PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה איזה פרופ מומלץ לשים על מנוע ווברה 50?



noamg
07-10-2009, 22:28:49
?

lior_bar_ami
07-10-2009, 22:41:36
תלוי בטיסן ובייעוד שלו (מהירות, 3D {לא מומלץ}, אווירובטיקה).
כעיקרון המלצות הייצרן הם 10x8 / 11x7 / 12x6 / 13x4.
אני מטיס את ה WEBRA 50 SPEED שלי (בן 7 שנים ואולי יותר) עם 10X8 מתוצרת APC על טיסן אווירובטי CAP232 ומקבל תוצאות מעולות.
אם זה הייעוד שלך אני ממליץ בחום על מידה זו.

ליאור זהבי
07-10-2009, 23:40:08
בעבר היו לי מספר מנועים WEBRA 50 SPEED שרצו יופי על 10X7..

lior_bar_ami
07-10-2009, 23:48:08
10X7 מעט קטן למנוע 50, הוא בגבול העליון של מנוע 46.
כנראה שהמנוע יגיע ל OVER SPEED והבלאי שלו יואץ עם מדחף במידה זו - מה גם שהמלצות היצרן של WEBRA מגדירות מדחף גדול יותר.

ליאור זהבי
07-10-2009, 23:53:25
לא חשבתי שאצליח להכניס תגובה מבלי שתהיה הערה מצידך... :D

בכל אופן - אצלי עבד מצוין לאורך זמן.
בהצלחה.

lior_bar_ami
08-10-2009, 00:07:46
כרגיל אשמח לתת לך סימוכין - אם רק תבקש יפה.
אצל הרבה אנשים מסוק גם טס עם צירים וספינדלים עקומים וטיסן טס עם פרופלור חצי שבור - כי זה טס, זו לא הדרך....
והייתי מצפה ממנהל "אקדמיה" שכמותך לחנך לעבוד בצורה נכונה ולפי המלצות יצרן ולא לפי - "שים זה יעבוד".

אה ואם זו הרגשך, תחסוך מאיתנו את התגובה ואת הסימפוזיון שמגיע אחריה...
תרגיש חופשי לחסוך ממני את המשך גיבובי השטויות הערב - עייפת אותי אתמול.

בתודה,
ליאור

ליאור זהבי
08-10-2009, 00:27:03
כרגיל אשמח לתת לך סימוכין - אם רק תבקש יפה.
אצל הרבה אנשים מסוק גם טס עם צירים וספינדלים עקומים וטיסן טס עם פרופלור חצי שבור - כי זה טס, זו לא הדרך....
והייתי מצפה ממנהל "אקדמיה" שכמותך לחנך לעבוד בצורה נכונה ולפי המלצות יצרן ולא לפי - "שים זה יעבוד".

אה ואם זו הרגשך, תחסוך מאיתנו את התגובה ואת הסימפוזיון שמגיע אחריה...
תרגיש חופשי לחסוך ממני את המשך גיבובי השטויות הערב - עייפת אותי אתמול.

בתודה,
ליאור

עוד תגובה יפה ומכובדת.
המשך כך.

דורונצ'יק
08-10-2009, 00:33:51
עוד תגובה יפה ומכובדת.
המשך כך.

המילה האחרונה תמיד צריכה להיות שלך? :confused:

אתה יודע פעם כתבת לי- RTFM.
אז פאקינג לפני שאתה עונה גש לספר הוראות של-WEBRA (http://www.webra-austria.at/motor.php?lang=EN)קרא אותן היטב, למד אותן
ואחרי זה תגש למקלדת ותכתוב תגובה עניינית.

בניגוד למה שאתה עשית אפילו הבאתי לך קישור מהיר לאתר היצרן.

בהצלחה,

דורון ריבניק.

ליאור זהבי
08-10-2009, 00:35:31
קראתי, למדתי.

אני רק מציין שלי היה נסיון טוב עם משהו שלא כתוב בספר. אין טעם להתרגש.

דורונצ'יק
08-10-2009, 00:40:14
אם הוא היה מומלץ החברה הייתה מציינת אותו בספר לא?!

לא תמיד צריך להיות יותר חכם מהאפיפיור, גם לא תמיד צריך לענות ולהגיד את המילה האחרונה.
אם היא לא נכונה ואתה מטעה אנשים כדאי בכלל לא להגיב.

דורון ריבניק.

ליאור זהבי
08-10-2009, 01:25:29
הנסיון שלי מלמד שהיא נכונה, ואני משתף את הפורום בנסיון הזה (בשביל זה הפורום נועד).
מה הבעיה שלך בדיוק ?

דורונצ'יק
08-10-2009, 01:35:58
שגם עכשיו המילה האחרונה צריכה להיות שלך?

