צפייה בגרסה מלאה : שאלה איזה סרוו למצערת . . . . ?
שחר לזרוב
19-10-2009, 11:17:27
אני יודע שהדעות בעולם חלוקות בשאלה הזו אבל הייתי שמח לשמוע את דעתכם המלומדת, וכך להשכיל בעצמי ולהחכים אחרים.
לטיסת 3D - איזה סרוו כדאי להרכיב למצערת המסוק ? סרוו מהיר וכמה שיותר מהיר, או שמא מספיק סרוו סביר במהירות סבירה (15-20) ?
מעניין . . . :rolleyes:
guyro
19-10-2009, 12:04:43
עדיף סרוו יותר מהיר ומדויק , הכוח פחות חשוב
asafsee
19-10-2009, 12:38:18
לי יש 9254 על המצערת, אתה יכול לראות שההעדפה היא תמיד לסרוו מהיר
Chen Zarfati
19-10-2009, 13:05:19
אני משתמש במיני סרוו שנהוג להשתמש בו לזנב. JR DS3500g
lior_bar_ami
19-10-2009, 14:41:44
לגמרי תלוי בצורת היישום / גוברנור שבשימוש...
לצורך העניין בחיבור ישיר של המקלט למצערת עדיף סרוו מהיר ומדוייק, עם זאת לדוג' דרך REVMAX יש פחות חשיבות למהירות וניתן להשתמש גם בסרוואים שלא עושים 60 מע' ב 0.07 שנ' ;)
ליאור זהבי
19-10-2009, 15:35:48
מומלץ להשתמש בסרבו מהיר ככל שניתן. 9254 הוא בחירה מצוינת של הרבה מטיסים (ואני ביניהם).
nadavbarak
19-10-2009, 22:07:00
אנחנו משתמשים בסרוו דיגיטלי של חברת Savox מדגם 1258.
סרוו חזק, מהיר ומדוייק.
בעת הצורך יכול לשמש תחליף לסרוו סייקליק שנפגע מכיוון שהסרוו הנ"ל מעולה גם עבור שימוש סייקליק. דבר אשר לא אפשרי כאשר משתמשים בסרווים שונים בין הסייקליק למצערת.
שחר לזרוב
20-10-2009, 20:56:26
תודה לכולם על התשובות.
מבחינה תיאורטית, האם סרוו שהוא לא כל כך מהיר, נאמר במהירות של 0.15, לא יבצע את אותה העבודה ? האם הבדל המהירות יהיה כל כך משמעותי ? - כאשר צריך לזכור שבזמן טיסת 3D המצערת נמצאת רוב הזמן בתחום הסמוך למקסימלי (הכוונה שהמצערת פתוחה למקסימום או במיקום קרוב לכך) ולכן הסרוו מבצע תנועה קצרה מאד, בניגוד לסרוואים של הפיץ' שטווח התנועה שלהם גדול מאד.
האם מלבד הדעה הרווחת שצריך סרוו מהיר מישהו אכן התנסה עם סרוו פחות מהיר והרגיש הבדל בטיסה ?
Chen Zarfati
20-10-2009, 22:31:22
אכן עשיתי את הניסוי הזה עם הrevmax ולא חשתי הבדל, מה שכן. בהטסות 3D ובכלל ברמות תחרותיות אני מעדיף להשתמש בסרוו איכותי יותר על מנת שלא יהיו אי אילו תקלות מסוג מרפי
ori_lavee
20-10-2009, 22:33:18
אכן עשיתי את הניסוי הזה עם הrevmax ולא חשתי הבדל, מה שכן. בהטסות 3D ובכלל ברמות תחרותיות אני מעדיף להשתמש בסרוו איכותי יותר על מנת שלא יהיו אי אילו תקלות מסוג מרפיחן.
ממתי אתה התחלת להבין במסוקים :confused:
:D:D:D
אורי
tamir_250
20-10-2009, 22:38:03
גם אני משתמש ב-9254.
שחר - קיימת האפשרות להאריך את הזרוע של הסרוו במידה והוא "איטי" ובכך להרוויח מהירות ע"ח כוח (הכח לא חשוב כלל במצערת הרי).
Chen Zarfati
20-10-2009, 22:40:39
דעתי היא שצריך לעבוד על 100% בATV של המנוע ולפיכך לכוון אורך הזרוע ולא על פי שיקולים של כוח/מהירות.
tamir_250
20-10-2009, 22:50:17
אני מסכים כמובן אך הדרך "להרוויח" מהירות מסרוו איטי היא פשוט להתרחק ממרכזו וטענתי היא שבביצוע פעולה זו לא תורגש ההפחתה בכוחו של הסרוו שהרי הזזת זרוע מצערת אינה מצריכה סרוו חזק כלל.
