צפייה בגרסה מלאה : עזרה! בעיה במנוע OS 46 AX
הי,
יש לי בעיה מוזרה במנוע
1) זה מנוע חדש מהקופסא
2) עבר 3 הרצות ללא בעיות
3) נסיון הטסה איתו גורם לבעיות הללו:
א) המנוע בפול (עם הסטיק למעלה) מגמגם ונכבה
ב) המנוע באמצע הסטיק מחזיק מעמד אבל הורדה של הסטיק עד למטה לא מצליחה לשמור על סרק ללא קשר לניסיון קיזוז או משחק עם השליטה בתערבות
אני אובד עצות, והנה מה ניסית אבל אשמח לנסות שוב :)
1) משחק עם הקיזוזים
2) משחק עם בקרת תערבות/אוויר
3) בדיקה של החיבורים וניסיון להבין אם יש כניסה של אוויר או חסימה של הדלק
כל עצה תתקבל בשמחה
גבי א
26-10-2009, 10:27:38
נועם, קשה לטפל בבעיות כאלו בהתכתבות, אם אתה גר קרוב לאשדוד ותוכל להגיע בשבת לשטח ההטסה, אשמח לעזור בפתרון הבעיה, או שתגיע למקום קרוב אליך (אם אתה מרוחק מאשדוד) שבו יש ריכוז גדול יותר של מטיסים שיוכלו לעזור לך. בגדול מהצגת הבעיות שכתבת הפתרון ימצא בכיוון שתי הסיכות - סיכה ראשית, והסיכה הנגדית.
גבי.
Nimrod
26-10-2009, 12:26:38
בדקת צינוריות דלק ומיכל? יכול להיות שיש לך סתימת דלק
אולי אפילו בסיכה
באיזה איזור אתה גר? אולי אוכל לעזור
ואני מציע לך לסגור את כל הסיכות למצב 0 ולפתוח מחדש כמה שצריך במנוע הזה ומשמה להתחיל כיוונים (אם איני טועה זה סיבוב ורבע בנגדית ושתיים וחצי בדלק)...
אור
מני2000
26-10-2009, 18:31:44
מעבר למה שאמרו פה תנסה לתדלק עם דלק של חבר, לפעמים קונים גלון דלק חדש והוא דפוק.
היו לי פעם בעיות כמו שאתה מתאר והחלפתי דלק והכל הסתדר. - נדיר אבל הגיוני..
הי חברה,
תודה על העצות
אני גר בראשון
איפה המנחת באשדוד? אני אשקול להגיע לשם
זה לא סתימה בדלק - כי הוא זורם אחלה כשאני "שם" וגם כשאני "שואב" חזרה עודפים - בנוסף זה מערכת חדשה ונקייה - אבל אבדוק שוב ליתר בטחון
שחקתי הרבה עם הסיכה - בכל מני מצבים - הבעיה של הקירטוע בפול גז לא נפתרה לצערי
לא ניסתי להחליף דלק - כי אין לי ממי לקחת :) כרגע
לא ניסתי לשחק בסיכה נגדית למרות שהמליצו לי לבדוק אותה - מה בדיוק בודקים שמה?
גבי א
27-10-2009, 09:22:55
נועם, זה הטלפון שלי בשבת תגיע לצומת הנמל ותתקשר אלי אני אכוון אותך בדיוק איך להגיע. אני נמצא במסלול כבר משעה 07:30
052-2429167 גבי.
נועם לפי התיאור שלך הכל זה בכיוון מנוע.
אולי אינך עושה נכון את הפעולות.
תיגש לחנות בראשון אני חושב שהוא ישמח לעזור.
אור.
http://www.galaxia.co.il/ קח. זה הקישור לאתר של טיסני ראשון אם אני לא טועה...
