צפייה בגרסה מלאה : עזרה! הרצה ל OS 50
matalon
12-10-2009, 13:39:26
שלום לכולם,
הרצה לOS 50 חדששש!
יש מישהו שיכול לפרט לי במדוייק שלבים ( כמה מכלים, פתיחת סיכה- כמה לסגור במהלך ההרצה ועוד,הטסת ריחוף? וכו..)
מורכב על REX600 NITRO PRO
ההרצה מחר בערב
אני ממתין:)
תודה
Boogle
12-10-2009, 14:34:59
תכף הד"ר( ;):D) יקפוץ אבל אני אישית דוגל בלעקוב מילה במילה אחרי מה שכתוב במדריך המצורף למנוע.
אתה יודע, אלו יפנים אם הם לא מדייקים מי שכתב את המדריך עושה חאראקירי בכניסה למפעל....
שלום לכולם,
הרצה לOS 50 חדששש!
יש מישהו שיכול לפרט לי במדוייק שלבים ( כמה מכלים, פתיחת סיכה- כמה לסגור במהלך ההרצה ועוד,הטסת ריחוף? וכו..)
מורכב על REX600 NITRO PRO
ההרצה מחר בערב
אני ממתין:)
תודה
אילן
תתקשר אלי (השארתי לך הודעה בפרטי) ואסביר לך בדיוק מה לעשות.
ציקי
אני אישית דוגל בלעקוב מילה במילה אחרי מה שכתוב במדריך המצורף למנוע.
אתה יודע, אלו יפנים אם הם לא מדייקים מי שכתב את המדריך עושה חאראקירי בכניסה למפעל....
+1
הבעיה פה בארץ שתמיד יש את אלו שמבינים יותר מהיצרן (מבלי להתייחס למישהו באופן אישי).
למרות זאת החוברת של OS איננה מפרטת שלב אחרי שלב מה לעשות אלה רק נותנת המלצה כללית לכיוון סיכה לצורך ביצוע ההרצה.
ציקי
asafsee
12-10-2009, 14:51:31
אני הבנתי שלא מזמן, המהנדס הראשי של OS יצא בהצהרה שאין צורך בהרצה, פשוט לכוון סיכה ולעלות.
ויש בזה גם הגיון.
במנוע 50 הבא שלי זה מה שאני הולך לעשות
רק מה, לתת 2-3 טיסות בעדינות ואז לתת בראש, ככה המנוע מתיישב יפה במקום, עקב העבודה.
ליאור זהבי
12-10-2009, 15:02:53
אני הבנתי שלא מזמן, המהנדס הראשי של OS יצא בהצהרה שאין צורך בהרצה, פשוט לכוון סיכה ולעלות.
ויש בזה גם הגיון.
במנוע 50 הבא שלי זה מה שאני הולך לעשות
רק מה, לתת 2-3 טיסות בעדינות ואז לתת בראש, ככה המנוע מתיישב יפה במקום, עקב העבודה.
לא שאני לא מסכים עם האמירה - אבל איפה פורסם העניין עם המהנדס שציינת ?
מעבר לכך, אשמח לפרט עם כל מי שירצה את הטכניקה בה אני נוהג, אך לא מעל דפי הפורום ע"מ לא ליצור דיון מיותר כפי שקורה בכל פעם - המנועים שלי לרוב חזקים מאוד ועובדים לתקופה ארוכה מאוד. כל המעוניין מוזמן ליצור קשר: 0542883979
אני הבנתי שלא מזמן, המהנדס הראשי של OS יצא בהצהרה שאין צורך בהרצה, פשוט לכוון סיכה ולעלות.
ויש בזה גם הגיון.
במנוע 50 הבא שלי זה מה שאני הולך לעשות
רק מה, לתת 2-3 טיסות בעדינות ואז לתת בראש, ככה המנוע מתיישב יפה במקום, עקב העבודה.
בחוברת כתוב לפתוח סיכה סיבוב וחצי מעבר לפתיחה הרגילה (שהיא כסיבוב וחצי).
משמעות הדבר שההרצה מתבצעת בפתיחה של 3-2.5 סיבובי סיכה.
לא מפורט כמה מיכלים אבל מצויין שנדרשת הרצה קצרה (זה כבר נתון לפירוש).
3 מיכלים לדעתי מספיקים בהחלט.
