התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! T-Rex 600 ESP on Fire



sagi
10-10-2009, 11:11:12
למי שעוד לא הבין המסוק שלי עלה באש היום בסוללה ה-3 :(
מדובר על מנוע מקורי ובקר מקורי פיניון 15T וגרף של 98 בקצוות ו-85 באמצע.
2 טיסות ראשונות עברו בסדר והמנוע כולל הבקר לא עברו התחממות יתר.
בסוללה ה-3 לאחר 4 דקות של 3D המנוע איבד עוצמה והחלטתי להנחית את המסוק.
במרחק של 10 ס"מ ואולי פחות המנוע פשוט כבה והמסוק נכנס לקאט.....
לאחר כ-3 שניות מהנחיתה התחיל לצאת עשן מכיוון המנוע/בקר אחד החברים בשטח
מיהר והביא מטף לכבות את האש אשר התחילה לנבוע מכיוון המנוע....
לאחר כיבוי השריפה גילינו כי הבקר התפרק והתפחם ל-3 חלקים ....
לסוללה לא נגרם כל נזק מלבד אבקת הכיבוי, את המנוע צריך לבדוק....
חשוב לציין כי הבקר ישב מתחת למסוק !
בקיצור לאחר 4 דקות מטורפות של 3D חזק זו התוצאה.
האם מישהו יכול להסביר מדוע או למה מנוע יחסית חדש שעבר 17 טיסות נשרף ???

מפרט המסוק :
סרוואים של SAVOX
סוללה למקלט RHINO
סוללה למנוע HYprion 5000 25C G3
מנוע ובקר מקורים
גי'רו JR 770
s 9254

guyro
10-10-2009, 11:53:17
קורה, אל תחפש סיבה מיוחדת (רוב הסיכוי שהבקר לא עמד בעומס...) , מומלץ להחליף מנוע ובקר , רצוי לא של ALIGN...

sagi
10-10-2009, 12:01:39
יש המלצות מיוחדות ??
חשבתי על הסט הבא :
מנוע סקורפיון 4025 1100KV
עם בקר של Castle Creations Phoenix Ice Lite 100A

סה"כ נזק 240$ לפני משלוח :(

Shahars
10-10-2009, 12:04:22
קודם כל משתתף בצערך... נשמע רע!

האם העצה לא להשתמש בסט של אליין נכונה גם ל500?

תודה מראש
שחר

SHAHAR AB
10-10-2009, 12:06:44
קורה, אל תחפש סיבה מיוחדת (רוב הסיכוי שהבקר לא עמד בעומס...) , מומלץ להחליף מנוע ובקר , רצוי לא של ALIGN...

כשאתה אומר קורה אז זו בעיה סידרתית , אני פעם ראשונה שומע על זה ועכשיו אני בדיוק מסיים בניה של ESP השאלה אם מישהו מחברי הפורום שמע על סוג כזה של בעיה??????????????
בכל מקרה מקווה שהנזק הוא לא גדול ,אגב היום הסקידו שלי גם נישתל יפה באדמה .

ori_lavee
10-10-2009, 12:08:22
אני כנראה בר מזל, אצלי ה 600ESP עבר כבר מעל 200 טיסות עם הבקר והמנוע המקוריים
חלק מהטיסות ב 3D אגרסיבי מאוד עם ליאור בר עמי ואלון בקר.

היום החלטתי סופית להשבית את המסוק עד להרכבת המנוע החדש (סקורפיון 4025) גם את הבקר אני שוקל להחליף.
המסוק שלי כבר "עייף" מאוד...

לצערי המנוע והבקר של ALIGN לא פאר היצירה (בלשון המעטה) :cool:

אורי

Shahars
10-10-2009, 12:19:59
אני כנראה בר מזל, אצלי ה 600ESP עבר כבר מעל 200 טיסות עם הבקר והמנוע המקוריים
חלק מהטיסות ב 3D אגרסיבי מאוד עם ליאור בר עמי ואלון בקר.

היום החלטתי סופית להשבית את המסוק עד להרכבת המנוע החדש (סקורפיון 4025) גם את הבקר אני שוקל להחליף.
המסוק שלי כבר "עייף" מאוד...

לצערי המנוע והבקר של ALIGN לא פאר היצירה (בלשון המעטה) :cool:

אורי

מהי כמות הפעמים הסבירה שניתן להשתמש במנוע ובבקר?
יש להם אורך חיים עד כדי כך מוגבל?

guyro
10-10-2009, 12:30:30
קודם כל משתתף בצערך... נשמע רע!

