התחברות

צפייה בגרסה מלאה : חברה צריך עזרה דחוף הסווש לא זז



dvireini
06-11-2009, 15:58:13
היום דברתי עם אחי על המסוק התחלתי להסביר לו ואז רציתי להדגים לו פתחתי להבים (אחרי שבוע שהמסוק לא זז) ואני בה לשנות פיצ' ידנית או עם השלט והוא פשוט תקוע שחחרתי את כל הלינקים שמוברים לסווש והבנתי במה שמחבר בין הסווש לציר הראשי (מין גולת ברזל עם חור באמצע) תקוע יש קצת חלודה מסביב לציר הבנתי שככה זה הצירים של אליין
טוב ניסיתי שמן ולא עוזר מה אני כן יכול לעשות אני מת להטיס מחר תודה!!!!!!!!

אליקופטר
06-11-2009, 16:03:27
להוריד חלודה עם WD 40.

ori_lavee
06-11-2009, 16:03:40
מה שבטוח זה שעל תעשה שטויות ! או במילים אחרות על תגע בכלום !
תהייה מוכן ב 06:15 עם כל הציוד והכל יהיה בסדר !

אורי

אליקופטר
06-11-2009, 16:05:33
זו האיכות של המתכת שלהם?:confused:

dvireini
06-11-2009, 16:13:00
אין לי מושג אני בגלל זה אני שואל את הפורום

wonderd
06-11-2009, 16:24:39
אני הייתי מפרק את הציר, מנקה טוב מחלודה עם wd40 ומחזיר למקום, ככה יהיה לך יותר זמן להטיס מחר..

dvireini
06-11-2009, 16:27:31
כל הקטע שהוא לא זז ככה שאני לא יכול להוצי את הציר לבד

wonderd
06-11-2009, 16:33:59
אז תפרק את הציר עם הראש ותוציא את הראש מהציר בלי הסווש.
אח"כ תשפריץ WD40 על החיבור, תמתין 20 שניות ותנסה להוציא בעדינות.
בסוף תנקה את הציר טוב עם סמרטוט רטוב מ WD40 ואל תשכח לנקות גם את הפנים של הסווש משאריות.

ziki
06-11-2009, 20:02:09
היום דברתי עם אחי על המסוק התחלתי להסביר לו ואז רציתי להדגים לו פתחתי להבים (אחרי שבוע שהמסוק לא זז) ואני בה לשנות פיצ' ידנית או עם השלט והוא פשוט תקוע שחחרתי את כל הלינקים שמוברים לסווש והבנתי במה שמחבר בין הסווש לציר הראשי (מין גולת ברזל עם חור באמצע) תקוע יש קצת חלודה מסביב לציר הבנתי שככה זה הצירים של אליין
טוב ניסיתי שמן ולא עוזר מה אני כן יכול לעשות אני מת להטיס מחר תודה!!!!!!!!

מסוק שעומד שבוע לא תופס את הסוואש עם הציר גם אם כל הציר וכל הסוואש יחלידו.
סביר להניח שלכלוך כמו גרגירי חול או משהו נכנס בין הציר לגולה בסוואש ותפס אותה.
קצת שמן ומשחק עם היד אמור לשחרר את העניין ואין צורך לפרק את כל הראש.
אגב, עשה לעצמך טובה ואל תשתמש ב WD40 לשימון המסוק אלא בשמן על בסיס סיליקון בלבד.
WD40 ישמן חלקי מתכת אבל נגיעה שלו בחלקי פלסטיק כגון לינקים וכו... תגרום לבלאי.
אל תשכח שכשהמסוק באוויר לאחר שימון השמן מתפזר עקב הסיבוב המהיר של הראש.
שמן סיליקון לעומת זאת אינו פוגע בפלסטיק וגומי ומשמן טוב חלקי מתכת ואף רצועות גומי.
ציקי

אריה הלפרין
06-11-2009, 20:10:45
מאפוה קונים שמן סילקון ??

wonderd
06-11-2009, 20:14:18
...WD40 ישמן חלקי מתכת אבל נגיעה שלו בחלקי פלסטיק כגון לינקים וכו... תגרום לבלאי.
ציקי
ובגלל זה אמרתי לפרק.
רק כדי להבהיר, אני לא אמרתי להשתמש ב WD40 כדי לשמן אלא רק כדי לנקות את החלודה.
בכל מקרה חלודה במקרה הזה היא לא דבר חיובי וכדאי לנקות לפני שמשמנים אם בכלל, לא?

ziki
06-11-2009, 20:15:05
מאפוה קונים שמן סילקון ??

חנויות טמבור, אייס וכאלה. בד"כ השמנים הללו נמצאים באיזור אביזרי רכב ויש לשים לב לא להתבלבל ולקנות בטעות ספרי לניקוי קרבורטורים או רצועות לרכב (אצל חלק מהחברות האריזות מאד דומות).
ציקי

ziki
06-11-2009, 20:18:51
רק כדי להבהיר, אני לא אמרתי להשתמש ב WD40 כדי לשמן אלא רק כדי לנקות את החלודה.
בכל מקרה חלודה במקרה הזה היא לא דבר חיובי וכדאי לנקות, לא?

