צפייה בגרסה מלאה : Trex 600ESP ומנוע סקורפיון 4025 - כמה שאלות !
ori_lavee
18-10-2009, 08:45:45
לפני התקנת הסקורפיון (4025 1100) על ה 600ESP אני רוצה לבדוק כמה דברים.
1. שימון המנוע - הבנתי שיש צורך לשמן את מיסבי המנוע.
א. איך עושים את זה ?
ב. כל כמה זמן/שעות ?
ג. איזה שמן מומלץ ?
2. אני מתכוון להמשיך להשתמש בבקר המקורי של ALIGN (לפחות בשלב זה).
א. האם יש עם זה איזה שהיא בעיה ?
ב. ה Setup שמצאתי הכי מתאים לעבודה עם המנוע המקורי של ALIGN הוא : 1 > 2 > 1 >2 > 2 , זאת אומרת :
1 brake disable
2 Mid Timing
1 High cutoff
2 Hlicopter 1 (soft start
2 Medium Speed
האם ה Setup הזה מתאים גם לסקורפיון ?
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=15382&stc=1&d=1255851649
תודה
אורי
אורי אצלי הסאט אפ בבקר היה שונה ותבדוק המלצות יצרן.
הצפצוף האחרון היה על QUICK Speed מכיוון שזה מסוק.
וכמובן שזה המלצות יצרן !
מה שמענין יותר מה הגרף של המנוע צריך להיות ?
בכל מקרה הסטרואידים שלי יגיעו השבוע ובקרוב מנוע NEU :)
ori_lavee
18-10-2009, 13:03:12
אורי אצלי הסאט אפ בבקר היה שונה ותבדוק המלצות יצרן.
הצפצוף האחרון היה על QUICK Speed מכיוון שזה מסוק.
מדובר במהירות/קצב החשת המנוע (עד כמה שאני מבין) עם ה Setup הזה קבלתי את התוצאות הטובות ביותר עם המנוע המקורי של ALIGN..
וכמובן שזה המלצות יצרן !
לא הבנתי, איזה יצרן ? איזה המלצה, איפה ?
מה שמענין יותר מה הגרף של המנוע צריך להיות ?
הגרף דווקא לא מעניין (אותי לפחות) את גרף ה Idle אני מכוון 100 90 100 ואת ה Normal בשטח ע"פ ובהתאם לצורך (וובלינג ומעבר רציף ל Idle)
בכל מקרה הסטרואידים שלי יגיעו השבוע ובקרוב מנוע NEU :)
אורי
asafsee
18-10-2009, 13:52:18
יפה לך שגיא.....תתחדש על המנוע האמריקאי החדש :)
nirgo
18-10-2009, 14:03:33
שגיא,
תוכל בבקשה לפרט לגבי דגם המנוע, קוטר ציר, פיניון ובקר שאתה עומד לתקין?
תודה,
ניר
אסף מה תתחדש ?!?!?!
אני מחכה למנוע שלך ואחרי שהוא ישרף אני מזמין NEU !
אורי תבדוק בספר של המסוק ותראה שיש המלצות יצרן
להגדרת בקר במיוחד עם המנוע המקורי !!!
NIRGO אתה מדבר על ה-NEU ?
asafsee
18-10-2009, 14:33:18
אה אוקי, אם ככה למה אתה מחכה...המנוע מחכה :):D
ומעכשיו אני אומר לך שאתה יכול לחסוך את הכסף של ניאו למשהו אחר....המנוע הזה לא יישרף לך בחיים
ori_lavee
18-10-2009, 14:46:48
ואחרי ששגיא יודע שהמנוע לא ישרף לו בחיים,
אפשר לחזור לנושא שלמענו התכנסנו פה ?
:D
אורי
TooLy
18-10-2009, 14:56:14
היי אורי,
הסטאפ של הבקר בהחלט מתאים לסקורפיון, הייתי מנסה איתו אפילו Quick Speed.
