צפייה בגרסה מלאה : דיון משאבת דלק
samorai
27-10-2009, 12:00:56
עקרונית כרגע אני בלי משאבת דלק ובוסטר
אני רוצה להכין משאבת דלק בעצמי ולא מצאתי על זה שום מידע באינטרנט .. יש למישהו אולי איזה רעיון ? או איזה משהו ?
למה לבנות/להכין שאפשר לקנות במחיר לא גבוהה אחת שתעבוד כמו שצריך ותחסוך לך זמן וטירחה?
roiekoper
27-10-2009, 13:55:22
אתה יכול להכין משאבת דלק חשמלית על ידי המנוע של הוישרים(מגבים) באוטו
יש שם שתי כניסות כמו במשאבה רגילה ויש לי חברים שכבר הכינו כאלה...
אפשר למצוא את זה במוסכים או חשמלאות רכב.
samorai
27-10-2009, 16:17:52
למה לבנות/להכין שאפשר לקנות במחיר לא גבוהה אחת שתעבוד כמו שצריך ותחסוך לך זמן וטירחה?
למה לבנות טיסן ?
וואלה אני אוהב להתעסק בדברים , אוהב לבנות
שורה תחתונה זה כיף לי ליראות את כל הדברים שאני בניתי עובדים
אני בעד בניית טיסן - אבל יש דברים שקצת מצחיק לבנות
למה אתה לא בונה את הסרבוים? ואת המנוע? ומייצר את הגלגלים לטיסן?
אני מקווה שאתה באמת לא בונה אותם :) או לפחות זה היה מצחיק אם אני הייתי שואל ואתה מתכוון לבנות אותם D:
samorai
27-10-2009, 22:51:53
אוקי אז אני אסביר .. מנוע אני יודע איך הוא עובד פחות או יותר
אם היה לי את הכלים בבית תאמין לי שגם את זה הייתי בונה
עכשיו מעבר לזה אני חושב שליבנות משאבה תעשיר לי את הידע על איך להעביר נוזל ממקום א' למקום ב'
שורה תחתונה ניסוי בקטן שיכול גם לתרום לי בשלב מסוים של החיים בצורה מגניבה ..
כמו למשל חבל וקשרים שזה תמיד שימושי .
אני מוצא את זה התעסקות מגניבה גם לזה שאני בונה משהו . גם לזה שוואלה אולי בעתיד אני אשתמש בזה שזה יעזור לי באיזה משהו
אז אני גם משכיל מזה גם צובר ניסיון בכל מיני דברים חדשים בדרך שלי .
אולי זה ישמע טיפשי אבל אני אוהב להעשיר את הידע שלי כמה שיותר נרחב
זה כמו שתגיד למה לייצר בירה בבית שאפשר ללכת לקנות (וכן אני מייצר בירה בבית )
גם ליצור סרוו זה נשמע לי מגניב .. תחשוב רגע על מערכת שאתה בנית שפועלת כמו שצריך וואלה זה עושה לי יותר קשר עם הטיסן לדוגמא יהיה לי הרבה יותר כיף להטיס אותו
נכון לעכשיו אני מעסק עם דברים פשוטים
אני מאמין שאם אני אכנס לזה וזה יהיה לי כיף אז טיסן הבא אני מכין בעצמי
dvireini
28-10-2009, 13:51:35
אוקי אז אני אסביר .. מנוע אני יודע איך הוא עובד פחות או יותר
אם היה לי את הכלים בבית תאמין לי שגם את זה הייתי בונה
עכשיו מעבר לזה אני חושב שליבנות משאבה תעשיר לי את הידע על איך להעביר נוזל ממקום א' למקום ב'
שורה תחתונה ניסוי בקטן שיכול גם לתרום לי בשלב מסוים של החיים בצורה מגניבה ..
כמו למשל חבל וקשרים שזה תמיד שימושי .
אני מוצא את זה התעסקות מגניבה גם לזה שאני בונה משהו . גם לזה שוואלה אולי בעתיד אני אשתמש בזה שזה יעזור לי באיזה משהו
אז אני גם משכיל מזה גם צובר ניסיון בכל מיני דברים חדשים בדרך שלי .
