PDA

צפייה בגרסה מלאה : נתונים הגדרות 600ESP בסאטאפ סטוק ! אורי לביא בשבילך !



sagi
21-10-2009, 02:04:54
כולם כבר שמעו או יודעים מה קרה לי עם המסוק..... למי שלא יודע להלן התקציר:
לאחר שהגיעו אלי כלי כיוון חדשים החלטתי להגדיר את כל המסוק ולכוון אותו מכנית
בצורה הכי מושלמת שאפשר כפי שהמאסטר שלי (איתן גדסי) לימד אותי.
לאחר הכיוון הגדרתי את זויות הפיטצ' על +/- 12 והגדרת הבקר היתה לפי הוראות
יצרן. הרי היצרן בכל זאת מבין יותר מאתנו ותיכף אני אכנס לזה יותר לעומק !
למי שלא יודע הגדרת הבקר המקורי צריכה להיות
1 - BRAKE
2 - ELECTRIC TIMING
1 - BATTERY PROTECTION
2 - AIRCRAFT
3 - THROTHEL RESPONSE SPEED

וכמובן שכחנו שהזויות צריכות להיות +/- 10 ולא מעבר לזה !!!!
כל זה לפי היצרן שאני מאמין שעשה את כל הניסוים ושרף בקרים ומנועים !!!!
יש גם טבלת מדידת זרם בכל מצב נתון בחוברת עצמה.
מה גם מצוין שם שאם אנחנו נגדיר את זמן תגובת ה-THR הצריכה תעלה.
לא נראה לי שמישהו פה הגדיר את המסוק לפי הוראות יצרן ובכל זאת הצליח לשרוף בקר.
השבוע אני מתכנן לבדוק זאת לפי הספר מה שנקרא ולראות תוצאות כולל טמפרטורת מנוע.

אין ספק והרבה יגידו שאפשר להגיע ליותר בזויות והצליחו לעשות זאת וכל מיני אתגרים
שעברו בהצלחה אבל בסופו של דבר נגרם נזק מסיבה כזו או אחרת.
כמובן שאפשר להטיס בזויות של +/- 12 ואף יותר אבל יש לזה השלכות כגון התחממות
זמן טיסה קצר וכתוצאה מכל זה גם צריכת זרם גבוהה.
אורי שים לב שעם פיניון 14 בספר יצרן עם הגדרות יצרן אתה מגיע ל-2130 סיבובי ראש
כשאתה במינוס 10 או פלוס וצריכת הזרם שלך הינה על 52 אמפר.

אני כמעט בטוח שעם ציוד כמו מנוע סקורפיון ובקר CC אפשר להוציא יותר השאלה על חשבון מה ??!

אני כבר יודע איזה תגובות יהיו פה אבל בבקשה תבדקו הוראות יצרן ואני בטוח שהוא לא טועה !!!!
בכל מקרה אורי תתחדש אחינו וזה שווה בדיקה !

ori_lavee
21-10-2009, 05:45:24
שגיא האמת היא שלא ממש הבנתי מה אתה רוצה להגיד (יכול להיות בגלל השעה המוקדמת) :)

לעניות דעתי הוראות היצרן אינם קשיחות בנושאים הללו, ולא יתכן שחריגה קטנה מהוראות יצרן תגרום לשריפת בקר !
למשל יש בבקר הזה אפשרות לגוברנור, (היצרן עצמו הכניס את האפשרות הזו) אם כך מדוע הוא אינו "ממליץ" עליה לדברך ?
(אגב הגוברנור עובד רע מאוד עם הבקר של ALIGN ומיותר לחלוטין).
אצלי ה Setup של הבקר דומה מאוד להמלצת היצרן ז"א 1 > 2 >1 >2 >2, גם הפיצ'ים אצלי 10.5- > 10.5+.

ת'שמע...
ALIGN מעולם לא יצרו מנועים ובקרים שהם פסגת האיכות והטכנולוגיה,
לדעתי האישית...הבקר שלך נשרף משילוב של בקר "דפוק" עם קצת חוסר מזל....זה הכל !
בקר לא אמור להשרף כי אתה מכוון פיץ' 12.

עוד כמה נקודות...
1. אין שום טעם לכוון פיץ' ליותר מ 11 מקסימום, בטח לא עם מנוע "חלש" יחסית - שימוש בפיץ' אגרסיבי מדי יגרום להפסד סל"ד ראש - ובסופו של יום לא הרווחת כלום.
2. סל"ד הראש שקבלתי עם הסקורפיון (2090) הוא מצויין, ואם המנוע ידע לשמור על סל"ד ראש כזה גם בשינוי פיץ' ארגסיבי...הרי שהוא עושה ת'עבודה.