אני מבצע 2 ראשונים בריחוף ומשתדל להיות באיזור המקסימום 60% מצערת מנוע ומיכל שלישי כמו בשמחת תורה (הקפות קלילות בשטח) כמובן שבנורמל מבלי לאמץ את המנוע.
לאחר מכן סוגר סיכה לכיוון מדוייק יותר אבל שומר על מנוע מעט עשיר לכ 2 מיכלים נוספים ואז מכוון מדוייק.
בהרצה אינני נוגע כלל בסיכה הנגדית.
ליאור
אם יש לך מה לתקן תרגיש חופשי.
תמיד אשמח ללמוד על שיטה טובה יותר.
בעניין ההרצה אין הוראות מפורשות מ OS ולך יש קצת יותר ניסיון אז קדימה אני באמת מעוניין לדעת אם כדאי לבצע משהו שונה או אם אני מחמיץ משהו.
אני רוצה לראות שמישהו ינסה להפוך את השירשור לריב !!!
ציקי
ליאור זהבי
12-10-2009, 15:25:51
ציקי,
שמחתי להסביר לך טלפונית, וכמוך - כל אחד אחר שמעוניין לשמוע מוזמן ליצור קשר. :)
Boogle
12-10-2009, 16:47:47
אוף אתכם, הכנתי פופקורן זיתים ובירות להעביר ערב מול השרשור , עכשיו ייבשתם אותו פככככ :D:D:D:p:p
אוף אתכם, הכנתי פופקורן זיתים ובירות להעביר ערב מול השרשור , עכשיו ייבשתם אותו פככככ :D:D:D:p:p
בוגל
אתה צודק, באמת מזמן לא ראינו את החרבות נשלפות ;)
צריך למצוא נושא שאף אחד לא חשב עליו ושיעורר סערה :rolleyes:
ציקי
ליאור זהבי
12-10-2009, 17:16:24
טוב, מסתבר שיותר אנשים ממה שחשבתי רוצים לשמוע אז הנה השיטה שלי. לי היא עבדה מצוין מאז ומתמיד, ואני מאמין שגם אחרים יכולים ליהנות ממנה.
אני מתחיל עם הסיכה באזור 2.5 סיבובים (אין למספר הזה משמעות אמיתית) ומניע את המנוע. בד"כ המנוע עשיר מאוד במצב הזה.
אני סוגר מעט סיכה (בד"כ המסוק יהיה כל כך עשיר עד שהוא לא ימריא ב-2.5 סיבובים) עד שהכלי מצליח להתרומם לריחוף עם טורים יציבים (נמוכים, כי המנוע עשיר - זוכרים?) ואז מבצע הקפות עדינות (לא מרחף) ללא מאמץ של המנוע.
הערה: בעת ביצוע הקפות עדינות המנוע מתאמץ פחות מבריחוף (למרות שזה לא אינטואיטיבי).
מדי פעם אני מבצע אוטורוטציה לנחיתה, זה מקרר את המנוע ומאפשר לגשת למסוק ולבדוק שהמנוע לא מתחמם.
בכיוון הראשוני אני טס כ-2-3 מיכלי דלק, ואז בכל טיסה סוגר 2 קליקים עד שהמנוע מתחיל להעלות כוח. מה שבד"כ קורה אחרי 6-8 טיסות (סביב 2 קליקים של סגירה בכל טיסה).
אחרי שהגעתי למצב שהמנוע עובד חזק, אני משאיר אותו בתערובת עשירה מעט לגלון הראשון, וזהו.
השיטה הזו עובדת מצוין, מנסיון.
הערה: יש 2 מיליון שיטות לעשות הרצה ואין נכון או לא נכון חד משמעי - מה שציינתי זו רק השיטה שהיתה לי נוחה, פשוטה ואפקטיבית.
[QUOTE=ליאור זהבי;92918]
מדי פעם אני מבצע אוטורוטציה לנחיתה, זה מקרר את המנוע ומאפשר לגשת למסוק ולבדוק שהמנוע לא מתחמם.
ליאור
הכל הבנתי והגיוני למעט המשפט הנ"ל
האם זה לא מיותר?
אחרי הכל המון אנשים לא יודעים לבצע אוטורוטציות וגם אלו שיודעים אינם מבצעים אותן בהרצה אבל עדיין מחזיקים במנועים תקינים.