אז בהצלחה. :rolleyes:

דורון ריבניק.

noamg
08-10-2009, 05:51:15
חברים, תודה.
מכיוון שאני הולך על טיסן מהיר אני אשתמש ב- 8*10 על פי הוראת היצרן באתר.
אני מניח ש- 7*10 יעבוד גם עם RPM גבוהה יותר ואם אשתמש בדלק טוב אז הוא גם יתחמם פחות.
נעשה נסיונות. בכל מקרה מכיוון שאני לפני הרצה אני אתחיל עם הגדול יותר.

תודה לכולכם.

ori_lavee
08-10-2009, 06:10:09
חברים, תודה.
מכיוון שאני הולך על טיסן מהיר אני אשתמש ב- 8*10 על פי הוראת היצרן באתר.
אני מניח ש- 7*10 יעבוד גם עם RPM גבוהה יותר ואם אשתמש בדלק טוב אז הוא גם יתחמם פחות.
נעשה נסיונות. בכל מקרה מכיוון שאני לפני הרצה אני אתחיל עם הגדול יותר.

תודה לכולכם.אני מכיר את המנוע הזה מצויין.
הפרופ שהמליץ בר עמי (זה שבחרת להשתמש בו) הוא המתאים.
(עם 10x7 בסבירות גבוה תקבל סל"ד גבוהה מדי - סל"ד גבוהה מדי = חוסר יעילות).

באופן כללי לטיסן ארובטי הייתי בוחר דווקא 11x7 אולי 12x6 ואני אסביר.

פרופלור בוחרים בהתאם לטיסן אותו מטיסים (לכל מנוע תחום מסויים של פרופלורים מתאימים).
חוק האצבע אומר : פיץ' (פסיעה) = מהירות / אורך = התמדה.

ז"א לטיסן מהיר הייתי בוחר 10x8
לטיסן טריינר הייתי בוחר 11x7
לסיטן ארובטי (F3A) הייתי בוחר 12x6
לטיסן 3D הייתי בוחר 13x4


אורי

DarZeelon
08-10-2009, 15:29:23
נועם,


בנוגע למנוע זה, אני מסכים דווקא עם ליאור זהבי; לפחות בסטאפ המיועד לנצל את יכולותיו של המנוע בסל"ד גבוהים. כלומר שאם אתה מעוניין להשתמש במפלט חופשי יחסית, או בצינור-תהודה המכוון לסל"ד סביב 15,000 ומעלה, דווקא מדחף 10x7 יהיה מתאים מאוד ולסל"ד סביב סביב 16,000 ומעלה, אפילו מדחף 10x6 יהיה מתאים (אידאלי לביצוע ההרצה!).

אדם שרכש ממני בזמנו מדחפי בולי קלאבמן במידה 10.5x7 עבור מנוע זה, טען שהמנוע לא מצליח לעלות לסל"ד מספקים...

לעומת זאת, אם אתה מעוניין לנצל את כוחו של המנוע בסל"ד נמוכים יותר, סביב 12,500-14,000, בשימוש במפלט 'דוד', או 'פיטס', או בצינור-תהודה ארוך המתאים לסל"ד כאלה, המידות המתאימות הן 10x8/9, או 11x6/7.

לסל"ד נמוכים עוד יותר הייתי ממליץ על 12x6, או על 13x4, אבל הם 'יעשו צחוק' מהתזמון הדי רדיקלי של המנוע הזה, משהו כמו לנסוע 40 קמ"ש בהילוך הגבוה...

כמו-כן, איני מסכים שהפעלת המנוע בסל"ד גבוהים (אך עדיין סבירים) תביא לבלאי מואץ...
המיסבים עמידים ב-32 אלף ו-36 אלף סל"ד בהתאמה. והחלקים, במנוע שסיים הרצה תקינה, אינם מחליקים זה על זה, אלא על שכבת שמן דקיקה המפרידה ביניהם.

לגבי נושא ההרצה של המנוע, אין שיטה עדיפה על זו המתוארת בת'רד זה (http://www.rcuniverse.com/forum/Tapered%2DBore_Engine_Break%2Din_%2D_Upgraded/m_1850473/tm.htm). ההסבר לכך בגוף הת'רד.

הרצה עשירה וקרה במנוע ABC/ABN, עלולה להסתיים בקילוף הניקל מהשרוול; מה שחזיתי מראש וגם ראיתי בפועל, במנוע של מישהו בראשון-לציון שהתעקש על הרצה 'בשיטה שלו'...

