צפייה בגרסה מלאה : שאלה כוח כוח כוח!
metzik
11-10-2009, 00:42:17
מאיפה אני יכול להשיג ברך לאגזוז הזה למנוע 46FX
http://cgi.ebay.com/MACS-MUFFLED-PIPE-7-5CC-TUNED-PIPE-1240_W0QQitemZ170265867519QQcmdZViewItemQQptZRadio _Control_Parts_Accessories?hash=item27a4a2f4ff
DarZeelon
11-10-2009, 10:17:49
מציק,
תוכל לנסות כאן (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZ612&P=7), כאן (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZ611&P=7), או כאן (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZ613&P=7).
בהצלחה!
metzik
11-10-2009, 17:32:06
דר אשמח אם תוכל לענות לי על עוד שאלה
איך הדרך הכי נכונה לכוון את האגזוז?
DarZeelon
11-10-2009, 20:48:46
מציק,
התחל מכל הרכיבים באורכם המקורי וממדחף במידות המומלצות ע"י יצרן צינור-התהודה.
עליך להצטייד בפריטים הבאים:
1. מד סל"ד אמין ומדויק
2. מכשיר חיתוך צנרת גז (לא מסור!)
3. פצירה דקה וניר-זכוכית
המנוע חייב להיות אחרי הרצה נכונה. במקרה של ה-OS.46FX שלך, הת'רד הזה (http://www.rcuniverse.com/forum/Tapered%2DBore_Engine_Break%2Din_%2D_Upgraded/m_1850473/tm.htm) מפרט את אופן הביצוע של ההרצה.
1. חבר את כל הפריטים; המנוע, המתאם (הנקרא משום-מה בארצנו 'ברך'), מחבר הסיליקון וצינור-התהודה; עם מרווח מינימלי (1 מ"מ), בין קצה המתאם לקצה צינור-התהודה (בתוך מחבר הסיליקון). פתח את המחט הראשית סיבוב שלם.
2. התנע את המנוע.
3. פתח את המצערת עד הסוף (100%).
4. סגור בהדרגה את המחט הראשית עד להגעה לסל"ד מירביים.
5. פתח בחזרה את המחט הראשית עד לירידה של כ-300 סל"ד.
6. סגור את המצערת לסרק וכוון את המחט המשנית לתגובת מנוע (החשה) אופטימלית.
7. פתח בהדרגה את המצערת עד הסוף.
8. מדוד ורשום את הסל"ד של המנוע.
עכשיו מתחילים לכוון את האורך האופטימלי של מערכת-התהודה...
1. נתק את צינור-התהודה מהמתאם.
2. באמצעות חותך הצינורות, חתוך 5 מ"מ מקצהו של המתאם.
3. החלק את הקצה 'החדש' של המתאם, בעזרת הפצירה וניר-הזכוכית.
4. הַחְלֵק ושמור גם את החתיכה שהסרת מהמתאם, לאפשרות שתצטרך להרכיבה בחזרה...
5. חבר את כל החלקים מחדש, עם מרווח של 1 מ"מ בין קצה המתאם לקצה צינור-התהודה.
6. התנע את המנוע ופתח את המצערת למקסימום.
7. כוון את המחט הראשית ל-300 סל"ד מתחת למקסימום.
8. רשום את הסל"ד שאתה רואה והשווה אותו למדידה הקודמת.
9. וודא כי אפשר לסגור את המצערת למצב סרק ולאחר 15-20 שניות, לפתוח אותה באופן נמרץ למקסימום; והמנוע יחיש מיד לאותם סל"ד שרשמת בסעיף (8), מבלי שתדרש לשחק עם מחטי הדלק ומבלי "לצבוט" את צינורית הדלק... פעולות כאלה אינן ניתנות לביצוע בעת שהטיסן באויר...
11. אם היתה ירידה בסל"ד והכל בסדר מבחינת ההחשה, הוסף את החתיכה ששמרת בסעיף (4) באמצע מחבר הסיליקון והרכב את הכל מחדש. וודא שהסל"ד זהה למדידה הקודמת. סיימת!
11. אם לא הייתה עליה בסל"ד ביחס למדידה הקודמת והכל בסדר מבחינת ההחשה, סיימת לכוון את האורך של המערכת.
12. אם הייתה עליה בסל"ד והכל בסדר מבחינת ההחשה, חזור על כל הסעיפים (1) עד (3) ו-(5) עד (9)...
