PDA

צפייה בגרסה מלאה : סוללות במקביל או בטור?



אייל שפירא
24-10-2009, 12:39:07
שימו לב שזהו שירשור מאוקטובר 2009!


אני טוב בפרקטיקה אבל חלש בתיאוריה.
יש לי שתי סוללות 3 תאים עם 11V, אני רוצה לעבוד עם 22V.

ההיגיון שלי אומר שלחבר מינוס של אחת הסוללות לפלוס של השניה יתן לי סוללת 6 תאים של 11V, אבל לחבר ביניהן פלוס-לפלוס ומינוס-למינוס יתן לי סוללה של 3 תאים עם 22V.

מצד שני, לא בא לי לשחק עם ליפו בלי לשאול שאלות קיטבג.

אז איזה מחבר צריך להכין?
הטורי - A
http://www.heliproz.com/images/158349.JPG

או
המקביל - Y
http://www.heliproz.com/images/158354.JPG

bgrg
24-10-2009, 12:48:44
הטורי - А


גרג

אייל שפירא
24-10-2009, 12:51:55
הטורי - А


גרג

למה?

yaron78
24-10-2009, 12:52:52
לפי מה שאני יודע 2 סוללות זהות במקביל למשל 11.1 וולט 2000 מ"א יגדילו את הקיבולת
ל 4000 מ"א במתח 11.1 וולט
חיבור שלהם בטור יתן קיבולת של 2000 מ"א במתח של שתיהן ביחד 22.2 וולט
חיבור במקביל הוא חיבור + ל + - ל -
חיבור בטור הוא לקיחת הדק - מסוללה אחת לקיחת הדק + מסוללה שנייה חיבורם לקונקטור
וגישור בין הדק+ של סוללה אחת לבין הדק - של סוללה שנייה
או בקיצור אפשרות A

אבל אפפעם לא התעסקתי בזה קבל חוות דעת נוספות.....

bendisar
24-10-2009, 12:57:03
למה?

כשאתה מחבר שתי סוללות בחיבור מקביל נגיד כל סוללה יש לה 2200MA ו-11.1V, אתה מכפיל את כמות הזרם (במקום MA2200 תקבל 4400MA),אבל המתח נשאר אותו הדבר (עדיין ישאר 11.1V)
שכאתה מחבר זוג סוללות בחיבור טורי קורה בדיוק ההפך
כמות הזרם נשארת אותו הדבר (כלאמר ישאר לך 2200MA) אבל המתח מוכפל, כלאמר במקום 11.1V אתה תקבל 22.2V
אלה היו 30 שניות על ההבדלים בין חיבור מעגל חשמלי בטור לחיבור מעגל חשמלי במקביל:)
מקווה שעזרתי;)

אייל שפירא
24-10-2009, 13:01:00
בעצם לפשוטי העם - כמו לשים שתי סוללות 1.5V AA אחת אחרי השניה בתוך מכשיר חשמלי - מקבלים 3V אבל הזרם נשאר אותו הדבר. אוקיי.

Shay
24-10-2009, 13:01:26
הטורי - А


גרג

http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif

אייל שפירא
24-10-2009, 13:05:50
...ום אני רוצה לטעון אותן כסוללת 6 תאים, אני צריך את החיבור Y המקביל (ומפצל לבלאנסר), לא?

asafsee
24-10-2009, 13:07:50
בבדאי.

אייל שפירא
24-10-2009, 13:24:23
אז אם יש לי את הטורניג'י הפופולרי (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7028), זה יעבוד? (בתוספת צמת Y)
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/GT-Twins.jpg
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6569

דור
24-10-2009, 13:31:49
מה שכן קראתי בכמה תגובות בחו"ל שלא כדאי להטעין את 2 הסוללות ביחד...

wind556
24-10-2009, 14:32:43
קיבלת כאן תשובות מדוייקות
החיבור הוא רק טורי, המנוע והבקר שלך זקוקים ל22V
לגבי טעינה, אפשרי יחד, אם המטען שלך עומד בדרישות ההספק, אני מטעין לחוד...

ziki
24-10-2009, 15:28:14
אז אם יש לי את הטורניג'י הפופולרי (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7028), זה יעבוד? (בתוספת צמת Y)
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/GT-Twins.jpg
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6569