MYHOBBY
08-10-2009, 18:52:33
לפותח השרשור.
היה לי המון ווברות ודבר ראשון אל תרכיב APC.
תרכיב פרופ 11/8 מאסטר שהוא הרבה יותר קל ולמנוע יהיה יותר קל להגיע איתו לטורים.
זאת המלצתי לאחר ניסיון רב עם המנועים הללו.
זה יתן תוצאות טובות מבלי לגרום לבלאי מהיר.

מושיק
08-10-2009, 21:10:02
בזמנו גם אני הרכבתי על ווברה 50 פרופלור 10X7 תוצאות מעולות ואפילו הוא החזיק 10 שנים,הוא הייה מחזיק עוד יותר אילו לא היה עף לי הפרופ בטיסה.:o

DarZeelon
08-10-2009, 22:15:52
...והייתי מצפה ממנהל "אקדמיה" שכמותך לחנך לעבוד בצורה נכונה ולפי המלצות יצרן...



ליאור,


בכל הנוגע להפעלת מנועי טיסנים, אני מתוך בחירה לא פועל על-פי המלצות היצרן באופן עיוור וגם לא ממליץ לאחרים לעשות כן...

אם תקרא את הוראות ההרצה של רוב מנועי OS, למשל, תגלה שהן ערוכות על פי הצרכים של מנועים בעלי טבעות-בוכנה ... כלומר שלמנועי ABL/ABN, המהווים את רוב השוק של חברת OS, השיטה המתוארת במדריך אינה מתאימה.

היבואן האמריקאי של OS, כתב את ההוראות האלה (http://osengines.com/faq/product-faq.html#q2), ב-Q&A שלו...
הוראות אלה סותרות בעליל את הכתוב במדריך המצורף למנוע.
הן מנוסחות כך כי ההוראות במדריך עלולות, לדעתם, להזיק למנוע ולבטח לא תמקסמנה את תוחלת-חייו...

אז, לפי אלו 'הוראות יצרן' לפעול; אלה של האנשים הטכניים, או אלה של אנשי השיווק, המעוניינים שתחליף חלקים בתכיפות יתרה?


בנוסף, אם תקרא את מידות המדחפים המומלצות ע"י OS, למנוע ה-55 שלהם, תראה את זה: Recommended Props: 12x7-8, 13x6-7
...

האם תעז להשתמש במדחף 13x7 על המנוע הזה? אני בטוח שלא...

ההמלצות מקורן לא במחלקה הטכנית של היצרן, אלא, כנראה, במחלקת העיתונות ויחסי-הציבור...
מטרתן; לשמור על אתרי הטסה, באמצעות הפחתת הרעש... לשמור על המנוע? אל תצחיק אותי...

MYHOBBY
08-10-2009, 22:18:31
ליאור,


בכל הנוגע להפעלת מנועי טיסנים, אני מתוך בחירה לא פועל על-פי המלצות היצרן באופן עיוור וגם לא ממליץ לאחרים לעשות כן...

אם תקרא את הוראות ההרצה של רוב מנועי OS, למשל, תגלה שהן ערוכות על פי הצרכים של מנועים בעלי טבעות-בוכנה ... כלומר שלמנועי ABL/ABN, המהווים את רוב השוק של חברת OS, השיטה המתוארת במדריך אינה מתאימה.

היבואן האמריקאי של OS, כתב את ההוראות האלה (http://osengines.com/faq/product-faq.html#q2), ב-Q&A שלו...
הוראות אלה סותרות בעליל את הכתוב במדריך המצורף למנוע.
הן מנוסחות כך כי ההוראות במדריך עלולות, לדעתם, להזיק למנוע ולבטח לא תמקסמנה את תוחלת-חייו...

אז, לפי אלו 'הוראות יצרן' לפעול; אלה של האנשים הטכניים, או אלה של אנשי השיווק, המעוניינים שתחליף חלקים בתכיפות יתרה?


בנוסף, אם תקרא את מידות המדחפים המומלצות ע"י OS, למנוע ה-55 שלהם, תראה את זה: Recommended Props: 12x7-8, 13x6-7
...

האם תעז להשתמש במדחף 13x7 על המנוע הזה? אני בטוח שלא...

ההמלצות מקורן לא במחלקה הטכנית של היצרן, אלא, כנראה, במחלקת העיתונות ויחסי-הציבור...
מטרתן; לשמור על אתרי הטסה, באמצעות הפחתת הרעש... לשמור על המנוע? אל תצחיק אותי...




+!

lior_bar_ami
08-10-2009, 22:50:48
ליאור,


בכל הנוגע להפעלת מנועי טיסנים, אני מתוך בחירה לא פועל על-פי המלצות היצרן באופן עיוור וגם לא ממליץ לאחרים לעשות כן...

