PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה אפקט הקרקע - יש לכם עצות כיצד ל"אלחש" אפקט זה?



amiramen
19-10-2009, 21:58:24
אני חדש בהטסות ולא מזמן הייתי אצל עודד, הוא באמת מעולה והוא עזר לי המון.
לאחר שהייתי אצל עודד, אני מטיס בביטחון ופחת משמעותית הפחד לרסק את המסוק.
תקצר היריעה(הדיגיטלית במקרה זה) מלכתוב על עודד אך זהו לא תוכן הנושא( ובקרוב אפתח אשכול בנושא זה).
ולעניינינו:
אני כרגע מטיס בשלב הריחופים באופן צמוד יחסית(בין 5-20 ס"מ) לקרקע אחרי 2 סוללות(באופן עצמאי, ללא עודד).
בגובה הריחוף הנ"ל המסוק ממריא ונוסק בסביבות ה-5 ס"מ באופן החוזר על עצמו למעלה-למטה-למעלה-למטה וחוזר כך הלאה....
אני מניח כי זהו "אפקט הקרקע" הידוע בקרב ריחופי מתחילים...

האם יש איזה שהיא דרך "להוריד" את עוצמת הרגשת אפקט הקרקע?
או שפשוט כדאי לחכות עד למעבר להטסה בגובה גבוהה יותר?

נ.ב: אני מטיס HK450.

sagi
19-10-2009, 22:16:10
תנסה לטפס קצת יותר גבוה ותראה איך האפקט ידעך אך לא יעלם !

Nlackrif
19-10-2009, 22:19:35
אפקט הקרקע מוגדר במסוקים כפעמיים גודל הדיסקה.
תעלה יותר גבוה מזה ואפקט הקרקע ייעלם.

אייל שפירא
20-10-2009, 07:29:58
"גודל הדיסקה" - ?

wind556
20-10-2009, 08:01:02
ידידי היקר
קודם כל אני שמח שאתה מטיס בביטחון
וכפי שראיתי אתה מאלו שלומדים מהר
תתחיל להטיס בגובה המתניים שלך , אתה תרגיש יותר נוח והשינויים הקטנים בגובה לא יגרמו נזק.
בהצלחה, ואשמח לכל עידכון

Ashaman
20-10-2009, 08:29:02
אני חדש בהטסות ולא מזמן הייתי אצל עודד, הוא באמת מעולה והוא עזר לי המון.
לאחר שהייתי אצל עודד, אני מטיס בביטחון ופחת משמעותית הפחד לרסק את המסוק.
תקצר היריעה(הדיגיטלית במקרה זה) מלכתוב על עודד אך זהו לא תוכן הנושא( ובקרוב אפתח אשכול בנושא זה).
ולעניינינו:
אני כרגע מטיס בשלב הריחופים באופן צמוד יחסית(בין 5-20 ס"מ) לקרקע אחרי 2 סוללות(באופן עצמאי, ללא עודד).
בגובה הריחוף הנ"ל המסוק ממריא ונוסק בסביבות ה-5 ס"מ באופן החוזר על עצמו למעלה-למטה-למעלה-למטה וחוזר כך הלאה....
אני מניח כי זהו "אפקט הקרקע" הידוע בקרב ריחופי מתחילים...

האם יש איזה שהיא דרך "להוריד" את עוצמת הרגשת אפקט הקרקע?
או שפשוט כדאי לחכות עד למעבר להטסה בגובה גבוהה יותר?

נ.ב: אני מטיס HK450.