אפשר ומומלץ להטעין את שתי הסוללות יחד כאשר הן אמורות לעבוד יחד מסיבה אחת מרכזית שהמטען עושה השוואה בין כל ששת התאים של שתי הסוללות יחד בזמן הטעינה ובסופה אתה מקבל 2 פקים מאוזנים בינם לבין עצמם ובינהם וזה חשוב לדעת.
במידה והמטען שלך הוא ACC-6 זמן הטעינה מעט עולה מפני שזרם הטעינה מעט ירד מאשר בטעינה של סוללה בודדת בעקבות אילוצי הספק של המטען (50W) אבל לא באופן שמפריע (מדובר בהפרש של כ 10 דקות).
אצל אחיו הגדול ACC-8 לא תרגיש שינוי בזמן הטעינה משום שהוא מתוכנן להספק 150W ושם זרם הטעינה יישמר גם כשתטען 2 פקים בו זמנית.
אין צורך להשתמש בצמת ה Y לצורך הטעינה.
ציקי

אייל שפירא
24-10-2009, 16:26:56
אין צורך להשתמש בצמת ה Y לצורך הטעינה.
ציקי

בלי המפצל איך אפשר לטעון שתי סוללות ביחד?

ziki
24-10-2009, 16:36:10
בלי המפצל איך אפשר לטעון שתי סוללות ביחד?

זה פשוט
א. תסתכל בדף שקיבלת עם המפצל הצהוב של GT אין פשוט מזה.
ב. אתה מחבר את הקונקטורים של הבלנסר של שתי הסוללות למחבר ה GT, את יציאת ה DEAM שלו למטען (-+) ואת יציאת הבאלנסר שלו (קונקטור 6 תאים) לבאלנסר של המטען.
ג. את חוטי ה +- של הסוללות אתה משאיר חופשי ולא מחבר לכלום.

בעצם המתאם של GT לוקח את שני הקצוות הקיצוניים של הבאלנסר הנותנים 22.2V ומחבר אותם ליציאת ה DEAM ולכן המטען רואה חיווי של שתי סוללות כסוללה אחת וכך הוא מתייחס לכל העיניין בטעינה.
בהצלחה
ציקי

hatul
24-10-2009, 16:36:24
גם לי יש את המפצל הזה ואתה לא צריך להשתמש בכבל ה Y הטורי בכדי להטעין 2 סוללות 3 תאים כ 6 תאים.
הדין שיוצא מהמתאם מקבל את המתח מצירוף של מחברי ה JST (אם אני לא טועה בשמם),תבדוק עם רב מודד המתח שם 22.
הצלחתי לטעון כך פעם אחת אבל מאז המטען לא מקבל את המחבר וטוען ל CONNECTION BREAK
אבל המטען שלי היה תקול לפני זה (הוא לא מראה מתח של תא שלישי ,אבל מטעין בסדר) , וחשבתי שזה לא משתלם לשלוח לסיני ,עד שראיתי את השרשור האחרון :).

עמוס

ziki
24-10-2009, 16:38:30
גם לי יש את המפצל הזה ואתה לא צריך להשתמש בכבל ה Y הטורי בכדי להטעין 2 סוללות 3 תאים כ 6 תאים.
הדין שיוצא מהמתאם מקבל את המתח מצירוף של מחברי ה JST (אם אני לא טועה בשמם),תבדוק עם רב מודד המתח שם 22.
הצלחתי לטעון כך פעם אחת אבל מאז המטען לא מקבל את המחבר וטוען ל CONNECTION BREAK
אבל המטען שלי היה תקול לפני זה (הוא לא מראה מתח של תא שלישי ,אבל מטעין בסדר) , וחשבתי שזה לא משתלם לשלוח לסיני ,עד שראיתי את השרשור האחרון :).

עמוס

+1
חברה הכל כתוב בדף המצורף למחבר צריך רק לקרוא שתי שורות או להסתכל בתמונה :)
יותר פשוט מזה לא יכול להיות.
ציקי

אייל שפירא
24-10-2009, 17:02:37
+1
חברה הכל כתוב בדף המצורף למחבר צריך רק לקרוא שתי שורות או להסתכל בתמונה :)
יותר פשוט מזה לא יכול להיות.
ציקי

אוקיי, עוד לא טענתי שום דבר בחיים, אני רק רוצה לדעת אם להזמין את המפצל לבלאנסר מהסיני...

ziki
24-10-2009, 17:10:29
אוקיי, עוד לא טענתי שום דבר בחיים, אני רק רוצה לדעת אם להזמין את המפצל לבלאנסר מהסיני...

וודאי שמומלץ אפילו בחום !
מומלץ רק לבדוק אותו לפני חיבור ראשון, לפי התגובות היו כאלו שנשלחו תקולים או עם קצרים אז תיזהר ושים לב לעיניין
אשמח לעזור בזה אם תצטרך
אגב, יופי של חופה בתמונה.
ציקי

אייל שפירא
06-11-2009, 08:43:48
אני שוב מנענע את הסירה הזו ויש לי סיבה טובה.