אם תקרא את הוראות ההרצה של רוב מנועי OS, למשל, תגלה שהן ערוכות על פי הצרכים של מנועים בעלי טבעות-בוכנה ... כלומר שלמנועי ABL/ABN, המהווים את רוב השוק של חברת OS, השיטה המתוארת במדריך אינה מתאימה.

היבואן האמריקאי של OS, כתב את ההוראות האלה (http://osengines.com/faq/product-faq.html#q2), ב-Q&A שלו...
הוראות אלה סותרות בעליל את הכתוב במדריך המצורף למנוע.
הן מנוסחות כך כי ההוראות במדריך עלולות, לדעתם, להזיק למנוע ולבטח לא תמקסמנה את תוחלת-חייו...

אז, לפי אלו 'הוראות יצרן' לפעול; אלה של האנשים הטכניים, או אלה של אנשי השיווק, המעוניינים שתחליף חלקים בתכיפות יתרה?


בנוסף, אם תקרא את מידות המדחפים המומלצות ע"י OS, למנוע ה-55 שלהם, תראה את זה: Recommended Props: 12x7-8, 13x6-7
...

האם תעז להשתמש במדחף 13x7 על המנוע הזה? אני בטוח שלא...

ההמלצות מקורן לא במחלקה הטכנית של היצרן, אלא, כנראה, במחלקת העיתונות ויחסי-הציבור...
מטרתן; לשמור על אתרי הטסה, באמצעות הפחתת הרעש... לשמור על המנוע? אל תצחיק אותי...



דר עד כאן דיברת לעניין חבל שתתחיל עם ספקולציות ללא שחר ובסיס.
את תיאוריית הקונספירציה אפשר להשאיר לחברה של NASA עם הנחיתה על הירח, היתה - או לא?

אחת הבעיות שלנו כציבור טיסנאים היא שאנחנו יודעים יותר טוב מכולם - כולל מהיצרן עצמו, שהרי בטוח "רוצה לדפוק אותנו". אותה גישה שמאפיינת אותנו כציבור גם ברכישות בחנויות בארץ, אותה גישה שדפקה אותנו וכנראה עוד תדפוק אותנו רבות.
לפעמים מיטשטש לאנשים הגבול הדק שבין צרכנות חכמה ללכת עם הראש בקיר.
ולענייננו, תרצה או לא - אני על יצרן אוסטרי משובח כמו WEBRA סומך בעיניים עצומות.
לא הייתי שותף בתהליך ההנדסה או הייצור של המנוע שלהם ולכן אני סומך על אלו שכן היו שהם יודעים מה הם עושים/ממליצים. אם חשקה נפשי בניסיונות כאלו או אחרים - אין עם זה שום בעיה, ואף אני מבצע כאלו בעצמי לא מעט!! אך מידת ההגינות אומרת לשמור את הניסויים הללו לכיסי, ולא להמליצם לאנשים אחרים תוך גרימת נזק פוטנציאלי לציודם ו/או לכיסם של אלו שיקחו את המלצתי.

לילה טוב,
ליאור

אבי סירוטה
09-10-2009, 00:25:03
דר עד כאן דיברת לעניין חבל שתתחיל עם ספקולציות ללא שחר ובסיס.
את תיאוריית הקונספירציה אפשר להשאיר לחברה של NASA עם הנחיתה על הירח, היתה - או לא?

אחת הבעיות שלנו כציבור טיסנאים היא שאנחנו יודעים יותר טוב מכולם - כולל מהיצרן עצמו, שהרי בטוח "רוצה לדפוק אותנו". אותה גישה שמאפיינת אותנו כציבור גם ברכישות בחנויות בארץ, אותה גישה שדפקה אותנו וכנראה עוד תדפוק אותנו רבות.
לפעמים מיטשטש לאנשים הגבול הדק שבין צרכנות חכמה ללכת עם הראש בקיר.
ולענייננו, תרצה או לא - אני על יצרן אוסטרי משובח כמו WEBRA סומך בעיניים עצומות.
לא הייתי שותף בתהליך ההנדסה או הייצור של המנוע שלהם ולכן אני סומך על אלו שכן היו שהם יודעים מה הם עושים/ממליצים. אם חשקה נפשי בניסיונות כאלו או אחרים - אין עם זה שום בעיה, ואף אני מבצע כאלו בעצמי לא מעט!! אך מידת ההגינות אומרת לשמור את הניסויים הללו לכיסי, ולא להמליצם לאנשים אחרים תוך גרימת נזק פוטנציאלי לציודם ו/או לכיסם של אלו שיקחו את המלצתי.

