PDA

צפייה בגרסה מלאה : נתונים פדל לס



mosheg
13-10-2009, 13:22:14
ביום שבת הסתובב לי פדל על ה 600 טירקס
בהברקה של רגע הציע הבן להוריד את שניהם בכלל והטסנו רק עם פלייבר ללא פדלים

ניחוש כיצד המסוק הגיב !!!!

רק ניחושים

nadavbarak
13-10-2009, 13:24:25
ביום שבת הסתובב לי פדל על ה 600 טירקס
בהברקה של רגע הציע הבן להוריד את שניהם בכלל והטסנו רק עם פלייבר ללא פדלים

ניחוש כיצד המסוק הגיב !!!!

רק ניחושים

עם החום של באר שבע המסוק בטח לא הרגיש בהבדל:D

orenoved
13-10-2009, 13:38:03
נננוו איך אני במת***:confused::confused:

אופיר נחום
13-10-2009, 14:48:11
אני מאמין שההיגוי מאוד נפגע בגלל שהוא נעזר בשינוי כיוון של הפדלים, בניגוד לבל-סטבילייזר ששם זה לא משנה.

ליאור זהבי
13-10-2009, 17:34:24
אני מהמר על היגוי מהיר יותר וכלי פחות יציב. הימור בלבד.

mosheg
13-10-2009, 19:02:22
התשובה - מסוק בעל יציבות פסיבית ללא היגוי
מעניין לא ?

אופיר נחום
14-10-2009, 12:33:31
התשובה - מסוק בעל יציבות פסיבית ללא היגוי
מעניין לא ?

אמרתי לך...

זה בל הילר ולא רגיל, זה אומר שהפלייבר לא רק מייצב אלא מבצע את ההיגוי עצמו דרך שינוי הזווית של הפדל ובכך זז הפלייבר - סוג של הגה כוח.

יציבות קיבלת כי הפלייבר נשאר ישר בגלל שזה מצב המינימום אנרגיה שלו (מינימום חיכוך במערכת).

אופיר נחום
14-10-2009, 12:37:00
אגב, חשבתי שיהיה איזשהו היגוי חלש בגלל החיכוך של המכלול שיפשר איזושהיא משענת וישנה מעט את הזווית, כנראה שזה זניח או שלא הרגשת את זה.

ziki
14-10-2009, 13:52:29
התשובה - מסוק בעל יציבות פסיבית ללא היגוי
מעניין לא ?

לא כל כך מפתיע.
הפלייבר הוא מעין ג'ירו מכני ששומר את המסוק יציב ע"י המשקולות ומשקלו העצמי.
הפדלים לעומת זאת אחראים על ההיגוי לכן הורדתם מבטלת כמעט לחלוטין את יכולת ההיגוי אבל עדיין שומרת על יכולת הייצוב.
מה שכן אם היתה רוח חזקה היה לך מאד קשה עד בלתי אפשרי לתקן את הסחיפה של המסוק.
סביר שהיה נסחף בצורה אופקית אבל נסחף וזה כבר יכול להיות גם מסוכן כי השליטה שלך עליו מאד מוגבלת.
ציקי

אופיר נחום
14-10-2009, 16:06:42
תלוי בשיטת הניהוג של המסוק. - יש מסוקים ללא פדלים בהם אין מיקס בין סיבוב הפלייבר לצלחת אלא רק בין הגובה שלו לצלחת.