האם העצה לא להשתמש בסט של אליין נכונה גם ל500?

תודה מראש
שחר

לא, הסט של ה-500 לא רע בכלל, ב-600 לא הצליחו בדגמים הקודמים וגם בדגם הנוכחי עושה הרושם שאורך חיי המנוע והבקר לא גבוהים

Shahars
10-10-2009, 12:40:02
תודה גיא... הרגעת אותי קצת.

גם ככה הוצאתי לא מעט זוזים על המסוק הזה ועכשיו לשמוע שהמנוע והבקר שלו לא משהו היה עושה לי צרבת קלה...
:-)
חג שמח
שחר

guyro
10-10-2009, 12:40:27
יש המלצות מיוחדות ??
חשבתי על הסט הבא :
מנוע סקורפיון 4025 1100KV
עם בקר של Castle Creations Phoenix Ice Lite 100A

סה"כ נזק 240$ לפני משלוח :(

שגיא, עם אתה מטיס 3D אגרסיבי, אני ממליץ לשקול לעבור לסט-אפ 8 תאים , ממילא תקנה מנוע ובקר חדשים , ההשקעה הנוספת תהיה הסוללות

ori_lavee
10-10-2009, 12:41:06
מהי כמות הפעמים הסבירה שניתן להשתמש במנוע ובבקר?
יש להם אורך חיים עד כדי כך מוגבל?
אין לזה תשובה חד משמעית,
אני מניח שזה מאוד תלוי בסגנון ההטסה שלך...ובקצת מזל.
כאמור אצלי זה החזיק +/- 200 טיסות לא אגרסיביות במיוחד.
נראה לי שאלמנט המזל...שיחק לי הפעם.

אם יש לך אפשרות תתקין מנוע סקורפיון עם בקר טוב...ותישן טוב בלילה.

אורי

sagi
10-10-2009, 12:42:01
שחר אני לא יודע אם לכולם יש את הבעיה הזו....ואני מדבר על ה-600 ESP
מה שקרה לי היום זה אחרי 4 דקות שלמות של 3D חזק ומקסימום מאמץ...
כל עוד שהטסתי רגיל ובנחת לא הייתה בעיה למרות שהמנוע היה חם בגבול הסבירות.
יש כאלו שאומרים שמהנוע והבקר סטוק של אליין גם ב-500 וגם ב-600 חלשים.
אסור לשלול כל עוד שלא ניסית אבל צריך גם לקחת בחשבון את ההשלכות.

omrikobar
10-10-2009, 12:44:19
שגיא
הבעיה שלך נדירה,אבל נפוצה גם אצל בני אדם,היא אובחנה בעבר בשם-אילת
סימפטומים-חם,חם,חם...שרפה...:D ,כמונו גם הטי-רקס כנראה לא עמיד בעומסי החום...

סתם...אני לא חושב שזה קשור לאקלים...אבל משעשע;)

sagi
10-10-2009, 12:51:09
אורי אתה תבין למה הבקר נשרף לי אחרי שתראה את הסרטון....:)
גיא לעבור לסאט אפ 8 תאים צריך לקחת משכנתא מהבנק :D
ואני מטיס 3D אגרסיבי והיום נוכחתי לדעת עד כמה אגרסיבי
אני יכול להיות ברגע שהבטחון חזר אלי :)
עומר נכון שבאילת חם אבל לא עד כדי כך :D סה"כ 45 מעלות :D

בכל אופן המלצות לבקר ומנוע ל-3D אגרסיבי בסאט אפ של 6 תאים ?

דרך אגב הסרטונים והתמונות יהיו יותר מאוחר ולא מומלץ לבעלי לב חלש
או לבעלי מסוקי 600ESP עם ראש כחול לצפות בסרטון :D

its
10-10-2009, 13:26:21
שגיא גם אני חושב שמה שקרה לך זה סתם חוסר מזל, יחד עם זאת הייתי הולך על מנוע סקורפיון ובקר של CASTLE CRIATION זה מה ששמתי אצלי ב 500. בתאוריה אמור ליצור שקט.

דורונצ'יק
10-10-2009, 13:39:02
שגיא,

אני מצטער לשמוע על מה שקרה.
אולי היה משהו לא נכון בתכנות של הבקר?