לילה טוב,
ליאור

מסכים עם לב"ע. יש יצרן ויש יצרן. "תיאוריות קונספירציה" כאלו ואחרות קיימות(ואני מכיר אישית ולעומק יצרן של מוצר כלשהו שתכנן, שיפר וייצר מוצר כל כך טוב עד שלא היו בו כלל תקלות ואחרי כחמש שנות שימוש חזר לתכנון המקורי כדי למכור חלקי חילוף!)לפעמים, מה לעשות, היצרן לאו דווקא רואה את האמינות\ביצועים לעיני רוחו. סופרי האפונים קובעי מדיניות באותה מידה אם לא יותר ממחלקות הנדסה ופיתוח.
מצד שני יש את הניסיון הנרכש בעולם לאורך שנים, טיסנים, סוגי ומקומות הטסה וטיסנאים שונים ומשונים. לניסיון שכזה אין תחליף. בסופו של דבר כל אחד יעשה מה שנראה לו מתאים או לחילופין ילך אחרי העדר או "מורה נבוכים" כזה או אחר.


אגב, ה Webra 50 speed שלי מצוייד ב APC 12X6 ושניהם יחד מושכים מצויין Pulse 50 של מוסך 9.

אבי סירוטה
09-10-2009, 00:27:52
מסכים עם לב"ע. יש יצרן ויש יצרן. "תיאוריות קונספירציה" כאלו ואחרות קיימות(ואני מכיר אישית ולעומק יצרן של מוצר כלשהו שתכנן, שיפר וייצר מוצר כל כך טוב עד שלא היו בו כלל תקלות ואחרי כחמש שנות שימוש חזר לתכנון המקורי כדי למכור חלקי חילוף!)לפעמים, מה לעשות, היצרן לאו דווקא רואה את האמינות\ביצועים לעיני רוחו. סופרי האפונים קובעי מדיניות באותה מידה אם לא יותר ממחלקות הנדסה ופיתוח.
מצד שני יש את הניסיון הנרכש בעולם לאורך שנים, טיסנים, סוגי ומקומות הטסה וטיסנאים שונים ומשונים. לניסיון שכזה אין תחליף. בסופו של דבר כל אחד יעשה מה שנראה לו מתאים או לחילופין ילך אחרי העדר או "מורה נבוכים" כזה או אחר.

אגב, ה Webra 50 speed שלי מצוייד ב APC 12X6 ושניהם יחד מושכים מצויין Pulse 50 של מוסך 9.

lior_bar_ami
09-10-2009, 00:34:55
כעיקרון המלצות הייצרן הם 10x8 / 11x7 / 12x6 / 13x4


אגב, ה Webra 50 speed שלי מצוייד ב APC 12X6 ושניהם יחד מושכים מצויין Pulse 50 של מוסך 9.

משום מה זה לא מפתיע אותי... ;)

אגב - לב"ע זה כינוי שעוד לא קיבלתי אף פעם :):)

ליאור זהבי
09-10-2009, 00:45:40
הפורום מיועד בין היתר לשיתוף של נסיון מעשי מהשטח, אל תשכחו את זה.

אין שום חוסר אחריות בכך.

ziki
09-10-2009, 09:44:10
ליאור & ליאור

את שניכם אני לא מכיר אישית אבל ממעקב אחר התגובות שלכם והידע שיש לכם ניתן להבין בבירור שלשניכם המון ניסיון מקצועי בתחום ולשניכם יש את הנכונות לעזור.

שניכם צודקים, מצד אחד כדאי לעבוד לפי המלצות יצרן (בכל תחום) וכדאי לציין את זה בתגובות.
מצד שני הפורום אכן נועד להפרות ידע ע"פ ניסיון אישי של אנשים וביחוד ע"י אנשים שיש להם ניסיון רב.
לא זה פסול ולא זה להפך לשני הפרמטרים הנ"ל ערך מוסף.

אז במקום לעקוץ אחד את השני שימו את האגו בצד, אחרי הכל מדובר בתחביב שאם לא נהנה ממנו מה זה שווה.

"אם לא נהיה תלויים אחד בשני נהיה תלויים אחד ליד השני"
תחשבו על זה
ציקי

ליאור זהבי
09-10-2009, 11:42:16
ציקי,

אתה צודק לחלוטין ואני מסכים איתך לחלוטין. אך לדאבוני עמיתי בוחר "לתקן" כל תגובה שלי בפורום לכל שרשור כמעט, רק למען ההצקה, באופן שיטתי, במסווה שמדובר בשיתוף מידע. לא מקרי שהוא מגיב לכל השרשורים להם אני מגיב - ראה את הסטוריית ההודעות ותבין.

במשך כשנתיים נהגתי איתו כאויר, והתעלמתי. באיזשהו שלב שהבנתי שאפילו זה לא עזר, חזרתי להגיב.
למען האמת - עלי לחזור שוב למדיניות ההתעלמות ולתת לו להמשיך *לנסות* להציק... זה יהיה הכי טוב.

