התחברות

צפייה בגרסה מלאה : חוות דעת דלק פלטינום



עמיתפורת
24-10-2009, 15:10:50
היום ביצעתי בדיקות מיבחן לדלק של אלון.
הבדיקה כללה שלושה שלבים:
1. בדיקת הנעה ושמירת סרק
2. בדיקת מנוע IDLE UP בריחוף - ניסיון לשמוע מיקצב או צליל שונה.
3. בדיקה בעומס.

תוצאות:
ראשית ביצעתי את כל הבדיקות הנ"ל 4 פעמים, פעם קולפאוור ולאחר מכן פלטיניום וחוזר חלילה ופשוט לא ראינו הבדל הכל עובד כמו שעון, הסרק היה יציב, המנוע היה חזק ללא דעיכות ולא התחמם. ממש לא נגעתי בסיכות והכל עובד חזק וכמעט ללא שינוי בטמפרטורה.
כל הכבוד אלון.
אני אמשיך להטיס עם הדלק הזה בתקופה הקרובה כדי לתת אינדיקציה לאורך זמן ולא נקודתית להיום.
בהצלחה.

ניסן וצחי
24-10-2009, 17:21:39
היום ביצעתי בדיקות מיבחן לדלק של אלון.
הבדיקה כללה שלושה שלבים:
1. בדיקת הנעה ושמירת סרק
2. בדיקת מנוע IDLE UP בריחוף - ניסיון לשמוע מיקצב או צליל שונה.
3. בדיקה בעומס.

תוצאות:
ראשית ביצעתי את כל הבדיקות הנ"ל 4 פעמים, פעם קולפאוור ולאחר מכן פלטיניום וחוזר חלילה ופשוט לא ראינו הבדל הכל עובד כמו שעון, הסרק היה יציב, המנוע היה חזק ללא דעיכות ולא התחמם. ממש לא נגעתי בסיכות והכל עובד חזק וכמעט ללא שינוי בטמפרטורה.
כל הכבוד אלון.
אני אמשיך להטיס עם הדלק הזה בתקופה הקרובה כדי לתת אינדיקציה לאורך זמן ולא נקודתית להיום.
בהצלחה.

עמית, אין ניסוח מדוייק יותר לדלק הזה !
כמוך, גם אני ממשיך עם הדלק הזה( כרגע אני גמרתי למעלה מ 4 גלונים) ומקווה שהתוצאות
ישארו מפתיעות גם לאחר 12-15 גלונים.
צחי

שלומי לוי
24-10-2009, 17:53:07
גם אני הייתי בברנר היום והטסתי עם הדלק הנ"ל אחרי תקופה ארוכה עם cp .ואני חייב לציין שהדלק פשוט מעולה.לא היה צורך בשום כיוון והוא עבד כמו שעון.והכי חשוב המון כח.
אני מצדיע לבחור הזה אלון.כול הכבוד על היוזמה!

ניסן וצחי
24-10-2009, 18:06:01
גם אני הייתי בברנר היום והטסתי עם הדלק הנ"ל אחרי תקופה ארוכה עם cp .ואני חייב לציין שהדלק פשוט מעולה.לא היה צורך בשום כיוון והוא עבד כמו שעון.והכי חשוב המון כח.
אני מצדיע לבחור הזה אלון.כול הכבוד על היוזמה!

שלומי, שמח לשמוע שבסוף רכשת לך את הדלק. כמו עמית( וכל שאר המטיסים עם הפלטינום)
המשך לדווח!
צחי

אלון-הובי ניטרו
24-10-2009, 19:15:07
אני שמח לישמועה ביקורות טובות,:p ואני מיתחייב להמשיך ולדווח על הדלק פלטיניום למסוקים ;)כעת הדלק בתחילת דרקו ,אני סיימתי גלון שישי(והתחלתי את הגלון השביעי) והמנועה עובד מעולה. ניראה מה יקרה בהמשך:)

עזרן אור
24-10-2009, 20:53:08
איפה ניתן לקנות דלק כזה?
אלון השלט עובד מעולה אני ממש מרוצה ממנו!
חברים הובי ניטרו שירות מדהים במחיר ממש מצחיק
שיהייה המון בהצלחה

אופיר נחום
24-10-2009, 21:35:19
משיחות עם חברים עושה רושם טובֿ - היתרון הוא שלא צריך לשנות כיוונים. אני גם אנסה אותו השבוע.
הבנתי שנעשתה עבודה רצינית ביצירת הדלק הזה - כל הכבוד.

שמוליק ג
24-10-2009, 22:05:49
הכל טוב ויפה אבל העלויות גבוהות יחסית לדלק מקומי...
מקווה שאלון יצליח להוריד את המחיר
שמוליק

s.mario
24-10-2009, 22:23:02
הכל טוב ויפה אבל העלויות גבוהות יחסית לדלק מקומי...
מקווה שאלון יצליח להוריד את המחיר
שמוליק

+1:cool:

אופיר נחום
24-10-2009, 23:38:50
הכל טוב ויפה אבל העלויות גבוהות יחסית לדלק מקומי...
מקווה שאלון יצליח להוריד את המחיר
שמוליק

בניגוד לדלקים אחרים המעורבבים בארץ - בדלק זה הושקעו חומרי גלם מאיכות גבוהה, על איכות משלמים.

אלון-הובי ניטרו
25-10-2009, 02:12:52
ועוד משהו נחמד שיש לי להגיד:p אים מיהו לא מרוצה מהפלטינום 30 למסוקים, מיסיבה כל שהי, יכל להחזיר את הגלון או מה שניאר מימנו ,ולכבל החזר כספי ביחס לכמות שהו החזיר .אני תמיד יצתרך דלק למסוקים שלי :D וכמובן ליווי מסור בכיווניי המנועה (למי שרוצה כמובן )בתור פירגון הדדי למי שבעצם מעודד את המיסחר הישראלי.

עמיתפורת
25-10-2009, 06:49:28
שמולייק אני מעדיףלפרנס אותנו בתוך עמינו....
כל הכבוד אלון!

ניסן וצחי
25-10-2009, 07:22:39
ועוד משהו נחמד שיש לי להגיד:p אים מיהו לא מרוצה מהפלטינום 30 למסוקים, מיסיבה כל שהי, יכל להחזיר את הגלון או מה שניאר מימנו ,ולכבל החזר כספי ביחס לכמות שהו החזיר .אני תמיד יצתרך דלק למסוקים שלי :D וכמובן ליווי מסור בכיווניי המנועה (למי שרוצה כמובן )בתור פירגון הדדי למי שבעצם מעודד את המיסחר הישראלי.