הכנתי חיבור T לשתי סוללות וESC משלושה מחברים ושלושה חוטי חשמל. למזלי עוד לפני שחיברתי אותו למשהו הגעתי אל עודד לסיום בניית המסוק והמחבר שהכנתי לא מצא חן בעיניו, החוטים שבחרתי היו דקים מדי לטעמו והוא העדיף שנשתמש במפצל הרזרבי שהיה לו.
בהשוואה שעשיתי בין המפצל של עודד למפצל שלי גיליתי שחיברתי את הנקבה הפוך! כלומר הלחמתי ב"טור" כל פלוס של מחבר למינוס של המחבר הבא אחריו. למה? כי ככה נראה טור!

:eek:

אז עכשיו לטובתי ולטובת כל מי שנכנס בפעם הראשונה לפינה המסוכנת הזו הכנתי שני מחברים ואני רוצה שתאשרו לי שככה הם צריכים להיות:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=15964&stc=1&d=1257493205


עידכון חשוב:
1. השירשור הזה מאוד ישן.
2. המחבר תחת הכותרת "לטעינה" ממש ממש לא מומלץ לטעינה.
3. במידה ומישהו מלחים את המחברים בצורה הזו עליו למלא את החלל שביניהם בדבק כלשהו שאינו מוליך
4. הערך החשוב היחיד של השירשור הזה הוא הבנה של צידי הפלוס והמינוס במפצלים והתוצאה המתקבלת משימוש בשני סוגי המפצלים.

ziki
06-11-2009, 08:54:45
חיווט נכון אבל אני לא ממליץ לך להשתמש במפצל כזה לאורך זמן משתי סיבות:

1. חוזק מכני (שביר מידי)
2. בקלות משהו יכול לקצר וכמו שידוע לך מדובר בזרמים גבוהים מאד.

הדרך הנכונה לבנות מפצל איכותי כזה היא לקנות מטריצת מגעים (מעיין משטח פלסטיק כחול מלא במגעים להלחמה הקיים בחלק מחנויות טמבור או חנויות לרכיבי אלקטרוניקה).
לחבר את הקונקטורים בצד אחד (צריך להרחיב מעט את החורים) ולבצע את החיווט ע"י בדיל בצד האחר.
בתום החיווט לעבור עם אקדח דבק חם על החיווט על מנת ליצור שיכבת בידוד.
כך אתה יוצר מפצל איכותי, חזק מכנית ומבודד כהלכה.
ציקי

אריה הלפרין
06-11-2009, 20:31:17
החיבור הטורי מצוין רק שיהיה חזק!!
בנוסף צריך ליצוק על פנים הכוכב (בהלחמות) אפוקסי או סיליקון כדי להמנע מקצרים

s.mario
21-02-2011, 21:58:04
הקפצה קטנה של שרשור ישן...

האם יש מניעה:
1. לשרשר 2 סוללות(זהות לחלוטין) בטור כאשר אחת מהן עברה 2 מחזורי טעינה יותר מהשניה?
2. להטעין את הסוללות בנפרד, אחת אחרי השניה(-למרות השימוש כסוללה אחת גדולה)?

ועוד דבר , איזה קוטר\חתך חוט עליי לרכוש לבניית הקונקטור המתאים?..

תודה ,
איתי.

bendisar
21-02-2011, 22:02:18
1.לא כל כך קריטי
2.אין שום בעייה- אפילו מומלץ

לאיזה מסוק אתה מייעד את זה?
אני הייתי בכל מקרה הולך על בטוח,
בזמנו הכנתי הארכה לחוטי הבקר כדי לחבר אותו ללוגר של איגלטרי, השתמשתי בחוטי 12AWG מסיליקון
שניתן לקנות אצל הסיני, כל הסטאפ היה מותקן על טירקס 500 וספג זרמים של 60A ביום חם מאוד
בלי שהחוטים התחממו

ziki
21-02-2011, 22:05:48
הקפצה קטנה של שרשור ישן...

האם יש מניעה:
1. לשרשר 2 סוללות(זהות לחלוטין) בטור כאשר אחת מהן עברה 2 מחזורי טעינה יותר מהשניה?
2. להטעין את הסוללות בנפרד, אחת אחרי השניה(-למרות השימוש כסוללה אחת גדולה)?

ועוד דבר , איזה קוטר\חתך חוט עליי לרכוש לבניית הקונקטור המתאים?..