13. אם המנוע אינו מחיש למקסימום מבלי שיזדקק למשחקי תערובת כדי שיעשה זאת, זו אינדיקציה נוספת שהמערכת קצרה מדי. הוסף את החתיכה ששמרת בסעיף (4) באמצע מחבר הסיליקון והרכב את הכל מחדש. סיימת!
אני מקווה שההסבר מובן דיו.
metzik
11-10-2009, 23:02:35
לאחר שאתה מוריד חצי סנטימטר איך אתה יודע שזהו הסלד המקסימלי?
ומה זה נותן כשאתה בודק את המנוע שצינור התהודה לא חתוך?
מצטער על ההצקה...
DarZeelon
12-10-2009, 06:02:30
טוב, אתה בעצמך התקראת בשם 'מציק'...
אז הכל מובן...
לענייננו; אתה לא 'יודע' שאלה הסל"ד המרביים. לכן אתה צריך למדוד לאחר כל חיתוך ולרשום...
אם הסל"ד המרביים יוצגו בעקומה, כפונקציה של אורך המערכת; העקומה תעלה עד לשיא ומשם תרד.
זו לא עקומת מומנט של מנוע, עם שני שיאים או יותר, לפי גיאומטרית מערכת היניקה וזו של מערכת הפליטה.
השיא הוא יחיד והוא מופיע כאשר צינור-התהודה דוחס בחזרה הכי הרבה תערובת לצילינדר.
אני מציע שתחפש חומר תאורטי על אופן הפעולה של צינור-התהודה...
המדידה כשהצינור לא חתוך נותנת לך ערך בסיסי, ממנו תתחיל למדוד... ייתכן גם מצב (לרוב עם מדחף גדול יחסית ומתאם באורך מינימלי), בו החיתוך הראשון כבר יביא לירידה בסל"ד...
ואז כדאי להוסיף לאורך המערכת, מעבר לאורכה המרבי... המקרה הקיצוני בו נתקלתי, הוא מנוע MVVS בנפח 15 סמ"ק... עם מדחף APC 14x8 בקונפיגורציה של יציאה אחורית (RE)...
צריך היה להוסיף 9 ס"מ למתאם, כדי להביא את המערכת לסל"ד אופטימלי.
אם המערכת קצרה מדי, המנוע לא יצליח להיות on-the-pipe במצב סטטי והביצועים, בהתאם.
הסכנה היא שכתוצאה מירידת העומס בטיסה, המנוע 'יעלה על הפייפ'. ואז התערובת (שכוונה off-the-pipe) תהיה ענייה מדי באופן קיצוני... ואז המנוע ייכבה, המצת יישרף, או שהמנוע יישרף...
אבי סירוטה
12-10-2009, 08:59:43
הכל נכון ואף למדתי דברים חדשים(אינני עוסק בTuned pipes אבל דבר אחד לא פחות חשוב לנושא בפרט ולכל מנוע בכלל:
1. חבר את כל הפריטים; המנוע, המתאם (הנקרא משום-מה בארצנו 'ברך'), מחבר הסיליקון וצינור-התהודה; עם מרווח מינימלי (1 מ"מ), בין קצה המתאם לקצה צינור-התהודה (בתוך מחבר הסיליקון). פתח את המחט הראשית סיבוב שלם.
2. התנע את המנוע.
3. פתח את המצערת עד הסוף (100%).
4. סגור בהדרגה את המחט הראשית עד להגעה לסל"ד מירביים.
5. פתח בחזרה את המחט הראשית עד לירידה של כ-300 סל"ד.
6. סגור את המצערת לסרק וכוון את המחט המשנית לתגובת מנוע (החשה) אופטימלית.
7. פתח בהדרגה את המצערת עד הסוף.
8. מדוד ורשום את הסל"ד של המנוע.
סעיף 2-התנע את המנוע והמתן עד להשגת טמפרטורת עבודה נורמלית (לפחות כ-30 שניות ) . רק אח"כ "קרע לו ת'צורה..."
DarZeelon
12-10-2009, 13:02:41
אתה צודק, אבי.
כמי שמתעסק עם מנועי טיסנים כמעט שלושים שנה, הבאת המנוע לטמפרטורת עבודה לפני החשתו, מובנת מאליה; לכן לא טרחתי לציין זאת.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.