א*** אלוני, כיף לקרוא את התגובות שלך ולדעת שלא סתם, כאשר אני צריך משהו, אני מניע
את הרכב ונוסע מראשל"צ עד לרעננה!!! המשך כך,הלוואי והיו לנו עוד כמה סוחרים כמוך!!
צחי

שמוליק ג
25-10-2009, 08:18:55
עמית ואופיר
גם אני מעדיף לפרנס יצרן מקומי כמובן
אבל העלויות הן לא קטנות (וטוב שמדובר באיכויות גבוהות של חומרים) אבל גם CP והדלק החדש של אליין אני מניח (ואני לא מטיס כזה דגול) הם דלקים באיכויות טובות לפי העדויות כאן. קשה לי להבין את ההפרש הכל כך גדול.
זו דעתי ושוב מקווה שאלון יצליח להוריד עלויות - מין הסתם כשהביקוש יגדל המחיר ירד.
שמוליק

ori_lavee
25-10-2009, 08:28:47
שמולייק אני מעדיףלפרנס אותנו בתוך עמינו....
כל הכבוד אלון!לא הבנתי את ההבדל בין הדלק של אלון לדלקים האחרים במובן של "מפרנס אותנו בתוך עמינו" ?

אלון מיצר את השמן ? את הניטרו ? אולי מרכיב אחר ?
לא, אני מניח שלא, אלון רוכש אותם מיצרן בחול, רק מערבב לבד.
(אגב...כך עושה גם רמי בטיסן חיפה).

ההבדל היחידי בין אלון לטיסני חולון, שלט רחוק ומרכז המסוקים (היבואנים של דלקים אחרים) הוא שאלון מערבב לבד לטוב ולרע (כמו טיסן חיפה) :)


ושוב...
כל הכבוד לאלון,
על היוזמה, ועל התוצאות הטובות !

אורי

ziki
25-10-2009, 09:46:17
לא הבנתי את ההבדל בין הדלק של אלון לדלקים האחרים במובן של "מפרנס אותנו בתוך עמינו" ?

אלון מיצר את השמן ? את הניטרו ? אולי מרכיב אחר ?
לא, אני מניח שלא, אלון רוכש אותם מיצרן בחול, רק מערבב לבד.
(אגב...כך עושה גם רמי בטיסן חיפה).

ההבדל היחידי בין אלון לטיסני חולון, שלט רחוק ומרכז המסוקים (היבואנים של דלקים אחרים) הוא שאלון מערבב לבד לטוב ולרע (כמו טיסן חיפה) :)


ושוב...
כל הכבוד לאלון,
על היוזמה, ועל התוצאות הטובות !

אורי

+1
ותוספת קטנה
לדעתי עדיין מוקדם לחגוג את מבחר הדלקים החדש שנפל לנו לידיים ועוד יעברו מספר שבועות כדי שנדע אם הם באמת טובים.
דלק טוב לא רק טס טוב אלא גם שומר על המנוע לאורך זמן.
ציקי

אליקופטר
25-10-2009, 10:20:27
ועוד משהו נחמד שיש לי להגיד:p אים מיהו לא מרוצה מהפלטינום 30 למסוקים, מיסיבה כל שהי, יכל להחזיר את הגלון או מה שניאר מימנו ,ולכבל החזר כספי ביחס לכמות שהו החזיר .אני תמיד יצתרך דלק למסוקים שלי :D וכמובן ליווי מסור בכיווניי המנועה (למי שרוצה כמובן )בתור פירגון הדדי למי שבעצם מעודד את המיסחר הישראלי.

בימים אילו רואים אנשי שטח שעושים מאמצים רבים לפרסם את הדלקים החדשים ומזמן זה כבר לא ניראה עדכון במטרות תמימות. אולם מה שחשוב לי לציין את מה שאמרת כאן באמת זו סיבה ראוייה לנסות דלק אחר כשיש הבטחה שכזו מצד בעל עסק !! וזו באמת סיבה לתחרות בשוק כי אולי לכולם יש דלק טוב או לפחות כך מנסים לשדר אבל לגבי שירות טוב אני לא בטוח...
(מאחר ואני דוגל בהגינות אני חייב להודות שאין לי כל קשר לאלון והוא אפילו ביעסס אותי פעם אבל לא חשוב הוא לא יודע:))

אלון.

ניסן וצחי
25-10-2009, 13:08:17
בימים אילו רואים אנשי שטח שעושים מאמצים רבים לפרסם את הדלקים החדשים ומזמן זה כבר לא ניראה עדכון במטרות תמימות. אולם מה שחשוב לי לציין את מה שאמרת כאן באמת זו סיבה ראוייה לנסות דלק אחר כשיש הבטחה שכזו מצד בעל עסק !! וזו באמת סיבה לתחרות בשוק כי אולי לכולם יש דלק טוב או לפחות כך מנסים לשדר אבל לגבי שירות טוב אני לא בטוח...
(מאחר ואני דוגל בהגינות אני חייב להודות שאין לי כל קשר לאלון והוא אפילו ביעסס אותי פעם אבל לא חשוב הוא לא יודע:))
אלון.

אני מבטיח לך שאם הוא כן היה יודע, לא היית נשאר בבועס!!!
צחי

אלון-הובי ניטרו
25-10-2009, 21:29:53
לא הבנתי את ההבדל בין הדלק של אלון לדלקים האחרים במובן של "מפרנס אותנו בתוך עמינו" ?

אלון מיצר את השמן ? את הניטרו ? אולי מרכיב אחר ?
לא, אני מניח שלא, אלון רוכש אותם מיצרן בחול, רק מערבב לבד.
(אגב...כך עושה גם רמי בטיסן חיפה).

ההבדל היחידי בין אלון לטיסני חולון, שלט רחוק ומרכז המסוקים (היבואנים של דלקים אחרים) הוא שאלון מערבב לבד לטוב ולרע (כמו טיסן חיפה) :)


ושוב...
כל הכבוד לאלון,
על היוזמה, ועל התוצאות הטובות !

אורי


ממצב חברים אני רוצה שכלם ידעו, שאני לא מכין את הפלטינום בעצמי. אני לא יודעה ביכלל להכין דלק לבד. אני נעזר בבעליי מיקצועה שהוסמכו לכך. ואני לא לוקח את היצור לידיים אני לא משוגע:rolleyes: אבל אני בחרתי את השם בעצמי. ועיצבתי את הלוגו קימעת לבד:p:p חוץ מאדי הגבר שעשה עבודה נחמדה לאלה על המחשב:D:D

levyoram
25-10-2009, 22:42:41
אני מחזק את פועלך בנדון ומפרגן לך שתצליח לפחות כמו השאר ;)

שלומי לוי
26-10-2009, 10:27:50
משיחות עם חברים עושה רושם טובֿ - היתרון הוא שלא צריך לשנות כיוונים. אני גם אנסה אותו השבוע.
הבנתי שנעשתה עבודה רצינית ביצירת הדלק הזה - כל הכבוד.