אני תמיד נדהם מכך שעדיין ישנם חברי פורום שלא רואים שכל התגובות שלו כלפיי הן רק למען ההצקה ותו לא.

למרות שאיננו מכירים, אני מתרשם שאתה בחור נבון, רציני ושקול. פנה להסטוריית ההודעות ואני בטוח שתיווכח על מה אני מדבר.

ziki
09-10-2009, 13:02:11
ציקי,

אתה צודק לחלוטין ואני מסכים איתך לחלוטין. אך לדאבוני עמיתי בוחר "לתקן" כל תגובה שלי בפורום לכל שרשור כמעט, רק למען ההצקה, באופן שיטתי, במסווה שמדובר בשיתוף מידע. לא מקרי שהוא מגיב לכל השרשורים להם אני מגיב - ראה את הסטוריית ההודעות ותבין.

במשך כשנתיים נהגתי איתו כאויר, והתעלמתי. באיזשהו שלב שהבנתי שאפילו זה לא עזר, חזרתי להגיב.
למען האמת - עלי לחזור שוב למדיניות ההתעלמות ולתת לו להמשיך *לנסות* להציק... זה יהיה הכי טוב.

אני תמיד נדהם מכך שעדיין ישנם חברי פורום שלא רואים שכל התגובות שלו כלפיי הן רק למען ההצקה ותו לא.

למרות שאיננו מכירים, אני מתרשם שאתה בחור נבון, רציני ושקול. פנה להסטוריית ההודעות ואני בטוח שתיווכח על מה אני מדבר.

ליאור
אני באמת מעריך אותך מקצועית ואין מה לעשות, בכל מסגרת בחיים שמעורבים בה הרבה אנשים תמיד יהיו כאלו שלא מסתדרים איתם, תתפלא אבל גם אני לא מסתדר עם כולם.
אני מכיר טוב את ההיסטוריה ואין טעם לחפור שוב מפני שזאת לא היתה הכוונה.
כמוך, כמוני וכמו ליאור בר עמי אף אחד לא מושלם ולכל אחד יש ימים טובים יותר וימים טובים פחות.
בכל זאת יש משהו אחד משותף והוא תחביב מרתק אליו כולם פה שותפים.
לא מסכים עם תגובה שנכתבה, ענה לעניין באופן הכי מקצועי שאתה יודע (ואני יודע שאתה יודע) והמשך הלאה, בסוף הצד השני יבין וירד מהעניין גם אם ייקח לו זמן.
אגב ההערה האחרונה מכוונת גם לצד השני.
יאללה עזבו אתכם משטויות אני הולך להטיס!
שבת שלום (דגש על שלום חברה :))
ציקי

ליאור זהבי
09-10-2009, 13:06:03
http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif

נח נח
09-10-2009, 13:08:03
ליאור
אני באמת מעריך אותך מקצועית ואין מה לעשות, בכל מסגרת בחיים שמעורבים בה הרבה אנשים תמיד יהיו כאלו שלא מסתדרים איתם, תתפלא אבל גם אני לא מסתדר עם כולם.
אני מכיר טוב את ההיסטוריה ואין טעם לחפור שוב מפני שזאת לא היתה הכוונה.
כמוך, כמוני וכמו ליאור בר עמי אף אחד לא מושלם ולכל אחד יש ימים טובים יותר וימים טובים פחות.
בכל זאת יש משהו אחד משותף והוא תחביב מרתק אליו כולם פה שותפים.
לא מסכים עם תגובה שנכתבה, ענה לעניין באופן הכי מקצועי שאתה יודע (ואני יודע שאתה יודע) והמשך הלאה, בסוף הצד השני יבין וירד מהעניין גם אם ייקח לו זמן.
אגב ההערה האחרונה מכוונת גם לצד השני.
יאללה עזבו אתכם משטויות אני הולך להטיס!
שבת שלום (דגש על שלום חברה :))
ציקי

חזק ואמץ אחי.
אני חיב לציין שכל תגובה שלך היא חזקה כסלע.

שבת שלום, אביב.

morielp
09-10-2009, 15:20:16
יש לי מנוע כזה על הטיסן שלי ..(F15)
שמתי עליו APC 10X8 וזה מצוין
תנסה

lior_bar_ami
09-10-2009, 15:48:17
ציקי,

אתה צודק לחלוטין ואני מסכים איתך לחלוטין. אך לדאבוני עמיתי בוחר "לתקן" כל תגובה שלי בפורום לכל שרשור כמעט, רק למען ההצקה, באופן שיטתי, במסווה שמדובר בשיתוף מידע. לא מקרי שהוא מגיב לכל השרשורים להם אני מגיב - ראה את הסטוריית ההודעות ותבין.