לגבי השימון, סקורפיון ממליצים לשמן את מייסבי המנוע בתקיפות (נדמה לי שמדובר על כל 10 טיסות) בשביל להאריך את חיי המייסבים.
מאיזושהי סיבה זהו היצרן היחידי שמבקש זאת, לא מעט בעלי סקורפיונים החליפו את את המייסבים לאיכותיים יותר בשביל להמנע מעניין זה.
בגדול יש להם בקבוקון שימון קטן עם ראש דקיק (כמו מזרק) המיועד להגיע למייסבים מבלי לפרק את המנוע.
מה שלא ברור לי הוא כיוון שהמייסבים אטומים, איך השמן בדיוק נכנס לשם, סיבה נוספת שמספר מומחים למייסבים בחו"ל טענו היא שאין לשמן את המייסבים אלא לפתוח אותם ולגרז מחדש.
השמן של סקורפיון עולה כמה $$ בודדים, כך שזה לא סיפור.
אגב, קח בחשבון שעל מנת להכניס את הסקורפיון צריך לחתוך את צדי הפריימים.
רועי
ori_lavee
18-10-2009, 15:07:41
היי רועי.
אמממ...
יש לך מושג על איזה שמן מדובר ?
בטח סקורפיון לא "המציאו" שמן יעודי, אני מניח שאפשר למצוא אותו בעוד כמה תצורות ושמות.
(באמת מעניין איך הוא אמור לחדור למיסב).
תודה
אורי
nirgo
18-10-2009, 15:08:42
אסף מה תתחדש ?!?!?!
אני מחכה למנוע שלך ואחרי שהוא ישרף אני מזמין NEU !
אורי תבדוק בספר של המסוק ותראה שיש המלצות יצרן
להגדרת בקר במיוחד עם המנוע המקורי !!!
NIRGO אתה מדבר על ה-NEU ?
אכן, אני מתכוון לניאו
TooLy
18-10-2009, 15:15:02
היי רועי.
אמממ...
יש לך מושג על איזה שמן מדובר ?
בטח סקורפיון לא "המציאו" שמן יעודי, אני מניח שאפשר למצוא אותו בעוד כמה תצורות ושמות.
(באמת מעניין איך הוא אמור לחדור למיסב).
תודה
אורי
http://www.readyheli.com/Scorpion_Motor_Bearing_Lubrication_Kit_p/oilkit.htm
ori_lavee
18-10-2009, 15:23:39
http://www.readyheli.com/Scorpion_Motor_Bearing_Lubrication_Kit_p/oilkit.htmהיי רועי.
את זה אני מכיר , מה שמעניין האם חייבים את השמן הזה או שיש אלטרנטיבה מקומית זמינה יותר.
אורי
TooLy
18-10-2009, 15:27:53
אגב, ללא מעט בעלי סקורפיון נגמרו המייסבים למרות שעבדו עם השמן הזה.
אני הייתי מחליף את המייסבים במשהו איכותי יותר ובמידה והגיע זמנם.
ori_lavee
18-10-2009, 15:29:34
אגב, ללא מעט בעלי סקורפיון נגמרו המייסבים למרות שעבדו עם השמן הזה.
אני הייתי מחליף את המייסבים במשהו איכותי יותר ובמידה והגיע זמנם.אולי זה הפתרון באמת.
על איזה מיסבים מדובר (מפרט) ?
האם יש כאלה לרכישה בארץ ?
תודה
אורי
TooLy
18-10-2009, 15:32:49
צריך לבדוק את המידות, ניתן לקנות כאלו בחנויות המייסבים השונות בדרום ת"א, רק לבקש משהו איכותי.
בכל אופן לפני שמסתבכים, תתחיל עם המקור בלי שינויים, רק תעקוב אחרי זה.
אורי שריפת המנוע צריך להיות חלק מהנושא פה ! :D
שלא יקרה חס וחלילה לעוד אנשים :D וכמובן להרגיע !