אופיר! אומנם לא היה צורך לשנות כיוונים אבל אם היה צורך בדלק זה או אחר.זה לא מעיד אל איכות נמוכה.מי אמר שה cp זה האדייל?

אופיר נחום
26-10-2009, 13:23:15
לא הבנתי את ההבדל בין הדלק של אלון לדלקים האחרים במובן של "מפרנס אותנו בתוך עמינו" ?

אלון מיצר את השמן ? את הניטרו ? אולי מרכיב אחר ?
לא, אני מניח שלא, אלון רוכש אותם מיצרן בחול, רק מערבב לבד.
(אגב...כך עושה גם רמי בטיסן חיפה).

ההבדל היחידי בין אלון לטיסני חולון, שלט רחוק ומרכז המסוקים (היבואנים של דלקים אחרים) הוא שאלון מערבב לבד לטוב ולרע (כמו טיסן חיפה) :)

אורי



מאיפה אתה יודע אם חומרי הגלם של טיסני חיפה מקומיים או מחו"ל?

אופיר נחום
26-10-2009, 13:27:17
אופיר! אומנם לא היה צורך לשנות כיוונים אבל אם היה צורך בדלק זה או אחר.זה לא מעיד אל איכות נמוכה.מי אמר שה cp זה האדייל?

בהחלט זה לא אומר כלום, אבל מנסיוני הדל מאוד ראיתי שדלקים הדורשים כיוון מיוחד דורשים גם אח"כ פלאג מיוחד ודורשים אח"כ מנוע חדש... (ולא אני לא מדבר על מגנום אותו לא ניסיתי)

לדעתי דלק שלא מחייב כיוונים מיוחדים זה יתרון - פשוט עוד נקודת זכות.

ziki
26-10-2009, 14:01:56
בהחלט זה לא אומר כלום, אבל מנסיוני הדל מאוד ראיתי שדלקים הדורשים כיוון מיוחד דורשים גם אח"כ פלאג מיוחד ודורשים אח"כ מנוע חדש... (ולא אני לא מדבר על מגנום אותו לא ניסיתי)

לדעתי דלק שלא מחייב כיוונים מיוחדים זה יתרון - פשוט עוד נקודת זכות.

צודק בהחלט ואני לעומת זאת ניסיתי את המגנום !

שלומי לוי
26-10-2009, 15:38:55
מה זה כיוונים מיוחדים? הרי עם כול דלק גם הcp מידי פעם אתה פותח 2 או סוגר אחד.זה מקובל וזה תקין.

ziki
26-10-2009, 15:59:12
כיוונים מיוחדים זה משחקים למינהם עם השימס של ראש המנוע, שימוש בפלג ייעודי, שחיקה מוגברת של מייסבים בד"כ בעקבות שימוש בשמנים לא איכותיים לאורך זמן וכו... מבלי להיכנס לסוגי דלקים ספציפיים על מנת שלא לעורר מהומה.
סגירה ופתיחה של סיכות זה אקט מקובל בשטח עם כל דלק בהתאם לתנאי האקלים.
ציקי

lior_bar_ami
26-10-2009, 18:14:24
כיוונים מיוחדים זה משחקים למינהם עם השימס של ראש המנוע, שימוש בפלג ייעודי, שחיקה מוגברת של מייסבים בד"כ בעקבות שימוש בשמנים לא איכותיים לאורך זמן וכו... מבלי להיכנס לסוגי דלקים ספציפיים על מנת שלא לעורר מהומה.
סגירה ופתיחה של סיכות זה אקט מקובל בשטח עם כל דלק בהתאם לתנאי האקלים.
ציקי

לא מסכים,
הסיבה היחידה שמשחק עם הסיכות הוא האקט היחידי המקובל - הוא נטו פחד מהתעסקות, והוא מהווה מחסום מקצועי להבנה אמיתית לצרכי המנוע.
השינויים האחרים שציינת גם הם כיוונים לכל דבר, ולעיתים נדרשים גם בלי קשר לשינוי בדלק - גם שינוי באגזוז או באקלים לצורך העניין ידרשו שינוי ביחס הדחיסה או בתזמון המנוע ע"מ לקבל ביצועים טובים יותר.
חוסר הסכמה עם הנאמר הוא בגדר השלמה עם בינוניות מסויימת, מאחר והיכולת למקסם את ביצועי המנוע לעיתים טמונה בשינויים נוספים שמעבר לסגירה/פתיחה של הסיכה.

זמן טוב להזכיר את המאמר שכתבתי בנושא שימסים במנוע - תהנו:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=11889

ziki
26-10-2009, 19:44:56
לא מסכים,
הסיבה היחידה שמשחק עם הסיכות הוא האקט היחידי המקובל - הוא נטו פחד מהתעסקות, והוא מהווה מחסום מקצועי להבנה אמיתית לצרכי המנוע.
השינויים האחרים שציינת גם הם כיוונים לכל דבר, ולעיתים נדרשים גם בלי קשר לשינוי בדלק - גם שינוי באגזוז או באקלים לצורך העניין ידרשו שינוי ביחס הדחיסה או בתזמון המנוע ע"מ לקבל ביצועים טובים יותר.
חוסר הסכמה עם הנאמר הוא בגדר השלמה עם בינוניות מסויימת, מאחר והיכולת למקסם את ביצועי המנוע לעיתים טמונה בשינויים נוספים שמעבר לסגירה/פתיחה של הסיכה.