במשך כשנתיים נהגתי איתו כאויר, והתעלמתי. באיזשהו שלב שהבנתי שאפילו זה לא עזר, חזרתי להגיב.
למען האמת - עלי לחזור שוב למדיניות ההתעלמות ולתת לו להמשיך *לנסות* להציק... זה יהיה הכי טוב.

אני תמיד נדהם מכך שעדיין ישנם חברי פורום שלא רואים שכל התגובות שלו כלפיי הן רק למען ההצקה ותו לא.

למרות שאיננו מכירים, אני מתרשם שאתה בחור נבון, רציני ושקול. פנה להסטוריית ההודעות ואני בטוח שתיווכח על מה אני מדבר.

עד מתי רגשי הנחיתות והרחמים העצמיים ימשיכו?

אתה לא מעניין אותי / חשוב לי ברמה שאני אטריח את עצמי ב*לנסות* להציק לך...

אבל נחמד לדעת שאני מספיק חשוב לך כדי שההפך יהיה הנכון - הפוסל במומו פוסל (AS ALWAYS).

מ PAM כבר גורשת, נאלצת לשלוח SMSים של התנצלות כדי לא להתבע על הוצאות דיבה - עד מתי תמשיך בדרכך??

עזוב כבר את הילדותיות והשטויות ותהנה מהתחביב!

ליאור

ziki
09-10-2009, 16:33:53
עד מתי רגשי הנחיתות והרחמים העצמיים ימשיכו?

אתה לא מעניין אותי / חשוב לי ברמה שאני אטריח את עצמי ב*לנסות* להציק לך...

אבל נחמד לדעת שאני מספיק חשוב לך כדי שההפך יהיה הנכון - הפוסל במומו פוסל (AS ALWAYS).

מ PAM כבר גורשת, נאלצת לשלוח SMSים של התנצלות כדי לא להתבע על הוצאות דיבה - עד מתי תמשיך בדרכך??

עזוב כבר את הילדותיות והשטויות ותהנה מהתחביב!

ליאור

ליאור
אתה מתחיל בלי להודיע וממשיך בלי הודיע? :)
די, נגמר, אמרנו שבת שלום לא?
אני באמת לא מאמין שכל אחד מכם פגע בשני ברמה כזו שמצדיקה ירידה לרמה הזו.
כמי שקורא את הדברים מהצד זה נראה כמו מריבה בין שני ילדים קטנים לכן אכניס בדיחה שקשורה לאגו, ככה אתם יודעים להפשרת האווירה:

יום אחד פיל שומע קריאות מצוקה ביער.הפיל חיפש ומצא עכבר תקוע בגזע עץ.
אומר לו העכבר: בו עזור לי לצאת.
אומר הפיל: למה מה יצא לי מזה
אומר העכבר: מה אכפת לך אולי פעם תצטרך עזרה אז אני אחזיר לך
צוחק הפיל: אתה? מה אתה כבר מסוגל לעשות ושולף את העכבר עם הזין (סליחה על הביטוי) מהעץ.
העכבר אומר תודה והולך לדרכו.
עובר זמן והעכבר שומע קריאות מצוקה ביער.מחפש ומוצא את הפיל תקוע בבור.
אומר העכבר: חכה פה אני כבר בא לעזור.
שואל הפיל בזילזול: אך אתה יכול לעזור?
אומר העכבר: יכול גם יכול אני כבר חוזר!
הולך העכבר וחוזר לאחר 5 דקות עם גיפ האמר וקננת. משחרר כבל ואומר לפיל תחזיק חזק אני מושך אותך החוצה.
הוציא העכבר את הפיל מהבור והפיל הודה לעכבר.

מה מוסר השכל מכל הסיפור?
אם יש לך זין מספיק גדול אז כנראה שאתה לא צריך גיפ האמר :D

חברה שימו את האגו בצד ותהנו מהתחביב
ועכשיו לשני הליאורים באמת
שבת שלום !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ציקי

lior_bar_ami
09-10-2009, 16:56:52
בדיחה מצחיקה :D

ציקי באמת שאין ולו שמץ של רצון או אנרגיה להמשיך את השטות הזו.

אני משיב לך בברכת שבת שלום וטובה - שלי תהיה כזו, היום ישבתי בתוך L-39 ALBATROSS וראיתי MIG-29 מקרוב!!!!

ziki
09-10-2009, 17:09:59
בדיחה מצחיקה :D

ציקי באמת שאין ולו שמץ של רצון או אנרגיה להמשיך את השטות הזו.

אני משיב לך בברכת שבת שלום וטובה - שלי תהיה כזו, היום ישבתי בתוך L-39 ALBATROSS וראיתי MIG-29 מקרוב!!!!

