PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה סוללה לא נותנת את ההספק המובטח



alonj
31-10-2009, 18:04:06
קניתי לפני מספר ימים סוללת 7.2 של DURATRAX (כמו אלו המשמשות למכוניות) בהספק רשום של 4200mah.
ביצעתי מספר פריקות וטעינות עם מטען חכם של BANTAM אולם הוא הראה לי כאילו הסוללה נותנת רק בסביבות 3600mah.
החלפתי את הסוללה בחנות (למען הסר ספק כולן חדשות וארוזות) אולם התופעה חזרה על עצמה גם אחרי מספר טעינות ופריקות "לפי הספר" כלומר טעינה ב-10% מהספק הסוללה.

יכול להיות שאני צריך לכוון את פריקת הסוללה עם פרמטרים אחרים כדי לקבל את מלוא ההספק?
קשה לי להאמין שכל הסדרה לא תקינה...

אגב, לכל חסידי ה-LIPO (ואני בינהם) אני אחסוך ואומר שסוללת LIPO לא מתאימה לשימוש שאני צריך, פירטתי על זה בשרשור קודם.

ziki
31-10-2009, 18:54:10
האם מדובר בסוללת LILO ? (לפי מתח 7.2 נראה שמדובר בסוללה כזו 2 תאים).
אם כן עליך לוודא שאתה פורק וטוען במוד הנכון ולא ב LIPO.
ציקי

Boogle
31-10-2009, 19:12:44
נראה לי שהסוללה היא NIMH בקיבול גבוהה . ואם כן, למטוענים ה"חכמים" יש בעיה של זיהוי סוף טעינה בNIMH.
שחק עם זרם הטעינה עד כדי 0.5C תראה שעבור כל זרם טעינה תקבל כמות טעינה אחרת. מצא את השילוב המתאים בין המטען שלך לסוללה שלך.

alonj
31-10-2009, 20:29:35
נראה לי שהסוללה היא NIMH בקיבול גבוהה . ואם כן, למטוענים ה"חכמים" יש בעיה של זיהוי סוף טעינה בNIMH.
שחק עם זרם הטעינה עד כדי 0.5C תראה שעבור כל זרם טעינה תקבל כמות טעינה אחרת. מצא את השילוב המתאים בין המטען שלך לסוללה שלך.

שכחתי לציין, אכן מדובר ב-NIMH.
היכן בדיוק אני מכוון את הפרמטר שעליו דיברת? בהגדרות הטעינה יש לי רק את האמפרז' (לפי מה שהבנתי מומלץ לטעון ב-10% מהאמפרז' של הסוללה כדי שתאריך ימים).

ושוב תודה מראש.

alonj
31-10-2009, 20:37:30
בכל-מקרה שמתי עכשיו את הסוללה לטעינה עם המטען המקורי שבא עם הסוללה הקודמת, אולי לא "חכם" אבל בטח יודע את העבודה.
אחרי שהוא יסיים לטעון נראה עם ה"חכם" כמה הוא יפרוק.

alonj
01-11-2009, 05:37:51
לצערי גם אחרי טעינה עם מטען "רגיל" התוצאה לא השתנתה.
איך פותרים את זה?

AVIV123
01-11-2009, 08:05:59
מנסיון כמה שתטעין יותר לאט תוכל "להכניס" יותר אמפר
כמן כן פרוק בזרם כמה שיותר נמוך על מנת לקבל פריקה אמיתית .
לפי החוברת פורקים עד 1V לסוללה
כלומר 7.2V פורקים עד 6V

Boogle
01-11-2009, 09:05:52
אם הסוללה היא 4200 מיליאמפר נסה לטעון אותה ב1A לערך.
אן אם תרצה להיות שיטתי, התחל בחצי אמפר והתקדם כלפי מעלה ב100 מיליאמפר עד שתגיע לזרם בו היא נטענת במיטבה.
בהחלט יתכן גם , שאחרי מספר סייקלים הקיבול יעלה.

Shanti
01-11-2009, 09:30:09
הי

לא תמיד ניתן לטעון סוללות NIMH SUB-C ב- 1C. יש לי פק דומה (4600MAH) ובו אני מקבל טעינה מקסימלית רק ב- 0.4A.

Shanti

alonj
01-11-2009, 09:32:42
הי

לא תמיד ניתן לטעון סוללות NIMH SUB-C ב- 1C. יש לי פק דומה (4600MAH) ובו אני מקבל טעינה מקסימלית רק ב- 0.4A.

Shanti

אני שואל שוב, מה זה ה-C שעליו אתם מדברים? איפה בדיוק רואים אותו בפרמטרים של המטען? :confused:

alonj
02-11-2009, 07:04:21
חברים, הבעיה נפתרה בשילוב בין התשובות שקיבלתי כאן ועצה בע"פ שקיבלתי מליאור זהבי - הטעינה המקסימלית אכן מתקבלת כאשר אני טוען בהספק של כ-10% מקיבולת הסוללה כלומר 0.4A ופריקה איטית ב-0.5A ובמתח של 6V.
במצב הזה הצלחתי להגיע לפריקה של 4160MAH שזה כמעט 100% ממה שהיצרן רושם.

תודה רבה לכולם! :)

AVIV123
02-11-2009, 07:07:47
מנסיון כמה שתטעין יותר לאט תוכל "להכניס" יותר אמפר
כמן כן פרוק בזרם כמה שיותר נמוך על מנת לקבל פריקה אמיתית .
לפי החוברת פורקים עד 1V לסוללה
כלומר 7.2V פורקים עד 6V

נראה לי שזה מה שרשמתי :p:D:)