צפייה בגרסה מלאה : Aאלה לגבי סוללות לפרוטוס..
shimon73
17-10-2009, 20:07:12
האם הסוללות האלו יהיו טובות לפרוטוס 500 שלי
אני יודע שהסוללות האלה טובות אבל 15C נראה לי נמוך.
אשמח לדעת מה ההבדל בין 15C ל 20C וכ"ו...
שמעון
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=250340720413&Category=34056&_trkparms=algo%3DLVI%26its%3DI%26otn%3D2
dvireini
17-10-2009, 20:26:02
לא מכיר את איכות הסוללה אבל C זה קצב פריקה כמה שהוא יותר גדול ככה המסוק יותר חזק אבל!!!
הסוללה נגמרת יותר מהר למרות שבברוטוס לפי דעתי (כך את זה בערבון מוגבל) יספיק גם 15C כי זה מסוק ביצוץ
eagle701
17-10-2009, 22:13:33
שמעון סוללה של 4 תאים מספיקה לך?
אני מטיס עם 5 ולפעמיים אני מרגיש שאני צריך עוד כח
בכל מקרה לא ממליץ לך לקחת סוללה עם C נמוך יהיה לך פחות כח
אצלי לפחות אני מרגיש הבדל אדיר בין הסוללה 5 תאים 20C ל30C
האם הסוללות האלו יהיו טובות לפרוטוס 500 שלי
אני יודע שהסוללות האלה טובות אבל 15C נראה לי נמוך.
אשמח לדעת מה ההבדל בין 15C ל 20C וכ"ו...
שמעון
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=250340720413&Category=34056&_trkparms=algo%3DLVI%26its%3DI%26otn%3D2
שימעון
נתון ה C הוא מקדם מכפיל שבשילוב קיבולת הסוללה נותן את הזרם המקסימלי שניתן לצרוך ממנה באופן מתמשך בעת פריקתה.
נניח שמדובר בסוללה 15C וקיבולת 4Ah הרי שהזרם המקסימלי (מתמשך) שניתן לצרוך מסוללה כזו הינו 60A עד לפריקתה.
כדאי לקחת מקדם ביטחון גבוה ב30% ומעלה (אני לוקח 50%) בין יכולת הספקת הזרם של הסוללה לסטאפ וזאת על מנת:
1. למנוע תופעות של חום יתר בסוללה בעת השימוש, נפיחות ובלאי מואץ.
2. בזמן טיסה ישנם קטעים בהם הצריכה עולה באופן ריגעי בעקבות עומסים משתנים או האצה ואז צריכת הזרם עולה מעט מהצריכה הקבועה ולא כדאי להטיס בקצה היכולת של הסוללה.
3. עם הזמן, ככל שמספר מחזורי הטעינה עולה הסוללה נחלשת ונתון הזרם המתמשך שהיא יכולה לספק יורד בעקבות ירידת הקיבולת שלה אז למעשה בא לידיי ביטוי הספייר שנלקח בחשבון.
לדוגמא: נניח שהבקר והמנוע מתוכננים לעבודה תחת זרם מקסימלי של 60A אז סוללה מתאימה תהיה כזו המסוגלת לספק זרם של לפחות 80A ואף יותר.
שימוש בסוללה כזו יבטיח פחות עומס על הסוללה, טמפרטורת עבודה קרה יותר ואורך חיים גדול יותר.
ככל שה C גבוה יותר בשילוב עם אותה קיבולת הרי שהסוללה מיועדת לזרמים גבוהים יותר אבל חשוב גם לזכור שיש גם חסרונות שצריך לקחת בחשבון:
1. C גבוה יותר באותה קיבולת משמע לוחות ליתיום עבים יותר בכל תא ולכן מדובר בסוללה כבדה יותר ולרוב גדולה יותר.
2. C גבוה יותר משמע סוללה יקרה יותר (בדרך כלל ולא תמיד ולכן יש לבדוק !).
על מנת לקבוע איזה דגם סוללה מתאים לך יש להתייחס לקיבולת הסוללה כנתון ייחוס לזמן הטיסה ולמכפלת הקיבולת ב C ככוח הסוללה להספקת הזרם המתאים למנוע ולבקר לפי ההסבר הנ"ל.
מקווה שעזרתי במעט
ציקי
ori_lavee
18-10-2009, 05:34:45
שמעון - אתה צריך סוללה 25C לא הייתי הולך על פחות.
(למסוק שלי עם המנוע החדש אזמין 35C).
4 תאים זה הגבול התחתון (מבחינת כוח),
נראה לי שהכי יתאים זה סוללה 5 תאים 3,000 מילי-אמפר - 25C.
(צריך לבדוק התאמת המנוע - בקר - פיניון ל 5 תאים).
אורי
shimon73
18-10-2009, 17:59:29
תודה לכולם , נראה לי שלעת עתה השאר עם ה 4 תאים ולאחר שנלמד להטיס בצורה טובה אעבור ל 5תאים.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.