לא הבנתי גם מה נותנת הבדיקה הזו שהרי אם קיררת את המנוע הרי שאתה לא באמת בודק את החום שהתפתח עליו.
ציקי
ליאור זהבי
12-10-2009, 17:26:56
[QUOTE=ליאור זהבי;92918]
מדי פעם אני מבצע אוטורוטציה לנחיתה, זה מקרר את המנוע ומאפשר לגשת למסוק ולבדוק שהמנוע לא מתחמם.
ליאור
הכל הבנתי והגיוני למעט המשפט הנ"ל
האם זה לא מיותר?
אחרי הכל המון אנשים לא יודעים לבצע אוטורוטציות וגם אלו שיודעים אינם מבצעים אותן בהרצה אבל עדיין מחזיקים במנועים תקינים.
לא הבנתי גם מה נותנת הבדיקה הזו שהרי אם קיררת את המנוע הרי שאתה לא באמת בודק את החום שהתפתח עליו.
ציקי
מיותר לחלוטין, אפשר לנחות בצורה רגילה ולבדוק טמפ'.
אני פשוט אוהד אוטורוטציות מושבע ! ;)
[QUOTE=ziki;92922]
מיותר לחלוטין, אפשר לנחות בצורה רגילה ולבדוק טמפ'.
אני פשוט אוהד אוטורוטציות מושבע ! ;)
כן זה כבר ראיתי :)
ציקי
אופיר נחום
12-10-2009, 18:45:25
אני הבנתי שלא מזמן, המהנדס הראשי של OS יצא בהצהרה שאין צורך בהרצה, פשוט לכוון סיכה ולעלות.
ויש בזה גם הגיון.
במנוע 50 הבא שלי זה מה שאני הולך לעשות
רק מה, לתת 2-3 טיסות בעדינות ואז לתת בראש, ככה המנוע מתיישב יפה במקום, עקב העבודה.
מאוד לא מסכים, הרצה בלי בדיקת טמפרטורה זה מתכון להריסת מנוע - יש לך סימוכין לציטוט של המהנדס?
מאוד לא מסכים, הרצה בלי בדיקת טמפרטורה זה מתכון להריסת מנוע - יש לך סימוכין לציטוט של המהנדס?
הגזמת קצת אופיר לא?
שימוש בדלק נכון ופתיחת סיכה של כ 2.5 סיבובים מבטיחה הרצה עם מנוע עשיר.
כל עניין בדיקת הטמפרטורה הוא בעל ערך מוסף אבל בהחלט שאינו חובה או מוביל להרס מנוע.
ציקי
asafsee
13-10-2009, 07:20:28
ליאור, אופיר
אין לי סימוכין לנושא הזה, אולם שמעתי את זה מעוזי (טולי)
עד היום היה מקובל להריץ בשיטה של בערך 7 גלונים כאשר מתחילים מ2 וחצי קליקים בסיכה וכל פעם סוגרים מעט.
אולם נושא כיוון הסיכה ללא צורך בהרצה של 7-8 גלונים נשמע הגיוני, מאחר וכאשר המנוע רץ עשיר מאוד הוא כאילו רץ בעיסה ולא ממש עובד כמו שצריך ומתיישב טוב במקום. לעומת אם מכוונים ישר את המנוע לסיבוב וחצי בסיכה, המנוע יהיה בטווח עבודה נורמלי וכל החלקים במנוע יתפסו את מקומם. כמובן שהייתי מתחיל עם 2-3 טיסות רגועות בשביל כל תהליך "תפיסת המקום".
כמובן שזאת דעה אישית ולא ניסיון לשנות את דעתם של כולם. כל איש בדרכו ילך
mosheg
13-10-2009, 07:28:37
מניסיון הרצה קלה על המסוק,2-3 טיסות מנוע עשיר ולאחר מכן החל לסגור בכל טיסה כמה קליקים עד לקבלת טמפרטורת עבודה טובה בערך 100 מעלות. כל הרצה אחרת ולא משנה איזה - ברגע שתעלה עני מדי, הלך המנוע. זה לא כמו מנוע של טיסן, כשהוא עני הוא נכבה.
asafsee
13-10-2009, 07:37:12
אין כמו בעל ניסיון:)
liran
13-10-2009, 08:08:34
זה לא כמו מנוע של טיסן, כשהוא עני הוא נכבה.
