIGN - ביצועים טובים בעלות נמוכה
ואז אפשר יהיה להטיס רוצח יציב:D:D:D

ליאור זהבי
03-10-2009, 18:43:13
אופיר,

איך היתה היציבות בריחוף ובטיסה?

אופיר נחום
03-10-2009, 21:57:05
הצלחתי להגיע לריחוף יציב מאוד גם בגובה נמוך מעל אספלט- אך היה צריך להחזיק את המסוק בתנועות עדינות בעוד שעם הפלייבר לא צריך כמעט לזוז, כאן הייתה הרגשה של לוליינות. הסייקליק הופך להיות חזק פי כמה והפיטצ' נשאר זהה - זה נותן הרגשה מאוד מוזרה שצריך להתרגל אליה או באמת לשים אקספו על הסייקליק. הגעתי כמה פעמים למצב של מסוק מאונך בנסיון לטוס קדימה. לא העברתי אפילו לאיידל מהפחד שישתחרר הלינק. שמתי לב אגב שנוצר עומס גדול על הראש - בתנועה של הסייקליק אפשר לחנוק מנוע.
אני מתכוון להשאיר בינתיים את הקומבינה הזו - להקטין את הדלתא לאפס ולחזק את הלינקים ואולי לשנות את מנגנון הווש-אאוט למשהו יותר יציב.

עמיתפורת
03-10-2009, 23:19:12
אופיר אתה תותח.
איזה ביצים ותושיה אחינו.
שאפו!

TooLy
03-10-2009, 23:29:52
אופיר אתה תותח.
איזה ביצים ותושיה אחינו.
שאפו!
וואלה..כל הכבוד.
פיספסנו את ההצגה..
עוזי