אולי זה ישמע טיפשי אבל אני אוהב להעשיר את הידע שלי כמה שיותר נרחב
זה כמו שתגיד למה לייצר בירה בבית שאפשר ללכת לקנות (וכן אני מייצר בירה בבית )
גם ליצור סרוו זה נשמע לי מגניב .. תחשוב רגע על מערכת שאתה בנית שפועלת כמו שצריך וואלה זה עושה לי יותר קשר עם הטיסן לדוגמא יהיה לי הרבה יותר כיף להטיס אותו
נכון לעכשיו אני מעסק עם דברים פשוטים
אני מאמין שאם אני אכנס לזה וזה יהיה לי כיף אז טיסן הבא אני מכין בעצמי
זה כיף לבנות להשתמש במשהו שאתה בניתה אבל משהו כמו סרוו או דבריים שיכולים לסכן חיים של אנשים אז עדיף שלא ואני לא מדבר שאתה צריך מכשור שיעלה הרבה כסף
ועוד דוגמא אם אתה בונה משאבת דלק אז צריך לדאוג שהחומרים שבאים במגע עם הדלק לא יהיו חומרים שיוכלו להתפורר כי אחרת אתה גם הורס את המנוע
אבל לבנות טיסן מאפס זה באמת דבר כיף מאוד אם היה לי סבלנות אני הייתי מנסה לעשות את זה.
רועי חנסב
31-10-2009, 19:02:44
אני בעד לקנות את הדברים כי בסופו של דבר לרוב הרמה של מיפעל מייצר תהייה גבוהה משלך
גם אני בונה את הרבה דברים לבד-כדי להבין איך הם עובד
בוסטר זה סה"כ סוללה מחוברת לחוט להט..כך שמה שיש לך לדאוג לו זה תבנית מתכת שתתלבש על ראש הפלאג ושם תיסגור מעגל-האנרגייה הכימית בסוללה הופכת שם לאנרגיית חום
משאבה תצריך מעט יותר יצירתיות-בהנחה שאתה לא הולך לבנות בורג ארכימדס-הרעיון הוא שמשאבה מעלה את הלחץ בנוזל,ובטבע כמו בטבע הכל שואף לאיזון ולכן הנוזל זורם מהאזור בלחץ הגבוהה לאזור עם הלחץ הנמוך-כדי ליצור שיוון לחצים.
1-אימפלר(ניראה כמו פלופלור של מאוורר עם הטייה יותר רצינית של הזווית-4-8להבים)מסתובב בתוך חלל.
הנוזל ניכנס לאימפלר במרכז וניזרק החוצה תוך כדי הסיבוב.הלחץ עולה כי שטח החתך בין להב ללהב גדל עם המרחק מהמרכז.היציאה של הנוזל היא רחוקה מהמרכז.(תתקשר אם לא תבין)
כל מה שאתה צריך זה מאוורר של כרטיס מסך ישן-הם היו ניראים ממש כמו אימפלר.תאריך לו את הציר שייכנס לתוך קופסא אטומה.תחורר חור לכניסת הנוזל צמוד למרכז האימפלר וחור יציאה לנוזל רחוק מהמרכז.גודל הקופסא צריך להיות בקוטר האימפלר(אחרת מתקבלת סתם טורבולנציה).תחבר מנוע או אימנואלה ותתחיל לסובב