DarZeelon
27-10-2009, 16:37:36
הי,
יש לי בעיה מוזרה במנוע
1) זה מנוע חדש מהקופסא
2) עבר 3 הרצות ללא בעיות
3) נסיון הטסה איתו גורם לבעיות הללו:
א) המנוע בפול (עם הסטיק למעלה) מגמגם ונכבה
ב) המנוע באמצע הסטיק מחזיק מעמד אבל הורדה של הסטיק עד למטה לא מצליחה לשמור על סרק ללא קשר לניסיון קיזוז או משחק עם השליטה בתערבות
אני אובד עצות, והנה מה ניסית אבל אשמח לנסות שוב :)
1) משחק עם הקיזוזים
2) משחק עם בקרת תערבות/אוויר
3) בדיקה של החיבורים וניסיון להבין אם יש כניסה של אוויר או חסימה של הדלק
כל עצה תתקבל בשמחה
נועם,
ראשית, למנוע OS.46AX יש קרבורטור המצויד בשתי מחטי דלק (Needle valves לא סיכות ובטח שלא סיכת אויר). המחט הראשית שולטת רק על הגודל של נחיר מעבר הדלק הראשוני; והשפעתה צריכה להיות רק על כמות הדלק המרבית שתזרום דרך הקרבורטור.
השפעתה צריכה להיות רק בסל"ד מרביים, אך אם היא סגורה יותר מדי, המנוע ייכשל כבר תוך כדי עליה וכלל לא יגיע אליהם...
המחט המשנית (אל תכנה אותה בשם מעליב כמו; 'מחט סרק') קובעת את עקומת הדלק, כלומר את טווח הגדלים של המעבר בנחיר המשני, בשיתוף פעולה עם קוטרו הפנימי, בתחום שבין 0%-80% פתיחת מצערת...
ככל שהמצערת סגורה יותר, קצה המחט המשנית שצורתו חרוטית, נכנס עמוק יותר אל תוך הנחיר שבמרכז הקרבורטור, וכך מקטין את מעבר הדלק; בהתאם למידת הסגירה של המצערת.
למרות שהמחטים ממלאות תפקידים שונים; אם המחט המשנית סגורה יותר מדי, עלול המנוע שלא לקבל מספיק דלק לפעולה גם לפעולה בסל"ד גבוהים!
בנוגע להרצת המנוע; זו פעולה חד-פעמית... לצורך ביצוע ההרצה, קרוב לוודאי שתפעיל את המנוע מספר פעמים, אבל לא ביצעת '3 הרצות'... זו עדיין הרצה אחת...
הדרך הנכונה לבצעה מתוארת בת'רד הזה (http://www.rcuniverse.com/forum/Tapered%2DBore_Engine_Break%2Din_%2D_Upgraded/m_1850473/tm.htm)...
מה שאני מתקשה להבין, הוא איך עשית הרצה... זו חייבת להתבצע כשהמצערת פתוחה עד הסוף ועל פי התאור שלך המנוע אינו יכול לפעול כך...
הפרוצדורה שבמדריך המצורף למנועי ABN/ABL של OS לקויה! היא נסתרת במפורש, בפרסום זה (http://osengines.com/faq/product-faq.html#q2) של הנציג של OS בארה"ב. גם ההגיון סותר אותה...
בכל מנוע, עקב אפיצויות של ייצור, יש סיכוי לדליפות אויר; בין גל-הארכובה לצינה (crankcase), בין הפקק האחורי (back-plate) לבין הצינה, בין הקרבורטור לצינה ובין המצערת לבית הקרבורטור...
אבל במנוע OS הסיכוי לכך די קלוש... יש סיכוי רב יותר לשגיאה שלך בהתקנה, או בכוונון...
בדוק שוב, היטב, את כל מה שעשית; מהתקנת מיכל-הדלק ועד אחרון הכיוונים...
משחק עם קיזוזי המצערת קובע את הסל"ד של המנוע בסיבובי-סרק.
אם סגירת המצערת במשדר עד הסוף גורמת לכיבוי המנוע, ייתכן שתצטרך לכוון במשדר שלך את ה- End-point/ATV, כך שישאר בקרבורטור מרווח של כמילימטר לאויר, לפעולה בסיבובי-סרק.
yosi678
27-10-2009, 17:10:54
דר,
פשוט כיף לקרוא תגובות שלך ולהבין כל פעם עוד הרבה דברים חדשים
אבל דבר אחד לא הבנתי:
מה ההבדל בין הסיכה למחט?