הייתה לי בדיוק את אותה הבעיה, המסוק היה עולה ויורד בלי הזהרה, לפעמים הרמת סטיק הייתה לוקחת אותו יותר גבוה ממה שהייתי מוכן לסכן והורדה מזערית הייתה בכלל מורידה אותו לדשא.
איך נפתר? שיניתי את גרף ה PITCH לעקומה רכה יותר כך שהרגשתי יותר בנוח להזיז את הסטיק כאוות נפשי, כך כשהוא עלה הייתי מוריד סטיק וכשהוא ירד מרים אותו חזרה בלי לפחד שהמסוק ימריא לחלל.
תנסה פשוט להתרגל לזה, להטיס בגובה המתניים (הוא יישבר בדיוק באותה מידה מריסוק בגובה המתניים כמו שיישבר מריסוק בגובה הברך) ולצבור זמן טיסה ובטחון עד שתהיה מוכן להסתכן בטיסה גבוהה יותר - זה לא ייקח הרבה זמן. אחרי משהו כמו שעה של טיסה אתה תהיה מוכן להרים אותו לשני מטר ויותר :)
בהצלחה!

ziki
20-10-2009, 08:44:45
הייתה לי בדיוק את אותה הבעיה, המסוק היה עולה ויורד בלי הזהרה, לפעמים הרמת סטיק הייתה לוקחת אותו יותר גבוה ממה שהייתי מוכן לסכן והורדה מזערית הייתה בכלל מורידה אותו לדשא.
איך נפתר? שיניתי את גרף ה PITCH לעקומה רכה יותר כך שהרגשתי יותר בנוח להזיז את הסטיק כאוות נפשי, כך כשהוא עלה הייתי מוריד סטיק וכשהוא ירד מרים אותו חזרה בלי לפחד שהמסוק ימריא לחלל.
תנסה פשוט להתרגל לזה, להטיס בגובה המתניים (הוא יישבר בדיוק באותה מידה מריסוק בגובה המתניים כמו שיישבר מריסוק בגובה הברך) ולצבור זמן טיסה ובטחון עד שתהיה מוכן להסתכן בטיסה גבוהה יותר - זה לא ייקח הרבה זמן. אחרי משהו כמו שעה של טיסה אתה תהיה מוכן להרים אותו לשני מטר ויותר :)
בהצלחה!

מצטער אבל אני חולק על דעתך
במידה והמסוק מכוייל מבחינת מצערת ופיצ' אז זה לא הפיתרון.
עליך פשוט לרחף גבוה יותר בגובה של כמטר עד מטר וחצי מהקרקע והתופעה תעלם.
אם עדיין אין לך מספיק ביטחון וידע לריחוף יציב במקום ללא סחיפות אז בחר מקום נטול רוחות שהקרקע בו הינה אספלט ישר.
התרחק מעט יותר מהמסוק 5-10 מטרים לפחות על מנת לאפשר מצב של תיקון קל יותר בסחיפות שיכולות לקרות, אל תשכח שאתה עכשיו בגובה גבוה יותר והדרך לנחיתה ארוכה יותר.
לא תאמין כמה המסוק הופך ליציב בתנאים הנ"ל, בהטסת מסוק ישנם מספר שלבים בהם צריך רק להתגבר על פחד פסיכולוגי וזה אחד מהם.
ציקי
חניון פנוי הוא מקום אידיאלי ללימוד הנושא.

Ashaman
20-10-2009, 08:58:07
מצטער אבל אני חולק על דעתך
במידה והמסוק מכוייל מבחינת מצערת ופיצ' אז זה לא הפיתרון.
עליך פשוט לרחף גבוה יותר בגובה של כמטר עד מטר וחצי מהקרקע והתופעה תעלם.
אם עדיין אין לך מספיק ביטחון וידע לריחוף יציב במקום ללא סחיפות אז בחר מקום נטול רוחות שהקרקע בו הינה אספלט ישר.
התרחק מעט יותר מהמסוק 5-10 מטרים לפחות על מנת לאפשר מצב של תיקון קל יותר בסחיפות שיכולות לקרות, אל תשכח שאתה עכשיו בגובה גבוה יותר והדרך לנחיתה ארוכה יותר.
לא תאמין כמה המסוק הופך ליציב בתנאים הנ"ל, בהטסת מסוק ישנם מספר שלבים בהם צריך רק להתגבר על פחד פסיכולוגי וזה אחד מהם.
ציקי
חניון פנוי הוא מקום אידיאלי ללימוד הנושא.