2-דרך הפקק של מיכל הדלק שלך(לא זה שבתוך הטיסן-לו ניקרא טנק דלק לצורך העניין) תוריד צינור כמעט עד לקרקעית פשוט תעשה חור בפקק מיכל הדלק ותשחיל צינור באותו קוטר שלא ייברח אוויר.משם הצינור ייתחבר לטנק הדלק שצריך תידלוק.תעשה עוד חור בפקק של מיכל הדלק דרכו תשחיל משאבת אופניים או פומפת יניקה חד כיוונית-כמו אלה שמנקים איתן עדשות מצלמה באותו אופן בלי רווחים בין הקטרים.תתחיל לנפח את מיכל הדלק.הלחץ במיכל הדלק יעלה כי אתה מכניס לתוכו אויר.האוויר יהיה למעלה מעל הדלק כי הוא פחות צפוף והדלק ייחפש מאיפה לצאת.מכיוון שהכל אטום הפקק סגור וגם 2 החורים שעשית בו הם ללא מרווחים מיותרים היציאה היחידה שלו היא דרך הצינור שהכנסת לקרקעית ומשם לטנק הדלק שבטיסן
רועי 050-8882464
flatspin
31-10-2009, 20:26:32
תיארת באריכות איך בנויה משאבה, אבל החמצת את הנקודה המרכזית. משאבה לדלק מהסוג המשמש אותנו, איננה משאבה צנטריפוגלית אלא משאבת גלגלי שיניים. משאבה כזו מייצרת מצד אחד לחץ ובאותה מידה מייצרת בצד שני יניקה. שום משאבה צנטריפוגלית לא תרים דלק מהמיכל החוצה, אלא אם כן היא בנויה באופן מיוחד ויש בה תא מיוחד לשמירה קבועה על נוזל להתחלת הפעולה. האימפלר צריך להיות צר ובקוטר גדול, יחסית. תא האימפלר חייב להיות בצורת חילזון והמרווחים בין האימפלר והתא נמדדים בעשיריות מ"מ. גם כך דרוש סל"ד גבוה כדי להפעיל אותה.
samorai
01-11-2009, 00:30:24
זה כיף לבנות להשתמש במשהו שאתה בניתה אבל משהו כמו סרוו או דבריים שיכולים לסכן חיים של אנשים אז עדיף שלא ואני לא מדבר שאתה צריך מכשור שיעלה הרבה כסף
ועוד דוגמא אם אתה בונה משאבת דלק אז צריך לדאוג שהחומרים שבאים במגע עם הדלק לא יהיו חומרים שיוכלו להתפורר כי אחרת אתה גם הורס את המנוע
אבל לבנות טיסן מאפס זה באמת דבר כיף מאוד אם היה לי סבלנות אני הייתי מנסה לעשות את זה.
צודק ! הארת את עיניי בנושא בטיחות .
ולגבי חומרים מתפוררים אני אבדוק על זה בצורה יותר מעמיקה
samorai
01-11-2009, 00:36:19
אני בעד לקנות את הדברים כי בסופו של דבר לרוב הרמה של מיפעל מייצר תהייה גבוהה משלך
גם אני בונה את הרבה דברים לבד-כדי להבין איך הם עובד
בוסטר זה סה"כ סוללה מחוברת לחוט להט..כך שמה שיש לך לדאוג לו זה תבנית מתכת שתתלבש על ראש הפלאג ושם תיסגור מעגל-האנרגייה הכימית בסוללה הופכת שם לאנרגיית חום
משאבה תצריך מעט יותר יצירתיות-בהנחה שאתה לא הולך לבנות בורג ארכימדס-הרעיון הוא שמשאבה מעלה את הלחץ בנוזל,ובטבע כמו בטבע הכל שואף לאיזון ולכן הנוזל זורם מהאזור בלחץ הגבוהה לאזור עם הלחץ הנמוך-כדי ליצור שיוון לחצים.
1-אימפלר(ניראה כמו פלופלור של מאוורר עם הטייה יותר רצינית של הזווית-4-8להבים)מסתובב בתוך חלל.