תודה
יוסי
הי דר,
אפשר להחזיק את המנוע בפול גז מבלי הרבה בעיות, אבל משחק מסרק לפול גורם לכיבוי המנוע בפול - למרות שבסרק היא מחזיקה מעמד
כלומר אני עושה את הפעולה הבא:
1) מכוון את הפתח האוויר כך שהוא פתוח מעט במצב סרק של השלט
2) מתניע את המנוע
3) מעביר לפול ומקשיב למנוע תוך כדי משחק עם המחט נחיר הדלק ככך שהוא יגיע לסלד מקסימלי מבלי לגמגם
משחק זה לא מצליח כי ניסוי חוזר לאחר כיבוי המנוע - שוב לא מצליח להגיע לסל"ד מקסמלי ללא גימגום
לא נגעתי במחט השנייה
החנות - הבעיה עם לגשת לחנות היא:
1) לא נרכש המנוע שם
2) את הבעיה ניתן לראות רק בהרצה של המנוע, על יבש קשה לראות את הבעיה
האם בכל אופן כדאי לגשת לשם?
flatspin
27-10-2009, 17:26:33
במחט, להבדיל מסיכה, יש חור להשחלת חוט תפירה :)
ועכשיו ברצינות, אין הבדל. מה שאחד קורא סיכה, אחר קורא מחט. לענינינו, מדובר באותם חלקים בדיוק.
yosi678
27-10-2009, 17:47:03
במחט, להבדיל מסיכה, יש חור להשחלת חוט תפירה :)
ועכשיו ברצינות, אין הבדל. מה שאחד קורא סיכה, אחר קורא מחט. לענינינו, מדובר באותם חלקים בדיוק.
תודה על התשובה:)
ולפותח האשכול
פעם הייתה לי את הבעיה הזאת
והפתרון היה שתי דברים
1) החיבור בין הצינורות היה טיפה עקום כך שלא זרם מספיק דלק
2) הסיכה לא היייתה מכוונת טוב
יוסי
אני מציע לו שלא יתעסק יותר מידי לבדו כי זה יכול לגרום לו לנזק במנוע, לדעתי עדיף לו לשלם כמה שקלים בשביל שיכוונו לו את המנוע ולא יגרם נזק למנוע.
עצה ממני.
אור
דר ,
אני רק רוצה להגיד לך שממש כיף לקרוא את התגובות שלך ולדעתי אין הרבה אנשים כמוך בארץ עם סבלנות רבה בישביל לענות כל יום על שאלות.
אור
DarZeelon
28-10-2009, 05:28:53
לא נגעתי במחט השנייה...
היי, נועם.
קודם כל, תודה. גם לך, אור.
פריט מיותר, שיצרן לא טורח להרכיב\להתקין\לייצר, אינו עולה לו גרוש (וגם לא ללקוח); והוא אינו מסבך את תהליך היצור שלא לצורך...
חשוב לרגע מה זה אומר על עצם חיוניותה של המחט השניה... ועל החיוניות של כיוונונה; למרות פיק-הברכיים שתוקף אותך ושייתקלו בו גם כמה 'ותיקים'; אם תעז ותושיט את ידך לכיוון שלה...
זה עונה למעשה על כל השאלה שלך...
מחט שתפקידה לשלוט על תערובת הדלק, בתחום 0%-80% מצערת, עלולה 'להיעלב' מהתואר 'מחט משנית'... אבל כך נהוג לכנותה.
אי כיוונונה יגרום לכך שהמנוע לא יפעל כראוי (אלא אם, לגמרי במקרה, היא מכוונת באופן סביר מהמפעל... וזה לא קורה הרבה).
כמעט כל מנועי OS מגיעים כשהמחט הזו פתוחה מדי, אבל תצטרך לשחק בה כדי לדעת.
ולשאלה; למה מחט ולא סיכה...
כי המושג המקורי בלעז הוא needle valve, פירושו 'שסתום-מחט', עקב צורת קצהו, כנראה...
ונכון, למחט הזו אין קוף ולא משחילים בו חוטי תפירה (...), אבל לסיכה אין הברגה...
גם למחט לא, אבל לשסתום-מחט, יש...
שמעתם על 'שסתום-סיכה' פעם?!
נועם, צלצל אלי ואסביר לך איך לכוונן את המחטים במנועך.
ישנם אחרים שכבר התקשרו ולמדו.
שלום,
רציתי לעדכן שהבעיה בטיסן היתה בסיכה הפנימית, המשנית או איך שתקראו לזה
היא פשוט היתה סגורה
לאחר פתיחה שלך (כ 2 סיבובים ) הטיסן טס חלק
יש! :)
תודה לכולם
haimz24
25-11-2009, 12:33:02
תהנה..
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.