ליאור זהבי
21-10-2009, 00:28:36
הבעיה בזרוע ארוכה היא ATV קטן = אובדן רזולוציה של הסרבו.
אליקופטר
21-10-2009, 05:56:42
חברה תקנו אותי אם אני טועה למי שמשתמש בrevmax החשיבות לסרוו מהיר קטנה יותר מאחר ואין "שליטה" על המצערת דרך הסרוו ? הרי הוא תמיד ב MAX.
guyro
21-10-2009, 06:09:48
השליטה היא ב-REVMAX, אבל עדייו אתה רוצה שזמני התגובה בינו לסרוו ולמצערת יהיו מהירים...
ולכן תרצה סרוו מהיר יותר
ה-REVMAX ע"י זיהוי שינוי בסל"ד כן ישנה מצערת ,
אליקופטר
21-10-2009, 06:27:33
אבל בREVMAX המצערת פתוחה מקסימום ואין משחק לפי הצורך. לגבי בסרוו אכן הוא יתן תגובה מהירה יותר אבל עד כמה זה שמעותי כשיש לו רק תגובה אחת והוא כבר במקסימום ואני מתכוון רק למצב של לימטר כמו REVMAX ולא כמו שאר הגוברנורים.
guyro
21-10-2009, 07:04:38
שאלה טובה, למיטב הבנתי שהסל"ד גבוה יותר מידי הוא הופך לגוברנור ומוריד סל"ד ->מזיז את הסרוו והמצערת
guyro
21-10-2009, 07:19:21
הינה המאמר של יצרני REVMAX ובתוכו הסבר לא לא זקוקים לסרוו מהיר/מיוחד מאוד:
The Throttle Jockey RevMax is an RPM limiter. It allows the pilot to maximize the power from the engine whilst preventing overspeeding.
RevMax allows normal throttle signals from the receiver to pass directly to the throttle servo under most conditions. This is done anytime that the engine rpm is the same as or lower than the target rpm. When an overspeed condition is detected, RevMax enters a governor mode and controls the throttle servo.
The target RPM is set by an auxiliary channel.
RevMax does not require a super servo.
Why does it matter?
The Rev-Max is a new concept . This unit differs from the usual engine governor and may be coined an "RPM limiter", or as industry often terms an "Over-speed Governor"
The Rev-Max does not govern an under-speed condition relying solely on the throttle curve for this function. The problem with all governors is a slight throttle lag. This issue has been completely addressed with this product.
The Rev-Max deals with less than half the workload during engine rpm management thus allowing for a better and direct connection between the engine and rotor. When the limiter is not needed it is completely by-passed. As an example, during rapid tic-tocs this unit will supply more useable power to the rotor at the ideal time resulting in a faster, stronger and more impressive maneuver. The throttle simply stays in sync with the rapidly changing rotor loading. Fast multiple rolls benefit in a similar manner as do others.
Tuning the throttle curve is fairly straight forward after selecting a target rpm on the ground using the lower point on the current curve. This verifies that the unit is clipping at the desired rpm. Once this is completed the rest of the idle-up points are set in flight to maintain or slightly exceed the target rpm. The engine note will give ample under-speed clues since confusing over-speeding is non-existent. Cyclic to throttle mixing will now co-exist with the Rev-Max and can be set in flight to remove any under-speeding during hard over cyclic maneuvers. A direct and very connected feel is maintained with no over revving of the engine or rotor.
The Rev-Max will not easily mask a poor mixture setting as a governor might, and will encourage smoother and more available engine power. With the smaller 30 and 50 sized governed machines the extra useable power is most welcome. Competition pilots have always wanted a direct link between the throttle and rotor but had to put up with annoying over speeding. This is because different maneuvers load the rotor differently at similar collective settings. Many flying the bigger helicopters presently employ a governor to this end as the lesser of two evils, while hard-core stubborn perfectionists refuse to have any part of a governor. Today we have the cure for both.
שחר לזרוב
21-10-2009, 08:22:25
לסיכום ואם הבנתי נכון, לצורך עבודה טובה של הגוברנור לא חייבים את הסרוואים המהירים דווקא בגלל המהירות הגבוהה שלהם, אלא בגלל הדיוק שלהם והאיכות שלהם. שימוש בסרוו איכותי ומדוייק אבל שהמהירות שלו סבירה (בסביבות 0.15) יהיה מספק ביותר ולא נרגיש הבדל בביצועים.
כמובן ששימוש בסרוו רגיל לא יתן את אותן התגובות בגלל החופשים וחוסר הדיוקים של הסרוו, לכן צריך להשתמש בסרוו דיגיטאלי מדוייק.
תודה לכולכם.:)
guyro
21-10-2009, 08:41:13
ישר כח :)
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.