תודה ,
איתי.

1.אין בעיה, באופן כללי רצוי שגילן ומספר מחזורי הטעינה פריקה שלהן יהיה קרוב פחות או יותר.
2.אין בעיה, כל עוד נטענו תחת איזון התאים ובאותו מוד טעינה.

T_A
21-02-2011, 22:14:43
ב ACCUCEL אם אתה מטעין שתי סוללות במקביל במפצל הזה והמתח ההתחלתי שלהם לא שווה כמעט בדיוק אז הטעינה תיהיה מאוד מאוד איטית ולמעשה אם הגדרת זמן מקסימום (נגיד 80 דקות) אז הוא יעבור אותו...

בכלל מצב BALANCE מאוד איטי ולפי המלצות שקיבלתי לא כדאי להשתמש תמיד במצב הזה בסוללות תקינות כי זה גורם לשחיקה מוגברת של התאים כי המטען כל הזמן משחק עם המתח כדי לאזן בדיוק את התאים.
אבל זה בטח כבר דיון שלם בפני עצמו.

bendisar
21-02-2011, 22:29:59
לא כדאי להטעין 2 סוללות במקביל בעזרת המפצל, מכיוון שבסוללה אחת התאים מותאמים ביניהם לפי ההתנגדות
אבל 2 סוללות לא מותאמות ביניהן בהתנגדות, וכן זה יעשה חיים קשים למטען

ובכללי- סוללות ליתיום פולימר יש לטעון אך ורק במצב BALANCE, או מצב FAST-CHARGE (שזה BALANCE פשוט שהמטען טוען את הסוללה את ל-95% מהקיבולת שלה)
כל טעינה בלי איזון של התאים הורסת את הסוללה

s.mario
21-02-2011, 22:35:03
תודה רבה על התשובות חברים...



לאיזה מסוק אתה מייעד את זה?


האמת שהעסק מיועד לטיסן *רחמנא ליצלן* שיטוס בסביבות ה40A ו50 במקס (פשוט הפוסט הענייני נפתח בפורום זה והיה חבל לי לפתוח אחד חדש...):o

האם יש משמעות קריטית לאורך החוט? האם אני מאבד אנרגיה לאורך החוט?

wonderd
21-02-2011, 22:36:03
יש סוללות שאני מטעין באופן קבוע ב charge רגיל, אין שום בעיה עם זה.

אייל שפירא
21-02-2011, 23:04:47
איתי יא מצחיק, זה שירשור בן יותר משנה...

s.mario
22-02-2011, 08:08:31
איתי יא מצחיק, זה שירשור בן יותר משנה...

אני יודע ,
כמו שכתבתי: לא רציתי לפתוח נושא חדש באותו עניין...
מה גם שנושא הדברים לא השתנה בשנה האחרונה...;)

ziki
22-02-2011, 08:29:14
תודה רבה על התשובות חברים...



האמת שהעסק מיועד לטיסן *רחמנא ליצלן* שיטוס בסביבות ה40A ו50 במקס (פשוט הפוסט הענייני נפתח בפורום זה והיה חבל לי לפתוח אחד חדש...):o

האם יש משמעות קריטית לאורך החוט? האם אני מאבד אנרגיה לאורך החוט?

התשובה היא כן, אתה מאבד אנרגיה ככל שהחוטים ארוכים יותר.
בטיסן אין לכך כל כך משמעות משום שמדובר בחוטים קצרים יחסית ובזרמים גבוהים מאד, חוט ארוך יותר ב כ 10 ס"מ לא יעשה את ההבדל בביצועים.
לעובי החוט לעומת זאת יש חשיבות מכרעת, אם אתה מתכוון להאריך חוטים דאג לשמור על עובי המוליכים.

MRDATA
24-02-2011, 08:43:35
אני שוב מנענע את הסירה הזו ויש לי סיבה טובה.

הכנתי חיבור T לשתי סוללות וESC משלושה מחברים ושלושה חוטי חשמל. למזלי עוד לפני שחיברתי אותו למשהו הגעתי אל עודד לסיום בניית המסוק והמחבר שהכנתי לא מצא חן בעיניו, החוטים שבחרתי היו דקים מדי לטעמו והוא העדיף שנשתמש במפצל הרזרבי שהיה לו.
בהשוואה שעשיתי בין המפצל של עודד למפצל שלי גיליתי שחיברתי את הנקבה הפוך! כלומר הלחמתי ב"טור" כל פלוס של מחבר למינוס של המחבר הבא אחריו. למה? כי ככה נראה טור!

