PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה סוללה שנגמרת במהלך טיסה - מה עושים?



wonderd
23-10-2009, 07:36:38
אצלי הבקר מוגדר להוריד סל"ד כשהסוללה נגמרת, הבעיה היא שלפעמים זה קורה באמצע טיסה ודי קשה להוריד אותו חזרה בשלום.
היום באמצע שמיניות בגובה כ 4 מטרים פתאום באמצע סיבוב המסוק החל לרדת במהירות, הצלחתי פחות או יותר לכוון אותו לירידה כמעט מושלמת (להב אחד הספיק לפגוע באבן ונפגע בעצמו) אבל זה קורה מהר מדי.
איך אתם מתגברים על העניין ומה השיטה הכי טובה להוריד את המסוק בזמן?

מושיק
23-10-2009, 07:46:43
אני מקצה זמן בטיימר של השלט וכשהוא מתחיל לצפצף אני נוחת.
את הזמן הראשוני קבעתי ע"י כך שהטסתי את המסוק 7 דקות ובדקתי את המצב של הסוללה וראיתי שמצבה 3.8 לכל תא, אז את הטיימר כיוונתי לאזור ה 7 דקות.

wonderd
23-10-2009, 08:31:35
הטיימר אצלי בשלט מכוון על 6 דקות - מעולם לא ציפצף - אולי אני לא יודע להפעיל אותו?

wind556
23-10-2009, 09:15:18
תבדוק את הטיימר אצלך, זו הדרך המקובלת, ואפילו אלמד אותך איך יודעים לכמה זמן לכוון אותו:
לוקחים סוללה מלאה עד הסוף, ומטיסים איתה זמן מדוד ומדוייק,וקצר מהרגיל, נניח לרגע 3 דקות טיסה רצופה ללא נחיתות.
לאחר מכן מטעינים את הסוללה ובודקים כמה נכנס
מחשבים את היחס בין כמה שנכנס לתכולת הסוללה, למשל נניח שהסוללה היא 2000 MAH וב3 דקות נכנסו 600 MAH
מזה אתה מסיק שכל דקה צורכת 200 MAH
אתה מכוון את הטיימר ללא יותר מ80% מהזמן הזה, במקרה שלנו 1600MAH לחלק ל200 שזה 8 דקות.
אם אינך בטוח באיכות הסוללה ובדיוק הכתוב עליה, תוריד מזה עוד דקה.
מלבד זה יש לקנות זמזמי התראה שונים, אישית אני לא מת עליהם, זה עוד חפץ מיותר על המסוק, אבל אולי למתחיל שרוצה ביטחון נוסף זה "מרגיע"

wonderd
23-10-2009, 09:33:16
אבל אם הטיימר מכוון ל 6 דקות ולא מגיע רגע הציפצוף.. אולי כי אני לא מטיס 6 דקות רצוף?

gadily
23-10-2009, 09:41:34
כל המסוקים החשובים שלי ( 2 טירקס 450,טירקס 500 ועוד ועוד) ןגם חלק מהטיסנים חשמליים מצוידים בהתקן הנ"ל ששוקל 4 גרם בלבד !. ההתקן גם מצפצף וגם מהבהב באורות לפי מתח סף שניתן לתכנות בקלות. בטיסנים גם במרחק ניכר הוא נשמע היטב.

אני מתכנת אותו לאתרעת מתח נמול ב3.1 וולט לתא (הוא מזהה פקים עד 4 תאי ליטיום)
ואז יש לי לפחות חצי דקה עד דקה להתארגן לנחיתה ברוגע ושקט.

לדעתי במסוקים ההתקן הכרחי למניעת ריסוקים והוא מאפשר בבטחון למתוח את זמן הטיסה למקסימום.
ואז תבוא שאלת המחץ Fמה זה עולה?
תשובה: לפעמים עולה ולפעמים יורד.......

לא שווה להשקיע כ-120 ש"ח ולהטיס ללא חשש של ירידת מתח?

HRPOLY-X LOW-VOLTAGE WARNING DEVICE

http://www.customidea.com/shop/product_info.php?products_id=102&osCsid=mrijnb51m3sotlls8eunnqoj01

wind556
23-10-2009, 09:56:14
תבדוק את הטיימר שלך, הוא חייב להשמיע ציפצוף וזה בכלל לא קשור לטיסה שלך אלא רק לזמן. תבדוק את זה על שולחן העבודה.
ולגבי התראה, לא צריך להוציא סכום כזה גבוה יש את זה אם כבר:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7223

gadily
23-10-2009, 11:28:44
ולגבי התראה, לא צריך להוציא סכום כזה גבוה יש את זה אם כבר:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7223

נכון שההתקן שלך הוא זול מאד אבל לדעתי הוא לא עומד במינימום הנדרש:

ההתקן הסיני הזול לא נראה היטב ולא נשמע היטב לעומת ההתקן האנגלי

אני שומע את הבאזר על טיסן במרחק מאות מטרים!!!