וואלה אם הצלחתי להוציא ממך את העצבים וגם איזה חיוך קטן אז זה היה שווה.
עכשיו נשאר שליאור השני יאהב את הבדיחה.
מיג 29 לא זכיתי לראות מקרוב אבל היום זכיתי לראות בפעם הראשונה את המסוק של רועי, TREX 600 פלייבארלס חשמלי בפעולה.
תשמע, זה משהו שלא רואים כל יום, איזה כלי מהיר !!! פשוט רוצח !!!
והרעש מהלהבים מיליון דולר !!!
רועי טוען שמדד 170 קמ"ש, לדעתי הוא מגיע ליותר.
מכל המסוקים שראיתי עד היום (כולל בחו"ל) זה היה הדבר הקרוב ביותר לשלמות!
חייבים לממש דבר כזה על 700.
ציקי

lior_bar_ami
09-10-2009, 17:23:49
מומש כבר - יש שניים כאלו בארץ (700ים פלייברלס).
האחד גם של רועי, והשני - נחש... ;)

שלי

:):)

ziki
09-10-2009, 17:35:07
מומש כבר - יש שניים כאלו בארץ (700ים פלייברלס).
האחד גם של רועי, והשני - נחש... ;)

שלי

:):)

טוב אז אין מה לעשות
צריך לבוא גם לפלמחים
:)

lior_bar_ami
09-10-2009, 17:50:44
בכיף!!

אני בארץ עוד 10 ימים...

תרשום תרשום, שיהיה לך:
0546686485 ;)

ליאור

ziki
09-10-2009, 18:23:22
בכיף!!

אני בארץ עוד 10 ימים...

תרשום תרשום, שיהיה לך:
0546686485 ;)

ליאור

רשמתי
אם לא אספיק להגיע אז לפחות שיהיה לי כשאקנה את ה 700 שלי יום אחד ואצטרך ייעוץ.
נב: תראה מאז הבדיחה שלי כמה סמיילי יש לך, נו זה לא יותר טוב?
ציקי ;)

ziki
09-10-2009, 20:45:44
חזק ואמץ אחי.
אני חיב לציין שכל תגובה שלך היא חזקה כסלע.

שבת שלום, אביב.

תודה אביב
שלום בית הוא דבר חשוב.
ציקי

Shahar_Hz
09-10-2009, 21:29:31
מנסיוני 10X7 קטן על מנוע 50, אני מטיס עם FX46 + טיון פייפ ופרופ 10X7 ומגיע איתו לOVERSPEED לכן זה ברור שזה יהיה פרופ קטן מדי.

DarZeelon
10-10-2009, 11:14:37
מנסיוני 10X7 קטן על מנוע 50, אני מטיס עם FX46 + טיונד-פייפ ופרופ 10X7 ומגיע איתו לOVERSPEED לכן זה ברור שזה יהיה פרופ קטן מדי.

שחר,


פרש בבקשה למה אתה מתכוון, כשאתה קובע שהמנוע ב-overspeed...

אפילו לפני קבלת הפירוש שלך, אני קובע שאתה טועה; לפחות מבחינת ניצול יכולתו של המנוע לייצר הספק.
המנוע לא יהיה ב-overspeed מהסוג המזיק, אפילו אם תצפין מעבר ל-18,000 סל"ד.

בארצות הברית, המדחף המקובל ביותר למנוע OS.46AX, הוא 10x6.
עם הדלק המקובל שם; 15% ניטרו, המנוע מגיע על הקרקע ל-14,400-14,200 סיבובים לדקה; מה שממצה למעשה את יכולתו להוציא הספק.

ה-unloading של המנוע בטיסה במהירות גבוהה, מתון יחסית, שכן עקומת-ההספק בירידה (כשהמנוע מצויד במשתיק הסטנדרטי).

צינור-התהודה איתו אתה מטיס, יכול להיות מכוון לסל"ד שאתה רוצה...
אתה יכול להאריכו באופן אופטימלי ולהשתמש במדחף 12x7, או שאתה יכול לקצרו ולהוציא ביצועים מרביים עם מדחף 9x6...
אם המערכת שיש לך היא pre-tuned של Macs, ההוראות המפורשות שלהם קובעות שלביצועים אופטימליים, עליך להשתמש במדחף 10x6!

מדחף 10x7 יסובב ע"י מנוע זה, באיזור 13,000-13,500 סל"ד וימצה את 'החלק הבשרני' של עקומת ההספק. מדחף 11x6 יעשה זאת היטב, עם פחות מהירות ויותר סחב.


מנוע הווברה מפיק יותר הספק ממנוע ה-OS, בסל"ד גבוהים יותר. לכן, מדחפים באותן מידות יפעלו איתו היטב.