וחוץ מזה בהצלחה עם הסטרואידים החדשים !!!!!
asafsee
18-10-2009, 15:47:14
לי גם הלכו המייסבים בסקורפיון, ולא מזמן הוחלפו למייסבים יפניים איכותיים
אסף אתה מדבר על המנוע 1100 ???
asafsee
18-10-2009, 15:54:32
אכן, אתה מקבל מייסבים עם 5 טיסות
ויפנים
:) טוב אנחנו שוב סוטים מהנושא של אורי :)
ori_lavee
18-10-2009, 16:08:25
:) טוב אנחנו שוב סוטים מהנושא של אורי :)לא, לא...לא, זה לגמרי "הנושא של אורי" :)
אסף.
אתה יכול לתת קישור באיזה מיסבים מדובר ?
האם יש אלטרנטיבה מקומית (ואיכותית) למיסבים האלה ?
אההה...אסף.
ותודה, תודה ושוב תודה על "הלוואת" הפיניון,
בזכות הפיניון (שלך) והדרימל של נדב...אטיס עם הסקורפיון כבר ביום שישי :)
תודה
אורי
asafsee
18-10-2009, 16:17:14
בשמחה אורי אני שמח לסייע...:) אין כמו התענוג של ההטסה לעומת החמצה
בנוגע למייסבים, בהצעתם של עוזי ורועי חבריי היקרים, כאמור הם-TOOLY - קניתי מייסבים בדרום תא בחנות בשם - שניצקי מייסבים - רחוב צ'לנוב 35 תל אביב.
מחזיק סחורה מעולה.
כל המייסבים שהלכו לי במסוק, החל מהמייסבים במנוע דרך כל המייסבים ברקסי 600 (ציר ראשי, דריישפט וכו)
ori_lavee
18-10-2009, 16:23:35
בשמחה אורי אני שמח לסייע...:) אין כמו התענוג של ההטסה לעומת החמצה
אני חייב לך :)
בנוגע למייסבים, בהצעתם של עוזי ורועי חבריי היקרים, כאמור הם-TOOLY - קניתי מייסבים בדרום תא בחנות בשם - שניצקי מייסבים - רחוב צ'לנוב 35 תל אביב.
מחזיק סחורה מעולה.
אתה זוכר (במקרה) באיזה סוג מיסב מדובר ? גודל ? מספר ? דגם ?
כל המייסבים שהלכו לי במסוק, החל מהמייסבים במנוע דרך כל המייסבים ברקסי 600 (ציר ראשי, דריישפט וכו)
אורי
asafsee
18-10-2009, 16:38:27
תיגש עם דוגמה של המייסב לחנות והוא כבר יידע מה לתת לך
לרוב בחרתי במייסבים אטומים וחלקם מנירוסטה במקומות שעובדים קשה
ori_lavee
18-10-2009, 16:52:10
תיגש עם דוגמה של המייסב לחנות והוא כבר יידע מה לתת לך
לרוב בחרתי במייסבים אטומים וחלקם מנירוסטה במקומות שעובדים קשה
TNX
:)
asafsee
18-10-2009, 16:55:37
אין בעד מה...
ואני מקווה להגיע בקרוב לחברתם של טייסת העמק ולהכיר את האנשים מקרוב
ori_lavee
18-10-2009, 17:02:39
אין בעד מה...
ואני מקווה להגיע בקרוב לחברתם של טייסת העמק ולהכיר את האנשים מקרוב
וואי, וואי...וואי, כבוד גדול !
אם תחליף את "המקווה להגיע"... ב אגיע זה ישמע הרבה יותר טוב !
אורי
lior_bar_ami
18-10-2009, 17:07:33
היי אורי,
הסטאפ של הבקר בהחלט מתאים לסקורפיון, הייתי מנסה איתו אפילו Quick Speed.
לגבי השימון, סקורפיון ממליצים לשמן את מייסבי המנוע בתקיפות (נדמה לי שמדובר על כל 10 טיסות) בשביל להאריך את חיי המייסבים.
מאיזושהי סיבה זהו היצרן היחידי שמבקש זאת, לא מעט בעלי סקורפיונים החליפו את את המייסבים לאיכותיים יותר בשביל להמנע מעניין זה.