את אורות הדים על מסוק רואים היטב .

לא ניתן לתכנת את מתח ההתראה-אם אכן הוא מתריע ב-9 וולט זה לא נותן זמן מספיק לנחיתה

ההתקן האנגלי ניתן לתכנות שישאיר זמן טיסה בטוח לפי רצון המטיס.

ההתקן האנגלי מטפל ב2-4 תאי ליפו 2 תאים רלונטי למסוקים קטנים

ההתקן האנגלי מאפשר למתקן את הבאזר במיקום האופטימלי בהתקן הסיני זה בלתי אפשרי כי הוא חלק
מהכרטיס.

ההתקן האנגלי אוגר את המתח של הסוללה לכל אורך הטיסה ניתן להציג את הנתונים על מחשב

לצורך ניתוח ביצועי הסוללה.

על אמינות ואיכות דיברנו? נראה לך שמוצר שעולה בסין אולי 50 סנט עובר בקרת איכות ואמינות?

מסוק טירקס 450 עם ציוד איכותי עולה לפחות -4000-3000 ש"ח לא כולל עשרות שעות הרכבה וזווד וכוונונים.

האם שווה לסכן השקעה כזאת כדי לחסוך 100 ש"ח?????

wind556
23-10-2009, 13:05:44
נכון שההתקן שלך הוא זול מאד אבל לדעתי הוא לא עומד במינימום הנדרש:

ההתקן הסיני הזול לא נראה היטב ולא נשמע היטב לעומת ההתקן האנגלי

אני שומע את הבאזר על טיסן במרחק מאות מטרים!!!

את אורות הדים על מסוק רואים היטב .

לא ניתן לתכנת את מתח ההתראה-אם אכן הוא מתריע ב-9 וולט זה לא נותן זמן מספיק לנחיתה

ההתקן האנגלי ניתן לתכנות שישאיר זמן טיסה בטוח לפי רצון המטיס.

ההתקן האנגלי מטפל ב2-4 תאי ליפו 2 תאים רלונטי למסוקים קטנים

ההתקן האנגלי מאפשר למתקן את הבאזר במיקום האופטימלי בהתקן הסיני זה בלתי אפשרי כי הוא חלק
מהכרטיס.

ההתקן האנגלי אוגר את המתח של הסוללה לכל אורך הטיסה ניתן להציג את הנתונים על מחשב

לצורך ניתוח ביצועי הסוללה.

על אמינות ואיכות דיברנו? נראה לך שמוצר שעולה בסין אולי 50 סנט עובר בקרת איכות ואמינות?

מסוק טירקס 450 עם ציוד איכותי עולה לפחות -4000-3000 ש"ח לא כולל עשרות שעות הרכבה וזווד וכוונונים.

האם שווה לסכן השקעה כזאת כדי לחסוך 100 ש"ח?????



במקרה הספציפי הזה בהחלט כן
לטעמי האישי המתקן הזה לגמרי מיותר, והוא נועד להקנות ביטחון למטיס חסר נסיון לגמרי
גם 4$ זה הרבה מדי עבור מתקן שאינו תורם מאומה לטיסה
רוב המטיסים עובדים עם טיימר, זו הדרך המקובלת, ומעולם אין איתה בעייות
וגם החשבון שלך לא נכון, כשל סוללה לעולם לא יעלה לך במחיר מסוק, לכל היותר נזק מזערי בצורת להב או סקיד שבור
קצת פרופורציות ידידי

gadily
23-10-2009, 14:59:14
במקרה הספציפי הזה בהחלט כן
לטעמי האישי המתקן הזה לגמרי מיותר, והוא נועד להקנות ביטחון למטיס חסר נסיון לגמרי
גם 4$ זה הרבה מדי עבור מתקן שאינו תורם מאומה לטיסה
רוב המטיסים עובדים עם טיימר, זו הדרך המקובלת, ומעולם אין איתה בעייות
וגם החשבון שלך לא נכון, כשל סוללה לעולם לא יעלה לך במחיר מסוק, לכל היותר נזק מזערי בצורת להב או סקיד שבור
קצת פרופורציות ידידי

א. כל אחד שיעשה לפי מיטה הבנתו וניסיונו.
ב. האם גם כשל סוללה שקורה בעת מצב טיסה "מוזר" כגון צלילה או טיסה הפוכה גורם לנזק מזערי?

s.mario
23-10-2009, 16:43:51
ניתן לחבר את ההתקנים לערוץ פנוי במקלט או ביציאת הבלנסר בסוללה בלבד?...

giluriel
23-10-2009, 17:46:37
Wondered ..
אני נדחף כאן לדיון מלומד אבל שתי קטנות לטובת העניין:
1. לגבי הטיימר שלך, לדעתי אתה פשוט לא מפעיל אותו. ז"א לא אומר לו להתחיל לספור אחורה.
2. - הרבה יותר חשוב - אני לוקח הימור שבבקר שלך יש הגדרה מתי הוא מחליט שהסוללה חלשה ואז הוא מוריד סל"ד. בדר"כ ישנם שני מתחים שניתן לבחור בינהם (בבקר המקורי של אליין לדוגמה זה משהו כמו 3.8 ו- 3.2 און משהו דומה. אני שולף מהזיכרון)
לעצם העניין, לדעתי הבקר שלך מכוןן כרגע למתט הגבוה ואתה פשוט יורד מוקדם מהר מידיי.