זמן טוב להזכיר את המאמר שכתבתי בנושא שימסים במנוע - תהנו:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=11889

תשמע ליאור
לפני מספר שנים כל המשחקים האלו עם המנועים והכיוונים מאד עיניינו אותי והאמת שהיה לי גם יותר זמן לזה :(
היום יותר כיף לי לקנות מנוע להרכיב לסובב מעט את הסיכה, הרצה ולהטיס, לא הייתי קורא לזה בינוניות אבל ככה אני.
אז אם דלק עולה עוד 20 ,30 שקל יותר אבל נותן לי שקט נפשי ופחות דאגות (ובתחזוקת מסוק יש מספיק למה לדאוג גם ככה) אז לדעתי זה שווה.
לי יש סטייה כזו, להגיע לשטח להניע ולעלות לאוויר וכמה שאני יותר מצליח לעשות את זה בלי מכשולים ובעיות בדרך אני יותר נהנה אבל זו הסטייה שלי ושלי בלבד.
מי שאוהב להיות מכונאי גם זה בסדר ושיהנה, אבל אין לזה שום קשר לבינוניות :rolleyes:
ציקי

levyoram
26-10-2009, 19:49:44
תשמע ליאור
לפני מספר שנים כל המשחקים האלו עם המנועים והכיוונים מאד עיניינו אותי והאמת שהיה לי גם יותר זמן לזה :(
היום יותר כיף לי לקנות מנוע להרכיב לסובב מעט את הסיכה, הרצה ולהטיס, לא הייתי קורא לזה בינוניות אבל ככה אני.
אז אם דלק עולה עוד 20 ,30 שקל יותר אבל נותן לי שקט נפשי ופחות דאגות (ובתחזוקת מסוק יש מספיק למה לדאוג גם ככה) אז לדעתי זה שווה.
לי יש סטייה כזו, להגיע לשטח להניע ולעלות לאוויר וכמה שאני יותר מצליח לעשות את זה בלי מכשולים ובעיות בדרך אני יותר נהנה אבל זו הסטייה שלי ושלי בלבד.
מי שאוהב להיות מכונאי גם זה בסדר ושיהנה, אבל אין לזה שום קשר לבינוניות :rolleyes:
ציקי

ציקי,

אתה שוב משועמם! שחרר!!! :D

ziki
26-10-2009, 19:58:22
ציקי,

אתה שוב משועמם! שחרר!!! :D

למה אתה חושב שאני משועמם?
הסבר ופרט :)
ציקי

lior_bar_ami
26-10-2009, 20:57:34
תשמע ליאור
לפני מספר שנים כל המשחקים האלו עם המנועים והכיוונים מאד עיניינו אותי והאמת שהיה לי גם יותר זמן לזה :(
היום יותר כיף לי לקנות מנוע להרכיב לסובב מעט את הסיכה, הרצה ולהטיס, לא הייתי קורא לזה בינוניות אבל ככה אני.
אז אם דלק עולה עוד 20 ,30 שקל יותר אבל נותן לי שקט נפשי ופחות דאגות (ובתחזוקת מסוק יש מספיק למה לדאוג גם ככה) אז לדעתי זה שווה.
לי יש סטייה כזו, להגיע לשטח להניע ולעלות לאוויר וכמה שאני יותר מצליח לעשות את זה בלי מכשולים ובעיות בדרך אני יותר נהנה אבל זו הסטייה שלי ושלי בלבד.
מי שאוהב להיות מכונאי גם זה בסדר ושיהנה, אבל אין לזה שום קשר לבינוניות :rolleyes:
ציקי

צ'מע ציקי,
בגדול אני מסכים איתך.
אין כמו להגיע לשטח להניע ולתת בגז, אבל אני לגמרי לא מסכים עם ה"פחד" הזה שקיים לא רק אצלך אגב, אלא בקרב המון טיסנאים - עם הצד ה"מכונאי" של התחביב.
אין לי שום בעיה אגב, עם אלו שבוחרים לתת לאחרים להתמודד בשבילם עם הבעיות - אך אני לגמרי לא מסכים עם פסילה של ציוד מסויים עקב ה"פחד" הנ"ל.
אתן לך דוגמא שניתקלתי עם חבר טוב שלי, שהוא מצידו, בעברה השני של הסקלה מבחינת הפחד להתמודד עם דברים חדשים - הוא הכי אוונגרדי שיש, גם אם זה אומר התמודדות יתרה עם דברים.
מעשה שהיה כך היה - החבר המדובר קנה למסוק שלו אגזוז מדגם ספציפי, האגזוז הנ"ל לא עבד עם המנוע בצורה מספקת ונראה שהמנוע נע בין עבודה ענייה מידי לעשירה מידי.
אם קראת את המאמר שלי בנושא השימסים היית יודע שלעיתים הצתה מוקדמת מידי תלווה בתופעה דומה, וע"כ החלטנו יחד שאנחנו יורדים לעומק העניין. לטובת העניין נקנו מס' מצתים בדרגות הצתה שונות (A3,A5,#8) ושימסים בגדלים שונים.
לאחר ניסויים מספר תוך שינוי קונפיגורציות מצתים ואיחור הצתה (ע"י הוספת שימס) הגענו למצב בו המנוע עובד מצויין - שומר סל"ד סרק, מחיש מצויין לסל"ד עבודה ושומר אותו בצורה מצויינת!
אז נכון שיכולנו להחליף את האגזוז לאחד אחר (אולי אפילו זול יותר), ולקבל מנוע שעובד אולי מעט חלש יותר אך עם הרבה פחות התעסקות - אך הרגשת הסיפוק של מנוע שעובד חזק ושלא ויתרת לעצמך איתו, שווה את הכול!

אנשים שונים - תפיסות שונות, אלו הם השני סנט שלי.

ziki
26-10-2009, 21:12:56
קראתי את המאמר ובעבר שיחקתי לא מעט עם המנועים הללו.
שוב, מי שנהנה להיות מכונאי שיהנה, אין לזה שום קשר לפחד.
אם עובדים עם המנוע במצבו המקורי עם דלק טוב ואגזוז מתאים מקבלים ביצועים מעולים.
התפיסה שלי היא שהדלק, האגזוז וכל שאר "הפריפריות" למינהן צריכות להתאים למנוע ולא להתאים את המנוע לדלק אגזוז או לא יודע מה.
אבל כמו שאמרת כל אחד והתפיסה שלו.
ציקי

lior_bar_ami
26-10-2009, 21:31:46
גילוי נאות - גם כיוון תערובת הוא התאמת המנוע לדלק או האגזוז או הטמפ' או הלחות או ואו ואו....

ההבדל היחיד הוא שזה שינוי שנורמטיבית התרגלת לקבל ואילו שינוי אחר (קרא לא "מכונאי" יותר :)) - לא.

ביצועים מעולים הם בעיני המטיס ואני יכול לומר בפא מלא שמנוע שמכוון כמו שצריך - על כל המשתמע מכך, הוא מנוע שיפיק ביצועים טובים יותר.

בהצלחה בכל אופן - בכל דלק, אגזוז, או כיוון פיירופליפ שתבחר ;)

ziki
26-10-2009, 21:51:06
גילוי נאות - גם כיוון תערובת הוא התאמת המנוע לדלק או האגזוז או הטמפ' או הלחות או ואו ואו....