בגדול יש להם בקבוקון שימון קטן עם ראש דקיק (כמו מזרק) המיועד להגיע למייסבים מבלי לפרק את המנוע.
מה שלא ברור לי הוא כיוון שהמייסבים אטומים, איך השמן בדיוק נכנס לשם, סיבה נוספת שמספר מומחים למייסבים בחו"ל טענו היא שאין לשמן את המייסבים אלא לפתוח אותם ולגרז מחדש.
השמן של סקורפיון עולה כמה $$ בודדים, כך שזה לא סיפור.
אגב, קח בחשבון שעל מנת להכניס את הסקורפיון צריך לחתוך את צדי הפריימים.
רועי
http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif
הכול נכון, אך כמה שאני זוכר ה"אינטרוול" שימון הוא מעט יותר גדול והוא נע בין 15-20 טיסות.
ההליך הוא מאוד פשוט והוא מסתכם בהזלפה של טיפה עד שתיים על ציר המנוע לכיוון המיסב - מתוך הנחה שהשמן יחלחל פנימה.
לגבי מיסבים חלופיים ל SCORPION, אני בטוח שהמיסבים שצויינו מעלה מרחוב צ'לנוב (NSK - יפני, או SKF - שוודי) יעשו את העבודה מצויין.
המידות שאתה צריך הן: קוטר חיצוני OD=16mm, קוטר פנימי ID=8mm ועובי W=5mm.
אם תרצה להשקיע אני יכול להמליץ לך על מיסבים מאוד איכותיים (אך לא כ"כ זולים) של BOCABEARINGS, שיעשו איתך תקופת חיים על המנוע.
קבל קישור לשתי אופציות של חלופה למיסבים של BOCA, כל אחד מהשניים יתאים בצורה מעולה (שים לב שהשני/היקר יותר מתאים לסל"דים יותר גבוהים):
אופציה א': http://www.bocabearings.com/main1.aspx?p=product&id=2335&n=SMR688-ZZ%20#7
אופציה ב': http://www.bocabearings.com/main1.aspx?p=product&id=13912&n=SMR688C-2OS%20#7%20AF2
והנה תמונות של מנוע שעבר הסבה:
http://static.rcgroups.com/forums/attachments/1/8/8/5/3/a2043429-150-scorpandz.jpg
http://static.rcgroups.com/forums/attachments/1/8/8/5/3/a2043430-178-protoNMB.jpg
http://static.rcgroups.com/forums/attachments/1/8/8/5/3/a2043431-146-prodandceramic.jpg
בבקשה אח שלי ;)
עבר הסבה למה בדיוק ליאור ?
lior_bar_ami
18-10-2009, 17:34:53
הזרקה ישירה, שני מגדשי טורבו, החלפת צ'יפ ואגזוז לחץ!!! ;)
החלפת מיסבים כמובן :)
ori_lavee
18-10-2009, 17:48:52
הזרקה ישירה, שני מגדשי טורבו, החלפת צ'יפ ואגזוז לחץ!!! ;)
:D:D:D
תודה אחינו.
אפילו ממרחק אתה דואג לנו :)
אורי
lior_bar_ami
18-10-2009, 17:52:03
:D:D:D
תודה אחינו.
אפילו ממרחק אתה דואג לנו :)
אורי
:)
blacksea
18-10-2009, 18:55:02
השבוע שימנתי את המנוע לראשונה , חטאתי והטסתי כ 20 -25 טיסות איתו...
הזלפתי שתי טיפות ליתר ביטחון לכל מיסב - אחת על הציר צמוד למיסב ואחת על המשטח של המיסב עצמו, ונתתי מספר סיבובים ידנית למנוע, לדעתי יש חלחול פנימה ואפילו דמיינתי תחושה קלה של סיבוב קל (חלק) יותר
כמו לשים ח"י שקלים מעל הדלת, להזיק זה כנראה לא יזיק
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.