אז זהו שהוא לא היה מכוייל :)
הפיץ' שלי היה לינארי, מה שעשיתי היה ל "יישר" קצת את העקומה באיזור האמצע כך שלא יהיו לי קפיצות חדות מדי מתנועת הסטיק, וזה עזר מאוד לבטחון שלי - לדעת שמתיקון קל למסוק הוא לא יקפוץ לי לשמים. היום הכל הרבה יותר קל ונוח ואני מרחף בכיף בגובה 2-5 מטר :)

ziki
20-10-2009, 09:09:00
אז זהו שהוא לא היה מכוייל :)
הפיץ' שלי היה לינארי, מה שעשיתי היה ל "יישר" קצת את העקומה באיזור האמצע כך שלא יהיו לי קפיצות חדות מדי מתנועת הסטיק, וזה עזר מאוד לבטחון שלי - לדעת שמתיקון קל למסוק הוא לא יקפוץ לי לשמים. היום הכל הרבה יותר קל ונוח ואני מרחף בכיף בגובה 2-5 מטר :)

כל הכבוד
יישר כוח
ציקי

wonderd
20-10-2009, 09:21:54
"גודל הדיסקה" - ?

אם הלהבים הם 325, אז שני להבים = 650 ("גודל הדיסקה"), כפול 2 = 1.30 מטר גובה.
מהניסיון המועט שלי כמתחיל, המסוק הרבה הרבה יותר יציב בגובה העיניים מאשר קרוב לקרקע ושם כשמתרגלים יש גם הרבה יותר בטחון לרחף ולהסתובב אם צריך.
לאחר שעליתי לגובה הנ"ל, הלמידה שלי הפכה להיות הרבה יותר מהירה.


אז זהו שהוא לא היה מכוייל :)
הפיץ' שלי היה לינארי, מה שעשיתי היה ל "יישר" קצת את העקומה באיזור האמצע כך שלא יהיו לי קפיצות חדות מדי מתנועת הסטיק, וזה עזר מאוד לבטחון שלי - לדעת שמתיקון קל למסוק הוא לא יקפוץ לי לשמים. היום הכל הרבה יותר קל ונוח ואני מרחף בכיף בגובה 2-5 מטר :)

אז מה, גם הפיץ' שלי ליניארי. קצת EXPO והכל בסדר.
אלעד.

Ashaman
20-10-2009, 09:33:15
אז מה, גם הפיץ' שלי ליניארי. קצת EXPO והכל בסדר.
אלעד.

מה זה EXPO? :p

hatul
20-10-2009, 20:31:05
ישנה אופציה בשלט שמעלה / מורידה רגישות סביב האמצע

amiramen
20-10-2009, 23:02:50
גרף הפיץ' בסדר וחיפשתי איזה שהוא "טריק" שיאפשר טיסה באפקט מופחת... ונראה לי שה-EXPO יעזור... אז מה זה בדיוק ה-EXPO ואיך מכוונים? (גם מדריך באינטרנט יעזור - חיפשתי ולא מצאתי...)
בכל מקרה, תודה לכולם על העצות. אנסה מחר להטיס בגובה גבוהה יותר ואעדכן כאן את הנושא.

ZvikaF
21-10-2009, 08:57:51
שים לב שלרוח יש השפעה על העילוי של הדיסקה, כך שאם אתה מטיס בחוץ שינויים קלים ברוח יגרמו לשינויי גובה (שתצטרך לתקן).

wonderd
21-10-2009, 10:22:38
ישנם סירטונים של בוב באתר הליפריק. יש שם סירטונים על אקספו איך ומה ואפילו הדגמה על שלט או שניים.