מזתומרת? גם מנוע של מסוק כשהוא עני מדי אז הוא נכבה, או יותר נכון, כשהוא מתחמם יתר על המידה.
ליאור, אופיר
אין לי סימוכין לנושא הזה, אולם שמעתי את זה מעוזי (טולי)
עד היום היה מקובל להריץ בשיטה של בערך 7 גלונים כאשר מתחילים מ2 וחצי קליקים בסיכה וכל פעם סוגרים מעט.
אולם נושא כיוון הסיכה ללא צורך בהרצה של 7-8 גלונים נשמע הגיוני, מאחר וכאשר המנוע רץ עשיר מאוד הוא כאילו רץ בעיסה ולא ממש עובד כמו שצריך ומתיישב טוב במקום. לעומת אם מכוונים ישר את המנוע לסיבוב וחצי בסיכה, המנוע יהיה בטווח עבודה נורמלי וכל החלקים במנוע יתפסו את מקומם. כמובן שהייתי מתחיל עם 2-3 טיסות רגועות בשביל כל תהליך "תפיסת המקום".
כמובן שזאת דעה אישית ולא ניסיון לשנות את דעתם של כולם. כל איש בדרכו ילך
הרצה של 7-8 גלונים ?
אתה בטח מתכוון למספר טיסות ולא גלונים כן ?
asafsee
13-10-2009, 08:14:58
טיסות...:D צודק
הכוונה הייתה טובה, טעות במילה
אני לוקח את הצעת ההרצה של ליאור בשתי ידיים.
ביצוע הרצה של 2-3 מיכלים בטיסת הקפות עדינות ולא ריחוף (כמו שביצעתי עד היום) לקירור יעיל יותר של המנוע בסיכה המכוונת ל כ 2.5 סיבובים כמו המלצות היצרן.
לאחר מכן סגירת סיכה הדרגתית ומספר הטסות עשירות עד לכיוון מדוייק של המנוע.
לדעתי:
אם היה טוב לכוון את המנוע מהטיסה הראשונה לכיוון מדוייק שהוא כ 1.5 סיבובי סיכה הרי שהיצרן היה מציין זאת וזה לא מה שמומלץ על ידו בחוברת המנוע.
ציקי
טיסות...:D צודק
הכוונה הייתה טובה, טעות במילה
תאר לך שזה מה שהיה צריך לעשות, MORGAN היו חוגגים עלינו! :D
עלות הרצה יותר גבוה ממחיר המנוע :eek:
mosheg
13-10-2009, 08:38:32
לירן - לא מציע לך לסמוך על העניין שהמנוע יכבה כשהוא חם מדי. זה יהיה כבר מאוחר מדי למנוע וסימנים כמו שריטות מצד הפליטה כבר יראו מייד לאחר טיסה זאת.
אליקופטר
13-10-2009, 08:45:14
אני לוקח את הצעת ההרצה של ליאור בשתי ידיים.
ביצוע הרצה של 2-3 מיכלים בטיסת הקפות עדינות ולא ריחוף (כמו שביצעתי עד היום) לקירור יעיל יותר של המנוע בסיכה המכוונת ל כ 2.5 סיבובים כמו המלצות היצרן.
לאחר מכן סגירת סיכה הדרגתית ומספר הטסות עשירות עד לכיוון מדוייק של המנוע.
לדעתי:
אם היה טוב לכוון את המנוע מהטיסה הראשונה לכיוון מדוייק שהוא כ 1.5 סיבובי סיכה הרי שהיצרן היה מציין זאת וזה לא מה שמומלץ על ידו בחוברת המנוע.
ציקי
סתם למי שלא יודע ריחוף הוא מצב הטיסה הכי מאומץ למנוע אז בטח שלא נריץ בריחוף.
asafsee
13-10-2009, 08:45:40
ואז היה צריך לבקש סיוע כלכלי מסער אל סעידי:D:D:D
saarordan
13-10-2009, 09:01:21
ואז היה צריך לבקש סיוע כלכלי מסער אל סעידי:D:D:D
אתה מסתלבט אהה??.... ימאכזב הורים...:eek:
אני אדבר עם טארק הוא מחפש עוזר לג'ון...
asafsee
13-10-2009, 09:05:01
אז תגיד לו בלחש....בלחש....