הבקרים של חברת- CC מומלצים מאוד.
אתה יכול ללכת עם הבקר הזה:

Castle Creations PHOENIX 85A HV (http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=3512)עדיין לא הייתי נוגע בבקרים החדשים שלהם.
ידוע כי יש להם עדיין מחלות ילדות ועדיף ללכת עם בקר שכבר נמצא מספיק זמן בשוק, מוכר ועושה את העבודה טוב מאוד.

לגבי המנוע- Scorpion HK-4025 1100KV (http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=6541)
יש גם את המנוע המקביל של חברת- Hyperion (http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=6812)
הם מקבילים ב- KV וגם הדגמים נקראים אותו דבר בדיוק.
זה סוג של שיתוף פעולה בין 2 החברות.
המנוע של- Hyperion עדיין לא זמין במלאי וצפוי להגיע בשבוע שבועיים הקרובים.
אני אישית ממתין לאחד כזה שיגיע אלי כדי לנסות ולבדוק אותו ולראות מה ההבדלים בין ה- 2. :D

מומלץ לרכוש בחנות שציינתי עקב משלוחים זולים ומהירים.
הבקר קצת יותר יקר מעוד 2-3 חנויות ברשת אבל עדיין מתקצץ עם המשלוח והשירות סוף הדרך.

בהצלחה,

דורון ריבניק.

sagi
10-10-2009, 13:45:47
התכנות של הבקר היה בסדר גמור !
מה שכן אני רוצה להשאר בקטגוריה
של ה-6 תאים ולא להשתולל במחירים ...
אני עדין מחפש שילוב טוב של מנוע ובקר
בגבול הסבירות ובסאט אפ של 6 תאים
שיעמוד ב-3D אגרסיבי......

asafsee
10-10-2009, 13:54:04
הי שגיא
אני בעבר גם שמעתי על שריפת מנועים של אליין ולכן עברתי למנועים אחרים
אם אתה מעוניין, אני מוכר סקורפיון 4025-1100KV שמתאם לסטאפ של 6 תאים בשילוב פיניון 16 - הוא עובד מעולה על CASTLE 85HV - וכנראה שגרם גרסת ה ICE החדשה תעבוד מעולה רק צריך לבדוק באמת איזה בקר יתאים.
המנוע עבד על הטירקס 600 שלי כ-35 טיסות ועובד כמו חדש.
עקב מעבר ל8 תאים עברתי לסקורפיון 890KV בשביל יותר כוח
בהצלחה בסטאפ החדש
אסף

Shahars
10-10-2009, 13:56:16
אין לזה תשובה חד משמעית,
אני מניח שזה מאוד תלוי בסגנון ההטסה שלך...ובקצת מזל.
כאמור אצלי זה החזיק +/- 200 טיסות לא אגרסיביות במיוחד.
נראה לי שאלמנט המזל...שיחק לי הפעם.

אם יש לך אפשרות תתקין מנוע סקורפיון עם בקר טוב...ותישן טוב בלילה.

אורי

כרגע אני מתחיל מינוס.
המסוק עוד לא מורכב לגמרי ובסימולטור אני עובד על ריחופים.
ככה שאני מניח שעומסים גבוהים לא יהיו אצלי בקרוב... כשנגיע לשם נבחן החלפה למנועים חזקים יותר.
שחר

דורונצ'יק
10-10-2009, 13:59:50
התכנות של הבקר היה בסדר גמור !
מה שכן אני רוצה להשאר בקטגוריה
של ה-6 תאים ולא להשתולל במחירים ...
אני עדין מחפש שילוב טוב של מנוע ובקר
בגבול הסבירות ובסאט אפ של 6 תאים
שיעמוד ב-3D אגרסיבי......

אני לא יודע מה יכולה להיות הבעיה אם הבקר היה מתוכנת כמו שצריך.
אולי כתוצאה של מהירות ראש גובהה וזרם גבוהה מדיי?
האם בדקת את מהירות הראש?

הסטאפ שציינתי הוא מעולה ל- 6 תאים.
גם אופציה זה לרכוש את המנוע מאסף שהוא מנוע מעולה.
ובקר חדש.
אבל עדיין לא הייתי רוכש בקר מדגם- ICE.