אורי

guyro
21-10-2009, 06:15:05
שגיא האמת היא שלא ממש הבנתי מה אתה רוצה להגיד (יכול להיות בגלל השעה המוקדמת) :)

לעניות דעתי הוראות היצרן אינם קשיחות בנושאים הללו, ולא יתכן שחריגה קטנה מהוראות יצרן תגרום לשריפת בקר !
למשל יש בבקר הזה אפשרות לגוברנור, (היצרן עצמו הכניס את האפשרות הזו) אם כך מדוע הוא אינו "ממליץ" עליה לדברך ?
(אגב הגוברנור עובד רע מאוד עם הבקר של ALIGN ומיותר לחלוטין).
אצלי ה Setup של הבקר דומה מאוד להמלצת היצרן ז"א 1 > 2 >1 >2 >2, גם הפיצ'ים אצלי 10.5- > 10.5+.

ת'שמע...
ALIGN מעולם לא יצרו מנועים ובקרים שהם פסגת האיכות והטכנולוגיה,
לדעתי האישית...הבקר שלך נשרף משילוב של בקר "דפוק" עם קצת חוסר מזל....זה הכל !
בקר לא אמור להשרף כי אתה מכוון פיץ' 12.

עוד כמה נקודות...
1. אין שום טעם לכוון פיץ' ליותר מ 11 מקסימום, בטח לא עם מנוע "חלש" יחסית - שימוש בפיץ' אגרסיבי מדי יגרום להפסד סל"ד ראש - ובסופו של יום לא הרווחת כלום.
2. סל"ד הראש שקבלתי עם הסקורפיון (2090) הוא מצויין, ואם המנוע ידע לשמור על סל"ד ראש כזה גם בשינוי פיץ' ארגסיבי...הרי שהוא עושה ת'עבודה.


אורי

לגבי סעיף 1, זה לא רק יגרום להפסד סל"ד כי אם יאמץ יותר את המנוע והבקר וגרום לעומס יתר עליהם וזה יכול להוביל לכמה בעיות.

ori_lavee
21-10-2009, 07:10:15
לגבי סעיף 1, זה לא רק יגרום להפסד סל"ד כי אם יאמץ יותר את המנוע והבקר וגרום לעומס יתר עליהם וזה יכול להוביל לכמה בעיות.נכון.

אורי

sagi
21-10-2009, 08:52:49
אורי אולי השעה אצלך מוקדמת אבל עברתי על החוברת שוב ושוב
מכיוון שלא הסתדרו לי כמה דברים ורציתי יותר להעמיק לבעיה של השריפה.
אין ספק שאלין לא חזקה ביצור מנועים איכותים וכן בבקרים אבל וזה אבל גדול !
אם הייתי הולך לפי הוראות יצרן אולי חוסר המזל ובקר מקולקל היו מחזיקים עוד כמה טיסות
כמו שאצלך (בלי לפתוח עין.... טפו טפו מלח מים מלח מים :)) הבקר החזיק מעמד !
חבר טוב מאילת בדק בפורומים בח"ל ועדין מזכיר לי שאני בין הלא שפוים בעולם שהגיע
לזויות של +/- 12 עם המנוע ובקר של אלין מה שגרם לעומס על המערכת והתחממות יתר.
וכנראה בגלל כל הסיבות נוכחתי לדעת שהבקר שלהם יכול להתפצל ל-3 חלקים ויפים :)
אין ספק וכבר רשמתי שאפשר לחרוג אבל תמיד זה בא על חשבון משהו וכבר רשמתי לך
התחלתי עם הגדרות כמו שלך בהתחלה עד שהעלתי פיניון שיניתי זמן תגובה של THR
וכמובן העליתי זויות פיטצ'. ושוב אין מדע מדויק פה אלא הוראות יצרן !!!!
קטונתי לעומת יצרנית המסוק כדי להתווכח על הנתונים הללו ושוב הכל אפשרי !!!!!
אבל עם איכות חומרים יותר טובה כגון העקרב היפה ובקר מאנטרטיקה (CC ICE).
ועובדה שאצלך בזויות של +/- 10.5 הבקר מחזיק מעמד !
אל תשכח גם ההטסה שלך ושלי שונות במקצת.
בכל אופן מחר מגיע לי בקר זמני של אלין ואני אבדוק את המנוע שלי מחדש עד שיגיע לי העקרב.
ולפי הוראות יצרן עם שינוי קל בתגובת ה-THRO ואז נהיה יותר חכמים !
הפוסט הזה הינו פשוט להבהיר כי ניתן להתמודד עם סאטאפ סטוק אבל הוא הינו רגיש לשינוים
קיצונים כמו שקרה אצלי :D ותומר שלא תעיז להגיב כבר הסכמנו על משהו !!! :D
אני כבר אנצל את ההודעה הזו לרשום כי אתמול בדקנו באילת אולם חדש להטסת INDOOR
אנחנו קצת מפונקים פה וכל יום שלישי יש לנו הטסה כזו. וצפויה הפתעה וסרטונים מאתמול :)
לכל הצפונים שמגיעים לאילת ראו בזה הזמנה להצטרף אלינו בימי שלישי במידה ואתם באילת !
אורי שבוע הבא לא ?? :)