ההבדל היחיד הוא שזה שינוי שנורמטיבית התרגלת לקבל ואילו שינוי אחר (קרא לא "מכונאי" יותר :)) - לא.

ביצועים מעולים הם בעיני המטיס ואני יכול לומר בפא מלא שמנוע שמכוון כמו שצריך - על כל המשתמע מכך, הוא מנוע שיפיק ביצועים טובים יותר.

בהצלחה בכל אופן - בכל דלק, אגזוז, או כיוון פיירופליפ שתבחר ;)

סוף סוף אנחנו מסכימים
ציקי :)

lior_bar_ami
26-10-2009, 21:53:42
הגיע הזמן - התחלת לעייף אותי ;)

imac1
26-10-2009, 22:50:41
תעברו לחשמל
בלי כל הכאב ראש של דלק וכיוונים
:)

adibenbasat
26-10-2009, 23:08:01
אני כותב למי שלא מכיר את אלון, מי שמכיר לא צריך את ההמלצה הזו. אלון מהובי ניטרו הוא אחד האנשים הישרים והאמינים ביותר בתחום, ותאמינו לי- עברתי כמה ניסיונות, הדלק החדש שהוא מוכר (פלטיניום) עשוי מהחומרים הנקיים והאכותיים ביותר ומעורבב על ידי אנשי מקצוע ברמה הכי גבוהה. מלבד שאפשר לסמוך על אלון בעניים עצומות, אין דלק ברמה גבוהה יותר בארץ וזו הסיבה שהפופולריות שלו רק תגדל. אחים שלי- קנו גלון, לכו לשטח ופשוט תנסו חבל על הדיבורים-תהנו!

ori_lavee
26-10-2009, 23:16:11
אחים שלי- קנו גלון, לכו לשטח ופשוט תנסו חבל על הדיבורים-תהנו!עם "קריאה" כזו נרגשת....אני חייב לרכוש מסוק ניטרו דחוף :)

בצחוק כמובן.
מפרגן לאלון (בפעם השלישית) :)
אורי

עמיתפורת
26-10-2009, 23:39:11
ליאור לא בטוח שמישחקי השימסים והפלאגים מיקסמו את כוח המנוע אלא אולי ביצעת התאמה לביצועי האגזוז.
אישית אני חושב שזה בסדר לחקור ולבדוק אבל כשאתה מתחיל לספוג כל מיני נזקים אתה מתחלי להבין שיש מנוסים ממך שחקרו והגיעו למסקנות לפנינו לגבי ציודמסויים אז למה לא לקצר את הליכי הנזקים וללכת בדרכי מנוסים וחכמים?

lior_bar_ami
27-10-2009, 11:04:58
עמית,
ההתאמה שעשינו היא אכן לביצועי האגזוז - אך בהתאמה (עקב שימוש באגזוז מתקדם יותר) מיקסמה את ביצועי המנוע, הרבה מעבר למה שהיה קודם לכן.
אם היית טורח לקרוא את המאמר שלי (שלפי צורת התנסחותך - בטח פסלת על הסף) היית למד קצת על תזמון ההצתה במנוע ועל פוטנציאל הנזק שלא קיים בשינויים קטנים כאלו, כל עוד אתה עם היד על הדופק (בטח ובטח לא עקב איחור בהצתה).
אני לא יודע מיהם "המנוסים והחכמים" ממני :D - אך חוכמה מגיעה מידע וניסיון, וניסיון מגיע מניסוי.
במקרה זה אני שמח להיות גם מנוסה וגם חכם (בעל ידע ואחרי ניסויים) - ולומר לך מניסיוני, שאתה יכול לישון בשקט, הליכי הנזקים לא קיימים.

שלומי לוי
27-10-2009, 11:19:06
אני כותב למי שלא מכיר את אלון, מי שמכיר לא צריך את ההמלצה הזו. אלון מהובי ניטרו הוא אחד האנשים הישרים והאמינים ביותר בתחום, ותאמינו לי- עברתי כמה ניסיונות, הדלק החדש שהוא מוכר (פלטיניום) עשוי מהחומרים הנקיים והאכותיים ביותר ומעורבב על ידי אנשי מקצוע ברמה הכי גבוהה. מלבד שאפשר לסמוך על אלון בעניים עצומות, אין דלק ברמה גבוהה יותר בארץ וזו הסיבה שהפופולריות שלו רק תגדל. אחים שלי- קנו גלון, לכו לשטח ופשוט תנסו חבל על הדיבורים-תהנו!

צודק ה100%

עמיתפורת
27-10-2009, 14:18:16
יסלח לי אדון אבל המאמר יפה ולא חידשת לי כלום.
כתבתי לך בצורה יפה מאוד ולא מבין את התגובה הפלצנית האופיינית לך.
החכמים והמנוסים ממך נמצאים בחו"ל במיפעלים, שם הם הרבה יותר מנוסים ממני וממך ואני מקשיב להם ברשותך.
המשך בדרכך המבורכת, אני אמשיך בשלי וכל אחד בנפרד יהנה הכי טוב.

שמוליק ג
27-10-2009, 14:22:43
אני כותב למי שלא מכיר את אלון, מי שמכיר לא צריך את ההמלצה הזו. אלון מהובי ניטרו הוא אחד האנשים הישרים והאמינים ביותר בתחום, ותאמינו לי- עברתי כמה ניסיונות, הדלק החדש שהוא מוכר (פלטיניום) עשוי מהחומרים הנקיים והאכותיים ביותר ומעורבב על ידי אנשי מקצוע ברמה הכי גבוהה. מלבד שאפשר לסמוך על אלון בעניים עצומות, אין דלק ברמה גבוהה יותר בארץ וזו הסיבה שהפופולריות שלו רק תגדל. אחים שלי- קנו גלון, לכו לשטח ופשוט תנסו חבל על הדיבורים-תהנו!

מאיפה אתם יודעים מי מערבב את הדלקים האחרים ומה איכות החומרים?
מאיפה אתם יודעים שאיכות החומרים היא הכי טובה שיש? ושאנשי המקצוע שעירבבו הם הכי טובים?
נשמע לי התיימרות לא לעניין, אבל אני לחלוטין מסכים שצריך ללכת לשטח להטיס ואני גם בטוח שרוב המטיסים לא ידעו להבדיל בין הדלקים השונים והשפעתם לכאן או לכאן לכן כל הדיון הזה מיותר חוץ מהעובדה שיש עוד היצע ואלטרנטיבה מעבר למה שכבר יש כאן.
ימים יגידו על איכות השרות והמלאים....
שמוליק

lior_bar_ami
27-10-2009, 14:41:49
יסלח לי אדון אבל המאמר יפה ולא חידשת לי כלום.
כתבתי לך בצורה יפה מאוד ולא מבין את התגובה הפלצנית האופיינית לך.

http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon13.gif
כל מילה מיותרת...