דורון ריבניק.

sagi
10-10-2009, 16:31:01
אסף תודה על ההצעה אנחנו עוד נדבר.
לגבי הבקרים החדשים של CC אני לא הייתי שולל אותם
צריך לבדוק ולראות כי לפי הנתונים הם אמורים לעבוד עד 100A.

HeliDraco
10-10-2009, 17:04:08
סתם השערה פרועה: :confused:
המיסבים במנוע היו בסדר?
כמה שזכור לי, מישהו ב-HF התלונן על בעיה דומה.
אם אחד המיסבים במנוע נתקע, או סתם הוסיף התנגדות - הגיוני שזה יוסיף עומס על הבקר ויהרוס אותו.
וב-3D כבד זה יכול לקרות לדעתי...

sharonx
10-10-2009, 17:07:18
אני כנראה בר מזל, אצלי ה 600ESP עבר כבר מעל 200 טיסות עם הבקר והמנוע המקוריים
חלק מהטיסות ב 3D אגרסיבי מאוד עם ליאור בר עמי ואלון בקר.

היום החלטתי סופית להשבית את המסוק עד להרכבת המנוע החדש (סקורפיון 4025) גם את הבקר אני שוקל להחליף.
המסוק שלי כבר "עייף" מאוד...

לצערי המנוע והבקר של ALIGN לא פאר היצירה (בלשון המעטה) :cool:

אורי

בטח התכוונת לאלון מקלט :D
או אולי אולי לאלון ברק הנסיך !!!!

sharonx
10-10-2009, 17:10:14
בטח התכוונת לאלון מקלט :D
או אולי אולי לאלון ברק הנסיך !!!!

ושגיא - אל תתבאס, אתה עובר לסטאפ הרבה יותר חזק. גם אני אעשה את זה בבוא הזמן...
ולך על ה ICE - ככה תוכל לנתח את הנתונים כמו זרם וכו' במחשב.

sagi
10-10-2009, 17:26:08
תודה שרון כנראה שזה מה שאני אעשה !
עכשיו נשאר רק לקחת משכנתא שניה :D

sagi
10-10-2009, 20:09:57
ולהלן התמונות של המוצר :)

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=15039&stc=1&d=1255202296

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=15040&stc=1&d=1255202296

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=15041&stc=1&d=1255202296

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=15042&stc=1&d=1255202296

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=15043&stc=1&d=1255202296

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=15044&stc=1&d=1255202296

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=15045&stc=1&d=1255202296

blacksea
11-10-2009, 21:41:48
תחפש ב HELIFREAK ותמצא הרבה בקרים שעלו בעשן השמיימה ב ESP.
אצלי דווקא המנוע עלה בעשן

החלפתי לסטאפ המופיע כאן : 1100 , CC85HV ומטיס עם 6 תאים ומרוצה.

sagi
12-10-2009, 00:04:29
לגבי המנוע אני אקנה את ה-4025 - 1100KV ולגבי הבקר
חשבתי לקנות את הדגם החדש של CC שנקרא ICE והוא עובד עד 100A

bgrg
12-10-2009, 16:53:55
קודם כל משתתף בצערך... נשמע רע!

האם העצה לא להשתמש בסט של אליין נכונה גם ל500?

תודה מראש
שחר


שכחת להוסיף שלט eSky ארבע ערוצים של LAMA בחתימה שלך :)



גרג

Shahars
12-10-2009, 20:59:13
שכחת להוסיף שלט eSky ארבע ערוצים של LAMA בחתימה שלך :)



גרג

התכוונת לשלט סימולטור ממש ממש יקר 4 ערוצים. אין בעיה אני אטפל בזה :-)

ziki
13-10-2009, 14:35:54
למי שעוד לא הבין המסוק שלי עלה באש היום בסוללה ה-3 :(
מדובר על מנוע מקורי ובקר מקורי פיניון 15T וגרף של 98 בקצוות ו-85 באמצע.
2 טיסות ראשונות עברו בסדר והמנוע כולל הבקר לא עברו התחממות יתר.
בסוללה ה-3 לאחר 4 דקות של 3D המנוע איבד עוצמה והחלטתי להנחית את המסוק.
במרחק של 10 ס"מ ואולי פחות המנוע פשוט כבה והמסוק נכנס לקאט.....
לאחר כ-3 שניות מהנחיתה התחיל לצאת עשן מכיוון המנוע/בקר אחד החברים בשטח
מיהר והביא מטף לכבות את האש אשר התחילה לנבוע מכיוון המנוע....
לאחר כיבוי השריפה גילינו כי הבקר התפרק והתפחם ל-3 חלקים ....
לסוללה לא נגרם כל נזק מלבד אבקת הכיבוי, את המנוע צריך לבדוק....
חשוב לציין כי הבקר ישב מתחת למסוק !
בקיצור לאחר 4 דקות מטורפות של 3D חזק זו התוצאה.
האם מישהו יכול להסביר מדוע או למה מנוע יחסית חדש שעבר 17 טיסות נשרף ???