:eek:

אז עכשיו לטובתי ולטובת כל מי שנכנס בפעם הראשונה לפינה המסוכנת הזו הכנתי שני מחברים ואני רוצה שתאשרו לי שככה הם צריכים להיות:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=15964&stc=1&d=1257493205

אייל

הצעתי היא שלפחות תחזק את אזור ההלחמות עם אפוקסי או במינימום דבק חם

אייל שפירא
24-02-2011, 10:55:49
רונן, ברור שלא הטסתי ככה...

לפני כמעט שנה וחצי כשרציתי לחבר שתי סוללות 3 תאים למסוק כסוללת 6 תאים אחת רציתי לוודא שאני לא הופך את הפלוס והמינוס בטעות, אז צילמתי שני מחברים שונים והדגשתי את הקטבים כדי שיאשרו לי מומחי הפורום שאכן זו הדרך.
דרך אגב, לא השתמשתי במחברים האלה בסוף אלא הלחמתי אותם על חוטים עבים.

גם ההגדרה של המחבר "לטעינה" לא נכונה בכלל, זו פשוט אפשרות לקבל יותר זמן טיסה על אותו מספר תאים.

s.mario
04-08-2011, 14:41:56
שאלה נוספת בעניין חיבור מקבילי של סוללות ,
אני משרשר במקביל 2 סוללות NANOTECH 2200 11V ,
מעוניין לשלב את הזמזם הבא (http://www.lowpricerc.com/product_info.php?cPath=2&products_id=1323)

http://www.lowpricerc.com/images/AST-00606-enlarge.jpg

האם ניתן לחבר אותו לסוללה אחת בלבד , או שצריכת החשמל שלו תפר את האיזון בין הסוללות?! - ועליי לשרשר גם את יציאת הבאלנס של שתיהן?...
-תודה;)

אייל שפירא
04-08-2011, 15:27:54
שים שני זמזמים...

s.mario
04-08-2011, 15:35:44
גאוני...:p
ועכשיו ברצינות...

Liav
04-08-2011, 16:05:21
תלוי מה הזמזם מודד.
אם הוא מודד רק את המתח של הסוללה (11.1 וולט), אז אין בעיה שתחבר לסוללה אחת - כי הוא יחובר במקביל גם לסוללה השניה.

אם הוא מודד את כל המתחים של כל התאים בנפרד, אז זה יותר בעייתי.
אפשרות אחת, היא לחבר גם את חיבורי הבלאנסר במקביל, ולחבר לשם את הזמזם, אבל אני לא יודע עד כמה זה מומלץ...

s.mario
04-08-2011, 19:11:06
הוא מודד גם את המתח הכולל של הסוללה..:(

Liav
04-08-2011, 20:12:38
איתי - אם הוא מודד את כל המתח הכולל של הסוללה - אז זה בסדר! :)
הבעיה היא רק אם הוא מודד גם כל תא בנפרד ונותן לך את המדידות של כל תא ותא.
אבל כמו שאמרתי מקודם - אפשר להתגבר על זה בעזרת חיבור מקבילי של חיבורי הבלאנסר - אבל אני אשאיר למומחים לומר אם זה כדאי או לא מבחינת סיכון לסוללה.

s.mario
14-09-2011, 11:50:58
שאלה נוספת בעניין חיבור מקבילי של סוללות ,
אני משרשר במקביל 2 סוללות NANOTECH 2200 11V ,
מעוניין לשלב את הזמזם הבא (http://www.lowpricerc.com/product_info.php?cPath=2&products_id=1323)

http://www.lowpricerc.com/images/AST-00606-enlarge.jpg

האם ניתן לחבר אותו לסוללה אחת בלבד , או שצריכת החשמל שלו תפר את האיזון בין הסוללות?! - ועליי לשרשר גם את יציאת הבאלנס של שתיהן?...
-תודה;)

אני עדיין מחפש פתרון לעניין ,
הרכיב בודק גם מתח כולל של כל הסוללה , וגם מתח כל תא בנפרד.
נראה לי שאכין מחבר המשרשר גם את חיבורי הבאלנסר , יש מניעה? עלול ליצור בעיה?

Liav
14-09-2011, 13:14:39
במידה ומותר לחבר את חיבורי הבלאנסר במקביל - אפשר לנצל מחבר PATA (IDE) לשם כך - הפינים מרווחים בדיוק בהתאמה למחבר של הבלאנסר.
אפשר לחלץ אותו מ-CDROM /HD ישן, או אפילו מלוח אם:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/29/ATA_on_mainboard.jpg/800px-ATA_on_mainboard.jpg