החכמים והמנוסים ממך נמצאים בחו"ל במיפעלים, שם הם הרבה יותר מנוסים ממני וממך ואני מקשיב להם ברשותך.

אני לא סבור שאדם כזה או אחר הוא חכם ומנוסה בגלל מיקומו הגאוגרפי, יש לנו לא מעט אלופי עולם וסגנים בארצנו הקטנטונת.
אגב היותו של אדם אלוף בהטסה גם היא לא הופכת אותו לאורים ותומים בתחום (רצית פלצנות?) - ולא מן הנמנע שהחכמים האלו שדיברת עליהם נעזרים בפורומים ובמשתמשי הקצה בעולם ע"מ לפתור בעיות כאלו ואחרות שאחרים כבר נתקלו בהן קודם לכן ופתרו אותן.

אך לבקשתך אתה רשאי להמשיך ולהקשיב לחכמים והמנוסים בחו"ל.

המשך בדרכך המבורכת, אני אמשיך בשלי וכל אחד בנפרד יהנה הכי טוב.

עם זה אני יותר ממסכים! http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif

יום טוב!

משה שמואלי
27-10-2009, 14:52:25
צ'מע ציקי,
בגדול אני מסכים איתך.
אין כמו להגיע לשטח להניע ולתת בגז, אבל אני לגמרי לא מסכים עם ה"פחד" הזה שקיים לא רק אצלך אגב, אלא בקרב המון טיסנאים - עם הצד ה"מכונאי" של התחביב.
אין לי שום בעיה אגב, עם אלו שבוחרים לתת לאחרים להתמודד בשבילם עם הבעיות - אך אני לגמרי לא מסכים עם פסילה של ציוד מסויים עקב ה"פחד" הנ"ל.
אתן לך דוגמא שניתקלתי עם חבר טוב שלי, שהוא מצידו, בעברה השני של הסקלה מבחינת הפחד להתמודד עם דברים חדשים - הוא הכי אוונגרדי שיש, גם אם זה אומר התמודדות יתרה עם דברים.
מעשה שהיה כך היה - החבר המדובר קנה למסוק שלו אגזוז מדגם ספציפי, האגזוז הנ"ל לא עבד עם המנוע בצורה מספקת ונראה שהמנוע נע בין עבודה ענייה מידי לעשירה מידי.
אם קראת את המאמר שלי בנושא השימסים היית יודע שלעיתים הצתה מוקדמת מידי תלווה בתופעה דומה, וע"כ החלטנו יחד שאנחנו יורדים לעומק העניין. לטובת העניין נקנו מס' מצתים בדרגות הצתה שונות (A3,A5,#8) ושימסים בגדלים שונים.
לאחר ניסויים מספר תוך שינוי קונפיגורציות מצתים ואיחור הצתה (ע"י הוספת שימס) הגענו למצב בו המנוע עובד מצויין - שומר סל"ד סרק, מחיש מצויין לסל"ד עבודה ושומר אותו בצורה מצויינת!
אז נכון שיכולנו להחליף את האגזוז לאחד אחר (אולי אפילו זול יותר), ולקבל מנוע שעובד אולי מעט חלש יותר אך עם הרבה פחות התעסקות - אך הרגשת הסיפוק של מנוע שעובד חזק ושלא ויתרת לעצמך איתו, שווה את הכול!

אנשים שונים - תפיסות שונות, אלו הם השני סנט שלי.

תגיד לי
לחבר שלח לא קוראים במקרה משה שמואלי ויש לו מנוע o.s עם משאבה לאחרונה קנה אגזוז mp 6.
אגב שנחשב לאגזוז ברמה. ועובדה קימת עם הוספת השימס המנוע עובד בצורה חלקה ויפה.
ולאומת זאת עם אגזוז הטורי לא היה צורך בשינו כלשהו.

למרות הניסיון של יותר מ 20 שנה בתחום ,תמיד כיף ללמוד מנסיון של אחרים הרי הם נעשו חכמים יותר כנראה מנסיון של אנשים טיפשים :( יותר שמנסים לבדוק דברים כדי שאנחנו החכמים נלמד מהטעיות שלהם.מזל שיש אנשים טיפשים שמנסים כל הזמן לחדש דברים בין עם זה לשדרג מסוק . מנוע. טיסן.ו......
בכל אופן אני חולה על הטפשים הללו .ואני שמח שיצא לי להיות גם טיפש:)

lior_bar_ami
27-10-2009, 14:55:00
תגיד לי
לחבר שלח לא קוראים במקרה משה שמואלי ויש לו מנוע o.s עם משאבה לאחרונה קנה אגזוז mp 6.
אגב שנחשב לאגזוז ברמה. ועובדה קימת עם הוספת השימס המנוע עובד בצורה חלקה ויפה.
ולאומת זאת אגזוז הטורי לא היה צורך בשינו כלשהו.

למרות הניסיון של יותר מ 20 שנה בתחום ,תמיד כיף ללמוד מנסיון של אחרים הרי הם נעשו חכמים יותר כנראה מנסיון של אנשים טיפשים :( יותר שמנסים לבדוק דברים כדי שאנחנו החכמים נלמד מהטעיות שלהם.מזל שיש אנשים טיפשים שמנסים כל הזמן לחדש דברים בין עם זה לשדרג מסוק . מנוע. טיסן.ו......
בכל אופן אני חולה על הטפשים הללו .ואני שמח שיצא לי להיות גם טיפש:)

חולה עלייך אח שלי!!!!!!!! ;)

עמיתפורת
27-10-2009, 15:16:37
משה אף אחד לא קרא לכם טיפשים.
להיפך, ידוע כי עם דלק 30% יש להטיס עם 0.8 ממ שימס כלומר שני שימסים, כך אלה הוראות היצרן וכך מטיסי המיפעל מנחים, אולי לא התקנת אותו מהתחלה וכך באמת הצטרכת להוסיף שימס נוסף.

מי אמר שאלופי עולם הם המבינים?
מי אמר שהמטיסים הטובים כאן הם המבינים.
אוסיף ואומר לך שגם מובילי תחום ההטסה מתקשרים אלינו להתייעץ בתחומים שונים עד היום והם לא מתביישים לומר שאינם מבינים בתחומים ספציפיים ומבקשים דיעה ועזרה נוספת. SO WHAT?