תוריד אותו למתח הנמוך יותר ואז תגלה את ההבדל האמיתי בין חשמל לדלק -
אתה תתחיל להרגיש פתאום שמתחיל להיגמר לך הכח ותוכל להנחית כמו שצריך , עדיין בלי שהבקר יתערב.
ד"א, מי שמתחיל בחשמלי ועובר אח"כ לדלק (כמו עבדך הנאמן) סובל מהעדר האינדיקציה הזו של ירידה בביצועים. בדלק הוא פשוט טס וטס וטס ו......נגמר בלי שום התראה מוקדמת.

My 2 cents :) גיל

Ashaman
23-10-2009, 19:33:10
טס וטס וטס ו...נגמר.

אהבתי :D

אגב, ככה זה גם אצלי - אם יש לך שלט DX7 אתה מפעיל את הטיימר ע"י לחיצה על מקש INCREASE/DECREASE, וברגע שעוברות X דקות הוא מצפצף.
בנוסף לכך, כשהסוללה נגמרת יש פשוט איבוד כח ככה שאם אתה שם לב מהר אתה יכול להנחית אותו בשלום.

עודד מזור
23-10-2009, 23:29:21
מסכים לגבי שיטת הטיימר. זו השיטה הבטוחה ביותר ושרוב המסוקאים משתמשים בה בהצלחה.

לא רצוי לחכות ל-CUT OFF שלעיתים מגיע קצת מאוחר מדי (כמו שציין כותב ההודעה) ולאורך זמן עלול לפגוע בסוללות. בכל המסוקים שלי ניתקתי כל אפשרות כזו או אחרת של CUT OFF.

בהצלחה.

wonderd
24-10-2009, 07:17:28
כתבתי אתמול תגובה אבל משום מה זה לא נקלט, אולי בגלל השעה המאוחרת (/מוקדמת)?:):)

בכל מקרה - למדתי משהו חדש - הפעלת הטיימר. אני ברוב חכמתי המופלגת חשבתי שהטיימר מפעיל את עצמו בדרך כלשהי:confused: - עכשיו אני יודע איך להפעיל אותו ונעבוד עם זה.
תודה לכם.

אלעד.

ziki
24-10-2009, 07:29:07
Wondered ..
אני נדחף כאן לדיון מלומד אבל שתי קטנות לטובת העניין:
1. לגבי הטיימר שלך, לדעתי אתה פשוט לא מפעיל אותו. ז"א לא אומר לו להתחיל לספור אחורה.
2. - הרבה יותר חשוב - אני לוקח הימור שבבקר שלך יש הגדרה מתי הוא מחליט שהסוללה חלשה ואז הוא מוריד סל"ד. בדר"כ ישנם שני מתחים שניתן לבחור בינהם (בבקר המקורי של אליין לדוגמה זה משהו כמו 3.8 ו- 3.2 און משהו דומה. אני שולף מהזיכרון)
לעצם העניין, לדעתי הבקר שלך מכוןן כרגע למתט הגבוה ואתה פשוט יורד מוקדם מהר מידיי.

תוריד אותו למתח הנמוך יותר ואז תגלה את ההבדל האמיתי בין חשמל לדלק -
אתה תתחיל להרגיש פתאום שמתחיל להיגמר לך הכח ותוכל להנחית כמו שצריך , עדיין בלי שהבקר יתערב.
ד"א, מי שמתחיל בחשמלי ועובר אח"כ לדלק (כמו עבדך הנאמן) סובל מהעדר האינדיקציה הזו של ירידה בביצועים. בדלק הוא פשוט טס וטס וטס ו......נגמר בלי שום התראה מוקדמת.

My 2 cents :) גיל

מסכים ב 100%
אלו הפעולות שיש לעשות (תיכנות נכון של הבקר + טיימר בשלט).
כל באזר על המסוק מיותר לחלוטין.
הייתי רק מוסיף הערה אחת והיא לבדוק תמיד כמה זמן המסוק טס על כל סוללה וכמה קיבולת הוכנסה חזרה בטעינה ובהתאם לכך לתכנן את ההטסה הבאה עם אותה סוללה לפי החישוב שעודד הציג.
זה המחיר שמשלמים בחשמלי, פחות סיכון לקאט מנוע אבל יותר מעקב ותיעוד של מצב המערכת (סוללות).
ציקי