מפרט המסוק :
סרוואים של SAVOX
סוללה למקלט RHINO
סוללה למנוע HYprion 5000 25C G3
מנוע ובקר מקורים
גי'רו JR 770
s 9254

שגיא
משתתף בצערך בנוגע למסוק.
אותי מאד מעניין לדעת מה כשל במסוק ולהלן דעתי:
ראיתי את התמונה של הבקר וצפיתי בשירשור של הסרט בו שומעים את הפיצוץ.
שים לב בתמונה של הבקר שעל הקבלים האלקטרוליטים (הדודים הגדולים) ישנם חריצים בחלקם העליון. תפקידם בעת עומס או כשל לגרום לביקוע מבוקר של הקבל ולמזער את נזקי הפיצוץ שהוא יכול לגרום.
בסרט הפיצוץ נשמע כמו פיצוץ של אחד הקבלים ואכן בתמונה רואים את הקבל הימני נפוח בחלקו העליון.
תפקיד הקבלים הללו בבקר המהירות הוא לאגור מתח באופן משתנה אך יציב לשליטה על ההולכה של הטרנזיסטורים שאחראים להאצת המנוע. יציבות המתח חשובה לשמירה על תיזמון מדויק במנוע שהרי מנוע בראשלס עובד על עיקרון האצה ע"י שינוי שדות במספר פזות.
הפרה של האיזון העדין הזה תוך כדי טיסה (בעקבות שריפת קבל לצורך העניין) תגרום לחוסר תיזמון במנוע (ודאי הרגשת ירידת כוח מידיית כאילו שהסוללה נחלשה) וגרוע מכך למתחים לא מיוצבים ולא מבוקרים העוברים דרך הבקר אל המנוע דבר שגרם להיווצרות העומס ולשריפה לאחר הנחיתה.

אל תמהר להסיק מסקנה שדגם הבקר הנ"ל הוא לא טוב, קבלים אלקטרוליטים כושלים לצערינו לא רק בבקרים אלא בכלל מוצרי החשמל בהם הם מצויים, לעיתים זה נגמר בפיצוץ,קצר ולעיתים בקבל שהחומר האלקטרוליטי בו מתייבש ואז הקבל הופך להיות נתק.
זה בהחלט יכול לקרות על כל בקר.
אלא החיים :(
ציקי

sagi
13-10-2009, 15:00:58
אני לא הסקתי שהבקר לא בסדר אני כבר יודע
שאני קרעתי את המסוק באותה טיסה בשילוב
של כמה מרכיבים כגון פיניון, זויות, והפרשי מנוחה קצרים.
התוצאה נראית בתמונות הנ"ל ידוע לי מה תפקידו של הכבל
וראיתי את ההתנפחות שלו. בכל מקרה המצב גרם לי לשדרג
גם את הבקר וגם את המנוע. למרות ההוצאה הכלכלית אני חושב
שעכשיו החכמתי ולמדתי מטעות זו.
בכל אופן ציקי תודה על ההסבר המורחב !

ziki
13-10-2009, 15:12:59
אני לא הסקתי שהבקר לא בסדר אני כבר יודע
שאני קרעתי את המסוק באותה טיסה בשילוב
של כמה מרכיבים כגון פיניון, זויות, והפרשי מנוחה קצרים.
התוצאה נראית בתמונות הנ"ל ידוע לי מה תפקידו של הכבל
וראיתי את ההתנפחות שלו. בכל מקרה המצב גרם לי לשדרג
גם את הבקר וגם את המנוע. למרות ההוצאה הכלכלית אני חושב
שעכשיו החכמתי ולמדתי מטעות זו.
בכל אופן ציקי תודה על ההסבר המורחב !

אין על מה
לא נראה לי שהכשל נבע מטעות שלך אבל אני מכיר את ההרגשה שתמיד כיף להשתדרג במשהו חדש וטוב יותר :)
ציקי