בכל מיקרה אתה הלא נהנה מעצם הויכוח כך שזה לא משנה.
ובטוח תמשיך לצטט ולקשקש אחרי...:D

יום טוב ורד מהשרשור כי הקשקושים שלך יצאו מעניין השרשור הזה.

ziki
27-10-2009, 15:16:41
חברה,
בסוף יהיה שלום
אין לי מושג מתי זה יקרה אבל בסוף יהיה :(
פשוט חייבים להאמין!
ציקי

עמיתפורת
27-10-2009, 15:18:41
אין קשר לשלום ציקי.
יש כאן עניין של נהנתנות מעוקצנות ולהראות שאתה חכם ו7משכיל לאחר שאתה מתרגם ומעתיק מאמרים מפורומים חיצוניים שכבר הראו כאן בעבר את מקורות המאמרים הנ"ל.
לא משנה שיהיה לבריאות אם זה עושה לו טוב..

lior_bar_ami
27-10-2009, 15:29:11
:D:D:D:D

יש קצת פארדוקס בדברים שלך עם ההסתמכות שלך על המומחים שמסתמכים עליך - אבל נו שויין...

שיהיה לך רק טוב :rolleyes:

נ.ב.
יש לי כמה מערכות חדשות בשוק כי אני טיפש שאוהב לנסות דברים חדשים ולתרגם ולהעתיק מאמרים מפורומים חיצוניים, אתה יכול אולי לעזור לי איתן??

asafh1
27-10-2009, 15:34:43
מה זה שימס ?

משה שמואלי
27-10-2009, 15:38:19
משה אף אחד לא קרא לכם טיפשים.
להיפך, ידוע כי עם דלק 30% יש להטיס עם 0.8 ממ שימס כלומר שני שימסים, כך אלה הוראות היצרן וכך מטיסי המיפעל מנחים, אולי לא התקנת אותו מהתחלה וכך באמת הצטרכת להוסיף שימס נוסף.

מי אמר שאלופי עולם הם המבינים?
מי אמר שהמטיסים הטובים כאן הם המבינים.
אוסיף ואומר לך שגם מובילי תחום ההטסה מתקשרים אלינו להתייעץ בתחומים שונים עד היום והם לא מתביישים לומר שאינם מבינים בתחומים ספציפיים ומבקשים דיעה ועזרה נוספת. SO WHAT?

בכל מיקרה אתה הלא נהנה מעצם הויכוח כך שזה לא משנה.
ובטוח תמשיך לצטט ולקשקש אחרי...:D

יום טוב ורד מהשרשור כי הקשקושים שלך יצאו מעניין השרשור הזה.

תגיד לי מישהו פנה אלייך .מישהו דיבר איתך .
אני הבנתי מזמן שאתה הבנאדם הכי חכם בעולם וכל המטיסים המכובדים בעולם מתקשרים אליך החכם מכולם להתיעץ איתך. בסך הכל העלתי נקודה שאם לא מנסים לא טועים .
נו ומה תגיד על היוזמות שכל יום מישהו בונה ומרכיב מערכות שונות עם כל מיני שידרוגים שבחלקם הגדול אני מתפעל מעצם הנסיון .
חלק מהתחביב זה גם נושא הניסוים עם לא הבנתה.

אבל אתה הקוף הגדול שמנסה מכול דיון לעקוץ את כולם .
ואתה האחרון שתגיד לי איפה להיות או מה לכתוב.
עם יש לך בעיות תפנה לטיפול.

יום חר......

ziki
27-10-2009, 15:42:01
מה זה שימס ?

על רגל אחת:
טבעת (רינג) מתכת דקה שיושבת בין ראש המנוע לגוף המנוע (צילינדר) וקובעת את הנפח הסופי של תא הבערה.
ציקי

asafh1
27-10-2009, 15:46:41
תודה

lior_bar_ami
27-10-2009, 15:51:15
מה זה שימס ?

בבקשה:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=11889

asafh1
27-10-2009, 16:50:22
תודה על ההסבר
אחלה סקירה
אסף

אלון-הובי ניטרו
30-10-2009, 23:34:29
[

אלון-הובי ניטרו
30-10-2009, 23:39:32
עמית,
ההתאמה שעשינו היא אכן לביצועי האגזוז - אך בהתאמה (עקב שימוש באגזוז מתקדם יותר) מיקסמה את ביצועי המנוע, הרבה מעבר למה שהיה קודם לכן.
אם היית טורח לקרוא את המאמר שלי (שלפי צורת התנסחותך - בטח פסלת על הסף) היית למד קצת על תזמון ההצתה במנוע ועל פוטנציאל הנזק שלא קיים בשינויים קטנים כאלו, כל עוד אתה עם היד על הדופק (בטח ובטח לא עקב איחור בהצתה).
אני לא יודע מיהם "המנוסים והחכמים" ממני :D - אך חוכמה מגיעה מידע וניסיון, וניסיון מגיע מניסוי.
במקרה זה אני שמח להיות גם מנוסה וגם חכם (בעל ידע ואחרי ניסויים) - ולומר לך מניסיוני, שאתה יכול לישון בשקט, הליכי הנזקים לא קיימים.

ליאור מה המצב ?

תיראה אני מכרתי המון מנועים מיכל מיני סוגים, וניתקלתי לא מעת באנשים נחמדים עים ידיים טובות שניסו .....להחליף ,פלג,ולהוסיף דיסקיות, ולשנות כל מיניי דברים במנועים ביכדיי לקבל יותר ממה שהמנועה נתן בהתחלה כמובן.ובמיקרה חלק מהם חזרו ליקנות, רינד או ראש אומיסבים שנישברו בפירוק ובוכנה שניסרפה בניסיונות.ועד הרבה דוגמאות אחרות.