אחרת הוא יעשה לך טיק וטוק וטיק וטוק......והעץ ריח יגע בז'נט מגנזיום והטורבילנס 90 קליק טריק יתפוסס
:D:):D;)
saarordan
13-10-2009, 09:10:40
אז תגיד לו בלחש....בלחש....
אחרת הוא יעשה לך טיק וטוק וטיק וטוק......והעץ ריח יגע בז'נט מגנזיום והטורבילנס 90 קליק טריק יתפוסס
:D:):D;)
*********....רולרררררררבלידסס בפארקקקקקקקקקקקקקקקק :D
liran
13-10-2009, 09:22:01
לירן - לא מציע לך לסמוך על העניין שהמנוע יכבה כשהוא חם מדי. זה יהיה כבר מאוחר מדי למנוע וסימנים כמו שריטות מצד הפליטה כבר יראו מייד לאחר טיסה זאת.
מסכים איתך ב-1000% פשוט רציתי לציין שכל מנוע ניטרו באשר הוא מקבל קאט כשהוא מתחמם יתר על המידה. ברור שאין לחכות לקאט מנוע כסממן לכך שהמנוע לא מקבל מספיק קירור ושימון ואז לפעול כי זה כבר יכול להיות מאוחר מדי.
szgal
13-10-2009, 09:29:25
הדרך הטובה ביותר לבצע הרצה למנוע OS היא:
פותחים סיכה 2.5 סיבובים,
קושרים למנוע רצועה של כלב, את הרצועה קושרים בצד השני להליכון חשמלי, קובעים בהליכון מהירת של 7.2 קמ"ש (שזה הנתון הכי חשוב !) בשיפוע של 32 מעלות.
טמפ' החדר צריכה להיות 25 מעלות צלזיוס.
ואז מריצים אותו בסביבות שעה על ההליכון.
נראה עכשיו מישהו מתווכח !!!
:D
lior_bar_ami
13-10-2009, 09:41:53
:D:D
אליקופטר
13-10-2009, 09:58:33
הדרך הטובה ביותר לבצע הרצה למנוע OS היא:
פותחים סיכה 2.5 סיבובים,
קושרים למנוע רצועה של כלב, את הרצועה קושרים בצד השני להליכון חשמלי, קובעים בהליכון מהירת של 7.2 קמ"ש (שזה הנתון הכי חשוב !) בשיפוע של 32 מעלות.
טמפ' החדר צריכה להיות 25 מעלות צלזיוס.
ואז מריצים אותו בסביבות שעה על ההליכון.
נראה עכשיו מישהו מתווכח !!!
:D
מבטיח לך שאם קצת סבלנות מישהו עוד יתווכח איתך גם על זה ,הכל יכול להיות כאן:(
Boogle
13-10-2009, 10:32:37
אני בכלל לא מבין את הסיפורים שלכם , מנוע מריצים עם פרופ מתאים על סטנד ,
אם אתם מתעקשים על הרצה על המסוק אז צריך לקשור את המסוק עם רצועה לסטנד במצב שהלהבים יהיו כמו פרופ ולהריץ בפסיעה קבועה השווה לפרופ 13X6
אני תמיד מסתמך על הספר תהילים קי"ח פסוק ח';)
liran
13-10-2009, 11:59:42
גוגל מוגל,
לא חסרים ליצנים שעוד ינסו את מה שאתה מציע ואז נחזור למה עדיף מיליס או קלוב התעופה בשביל לכסות מקרה ראש שפגש להב בחצר הבית...;)
גוגל מוגל,
לא חסרים ליצנים שעוד ינסו את מה שאתה מציע ואז נחזור למה עדיף מיליס או קלוב התעופה בשביל לכסות מקרה ראש שפגש להב בחצר הבית...;)
נראה לי שהבוגל רציני:)
matalon
16-10-2009, 22:52:53
תאר לך שזה מה שהיה צריך לעשות, MORGAN היו חוגגים עלינו! :D
עלות הרצה יותר גבוה ממחיר המנוע :eek:
:)
ליאור זהבי
17-10-2009, 19:51:23
הנה ההרצה של ה-OS 55 HZ החדש שלי שבוצעה שלשום. זו טיסה מספר 1 - ראשונה בהחלט.
7mbkd2z6oRA
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.