צפייה בגרסה מלאה : שאלה חשובה !!
kutamak
16-10-2009, 10:30:30
יש לי שלט spektrum DX7
השבוע, הטענתי את השלט, עם המטען הלא-נכון !!!
במקום עם המטען הייחודי שלו, חיברתי מטען אחר, של הבלנסר שלי.
רק אחרי לילה שלם שזה מחובר שמתי לב לטעות.
עכשיו הוא לא נדלק.
החלפתי סוללה לשלט, והוא עדיין לא נדלק. יש מה לעשות בנידון ???
יש לי שלט spektrum DX7
השבוע, הטענתי את השלט, עם המטען הלא-נכון !!!
במקום עם המטען הייחודי שלו, חיברתי מטען אחר, של הבלנסר שלי.
רק אחרי לילה שלם שזה מחובר שמתי לב לטעות.
עכשיו הוא לא נדלק.
החלפתי סוללה לשלט, והוא עדיין לא נדלק. יש מה לעשות בנידון ???
פתח את השלט בזהירות והחלף פיוז.
סביר מאד להניח שהטענת את השלט במתח לא נכון או שהפכת +- ושרפת פיוז, זה הכל.
ציקי
TooLy
16-10-2009, 10:48:30
סביר להניח שזה אכן מה שקרה , רק שים לב ותקפיד לשים פיוז חדש בערך הנקוב .
אם אני לא טועה זה 3 אמפר , אבל בכל מיקרה תסתכל מה רשום על הישן.
עוזי
סביר להניח שזה אכן מה שקרה , רק שים לב ותקפיד לשים פיוז חדש בערך הנקוב .
אם אני לא טועה זה 3 אמפר , אבל בכל מיקרה תסתכל מה רשום על הישן.
עוזי
עוזי
3A נשמע לי גבוה קצת, אני זוכר ערך נמוך יותר אבל אולי אני טועה.
TooLy
16-10-2009, 11:06:06
עוזי
3A נשמע לי גבוה קצת, אני זוכר ערך נמוך יותר אבל אולי אני טועה.
ואוליי אני טועה...מדבר מזיכרון לפניי הרבה זמן...בכל מיקרה הערך מסומן על הפיוז הישן.
דרך אגב , אתה מגיע היום לרכבת ?
ואוליי אני טועה...מדבר מזיכרון לפניי הרבה זמן...בכל מיקרה הערך מסומן על הפיוז הישן.
דרך אגב , אתה מגיע היום לרכבת ?
חיובי
בסביבות 14:30
מבאס שחם מוות
ציקי
levyoram
16-10-2009, 11:37:57
ואוליי אני טועה...מדבר מזיכרון לפניי הרבה זמן...בכל מיקרה הערך מסומן על הפיוז הישן.
דרך אגב , אתה מגיע היום לרכבת ?
נא להביא כובע + מימיה :D
leetal
16-10-2009, 11:51:44
לא בטוח שרק הלך הפיוז. פיוז בד"כ נדפק אם יש קצר במעגל.
אם חברתה בקוטביות הפוכה או במתח גבוהה אז יכול להיות שנדפק קודם איזה רכיב בשלט (מיצב, דיודה...) ורק אז ידפק גם הפיוז.
guylederer
16-10-2009, 11:54:14
כן ... פיוז לא הגנה כל כך טובה :>
יש אחריות על השלט ?
TooLy
16-10-2009, 12:02:11
לא בטוח שרק הלך הפיוז. פיוז בד"כ נדפק אם יש קצר במעגל.
אם חברתה בקוטביות הפוכה או במתח גבוהה אז יכול להיות שנדפק קודם איזה רכיב בשלט (מיצב, דיודה...) ורק אז ידפק גם הפיוז.
אם אני לא טועה , בשלט הזה , ( ושוב אם אני זוכר נכון ) ברגע שמפסק ההדלקה נמצא במצב כבוי שקע הטעינה מחובר ישיורת לסוללה ( דרך הפיוז כמובן ) ללא תיווך של שום רכיב או מעגל.
עוזי
חברים
פיוז עם הגנה של גשר דיודות למי שמכיר זה בהחלט מספק.
חבל להסיק מסקנות עוד לפני שהבחור בדק.
מניסיון עם מספר שלטי DX7 של אנשים השלט מוגן טוב ובד"כ העניין מסתיים בפיוז, בייחוד שהשלט עצמו לא היה מופעל בזמן הטעות.
תנו לבחור לבדוק קודם
ציקי
נא להביא כובע + מימיה :D
מה עם מצב רוח?
זה לא חשוב?
leetal
16-10-2009, 12:08:34
אם הוא לא יודע לבדוק קצרים על המעגל לפני החלפת הפיוז, אז עדיף שהוא לא יחליף פיוז לבד.
kutamak
16-10-2009, 12:46:03
מאיפה אני משיג פיוז חדש ?
כמה יעלה לקנות חדש ?
כמה יעלה בחנות לתקן ?
כל חנות טמבור
2-3 שקלים בודדים לחבילה של 10.
תקפיד לקנות את אותו הפיוז מבחינת אמפר'ז וגודל פיזי.
אם אכן זהו פיוז של 3A ואתה לא מוצא אז כל פיוז בין 3A ל 1.5A יעשה את העבודה.
ציקי
eagle701
16-10-2009, 16:22:36
אם הוא לא יודע לבדוק קצרים על המעגל לפני החלפת הפיוז, אז עדיף שהוא לא יחליף פיוז לבד.
החלפת הפיוז בDX7 זה הדבר הכי קל שקיים
אני גם בטעות חיברתי פעם את המטען הלא נכון ונשרף לי הפיוז
היתי בטוח שזה סיפור להחליף אבל כשפתחתי את השלט לנגד עיני אני רואה מולי את הפיוז במרכז השלט פשוט להוציא ולשים חדש
ילד בן 5 ידע לעשות את זה
kutamak
20-10-2009, 19:14:59
המון המון תודה לדוד קלדרון, שעזר לי עם השלט, החליף, הסביר, תיקן והמליץ לי להבא.
תודה רבה רבה !!
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.