להורדת חלודה ושיחרור WD40 הוא שמן טוב אבל לאחר מכן כדאי להסירו ולהשתמש בשמן סיליקון.
ציינתי את העובדה הזו מפני שראיתי המון אנשים בשטח שעובדים עם WD40 באופן קבוע על כל המסוק וזה פשוט לא נכון ולא טוב.
ציקי

dani2002
07-11-2009, 17:37:00
מסוק שעומד שבוע לא תופס את הסוואש עם הציר גם אם כל הציר וכל הסוואש יחלידו.
סביר להניח שלכלוך כמו גרגירי חול או משהו נכנס בין הציר לגולה בסוואש ותפס אותה.
קצת שמן ומשחק עם היד אמור לשחרר את העניין ואין צורך לפרק את כל הראש.
אגב, עשה לעצמך טובה ואל תשתמש ב WD40 לשימון המסוק אלא בשמן על בסיס סיליקון בלבד.
WD40 ישמן חלקי מתכת אבל נגיעה שלו בחלקי פלסטיק כגון לינקים וכו... תגרום לבלאי.
אל תשכח שכשהמסוק באוויר לאחר שימון השמן מתפזר עקב הסיבוב המהיר של הראש.
שמן סיליקון לעומת זאת אינו פוגע בפלסטיק וגומי ומשמן טוב חלקי מתכת ואף רצועות גומי.
ציקי

ציקי - דברך -זהב טהור !!
אני מציע לכולם לקרוא - להבין ולהפנים
יש מקרים של פלסטיק שנפגע מ WD40
זה קורה לאט מאוד שבועות ואולי חודשים - אבל זה מסוכן
קרה לי שחומרים פלסטיים שקיבלו מנה - התפוררו לאט לאט ובבטחון.
זה כמובן תלוי בסוג הפלסטיק - אבל לצערנו אין לנו את המידע - אז עדיף להזהר.

dvireini
07-11-2009, 19:34:30
טוב אז קודם ברור שלפני שהטסתי ניקיתי את כול המסוק מהWD40 ואז שימנתי אותו בשמן של מכונות תפירה (זה השמן שאני משתמש זה מנסיון טוב של אחרים).

בקשר לסווש ציקי אתה לא מבין איך החלודה תפסה אותו חזק!!! לא יודע איך אורי הצליח לפתוח את הזה אבל נראה לי שזה קרה בגלל שזה צירים של אליין וגם בגלל ששבוע שעבר שהתחיל טיפות אז רק הורדתי את המסוק (עד שהיו הפוגות של גשם).
בכול מקרה היום הגענו לשטח והורידו לי את הכול החלודה מהציר שימנו של את כל המסוק והוא עשה מה שכל 500 ESP בצוות מצליח כמו "טייסת העמק" יודע לעשות


תודה לכל מי שעזר!

ziki
07-11-2009, 20:07:00
דביר
שמח בשבילך שהכל הסתדר.
חבל שלא העלית תמונות של הציר חלוד (פעם ראשונה שאני שומע על מקרה כזה שמסוק עומד שבוע ונתפס).
בכל מקרה, אינני מכיר את המרכיבים של שמן מכונות תפירה אך עד כמה שידוע לי הוא טוב ואינו מזיק.
טוב שנפתרת מה WD40, אותו תשאיר לשימון צירי דלתות בבית :)
ציקי

ori_lavee
08-11-2009, 06:00:30
דביר
שמח בשבילך שהכל הסתדר.
חבל שלא העלית תמונות של הציר חלוד (פעם ראשונה שאני שומע על מקרה כזה שמסוק עומד שבוע ונתפס).
האמת היא שגם אני לא האמנתי עד שראיתי, נתפס כאילו הודבק, הרווח בין הציר לגולת הסווש הוא מזערי,
לכן לא צריך שם "המון" חלודה על מנת לגרום לזה, קצת חלודה בתוספת חוסר מזל זה מספיק לגמרי.


אורי

b1yossi
08-11-2009, 06:27:11
מסוק שעומד שבוע לא תופס את הסוואש עם הציר גם אם כל הציר וכל הסוואש יחלידו.
סביר להניח שלכלוך כמו גרגירי חול או משהו נכנס בין הציר לגולה בסוואש ותפס אותה.
קצת שמן ומשחק עם היד אמור לשחרר את העניין ואין צורך לפרק את כל הראש.
אגב, עשה לעצמך טובה ואל תשתמש ב WD40 לשימון המסוק אלא בשמן על בסיס סיליקון בלבד.
WD40 ישמן חלקי מתכת אבל נגיעה שלו בחלקי פלסטיק כגון לינקים וכו... תגרום לבלאי.
אל תשכח שכשהמסוק באוויר לאחר שימון השמן מתפזר עקב הסיבוב המהיר של הראש.
שמן סיליקון לעומת זאת אינו פוגע בפלסטיק וגומי ומשמן טוב חלקי מתכת ואף רצועות גומי.
ציקי

http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif

WD40 מכיל בעיקר דטרגנטים וממיסים ומעט מאוד חומרי סיכוך (שמן), זו הסיבה שהוא יעיל למדי בשחרור דברים תפוסים, וזו גם הסיבה שלעיתים הוא פוגע בחומרים שאינם מתכתיים.
מלבד זאת היות וכמות הממיסים גבוהה הם מתנדפים תוך פרק זמן קצר ומשאירים את החלקים ללא שימון במקרה הטוב ובמקרה הפחות טוב עם שכבת "בוצה" שמכילה בעיקר דטרגנטים שאינם תורמים לסיכוך אבל "מדביקים" את החלקים היטב.