מה אני רוצה להגיד?נכון תמיד אפשר לבצעה שינויים ותמיד אנחנו יכולים ליפתור בעיות מיסוגים שונים וזה מעולה. אבל לא כולם יודעים לעשות את הדברים האלל, ממש ממש טוב .ולפעמים זה מבעס לנסות ולנסות ובסוף לא כלכך להצליח

אני אישית במיקרה עשיתי (למנועים האישיים שלי כמובן ושל חברים כרובים)שינויים כמו קיצור בוכנות הגדלת מעבריי דלק (פורטנג)הרחבת מאניפוד והגדלת כארבורטור,וכל 1000 סלד חשובים במנועים של מכוניות כי הנפח המקסימהלי במכוניות הו מנועיי 21
ושם המנועים מגיעים מהיצרן ל38,000 סלד תוסיף עוד 4,000 5,000 סיבובים לדקה!!! ותקבל מיפלצת! אבל אייך אמר עוזיי החשמלטור(אבה של TOLLI )איין ארוחות חינם .המנועים אמנם היו חזקים בטרוף
אבל בימקום להחזיק 18 גלונים בגלון ה10 התחילו לאבד קומפרסייה ולקבל קאטים וליסרוף פלאגים ואים הם החזיקו עוד 4 גלונים בלחץ אז חלק מהם פשות ניתפסו או נישברו מיבפנים אז למי שמבין ויודעה מה לעשות זמעולהאבל למי שלא אוליי שיחשוב אים הובאמת צריך עוד כח ?או סלד:? וכל מיניי דברים מגניבים כאללה

levyoram
30-10-2009, 23:42:41
+++1 :)

אלון-הובי ניטרו
30-10-2009, 23:49:38
חברה,
בסוף יהיה שלום
אין לי מושג מתי זה יקרה אבל בסוף יהיה :(
פשוט חייבים להאמין!
ציקי

ציקי :)אוהב אותך:D

אלון-הובי ניטרו
30-10-2009, 23:50:21
+++1 :)

וגם אותך יורם יקירי:D:D:D

ziki
31-10-2009, 00:11:03
יורם ואלון
בסוף יאלצו להחליף את השם של תחנת הרכבת בפ"ת לתחנת רכבת השלום :D
או שנאלץ להטיס במרכז תל אביב שם כבר יש תחנה כזו !

lior_bar_ami
31-10-2009, 00:57:34
ליאור מה המצב ?

תיראה אני מכרתי המון מנועים מיכל מיני סוגים, וניתקלתי לא מעת באנשים נחמדים עים ידיים טובות שניסו .....להחליף ,פלג,ולהוסיף דיסקיות, ולשנות כל מיניי דברים במנועים ביכדיי לקבל יותר ממה שהמנועה נתן בהתחלה כמובן.ובמיקרה חלק מהם חזרו ליקנות, רינד או ראש אומיסבים שנישברו בפירוק ובוכנה שניסרפה בניסיונות.ועד הרבה דוגמאות אחרות.

מה אני רוצה להגיד?נכון תמיד אפשר לבצעה שינויים ותמיד אנחנו יכולים ליפתור בעיות מיסוגים שונים וזה מעולה. אבל לא כולם יודעים לעשות את הדברים האלל, ממש ממש טוב .ולפעמים זה מבעס לנסות ולנסות ובסוף לא כלכך להצליח

אני אישית במיקרה עשיתי (למנועים האישיים שלי כמובן ושל חברים כרובים)שינויים כמו קיצור בוכנות הגדלת מעבריי דלק (פורטנג)הרחבת מאניפוד והגדלת כארבורטור,וכל 1000 סלד חשובים במנועים של מכוניות כי הנפח המקסימהלי במכוניות הו מנועיי 21
ושם המנועים מגיעים מהיצרן ל38,000 סלד תוסיף עוד 4,000 5,000 סיבובים לדקה!!! ותקבל מיפלצת! אבל אייך אמר עוזיי החשמלטור(אבה של TOLLI )איין ארוחות חינם .המנועים אמנם היו חזקים בטרוף
אבל בימקום להחזיק 18 גלונים בגלון ה10 התחילו לאבד קומפרסייה ולקבל קאטים וליסרוף פלאגים ואים הם החזיקו עוד 4 גלונים בלחץ אז חלק מהם פשות ניתפסו או נישברו מיבפנים אז למי שמבין ויודעה מה לעשות זמעולהאבל למי שלא אוליי שיחשוב אים הובאמת צריך עוד כח ?או סלד:? וכל מיניי דברים מגניבים כאללה

אלון היקר,
אני מסכים איתך לחלוטין - שינויים, או מודינג כאלו ואחרים שנעשים למנוע ע"מ להעלות את ההספק המוצהר, באים בסופו של דבר ע"ח אורך חיי מנוע.
אין ארוחות חינם ואין יש מאין - גם אופנועי מוטוקרוס עם מנועים מפלצתיים עושים אובראול באינטרוול גבוה בהרבה משל מנוע של מאזדה 3.
עם זאת השינויים שאני מדבר עליהם אינם שינויים שיעלו את ההספק למעבר למוצהר - כי אם יעזרו לכוון את המנוע ולמקסם את ביצועיו לתחום העליון של ההספק המוצהר.
איני יודע מה רמת ההבנה שלך במנועים - אך לפי ההודעה הקודמת אני מבין שיש לך ידע לא קטן בתחום, אם כן אתה בוודאי יודע ומודע להשפעות הגורמים הסביבתיים (לדוג' טמפ', לחות, גובה) על המנועים. לא יכול להיות שמנוע שמכוון לעבוד בגובה 0' בטמפ' סביבה של 20 מע"צ ולחות יחסית של 30%, יעבוד באותם כיוונים בגובה 3000' טמפ' 40 מע"צ ולחות 90% ויפיק את אותו ההספק.
לעיתים שינוי בסיכות ע"מ לשנות את התערובת פשוט לא מספיק.
איני יודע אם יצא לך להתנסות בהטסה במקומות גבוהים או נמוכים בהרבה מאיזור המרכז בארצנו, אך מניסיון שלי בהטסה גם בגובה 7000' מעפ"י (כן יש תמונות ;)) ומז"א מאוד חם ויבש - אני יכול לומר לך ששינוי בתזמון ההצתה ע"י שינוי ביחס הדחיסה (שימס)/ אחוז הניטרו / שמן, לחלוטין העלה את הספק המנועים ולא קיצר את חייהם כלל וכלל, ומדובר על כמות שע"ט שמטיס ממוצע עושה בתקופת חיים (גילוי נאות - מדובר במנועי טיסנים ולא מסוקים, אך העיקרון זהה).
בכל מקרה אני נתתי את הכלים הבסיסיים להבנה של שימוש בפרמטרים נוספים מעבר לשינוי התערובת בקרבורטור (ע"י הסיכות) ע"מ לכוון את המנוע - אי אלו שמרגישים בטוח מספיק לקחת את המידע ולהשתמש בו, הרי שזהו רווח שלהם (ויש לא מעט כאלו שכבר בירכו אותי על המאמר ועל הצלחתו במבחן התוצאה - שהניב פירות בשטח), ומי שלא מרגיש בטוח או חושב שאני מדבר שטויות שיבושם לו.
לילה טוב וסופ"ש נעים.
ליאור

ליאור זהבי
31-10-2009, 13:09:35
כמה עוקצנות בשרשור (שוב).
חבל.