הנוזל ניכנס לאימפלר במרכז וניזרק החוצה תוך כדי הסיבוב.הלחץ עולה כי שטח החתך בין להב ללהב גדל עם המרחק מהמרכז.היציאה של הנוזל היא רחוקה מהמרכז.(תתקשר אם לא תבין)
כל מה שאתה צריך זה מאוורר של כרטיס מסך ישן-הם היו ניראים ממש כמו אימפלר.תאריך לו את הציר שייכנס לתוך קופסא אטומה.תחורר חור לכניסת הנוזל צמוד למרכז האימפלר וחור יציאה לנוזל רחוק מהמרכז.גודל הקופסא צריך להיות בקוטר האימפלר(אחרת מתקבלת סתם טורבולנציה).תחבר מנוע או אימנואלה ותתחיל לסובב
2-דרך הפקק של מיכל הדלק שלך(לא זה שבתוך הטיסן-לו ניקרא טנק דלק לצורך העניין) תוריד צינור כמעט עד לקרקעית פשוט תעשה חור בפקק מיכל הדלק ותשחיל צינור באותו קוטר שלא ייברח אוויר.משם הצינור ייתחבר לטנק הדלק שצריך תידלוק.תעשה עוד חור בפקק של מיכל הדלק דרכו תשחיל משאבת אופניים או פומפת יניקה חד כיוונית-כמו אלה שמנקים איתן עדשות מצלמה באותו אופן בלי רווחים בין הקטרים.תתחיל לנפח את מיכל הדלק.הלחץ במיכל הדלק יעלה כי אתה מכניס לתוכו אויר.האוויר יהיה למעלה מעל הדלק כי הוא פחות צפוף והדלק ייחפש מאיפה לצאת.מכיוון שהכל אטום הפקק סגור וגם 2 החורים שעשית בו הם ללא מרווחים מיותרים היציאה היחידה שלו היא דרך הצינור שהכנסת לקרקעית ומשם לטנק הדלק שבטיסן
רועי 050-8882464
חשבתי לקחת שסתום חד כיווני לחבר אותו מצד אחד אל המיכל דלק ומצד שני לפצל אותו לשניים
הפיצול הראשון זה משהו שינוק את הנוזל מהמיכל לדוגמא מזרק . עוד לא חשבתי על משהו יותר פרקטי
אולי תעזרו לי בזה
ומהפיצול השני צינור שמתחבר אל הטנק דלק
ואז אני בעצם יוצר יניקה עם המזרק והשסתום מונע מהנוזל לרדת חזרה למטה
רועי חנסב
01-11-2009, 00:56:53
אבל הנוזל ייכנס למזרק..למה שהוא ימשיך לטנק הדלק...לא הבנתי את הקטע של הפיצול.אשמח אם תסביר ואולי נחשוב על משהו ביחד
samorai
01-11-2009, 02:29:31
טוב אז מה שקורה זה שהנוזל נכנס למזרק וגם יוצא ממנו
ז"א שלמזרק יש כאן שתי פעולות שאיבה מלמטה ודחיפה למנוע
אולי זה יעבוד יותר טוב עם שתי שסתומים חד כיווניים
רועי חנסב
01-11-2009, 13:49:24
נחמד משהו..תידאג למזרק עם נפח גדול מספיק כדי שלא תפמפם הרבה פעמים.שים לב שנקודת הכשל היא בחיבור הצינור למזרק ובחיבור הצינור לשסתומים החד כיווניים.שים אזיקון מסביב כדי שהם לא ייפרצו מהלחץ הנוצר בעת הדחיסה....שפריץ דלק לתוך העין יכול להיות לא נעים
תהנה....
samorai
01-11-2009, 20:24:01
תודה :)
yanyan
04-11-2009, 16:11:37
קודם כל בטיחות זה הדבר הכי חשוב!!!
לגבי משאבות אפשר לייצר (משאבת ווישרים של רכב-הידועה מכל) אך בכדי להמנע מבעיות העדיפות לרכוש משאבה טובה ובדר"כ הן זולות :
לינק http://www.dorhm.co.il/aecommerce/c7437/79174.php
לינק נוסף http://www.tholon.co.il/site/Shop/manufacture/manufactureCat.asp?depart_id=17852&manufacture_id=273 -הכי טובה שיש!!!!
:):):)
יניב
קודם כל בטיחות זה הדבר הכי חשוב!!!
לינק נוסף http://www.tholon.co.il/site/Shop/manufacture/manufactureCat.asp?depart_id=17852&manufacture_id=273 -הכי טובה שיש!!!!
:):):)
יניב
+1
אכן SULLIVAN הצהובה היא אחת הטובות בשוק !
+1
אכן SULLIVAN הצהובה היא אחת הטובות בשוק !
רק שהיא נוזלת קצת
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.